karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-10 07:49:52

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2012-03-07 22:18:38 
Poissa
sintti
sintti

Hei te kokeneet ketokarppaajat!

Voisitteko neuvoa että miten aloittaa ketokarppaamisen ja ihan konkreettisesti mitä te syötte päivän aikana? :) Mitä siis on aamiaisenne, lounas, päivällinen, iltapala?

Olen aloittanut karppaamaan vahingossa reilu vuosi puolitoista sitten, aivan vahingossa todella! Koska keksin että eihän ihmisen tarvitse syödä sitä mitä ei tahdo, ja en pidä "pullaleivästä", perunasta, makaroneista yms. Ihan puhdastahan tämä ei ole ollut vaan jos on ollut synttäreitä niin kyllä palan kakkua olen syönnyt ;).. No vahingossa olen siis myös pudottanut painoa -30kg tämän aikana, ja olen siis löytänyt oman juttuni syömisten suhteen! nyt kuitenkin olisi kiva vielä saada muutama kilo pois ja ajattelin kokeilla tätä n. 20hiilarigrammaa päivässä systeemiä. Jos vaikka auttaisi, kun paino on jäänyt siihen saamaan pisteeseen jo 1,5kk ajaksi.

Kiitos jo etukäteen avusta :)

ViestiLähetetty: 2012-03-07 23:49:49 
Poissa
himokarppi
himokarppi

Taikamyrsky kirjoitti:
Hei te kokeneet ketokarppaajat!

Voisitteko neuvoa että miten aloittaa ketokarppaamisen ja ihan konkreettisesti mitä te syötte päivän aikana? :) Mitä siis on aamiaisenne, lounas, päivällinen, iltapala?

Olen aloittanut karppaamaan vahingossa reilu vuosi puolitoista sitten, aivan vahingossa todella! Koska keksin että eihän ihmisen tarvitse syödä sitä mitä ei tahdo, ja en pidä "pullaleivästä", perunasta, makaroneista yms. Ihan puhdastahan tämä ei ole ollut vaan jos on ollut synttäreitä niin kyllä palan kakkua olen syönnyt ;).. No vahingossa olen siis myös pudottanut painoa -30kg tämän aikana, ja olen siis löytänyt oman juttuni syömisten suhteen! nyt kuitenkin olisi kiva vielä saada muutama kilo pois ja ajattelin kokeilla tätä n. 20hiilarigrammaa päivässä systeemiä. Jos vaikka auttaisi, kun paino on jäänyt siihen saamaan pisteeseen jo 1,5kk ajaksi.

Kiitos jo etukäteen avusta :)

Kerro ensin mitä syöt.

ViestiLähetetty: 2012-03-08 00:38:01 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi

Tossa mun allekirjoituksen linkissä on ohjekoostetta. Mutta jokaisella on erilainen toi hiilarinsietokyky ja vaikkapa protskuntarve (tai se että kuinka paljon kestää protskua verensokerin heilahtamatta liikaa) on tosi yksilöllstä. Kirjastostahan varmaan saa noita Atkinsin kirjojakin joissa reseptejä ja esimerkkipäiviä riittää.

Mittojasi, ikääsi tms. tuntematta on vaikea sanoa miksi olet jumissa, koska siihenkin voi olla lukemattomia syitä. Itselläni jumeihin on auttanut pätkäpaastoilu (parina päivänä viikosta jätän aamiaisen pois) tai se että olen vaihtanut yhden aterian täysin hiilarittomaksi silloin tällöin. Tuommoiset pienet hiilarisyklitykset voivat jo auttaa aineenvaihduntaa pääsemään sen suvantovaiheen yli. Toisaalta jos jumi johtuu jostain tietystä ruoka-aineesta tai sen määrästä taikka jostain lääkkeestä tai sairaudesta, niin siinä on sitten vähän enemmän setvimistä. Joillakin maito jumittaa, jotkut voivat syödä maitotuotteita surutta. Joku voi vetää puoli kiloa lihaa päivässä ja jollekin käy vain 300 g. Kun ihmiset ovat niin erikokoisia ja kaikkien hormonitoiminta on vähän erilaista. Mutta kyllä se siitä kun vähän sumplii.

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks

ViestiLähetetty: 2012-03-08 13:24:14 
Poissa
sintti
sintti

Niin siis, olen 28v ja 171cm ja painoa nyt 75,5-77kg heiluu siinä välillä. Kun siis keksin että kaikkea mitä ei tahdo niin ei tarvitse syödä painoa oli 108kg. Tavoitteena siis on päästä normi mittoihin, eli paino sinne 65-68kg ja pitää se sitten siinä. Juu matka ei ole pitkä mutta kun tämä jumii ja mikään ei auta :?

