karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-06 05:31:10

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 219 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 711 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Rentokarpit
ViestiLähetetty: 2010-11-14 12:40:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tervetuloa messiin, Kyllä ne repsut vähenee, kun jonkun aikaa pitää homman käsissä.

ViestiLähetetty: 2010-11-14 16:38:29 
Poissa
landekarppi
landekarppi

Joo, ja sit ku yrität syödä entisee mallii, ni huomaat kyl, että kannattiko... nimimerkil kokeiltu on ja juu ei enää ikinä... 8)

ViestiLähetetty: 2010-11-27 12:09:25 
Poissa
sintti
sintti

Ihanaa. Tämä on minun ketjuni!!!
Ilmoittaudun mukaan, pitkään sivuilla roikkuneena ja yleiseen pikaepätervemössöketjuruokaan kyllästyneenä. Syön kun on nälkä, yleensä kolmisen kertaa päivässä, kasviksia, lihaa, kalaa kanaa tms prodea ja täysrasvaista partista, JUUSTOJA ja kaikenlaista mantelipähkinälisää. En kestä mittailuja, hifistelyjä tai liian jyrkkiä rajauksia. Vointi erinomainen ja paino laskussa, viskeraalit, verenkuvat ja lihasmassat upeat. Pudottelen vielä viitisentoista kiloa eli puolessa välissä kesästä alkaen.
Ja rakastan kaikkea lähi-luomu-reilu- ruokaa, mutta sitäkään en jaksa kuitenkaan metsästää matkojen takaa. Rentous on tärkeintä ja se, että elämä ei mutkistu niinkin jokapäiväisen asian kun syömisen vuoksi :lol:
Nautinnollista pikkujouluviikonloppua!

ViestiLähetetty: 2010-11-27 13:15:18 
Poissa
hevikarppi
hevikarppi

Hei kaikille ! :D
Luin kirjotustani tuossa ja ilokseni huomasin että stressi on hävinnyt :D
Viisi viikkoa takana nyt , eli alkaa nähtävästi jo sujua tämä karppaus. Nameja olen syönyt muutaman mutta en ole yhtään pussia ostanut tms. Joulutorttuja syönyt muutaman. Mutta mikä eilen hämmästytti kovasti oli kun mittasin senttejä , niin viidessä viikossa hävinnyt reilu 40 cm kropasta. :D pieni määriä esim lantiosta mutta yhteensä paljon joka paikasta. Että hyvällä mielellä vaan kaikki rentokarppailemaan.
Mukavaa joulunalus aikaa kaikille " rennoille " :smt052

ViestiLähetetty: 2010-12-13 16:28:18 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi

No hyvä!
Näyttää, että joku on saanut tältä palstalta tukea ressinpoistoon ja muut on niin rentoja, etteivät vihti ees kirjuutella...on tuolta Kainuun korpimailta kuiteski tontun kuisketta kuulunu, että joku oisi jottain punninukki...oliko ne sitten ruislastuja...vai isännän verkottamia kuhia... :mrgreen:

Tää ei onneksi voi mittään punnita, kun sanoi se keittiövaaka sopimuksen irti, eikä ole vielä ainakaan uutta kehiin ilmaantunut. Jotta mututuntumalla tässä menään ja homejuuston kulutus ainakin pipparien kanssa on julistettu pannaan, kun mahavaivat ja naamapaukamat ovat taas ilmestyneet kehiin. Eikähän ne siitä juustosta... :lol:

ViestiLähetetty: 2010-12-14 09:18:48 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen

Tää rentokarppi saa ressin jossei joka päivä käy puntarissa....

Ruuat saapi olla ilman vaakaa....ajoittain 8)
Väliin pitää tsekata neki....muistin virkistämiseks :mrgreen:

Kotona!

