karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-01 22:17:40

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 25 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2010-11-27 16:32:10 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Hei hei hei kaikille!

Takana lukemattomia kertoja painonpudotusyrityksiä (the same old story). Olen 160cm lyhyt ja pahimillani painoin 85kg. Mitäs se tekee painoindeksissä? En uskalla edes laskea.

No kuitenkin, tuttua juttua on painonvartijat jne. Tosin PV pudotin aikanaan 7 kiloa ja olin lähellä normaalipainoa. Mutta arvatkaas mitä..TADAAAAA kaikki tuli korkojen kanssa takasin. Lihosin tosiaan sitten siihen 85 kiloon. Muutto toiselle paikkakunnalle ja työn vaihdos ja sitä rataa, pudotti n. 13kg. Niissä mitoissa olen kutakuinkin sahannut, parin kilon heito sinne tänne.

Muutin sitten viime vuonna Hollantiin miehen perässä. Kuvista päätellen(siltä ajalta) olin aika tuhdissa kunnossa. Tämän kuluneen vuoden ja n. 3kk aikana olen näköjään onnistunut pudottamaan parisen kiloa ihan noin vain.(vau).

Lähtöpaino, kun viimein oivalsin tämän karppauksen ihmeellisen maailman, oli noin 72 kg. Aloitin hyvillä mielin ja alku olikin loistelias. Jostain kumman syystä piti tehdä vielä se yksi repsahdus hiilareiden petolliseen kouraan ja nyt on 3 viikkoa takana oikeaa elämää.

En ehtinyt kaikkea lihoa takaisin repsahduksesta huolimatta, joten aloitin lukemista 71,4kg. Tänä aamuna vaaka näytti 69,5kg! En edes muista koska olen nähnyt kutosella alkavan luvun pällistelemässä sielä digitaalisen vaa'an lukemissa. Mutta voitte arvata, että leuka loksahti!

Enihou, mulla nyt ei oo mitään ennen ja jälkeen kuvia, vaan kuten monella muillakin ennen ja tällä hetkellä - kuvia. Muutos ei ole iso, mutta olin niin fiksu aloittaessani, että otin kuitenkin kuvia, ja se ero minkä itse näen kuvien välillä, jaksaa hämmästyttää.

Välissä on siis vain n. 2kg, mutta silti. Tämä voi olla ihan turhaa, mutta ehkä joku saa tästä motivaatiota, kuten itse sain sitä hakiessani repsahduksen jäljiltä. Itse asiassa katselin koko ennen ja jälkeen-ketjun ja sinä aikana kun selasin joka ikisen kuvan ja postauksen läpi, syttyi motivaation liekki ISONA.

Jatkoa tulee, tottakai, kunhan edistystä tapahtuu. Aion jatkossain ottaa kuvia viikon välein.

Toivotaan että kuvien lisäys onnistuu :D

*muoks* Huomasin vasta nain jalkikateen kun luin tuota Hooverin ohjetta, etta olisin tietysti voinut laittaa jotain muutakin tietoa itsestani :D

Tassa hieman taustatietoa tiivistettyna (taitaa olla jotain mainittuna jo tuossa itse tekstissakin):

- BMI talla hetkella 27
- Aloituspaino 71,4kg
- Tavoitepaino 64kg (BMI 25)
- Ika 27
- pituus 160cm
- liikuntaa en harrasta muutakuin koiran ulkoiluttamisen muodossa. Nyt on tulleet tosin mukaan pidemmat kavelylenkit, kun tuo toinen koira tarvitsee enemman liikuntaa (amstaffi). Chihuahuani ei niinkaan samoissa maarin, mutta menee menossa mukana hyvin!

Marbela

ViestiLähetetty: 2010-11-27 16:57:06 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

71,4kg

http://s1101.photobucket.com/albums/g43 ... 1704kg.jpg

69,5kg (ja -4cm vyötäröltä)

http://i1101.photobucket.com/albums/g43 ... 695kg4.jpg

Sori, ei pystyny linkittämään suoraa kuvaa, taitaa olla liian isoja..

