karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-27 07:19:28

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 104 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-02-23 17:52:52 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-31 20:55:32
Viestit: 307
Deanne: Tere tulemast tännekin! :D

Joo, onhan tuo combat rankkaa, mutta niin mahtavaa! :D Mä oon sitä jo useamman vuoden harrastanut, ja joka kerta meen tunnille yhtä innoissani! :smt026 Onhan siinä alussa opettelemista niissä kaikissa lyönneissä ja potkuissa yms., mutta toisaalta kun pitkään harrastaa, ne samat kuviot sitten toistuvat eri variaatioissa; ei siis liian vaikeaa, eikä toisaalta kyllästymäänkään pääse! :D Mee rohkeesti kokeileen! :smt023

Mun taas täytyis ruveta tuolla salilla käymään enemmän; olis hyvää vastapainoa tuolle pumpille nuo isommat painot + vähemmät toistot! :) Tälle hyllyvälle persukselle olis siis pakko tehdä jotain radikaalia... :roll: :mrgreen:

Tänään sitten tosiaan töiden jälkeen kävin koirien kanssa metsälenkillä. :) Pakkasasteita mittari näytti 12, mutta ei pystytty olemaan kuin 20 min, koska mulla veti sormet ihan tunnottomiksi ja kohmeisiksi! :shock: Lämmittelin niitä sitten muutaman minuutin kuuman vesihanan alla, ja vanhempi koira näytti huolestuneelta, kun "äiti" siinä tuskissaan vaikeroi... :mrgreen:

_________________
Gabriela combatoi ja pumppaa (itsensä bikinikuntoon) :D

Gabriela: painonvartijasta karpiksi? Tsempitys kelpaa! :D


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-02-23 22:04:30 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-05-21 19:54:01
Viestit: 359
Kuulostaa kyllä melko haastavalle toi combat, mutta ehkä mä joskus uskallan mennä. :) Olen tosi huono kaikkea koordinaatiota vaativassa eikä liikesarjat oikein tahdo jäädä päähän. :oops: Ajoittain silti jopa pysyn tanssitunnillakin perässä, joten ehkä toi combatkin onnistuisi pidemmän harjoittelun jälkeen. Meinaa vaan aina välillä turhautuminen iskeä jumpissa, kun opin niin hitaasti kaikki liikkeet. :twisted:

Mäkin kävin tänään vähän kävelyllä, jopa 15 minuuttia! :wink: Pakkastakin taisi olla -15 astetta, sormet ja naama siinä jäätyi. Se piristi kyllä kivasti, kun oli viettänyt melkein koko päivän kotona kirjojen parissa.

Ai niin, mun piti vielä tosta salitreenauksesta jotain kirjoittaa. Tosiaan taitaa parhaiten kiinteyttää/muokata vartaloa tollainen salitreeni, missä tehdään mahdollisimman isoilla painoilla (siis niin isoilla, että just ja just jaksaa kaikki toistot tehdä). Itse teen toistoja yleensä 10-12/sarja, paitsi vatsoja vähän enemmän 15-20/sarja. Ja toistoja siis kolme sarjaa/liike. Samaa lihasryhmää voi tehdä useamman liikkeen peräkkäin, jos haluaa jotain tiettyä lihasryhmää painottaa enemmän. :) Itse teen esim. rintalihaksia mahdollisimman paljon, ne kun on aina ollut tosi heikot. Punnerruksia (naisten) pystyn tekeen vain 4-5 putkeen. :oops: Aluksi tosin meni vain 1-2 kappaletta. :lol:

_________________
Laihdutusta ja kiinteytystä normaalipainossa. Tämänhetkiset mitat 157,5cm/56,5 kg, tavoite n. 54 kg ja pienentyvät ympärysmitat. :)

Liikuntapäikky löytyy täältä: [url] viewtopic.php?f=42&t=60731 [url]