ViestiLähetetty: 2010-12-14 10:37:54 
Poissa
susikarppi
susikarppi

Höps Lillis :D Olen punninnut yhden ruislastun ja yhden ohuen piparin :) enkä nyt muista kumpi oli kumpi mutta toinen painoi 3g ja toinen 4 g :mrgreen: Niitä oon sitten syönyt ;) kun ovat niin kevyttä :lol: Muuten on mennyt kermaa ja kermaa, välillä siihen kuumennettuna leipäjuustoa.
Kuhat oli niin isoja, ettei niitä keittiövaakalla pystynyt punnita :mrgreen: eilen semmoista syötiin voissa paistettuna, olipa hyvää vaihtelua hirvenlihalle.
Rentous on vallannut niin, että kallis, hieno, osamaksulla (=velaksi) ostettu Omronin koostumuslaite pölyttyy sängyn alla :roll:

Rentoa joulunalustaa kaikille karppiloille :smt049

Kampanjasivuni

se hetki ennen aamun valoa
suden hetki
ja minun
-diesel-

iHerb alekoodi DOZ228 tällä saat ensimmäisestä tilauksestasi 5$ alennusta

ViestiLähetetty: 2010-12-16 10:58:24 
Poissa
landekarppi
landekarppi

Ei tartte punnita yhtää mitää, ku tekee ruoan soseena ja natustelee sitä nii paljo, ku jaksaa ja ku ei jaksa, syö sitte myöhemmin lisää... mitää kovaa ei nyt pysty nielemää...

ViestiLähetetty: 2011-01-09 14:12:31 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Minnastiina kirjoitti:
En kestä mittailuja, hifistelyjä tai liian jyrkkiä rajauksia.

Allekirjoitan tän. Mä olen karppaillut rennosti syksystä lähtien, nyt ehkä vähän linjaa kiristellen, mutta tuo laskeminen tökkii ja pahasti. Mä seilailen tyytyväisenä alakarpin ja hyväkarpin välimaastossa, ketokarppaukseen ei varmaan rahkeet (ja itsekuri esim. juustojen ja kasvisten suhteen) riitä.

Saa nähdä, muuntuuko musta karppifoorumille kirjautumisen jälkeen tiukkapipokarppi, joka laskee kaiken antaumuksella ja pissii ketoosia mittaaviin liuskoihin (sori, pidän tätä vähän pöhkönä toimintana, enkä nää itseäni moista tekemässä). :lol:

Ruokapäiväkirjani, saa kurkata

ViestiLähetetty: 2011-01-31 20:56:56 
Poissa
sintti
sintti

Hei! Olen juuri liittynyt karppiin ja taidan kuulua rentojen puolelle :)
Kokeilin viime kesänä ja sain 3 kiloo pois mutta sitten niitä tulikin takaisin enemmän :)
En ole laskenut yhtään mitään olen vain lisännyt liikuntaa ja jättänyt leivät ym vilja tuotteet pois
ja perunan,pastan ja riisin. Nyt tammikuun alusta tippunut 5.5 kiloo että taitaa
se toimia ilman laskuja ja muita tiukempia aloituksia.
Lähinnä syön salaatteja ja lihaa,kanaa,kalaa,rahkaa,hedelmiä ja kasviksia.
Pelkäänvain ettei motivaatio riitä kun tulee se vaihe kun paino ei tahdo pudota,mutta
onneksi alku on ollut hyvä ja tiedän tämän toimivan ja tiukennetaan jos ei tahdo lähteä :D

ViestiLähetetty: 2011-02-02 11:56:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

No noinhan se menee, sitten vasta,jos pitempään jumittaa, voi ruveta laskeskelemaan tarkemmin. Tsemiä =D>

ViestiLähetetty: 2011-02-02 13:13:13 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Tää on niin mun ketju.
Muutaman kerran olen syömisiäni laskenut ja sitten lopettanut sen. Ei ole mun juttu mikään hifistely. Syön mitä tekee mieli, kunhan siinä ei yhtään viljoja tai perunaa. Hiilarit vetelee jossain 50 tietämissä ja olo on mahtava.