(muoks. olivat poistaneet tuon ekan kuvan, mutta koitin ladata uudelleen. Katsotaan pysyykö se sielä)

ViestiLähetetty: 2010-11-27 17:03:28 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Sen verran vielä, että ihan ensimmäinen tavoite on olla "normaalipainossa". Tässä mennään kuitenkin niin, että luotan omiin silmiin ja mittanauhaan enemmän kuin vaakaan. Joten jos keho päättää, että kiloja ei niinkään putoa, mutta senttejä lähtee, niin se on enemmän kuin ookoo. Mutta jos kilojakin putoaa, niin ensimmäinen tavoite on 64kg. Tähän on vielä matkaa 5,5 kg. Sitten katsellaan miltä tuntuu. Kympin jos sais rikki niin ois varmaan ihan jees.

Että sellaasta!

Marbela

ViestiLähetetty: 2010-11-27 18:24:07 
Poissa
The Kuningatar
The Kuningatar

=D> =D> =D>

91kg --> 74kg

ViestiLähetetty: 2010-11-28 11:49:49 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Olivat poistaneet tuon "ennen" kuvan. "this image has been removed cause it violated our terms of use". Tais olla liikaa ylläpitäjillekkin :lol:

Mihis sitä nyt sitten vois linkittää niitä kuvia? Höh.

ViestiLähetetty: 2010-11-28 18:03:49 
Poissa
punkkarikarppi
punkkarikarppi

Ihan hyvin näky mulle molemmat kuvat.

Ja onnea vaan, hyvältä näyttää :wink:

Kun paino ei putoa -> scrollaa sivu alas

iHerb-neitsyille ekasta tilauksesta 5 taalaa pois koodilla KOS418

ViestiLähetetty: 2010-11-28 18:18:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Moikka,
Molemmat kuvat näkyivät ihan hyvin. Tervetuloa joukkoon ja matka jatkukoon sinun tahtiisi ja sinun haluamallasi tavalla.
t. Tuula

ViestiLähetetty: 2010-11-28 19:42:06 
Poissa
The Kuningatar
The Kuningatar

jep...näky mulle kans

91kg --> 74kg

ViestiLähetetty: 2010-11-29 14:13:18 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

No hyva sitte, eivat poistaneet toistamiseen sita "ennen" kuvaa ;)

Ja ihan off topic, Sydney-Mate: sulla on aivan mahtavia kuvia kropassa [-o<

ViestiLähetetty: 2010-11-29 17:41:55 
Poissa
punkkarikarppi
punkkarikarppi

^ Kiitos!
Lisää tulee koko ajan :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2010-11-29 18:46:50 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

sydney-mate kirjoitti:
^ Kiitos!
Lisää tulee koko ajan :mrgreen:

Sama taalla :mrgreen: takapuolella nakyy vaan ne rumimmat tauoinnit haha :D Etupuolella on enemman kuvaa ja old schoolia vareissa :) Ja jaloissa alempana. Mutta saahan noita vanhoja tatskojain paikkailtua, ja toisaalta, yks tatuoija sano kerran hyvin kun vahan hapeilin yhta tatuointiani, etta jokaisella kuvalla on kuiteski oma tarina joten paskaako sita hapeileen tai alkaa peitteleen :mrgreen:

Kallis harrastus, mutta seuraavaksi tulle pin uppi kasivarteen, kun tavoitepaino on saavutettu =P~

ah ja nam! 8)

ViestiLähetetty: 2010-11-29 18:55:11 
Poissa
punkkarikarppi
punkkarikarppi

Joo, mulla on kanssa muutamia (kavereiden ja itseni tekemiä) kuvia, mitkä aina toisinaan itkettää ja naurattaa samaan aikaan kun ovat niin hölmöjä :lol: Mutta ne kertoo senhetkisestä elämästä, enkä ikinä tosissani lähtisi niitä poistelemaan.

