| karppaus.infon arkistoitu foorumi http://www.karppi.ninja/forum/ |
|
| Kuinka moni kahvakuulailee? http://www.karppi.ninja/forum/viewtopic.php?f=55&t=47474 |
Sivu 1/7 |
| Julkaisija: | Paksu-Perhonen [ 2010-07-20 07:49:33 ] |
| Viestin otsikko: | Kuinka moni kahvakuulailee? |
Hei! Kuinka moni karppaaja kahvakuulailee? Olen itse vasta tänä kesänä päässyt lajin pariin ja tehokasta ja mahtavaa on kuulailu. 8 kilon kuulalla aloittanut ja viime kerralla otin 10 kiloisen ja yllättävän hyvin se nousi. Syksyllä tarkoitus ilmottautua kahvakuularyhmään. Mikä parasta: Kahvakuulaohjaaja karppaa!!
|
|
| Julkaisija: | jussi [ 2010-07-20 09:45:12 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Kuinka moni kahvakuulailee? |
Kahvakuulailu kuuluu karppaukseen. |
|
| Julkaisija: | hoover [ 2010-07-20 09:47:34 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Kuinka moni kahvakuulailee? |
Minä kuulailen myös. Kuula on loistava väline. |
|
| Julkaisija: | fisulix [ 2010-07-20 10:22:10 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Kuinka moni kahvakuulailee? |
Sopiiko kahvakuula selkävaivaiselle? |
|
| Julkaisija: | suopursu [ 2010-07-20 10:28:32 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Kuinka moni kahvakuulailee? |
En harrasta, mutta mielessä on käynyt. Voiko tuota kuulailua harrastaa ihan kotona, vai tartteeko mennä johonkin ryhmään? |
|
| Julkaisija: | Paksu-Perhonen [ 2010-07-20 10:35:44 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Kuinka moni kahvakuulailee? |
Fisulix: Minulla on todettu viime joulukuussa alkava selkärankareuma ja ihan hyvin olen voinut kun olen kuulaillut. Tieten riippuu et minkälainen selkävaiva. Itse olen tykännyt ja selkälihakset voimistuvat. Suopursu: Eihän sitä pakko ole ryhmään mennä, on olemassa videoita mistä voi katsoa mallia, mutta suosittelisin menemään ryhmään koska siellä ohjaaja voi korjata esim jos tekee jonkun liikkeen väärin. |
|
| Julkaisija: | suopursu [ 2010-07-20 10:47:40 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Kuinka moni kahvakuulailee? |
No näinhän se on, kiitos! |
|
| Julkaisija: | chiman [ 2010-07-20 12:18:54 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Kuinka moni kahvakuulailee? |
Kuulailen kausittain, nyt taas aktiivisemmin. Omalla 16-kiloisella tulee treenattua. |
|
| Julkaisija: | Captain [ 2010-07-21 13:10:41 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Kuinka moni kahvakuulailee? |
Kokeiltu on ja kaksi ekaa kuulaa ostettu. Loppukesästä ja syksymmällä tarkoitus ottaa yhdeksi pääasiallisista liikuntamuodoista. Vaikuttaa helpolta ja monipuoliselta kuntoilulta! |
|
| Julkaisija: | hoover [ 2010-07-21 13:50:35 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Kuinka moni kahvakuulailee? |
Perustetaanko ketju, johon merkitään yhdessä treenatut kahvakuulakilot, sillain hupimielessä? Jos vaikkapa 10 kg kuulalla tekee 10 suoritusta, se olis heti 100 kiloa jne. |
|
| Julkaisija: | jussi [ 2010-07-21 14:45:04 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Kuinka moni kahvakuulailee? |
Hyvä idea. Pitää vain kiloitella puudat. |
|
| Julkaisija: | Henrica [ 2010-07-30 21:03:39 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Kuinka moni kahvakuulailee? |
Juuri aloitin. Meillä on kotona 8kg kuulat ja sali, jossa käyn on tosi monipuolisesti erikokoisia kuulia. Heilurit ja erinäiset kyykyt menee 16kg:llä, mutta muuten pitäydyn pienemmissä. Tosin haluaisin kotiin toisen vähän isomman kuulan, kun se kasi alkaa tuntua aika lepsulta Ootteko tutustuneet Tabata-tyyppiseen intervalliharjoitteluun? Näyttää sopivan kuulailuun ku nenä nyrkkiin |
|
| Julkaisija: | Grimy [ 2010-07-30 21:35:06 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Kuinka moni kahvakuulailee? |