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-02-23 22:32:59 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-31 20:55:32
Viestit: 307
Deanne: Hei, mä oon varmaan maailman huonoin kaikissa askelsarjoissa yms., minkä vuoksi jätän suosista kaikki aerobicit ja tanssiin viittaavat tunnit väliin! :o Mut mulla oli silloin aikanaan niin kova hinku oppia tuota combattia, että yritin todella parhaani mukaan saada ne liikkeet tuonne pääkoppaani ja käydä tunneilla niin usein kuin mahdollista! :D Ja edelleenkin oon tyytyväinen siitä, että tuota samaa ohjelmaa tahkotaan se 3 kk (mitä noita muitakin Les Millsejä), ja tuun vähän hermostuneeksi, kun uus ohjelma lähenee, kun en millään haluaisi luopua tuosta tutusta ja turvallisesta ohjelmasta, jonka vihdoin oon oppinut... :mrgreen:

Taisit saada mut innostumaan tuosta salitreenistä; kiinteytys ei nimittäin tekis ollenkaan pahaa ennen tuota kohta koittavaa Kanarian-matkaa, kesästä puhumattakaan... :smt004 Eikä tuo salille meno ole kiinni työvuoroista, kuten nuo ohjatut tunnit! :D

_________________
Gabriela combatoi ja pumppaa (itsensä bikinikuntoon) :D

Gabriela: painonvartijasta karpiksi? Tsempitys kelpaa! :D


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-02-24 21:37:53 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-31 20:55:32
Viestit: 307
Huoh, raskas mutta tavallaan onnellinen päivä takana: olo on aikas kaikkensa-antanut, mutta tyytyväinen että tuli tuplatreeni vedettyä! =D>

Kalorien kulutus näyttää tältä:
pump 306 kcal (sykemittari ei toiminut lämmittelybiisin aikana :evil: )
combat 669 kcal (todellinen lukema on ehkä jotain 620-630, tällä kertaa laitoin sykemittarin ajoissa päälle, ja se jopa lähti heti toimimaan =D> )

Tiistain combatissa venäytin hiukan tuota vasemman jalan sisäreittä jossain sivupotkussa (?), joten lepoa vaatinee pari päivää ainakin (rupesi siis se kipu tuntumaan vasta noissa tämän päivän treeneissä)... :?

_________________
Gabriela combatoi ja pumppaa (itsensä bikinikuntoon) :D

Gabriela: painonvartijasta karpiksi? Tsempitys kelpaa! :D


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-02-26 17:54:28 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-31 20:55:32
Viestit: 307
Jes, miten lämpöiseltä voi nollakeli tuntua! \:D/ Käytiin koirien kanssa ½ tunnin metsälenkillä, joten vauhtia riitti sielläkin, kun kenenkään kintut eikä sormet vetäneet kohmeeseen! :mrgreen:

Huomenna sitten pumppiin! :D

_________________
Gabriela combatoi ja pumppaa (itsensä bikinikuntoon) :D

Gabriela: painonvartijasta karpiksi? Tsempitys kelpaa! :D


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-02-27 15:16:42 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-31 20:55:32
Viestit: 307
Plääh, pumppi jäi sit aikaisen työvuoron (6.00) takia. :? Sen sijaan kävin koirien kanssa aurinkoisella ½ tunnin metsälenkillä, saatiin kaikki kolme vähän raitista ilmaa ja liikuntaa. :smt004 Ja pumppiin meno on sit sovittu huomiselle kahden kaverin kans! Sitä ei voi enää perua! :lol:

_________________
Gabriela combatoi ja pumppaa (itsensä bikinikuntoon) :D

Gabriela: painonvartijasta karpiksi? Tsempitys kelpaa! :D


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-02-27 19:09:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-05-31 01:48:17
Viestit: 1176
Mä jään seuraamaan sun treenejä, vaikka itse olen tällä hetkellä huomattavasti laiskempi liikkumaan :mrgreen: Tuo combat kiinnostaisi kovasti, mutta aina kun kokeilen jotain ohjattua liikuntaa, niin kiinnostus lopahtaa jossain vaiheessa. Johtuu aika pitkälti siitä, etten tykkää harrastaa liikuntaa minkään tietyn aikataulun mukaan.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-02-27 19:29:55 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-31 20:55:32
Viestit: 307
Ginerva: Tervetuloa kyytiin! :D

Joo, onhan tuossa omat haasteensa, että saa sovitettua aikataulunsa noiden ryhmäliikuntatuntien mukaan, ja varsinkin näin vuorotyöläisenä... :roll: Tosin mun innostus combattiin on edelleen niin kova, että en lähestulkoon kaihda keinoja vuorojen vaihtamisessa työkavereiden kanssa... :mrgreen: Ja ihmeen hyvin toistaiseksi oon siinä onnistunutkin! :smt023