Paino on noussut syksyn alotuksen jälkeen kilon ja kroppa kiinteytynyt mielettömästi. Vielä kun ton vatsalla löllyvän kiekuran saisi tiputettua vaikka peban ympärille niin kiva olisi :lol:

ViestiLähetetty: 2011-02-14 16:04:23 
Poissa
sintti
sintti

Kiva kuulla rentoilusta...minä vasta aloitin karppailun muutama kuukausi sittn, mutta jo alusta asti ahdisti tuo punnitseminen ja laskeminen. Joten karppailen omalla tyylillä, eli syön mahdollisimman vähän hh:ta ja mahd.paljon proteiinia. Paino ei ehkä tipu kuten tiukemalla mutta pikkuhiljaa kumminkin! Jotenkin noita kirjoja lukiessani + asiaan perehtyessäni tuli sellainen olo, että vihdoin minun on lupa vain elää ja ruoka ei ole elämän päätehtävä. Aiemmin painonvartijoiden yms aikaan ruoka täytti kauheasti elämää, kirjanpitojen, punnitsemisten yms vuoksi. Nyt ostan kaupasta mahdollisimman käsittelemättömiä perusruoka tarpeita ja ruoka on hyvää ja ei ole nälkä ja siitä huolimatta se paino putoaa. Halleluja \:D/ :P

ViestiLähetetty: 2011-02-14 16:48:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Silloin kun aloitin , tammikuussa 2009 tärkeimmät välineet olivat; keittiövaaka ja Excel-taulukko, paino tippui insinööritaidon tarkkuudella :lol: Löysäilin 2010 loppuvuoden ja kokeilin minkälainen pommi syntyy hyvistä rasvoista ja suuresta määrästä fruktoosia...läskipommihan siitä syntyi. :smt118
Olen taas 100% karppaaja, mutta ilman keittiövaakaa ja Excel-taulukkoa, mutta silti paino tippui enemmän kun koskaan aikaisemmin. Tiedän tarkalleen mitä syön, ainoastaan säännöstelen syömisen määrää suhteessa kulutukseen. Viikonloppuisi syön karpisti, ehkä hieman paremmin, mukaan tulee marja-rahka -jälkiruokia ym ja pääruoan kanssa hyvää viiniä...niin ja hyvää seuraa unohtamatta :smt054 .....nyt olen jo oppinut elämäntapakarpiksi :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2011-02-14 17:42:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tämänkin ketjun olen missannut rentoiltuani jo niin pitkään, etten jaksa joka päivä montaa tuntia lukea täältä karppilasta uutisia.. Mutta kun aloitin aikoinaan karppailun ja välillä oikein paneuduin dieettailuun ja kuntoiluun niin sitähän laski joka päivä hiilarit, protskut ja rasvat ja niiden prosentuaalisen osuuden ja pitkän aikavälin kalorinsaannin ja kulutuksen (ja ties mitä). Mutta en ole laskenut niin tarkkaan enää aikoihin (ts. pyrin olemaan laskematta mitään), thänk gaad. Vaikka välillä lipsuukin ote useammalla suklaapalalla tai jädellä, niin mieluummin ne kuin se jatkuva kyttäily. Elämässä on muutakin kuin jatkuvasti päässä raksuttava laskukone :D

ViestiLähetetty: 2011-02-14 19:32:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Nyt erittäin OT. sorry jo etukäteen. Tämä rento aikoo kaivaa tällä viikolla gramma-vaa'an kehiin ja kaikki menee sitten sen kautta kitusiin. Aloitin vaa'an ja kalorilaskurin kanssa ja olen sen jälkeen aina aika ajoin tsekannut mitä oikeasti suuhuni pistän. No en ehkä kaiva kalorilaskuria kehiin...!? :-k Tai sit palaan toviksi siihen millä aloitinkin eli papan ohjeisiin aloittelijalle...! :D

ViestiLähetetty: 2011-02-14 20:23:37 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Noniin, tässä on nyt jumiteltu 70kg:n puolin ja toisin. Syystä että. :D Syömiset on mitä on ja juomaakin menee. Krhm. Laskeskelin huvikseni äskön syömisiä ja kertyhän niitä hiiriä jo lähemmäs sata tälle päivälle. Ystävänpäivän kunniaksi 60% suklaata ja sidukkaa. Pitäs vissiin lopettaa myös nuiden teollismoskien (valmismättöjen) veteleminen niin alkas taas paino laskemaan. Hyvä kun tietää missä mättää mutta toteutus on mitä on. :twisted: Silmät ummessa ja kaasu pohjaan!