Pakko muuten vielä sanoa, että noiden kuvien perusteella voisi ihan helposti luulla, että sulla on vähintään 10 kiloa pudonnut paino. Hyvin oot tiivistynyt :mrgreen: Tosin itelläni paino on noussut samaa tahtia kun sentit on lähteneet..

ViestiLähetetty: 2010-11-30 17:28:21 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Haha, nainhan se menee 8)

Ja kiitos! Mukava kuulla :) tavotteeseen on nyt rapiat 5,5kg. Tai no tieda hanta mita puntari nayttaa nyt, oon kuitenkin vakaasti paattanyt odottaa viikon ennen uutta punnitusta :roll:

Ja ma muistelinkin lueskeleeni jostain ketjusta, etta sulla on paino noussu mut ja sentit lahteny, ja pienemmat vaatteet menee paalle! Sehan kuulostaa vallan mainiolta :D

ViestiLähetetty: 2010-12-02 13:04:33 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

vau! hienosti muutosta tapahtunu!! =D> =D> =D>

Kuva

Läskit pois alta, tervetuloa hoikka ja terve elämä!

ViestiLähetetty: 2010-12-02 17:02:50 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Kiitos! :)

Odotan jannityksella minkalaisia kuvia tulee tana lauantaina :D

On kylla mukava kun voi ottaa kuvia ja tosiaan seurata kehitysta, en ole koskaan aikaisemmin tata hoksannut! Se motivoikin kummasti aina eteenpain! :P

ViestiLähetetty: 2010-12-04 14:41:44 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Yksi viikko taas takana! Pudotusta tuli -300g. Suunta alaspäin, joten hyvä minä =D>

Vyötärö: 82cm +/- 0
Rinnanympärys: 98cm -1cm
Reisi: 52,5cm(uusi aloitus mittauksessa, vaihdoin paikkaa kun ensin mittasin tuosta kohtaa jossa on "ratsastushousut". Eihän se siitä miksikään varmaan muutu, joten nyt mittaan tuosta alempaa, normaalista kohtaa)
Hauis: 32 cm -2cm

Kuvia otin taas oman motivaation ylläpitämiseksi, sekä tietysti painonpudotuksen realisoimiseksi. Muutosta ei kai paljon ole, mutta lisään sen tuonne kuvagalleriaan kuitenkin. Ompahan joka viikolta sitten jotain :)

Oikeastaan selkein ero oli nyt etupuolella, mahassa. Mutta jatkan ainakin toistaiseksi selkäpuolen kuvien laittoa, kun en omista photoshoppia tai muutakaan ediointi ohjelmaa, jolla voisi pärstänsä sotkea pois kuvasta :mrgreen: Koitetaan kuitenkin hieman edes pysyä in cognito :roll: (vai miten se oli?).

Tällä viikolla olen kuntoillutkin! Ollaan ukon ja koirien kanssa käyty vetämässä rauhallisia lävelylenkkejä ihanan talivsessa säässä (täälä Hollannissa harvoin on lunta talvisin, mutta nyt ollaan päästy nauttimaan siitäkn!). Minulla on ollut pientä flunssaa, joten olen ottanut rauhallisesti. Yksi iso muutos on siinäkin suhteessa muuten ollut! Joka kevät ja syksy sairastun flunssaan, ja se tulee yleensä todella pahana. Saan kunnon yskän ja nokka vuotaa kuin seula. Tällä kertaa tunnen kyllä olevani hieman kipeä. On lämpöä ja kurkku on arka. Hieman nokka vuotaa jne, mutta ei ole ollenkaan yskää, ja muutenkin tämä on todella lievä versio flunssasta! Ja se tuli todella myöhäisessä vaiheessa. Ehkä vastustuskyky on todella parantunut ja kroppani jaksoi taistella vastaan todella kauan ennekuin antoi hieman periksi :)