Nyt voisikin muuten kirjata alustavan suunnitelman ens viikolle:
ma: pump
ti: combat
ke: lepo (tyhmä välivuoro töissä :smt019 )
to: pump + combat
pe: lepo treeneistä, mut siivousta kotona, koska isä & äiti tulossa kylään viikonlopuksi :wink:
la: lepo/aamupump
su: töissä taas tyhmä välivuoro, joten mihinkään ohjatulle tunnille en pääse :evil:

_________________
Gabriela combatoi ja pumppaa (itsensä bikinikuntoon) :D

Gabriela: painonvartijasta karpiksi? Tsempitys kelpaa! :D


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-02-28 09:49:49 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2010-01-13 13:28:47
Viestit: 390
Hei!

Minäkin olen hurahtanut Combatiin! Kävin syksyllä muutaman kerran, mutta en saanut kipinää. Mut nyt tän vuoden alussa kipinä löytyi :D . Käyn viikossa 2x Combatissa ja kerran Zumbassa (mun rakkaus, jossa ennen kävin 3 kertaa viikossa, mutta tunteja jääny ny pois ohjelmasta), kerran Jamissa ja nyt eilen ekaa kertaa Stepissä. Maanantaina vedän tuplavuoron combat+zumba, pe combat, su tuplavuoro jam+step. Mukaan ohjelmaan on tullut pakkasten lauhduttua juoksu, 5-10 km silloin tällöin, jos salijumppa jää vähiin.

Vielä ainakin on jaksanut, saas kattoo miten tuo kahden peräkkäisen päivän tuplavuoro syö naista.... Mutta sitten täytyy vaan löysätä ja jättää joku vuoro väliin, jos alkaa käydä kunnon päälle. Lihasta on tullu ihan hirmuisesti , ei ole tainnu mulla olla tälläistä lihasmäärää koskaan :D

Elokuuhun saakka on mun kuntoilukeskuksen vuosimaksu voimassa, joten yritän hyödyntää sen koko rahan edestä :D

_________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wak2tp9/]
Kuva
[/url]


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-03-01 14:42:10 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-31 20:55:32
Viestit: 307
sädetikku: Kiitos käynnistäsi. :D Kiva kuulla, että säkin oot hurahtanut combattiin! =D> Ja aikas paljon muutenkin tunnut liikkuvan, ei tuolla menolla ole ihmekään, että tuloksia tulee! =D>

Multa jäi eilinen päivitys merkkaamatta; pumpissa siis olin, jossa kaloreita kului 313 (tosin sykemittari ei taaskaan toiminut parin ekan biisin aikana :evil: , joten arvioisin kokonaiskaloreiksi jotain 350 :) ). Tunti sujui muutenkin oikein hyvin, oli kova into päällä, varsinkin kun maanantain normiohjaaja oli kuulemma jossain zumba-koulutuksessa (en hänestä erityisemmin pidä; liian laiha ja vähemmän painoja kuin mulla - sori vaan :( ), ja tilalla oli yks mun suosikkiohjaajista! :D

Tänään mulla on vapaapäivä, ja nukkua sain riittävästi, mutta jostain syystä oon ihan sairaan väsynyt. :? Noh, toivottavasti olo tästä piristyy, koska combat-tunti kutsuu illalla! :smt026

_________________
Gabriela combatoi ja pumppaa (itsensä bikinikuntoon) :D

Gabriela: painonvartijasta karpiksi? Tsempitys kelpaa! :D


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-03-01 19:42:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-05-31 01:48:17
Viestit: 1176
Hyvällä ohjaajalla on kyllä suuri merkitys. Ehkä mäkin jaksaisin käydä säännöllisesti ryhmäliikuntatunneilla, jos onnistuisin löytämään jonkun tosi innostavan ohjaajan.

Toivottavasti sulla oli tänään antoisa combat-tunti! :)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-03-01 23:42:09 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-14 21:48:30
Viestit: 184
Ginerva, mulla on sama juttu, että jos jämähdän liian paljon samaan juttuun, kyllästyn sitten siihen. Sitten se menee junnaukseksi eikä kyllä mitään edistystäkään tapahdu.