Tää 70kg:n rajapyykki on aina niin VAIKEE. Paino tykkää jämähtää siihen pitkäks aikaa teki mitä teki. Ennakoin epäonnistumalla taatusti. Toverit, älkää ottako oppia.

2024...takas ruotuun

ViestiLähetetty: 2011-02-27 04:30:43 
Poissa
sintti
sintti

moi rentoilijat!

Ahaa, että täällä on tällainen ryhmä, sopii niin hyvin meikeläisen karppaukseen.
Aloitin karppauksen 3 vuotta sitten lukemalla Ola Laurizenin kirjan ystävien suosittelemana ja innostuin siitä niin että tiputin painoa 10 kg kolmessa kuukaudessa. En lukenut sitä niin kuin "piru raamattua", vaan poimin sieltä mulle sopivat asiat. Join kahvia, punkkua, light siideriä aina kun on mieli tehnyt. Suht hyvin paino pysynyt samana näinä 3 vuotena. Nyt ajattelin tiputtaa 5 kg vielä ketoosin kautta, ollut nyt viikon verran. Ketoosi sopii minulle hyvin kun se vie syömis- ja makeanhimon pois niin on helpompi jatkaa. Tulin tänne hakemaan vähän tsemppausta ja lueskelemaan miten toiset ovat selvinneet näistä hommista.
Ite en ymmärrä niistä finelleistä ym. laskusysteemeistä mitään eikä oo tarviskaan, kun on selvinnyt tähänkin asti ihan järjen käytön ansiosta. Vai mitä =D> Ensin laitoin terveen järjen, mutten oo ihan varma siitä terveydestä, joten viisaampi jättää se pois. =P~

ViestiLähetetty: 2011-05-09 13:00:14 
Poissa
sintti
sintti

Moro! mukana kun peräpukama! Tämä on juuri se jota olen etsinyt. En omista sen paremmin vaakaa, kuin puntariakaan. Enkä osta. Ruoka on ravintomme ja polttoaineemme. Jos ei aio hifistellä, saa nauttia. En laihduta, mutta jos pitkällä aikavälillä eksyn jonkun vaa´alle, on suunta ollut karppauksen aikana alaspäin, ja sehän riittää!
Enää en kiukuttele, kun on nälkä. Nukun hyvin. Ja miehykkä ei nukahda ruuan jälkeen istuviltaan, niinkuin ennen. Tämä kaikki, kiitos vähentyneiden hh.n käytön.
Ilmavaivat mennyttä ja muutkin krempat. Kaikenkaikkiaan tyytyväinen pariskunta.

ViestiLähetetty: 2011-05-27 16:59:38 
Poissa
mutukarppi
mutukarppi

Hei löysinpä tällaisen!! 8)

Oon karppailu sen kuus viikkoa ja kertaakaan en oo laskenu. Enkä koe tarvetta. Paino on tippunu sen 6.4 kiloa :resp: ja olo on mitä mainioin! Ruokalasku pienentyny sikana, paino pudonnu, senttejä lähtee... Housutki lököttää mikä on vähän kakspiippuinen juttu :twisted: Mut siis en oo harkinnu missään vaiheessa laskemista, sit vasta jos viikkotolkussa jumittaa samassa painossa. Pudotettavaa kuitenkin on niin hitaalla tahdilla kaikkein paras :) Arvioiden hiilarit on 20-50g/vrk ja hyvin on menny tähän menness, himot on vähentyny!

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 219 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 711 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00