Tämä päivä pyhitetään ensin siivoukselle, ja sitten kipaisen kauppaan ostamaan pullon punaviiniä. Olen sen tänään ansainnut! :wink:

aloitus 71,4kg:

http://i1101.photobucket.com/albums/g43 ... 1291466416

69,5kg

http://i1101.photobucket.com/albums/g43 ... 1291466215

69,2kg

http://i1101.photobucket.com/albums/g43 ... 1291466462

Terkuin Marbela

ViestiLähetetty: 2010-12-07 13:49:47 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Marbela kirjoitti:
Mutta jatkan ainakin toistaiseksi selkäpuolen kuvien laittoa, kun en omista photoshoppia tai muutakaan ediointi ohjelmaa, jolla voisi pärstänsä sotkea pois kuvasta :mrgreen: Koitetaan kuitenkin hieman edes pysyä in cognito :roll: (vai miten se oli?).

Paint-ohjelma löytyy jokaisesta Windows-koneesta. ;)

Photobucket on näköjään hieman ranttu noiden kuvien suhteen. Viimeisintä kuvaa ei näytetä.

ViestiLähetetty: 2010-12-07 15:13:00 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Hehe, kiitos vinkista :mrgreen:

Ja perhanas, taytyy koittaa ladata kotona uudelleen piakkoin! Ei vaan meinaa ehtia kotona avata konetta kuin vloppuisin :)

Mutta tattis informaatiosta! :D

ViestiLähetetty: 2010-12-09 13:37:57 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

voi luoja etta tein hyvia taytettyja paprikoita eilen :smt049 ja oli muuten ensimmainen kerta!

Ohjeen bongasin kotikokki sivustolta, ja muokkasin sita hieman itse.

Kahteen punaiseen paprikaan sisalle paistettua pekonia, sipulia, valkosipulin kynsi, viipaloituja herkkusienia purkista, tonnikalaa oliivioljyssa ja levitettavaa sulatejuustoa. Kaikki pannulla siis eka sekasin. Tietty kasa juustoraastetta paalle!

Otin toisen paprikan mukaan toihin evaaksi ja oli ensimmainen kerta kun ei ollut sellanen fiilis, etta " plaah, eilisia evaita" :mrgreen:

Painokin pysyy kiltisti 70 alapuolella. Lauantaina uus punnitus.

En voi kun vaan ihmetella miten en ole tata tajunnut aikaisemmin kokeilla, ja miksei kaikki ihmiset jotka tuskailee ylipainosta ja kuinka vaikeaa on niita kiloja pudottaa, kokeile tata kans :D Nojuu, kukin tyylillaan, mutta tekis niin mieli huutaa kaikille talonkatolta, etta etteko te ihmiset nae kuinka helppoa ja ihanaa tama on! :mrgreen:

elama :smt049

ViestiLähetetty: 2010-12-11 12:04:41 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Taas viikko takana ja -300g :mrgreen: hitaasti lähtee, mutta lähtekööt :lol:

Kuvia otin mutta mitään isompaa muutosta ei oo tullu, joten turha kai laittaa. Tai noh, katsotaan. Omaksi iloksenihan minä niitä sinne muutenkin laittelen :wink:

En ole muuten tässä painossa (68,9kg) ollut ainakaan 7 vuoteen :shock: viimeksi armeijassa varmaan. Laskuri näyttäisi, että ensimmäiseen tavoitteeseen olisi 4,9 kg. Toivottavasti saan jouluksi vielä pinnistettyä vähän pois. Ja uutena vuotena olisi kaverin häät, joten johonkin kivaan mekkoon olis mukava mahtua 8)

Ai että on hyvä fiilis!

Huomasin tuossa kun katselin makroja viime ja tältä viikolta, että rasvaa tulee vähän liian vähän. Siksi tahtikin on niin hidasta. Kaloireitakin saisi koittaa lisätä. Noh, ongelma on otettu huomioon, siispä koitamme tehdä asialle jotain:)

Hyvää viikonloppua kaikille!! :smt049

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 25 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00