Tähän mulla on toiminut se, että vaihtelen lajeja ja painopistettä aika ajoin. Nykyään käyn vaihdellen combatissa, välillä muissa jumpissa ja erityypisillä tanssitunneilla. Sen lisäksi pyrin käymään viikoittain kuntonyrkkeilyssä, kahvakuulassa ja/tai salilla 2x vk. Eli viikko-ohjelmassa on kuitenkin aina 2-3 aerobista ja 2-3 lihaskuntopainotteista treeniä. Helpottaa myös aikatauluasioissa, kun joka päivä löytyy vaihtoehtoja. Tosin nyt välillä ongelma, että liian paljon kiinnostavia tunteja, millään ei repeä kaikkeen, mihin haluttaisi :shock:

Ja ohjaajalla on kyllä tosi suuri merkitys siihen, miten pääsee tunnilla hyvään driveen! :idea:

_________________
Amj opettelee karppaamaan (ruokapäiväkirjaa)
Amj hikoilee ja liikkuu (liikuntapäiväkirja)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-03-02 20:34:19 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-31 20:55:32
Viestit: 307
ginerva: Kiitos vaan toivotuksista; combat-tunti oli oikein antoisa. :D Tosin olin edelleen koko tunnin ajan ihan sairaan väsynyt ja mahaan pisti. :? Mä taidan vaan olla henkisesti niin loppuunpalanut (mm. työstressin takia), että kroppakaan ei tunnu enää kestävän rasitusta... :( Parin viikon päässä häämöttävä loma tulee kyllä enemmän kuin tarpeeseen! :smt004

amj11: Sullahan on monenlaista liikunnallista aktiviteettia! :o Itseä kans kiinnostais ihan älyttömästi tuo kuntonyrkkeily, mutta ihan joka paikkaan ei tosiaan pysty revetä! :shock:

Ja tuosta ohjaaja-asiasta; meidän salilla on ihan parhaat ohjaajat mitä toivoa saattaa! :smt023 Ilman heitä mä tuskin olisin ihan noin innoissani...

Ja juu, kaloreita paloi 521 (sykemittari ei taas toiminut ekan 10 min aikana :evil: )!

Huomenna sit tuplat: pump + combat!

_________________
Gabriela combatoi ja pumppaa (itsensä bikinikuntoon) :D

Gabriela: painonvartijasta karpiksi? Tsempitys kelpaa! :D


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-03-02 22:20:11 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-14 21:48:30
Viestit: 184
Gabriela, mä menin itse asiassa kuntonyrkkeilyyn sen takia, että harmitti oma puutteellinen tekniikka combatissa. Tokihan sielläkin lyhyesti neuvotaan, mutta kun vauhti tunnilla on mitä on, niin en tunnilla yksinkertaisesti ennätä keskittyä riittävästi tekniikkaan. Tuo kuntonyrkkeily osoittautuikin sitten niin hauskaksi (ja tehokkaaksi!) tunniksi, jotta aloin käydä sielläkin. :D
Suosittelen kyllä kokeilemaa, jos vain aikaa löydät. Palvelee kyllä combatiakin :)
Tsemppiä huomiselle tuplalle! 8)

_________________
Amj opettelee karppaamaan (ruokapäiväkirjaa)
Amj hikoilee ja liikkuu (liikuntapäiväkirja)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-03-07 14:37:47 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-31 20:55:32
Viestit: 307
Vihdoin ehdin tätäkin päivittämään, viime päivät oon vaan painanut duunia yms. niska limassa! :shock:

Joo, tuplat tuli tosiaan sit to vedettyä, ja muistaakseni kaloreita paloi näin: pump 398, combat 723 :shock: (tosin laitoin sykemittarin jo päälle muutama min ennen tunnin alkua, mut silti!)! =D>

amj11: Täytyy ehdottomasti jossain vaiheessa saada tuo kuntonyrkkeily johonkin väliin soviteltua, sen verran just tuo tekniikka kiinnostaa! :D Yks kaveri on aloittanut muay thai -treenit, mut ne pidetään aina ke + su, joten koita nyt saada nämä vuorotyöläisen työvuorot noihin sopimaan... :smt012

Tänään olis pumppia, ja uus ohjelma :) , mut vielä vähän arvon, jaksaisko lähtee vai nou... :roll:

No mut huomenna joka tapauksessa combat viimeistä kertaa vanhalla ohjelmalla! :D

_________________
Gabriela combatoi ja pumppaa (itsensä bikinikuntoon) :D

Gabriela: painonvartijasta karpiksi? Tsempitys kelpaa! :D


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-03-07 20:43:58 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-31 20:55:32
Viestit: 307
Pumppi sitten jäi väliin - nolo minä :oops: , mutta sen sijaan käytiin koirien kanssa reippaalla metsälenkillä! :D Teki meille kaikille tosi hyvää :) , vaikka tuuli olikin aikas hyytävä (jälleen kerran)...hrrr...