Olen koittanut mm näitä ruoka systeemejä esimerkki päivä:

Aamupalaksi: noita juusto kakkusia/leipäsiä, eli 2 kanamunaa,juustoa 2dl,mantelijauhoa 2rkl, soijajuhoa 2rkl, auringonkukansiemeniä 2rkl, niin että niistä tulee se tusina pelille, joista menee 4 suuhun aamulla ja teetä 2dl tai kahvia 2dl.
Lounaaksi/päiväruuaksi: perus salaattia eli tomaatti/salaatti/kurkku 3dl ja lisäksi, n. kanaa 100g/kalaa100g/lihaa100g, 2rkl partajugua.
Tai sitten kasvispaistosta/wokkia ja kermaa,uunissa 3dl ja samat liha määrät.
Välipalaksi: noita samoja kakkusia kun aamulla se neljä ja teetä tai kahvia.
Iltapalaksi: kerma juustoa 5siivua, leikklettä 5siivua ja kourallinen pähkinöitä tai vain 250g maitorahkaa naturel.
Vettä menee se 2litraa päivässä vähintään.

Sitten kokeilin myös tätä kun mitään ei tapahdu ja meni hermo:
Aamulla, 1dl mansikka keittoa ja 2rkl pelavansiemensouhetta.
Päivälliseksi, ACKD-pussisoppa.
Iltapalaksi, ACKD-pussisoppa.
Ja vettä/vissyä taas se reilu 3litraa ja lopetin myös kahvin nyt kokonaan.
No taisi mennä överiksi paino putosi kolmessapäivässä kilon-kaksi ja neljäntenä hyppäsikin kilon takaisin, olin ihan että :shock:

Liikuttua tulee arjessa kokoajan, eli kun on kaksi muksua niin sohva ei paljon kulu. Ja kokeilut on kestäneet viikosta kahteen, paitsi tämä pussisoppa systeemi. Ovat kyllä sikäli käteviä pika ruokia kun aina ei kerkiä laittamaan jotain niin, yhden ruuan/palan noilla voisi kyllä kätsysti korvata päiväsä...ehkä? Mikähän tässä mättää siis?

ViestiLähetetty: 2012-05-21 21:57:41 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Noh toi ACKD ei ollut fiksua.

Ja ehkä kannattais vähentää syömiskertoja eli välipala pois ja ateriat isommiksi jos siltä tuntuu.
Sit se rasva? Lisäätkö salaattiin oliiviöljyä? Paistatko voissa?

Fiksummat voi lisätä kommentteja :D

ViestiLähetetty: 2012-06-13 20:11:50 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Samaa makin sanoisin, vahenna syomiskertoja, ehka kroppa vaatii aikaa rasvanpolttoon. Heittaisin pussikeitot kans menemaan, seka lisaisin rasvaa, esim jos tekee tiukkaa aluksi vahentaa syomiskertoja, ruoan jalkeen tai "valipalaksi" rasvaa, esim kookosoljya. on paljon vinkkeja jumin purkuun kun hakee ketjuista. Ehka niista joku tarppaa. Tsemppia! :wink:

ViestiLähetetty: 2012-07-07 21:29:55 
Poissa
sintti
sintti

Mulla ongelmana aivan järjettömän kovat "höttöhimot" ja mieliteot. Siis en ole koskaan pitänyt pullasta esimerkiksi, nyt käyn todellista taistoa itseni kanssa, kun haluan korvapuustin. Tai jos lapselle keitän spagettia/teen leipää, niin hyvä ettei itku tule, kun ei voi itse ottaa. Itsekuri pitää kyllä, mutta tämä vierotus on ihan hirveetä! Oon karpannut vuoden alusta alkaen, mutta kesäkuussa lipes ja pahasti ja olin 2-3 vkoa "vanhalla ruokavaliolla". Nyt yritän taas päästä jaloilleni ja takaisin ruotoon -> ensimmäinen viikko takana ja mieliteot ja himot on ihan järkyttävän kovia.

No, syömisen jälkeen olo on taas ok.. mutta nälkäisenä ja välipalaa hakiessa jääkaapista käydään taas henkistä taistelua. Olisko kenelläkään mitään vinkkiä tähän, että voinko tehdä muuta kuin odotella? Vuoden alussa tuo pahin vaihe tais mennä n. 2 viikossa ohitse. Toivotaan, että nyt käy samoin.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00