jussi kirjoitti: Kahvakuulailu kuuluu karppaukseen. +1 |
|
| Julkaisija: | haili [ 2010-07-31 07:51:55 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Kuinka moni kahvakuulailee? |
Nivelten salliessa säännöllisen epäsäännöllisesti kuulaan tulee tartuttua. |
|
| Julkaisija: | hmg [ 2010-07-31 17:50:54 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Kuinka moni kahvakuulailee? |
Enemmän tai vähemmän kuulailen, sikäli että kun tapaan kotona treenata, ja joka kerta tulee tehtyä yksi tai enempi liike kuulalla. Kuulia on kuusi - 8, 10, 12, 16, 20, ja 24 kg. Kuningasväline on. Suosikkiliikkeitä kuulalla ovat mm. etukyykky ja heilautus pään päälle, vai mikä sen nimi onkaan. Englanniksi taitaa olla overhead swing. Teen liikettä vaihtelevasti joko 16, 20, tai 24 kg kuulalla. Liike tehnyt hyvää mm. alaselälle, takareisille, vatsalihaksille, sekä puristusvoimalle. |
|
| Julkaisija: | Khatru [ 2010-08-11 13:12:39 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Kuinka moni kahvakuulailee? |
Täälläkin on kuulat heiluneet jo pari vuotta. aloitin 16 kiloisella, jolle aika pian hankin toisen samanlaisen kaveriksi. Alkukesästä hankin vielä 24 kiloisen. Eniten teen heilautuksia ja tempauksia. Kahdella kuulalla rinnallevetoja, kyykkyjä ja pään päälle punnerruksia. Rouvalla on vielä 4 ja 8 kiloiset, joita on mukava ihan vaan käännellä käsissään vaikka telkkaria katsoessa. Selkävaivat paranivat ja samalla sain vuosia sitten leikatun olkapääni hyvään kuntoon. |
|
| Julkaisija: | sollya [ 2010-08-11 14:45:59 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Kuinka moni kahvakuulailee? |
Mäki tuun tänne kun kuula on heilunu nyt muutaman kuukauden (tosin ensin aika epäsäännöllisesti). Nyt heiluttelen kolme kertaa viikossa, en mitään jättetreeniä, mutta niin että tuntuu silti. Mulla on ongelmana se, että vasen käsi on rikki enkä kunnolla pysty tekemään painavilla painoilla liikkeitä tasapuolisesti. Kuulalla on kivasti saanu molemmilla käsillä tehtyä, tosin punnerrukset ei vasemmalla onnistu kunnolla ja tempausta en oo uskaltanu tehä. Pakko käyttää 8kgn painoa, muuten pettää. Oon heilutellu lenkin ja soudun päätteeksi, kovin kauan ei tarviikkaan kun alkaa tuntua. Tykkään kyllä, ja lisään vaan kertoja noihin heilautuksiin kun en oikeen painoa pysty. |
|
| Julkaisija: | voitto [ 2010-08-30 13:37:46 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Kuinka moni kahvakuulailee? |
hankin kanssa kuulan, 6kg painosen vaan kun se 8 tuntui jotenkin niin raskaalta...no enivei. Reenattu on, ongelmana on vaan se että reeni kestää 40 min. niin siinä 30min. kohdalla tuntuu että lähtee taju ja jalat vetää hirveelle hapolle! Täytynee tässä opetella syömään jotain ennen reeniä. "entisessä elämässä" söin runsaastikin hiilareita ennen reeniä ja tuntuu että sillon jaksoi paljon paremmin, nyt olen ollut ilman "tankkausta" ennen harjoitusta! Toki, nyt on kyllä kuntokin vähän päässyt laskemaan... Reenaa, reenaa niin mahrut porukkaan - eikö? |
|
| Julkaisija: | haili [ 2010-08-30 13:46:47 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Kuinka moni kahvakuulailee? |
Miks treenaat noin pitkään. ½tuntii pitäis riittää. Ootko koskaan lukenut kortisolista. Jos et niin kannattais ehkä lukea. Se minkä pitkässä treenissä purat kestää suhteessa paljon kauemman korjata. Stressihormoneista voi olla hyötyäkin, mutta yleensä niistä ei ole varsinkaan jos ei ole taisteleva sotilas tai viidakossa elävä tutkija. |
|
| Julkaisija: | Grimy [ 2010-08-30 13:53:00 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Kuinka moni kahvakuulailee? |
Kuulalla jopa 10 min treeni voi olla tappava. Tee vaikka long cycleä tai TGU:ta 10 minuuttia, niin tiedät tehneesi |
|
| Sivu 1/7 | Kaikki ajat ovat UTC+02:00 |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |
|