Nyt ei reissuun ole enää kuin 12 päivää, joten vielä ehtii hiukan rutistaa... :lol: Ens viikolla aion testata suihkurusketuksen, sillä ruskea läskihän näyttää tunnetusti paremmalta kuin valkoinen... :smt004 Heh, viime hetken epätoivoinen yritys näyttää hoikemmalta... :lol:

Mut tässä tämän viikon alustavaa suunnitelmaa:
ma: metsälenkki koirien kanssa
ti: combat
ke: lepo
to: (pump) + combat
pe: combat (?)
la: pump/lepo
su: pump/lepo

Noilla siis mennään! :)

_________________
Gabriela combatoi ja pumppaa (itsensä bikinikuntoon) :D

Gabriela: painonvartijasta karpiksi? Tsempitys kelpaa! :D


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-03-07 22:03:46 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-14 21:48:30
Viestit: 184
Juu huilaile nyt ihmeessä vanhassa combatissa kun vielä kerkeet. Kohta muuten loppuu :shock: :mrgreen:
Uus ohjelma oli erinomaisen hyvä mutta ihan kuoleman rankka :smt119

_________________
Amj opettelee karppaamaan (ruokapäiväkirjaa)
Amj hikoilee ja liikkuu (liikuntapäiväkirja)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-03-07 22:29:45 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-31 20:55:32
Viestit: 307
Jep, täytyy huomenna vielä naatiskella vanhasta ohjelmasta...! \:D/

Vai oli uus ohjelma rankka? :shock: Noh, rankka sopii mulle, kunhan on tarpeeks simppeli mun aivonystyröille... :wink:
Vatsat on kuulemma erityisen rankat, ohjaajat kertoivat vähän etukäteen... :o Oliko näin?

_________________
Gabriela combatoi ja pumppaa (itsensä bikinikuntoon) :D

Gabriela: painonvartijasta karpiksi? Tsempitys kelpaa! :D


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-03-07 23:01:26 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-14 21:48:30
Viestit: 184
Lainaa:
Vatsat on kuulemma erityisen rankat, ohjaajat kertoivat vähän etukäteen... :o Oliko näin?

Ne oli HYYTÄVÄT :smt103
Tuota kun kolme kk veivataan ni johan ollaan bikinikunnossa :wink:

_________________
Amj opettelee karppaamaan (ruokapäiväkirjaa)
Amj hikoilee ja liikkuu (liikuntapäiväkirja)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-03-08 22:00:38 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-31 20:55:32
Viestit: 307
^Iiiks!!! :shock: No mut bikinikuntoahan tässä ollaan hakemassa, joten tervetuloa hyytävät vatsat! :mrgreen:

Vanhassa (tai oikeastaan ikivanhojen mixauksessa) ohjelmassa tänään siis viimeistä kertaa, ja vähän hikeähän siellä meinas pukata... :wink: Kaloreita kului 650! =D> Nyt sitten ei muuta kuin henkisesti valmistautumaan tuohon torstaiseen uuden ohjelman lanseeraukseen...! :smt103

Bongasin muuten äsken saliltamme iloisen yllärin; kahvakuulatreenejä ruvetaan järjestämään 22.3. alkaen! Ja siellähän mä oon messissä, tosin en vielä tuolla viikolla, kun ollaan siellä reissussa, mut sitten heti seuraavalla! :smt026 Ja niitä on luvassa peräti neljänä päivänä viikossa, joten eiköhän jonkun noista saa soviteltua aikatauluihinkin! :)

_________________
Gabriela combatoi ja pumppaa (itsensä bikinikuntoon) :D

Gabriela: painonvartijasta karpiksi? Tsempitys kelpaa! :D


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 104 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)