piparimuru kirjoitti:
Miulla taas iski masennus päälle pahemmin kuin ennen, mutta en tiiä, todennäköisesti sillä ei ole ruokavalion kanssa juurikaan tekemistä. Tiukalla induktiolla olen ollu muutaman viikon, ketoilusta ei hajuakaan (kirjaimellisesti ei hajua, joten siitä en siis tiiä olenko vaiko enkö), mutta mieliala meni maihin. Ja äsken se helpotti kun karppiaterian yhteydessä otin jälkkäriksi jätskiä ja pullaa. No, voi olla psyykkistä, tai sitten miulle ei sovi ketokarppaus.
Huomenta
ei hätää sillä
Lainaa:
muuten mitä tulee liian pitkään liian vähillä hh serotoniini ...
Serotoniini eli 5-hydroksi-tryptamiini (5-HT) (C10H12N2O) on verihiutaleista vapautuva ja verisuonia supistava kudoshormoni sekä aivojen välittäjäaine. Serotoniini vaikuttaa mielialaan, ja sen vajaus voi ilmetä alakulona, apatiana, masennuksena ja kroonisena väsymyksenä. Serotoniinin puute voi aiheuttaa impulsiivista ja väkivaltaista käytöstä.
Serotoniini säätelee ihmisen ruoka- ja seksihaluja: serotoniinin puute voi aiheuttaa ruokahalun ja makeanhimon lisääntymistä[1]. Elimistön liika serotoniinipitoisuus vähentää puolestaan seksuaalista halukkuutta ja kykyä seksuaaliseen nautintoon[2].
Ihmisen herkkyys voimakkaille kipuärsykkeille on kääntäen verrannollinen aivojen serotoniinipitoisuudelle[3].
hh ja proteiini lisää serotoniinia etenkin hh.
rasvapaastolla tai liian tiukalla alakarppi Atkins VHH:lla mieliala huom. VOI laskea.
olen itse pannut näinä 5 vuotena tämän merkille.
on paljon parempi mieliala nyt kun entisellä atkinson tyylillä jossa hh oli 20 g/vrk:ssa.
eli ota vähän hh mukaan niin helpottaa.
tv AP