karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-07 11:34:26

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 13 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Motivointia ketoosidiettiin.
ViestiLähetetty: 2009-02-18 16:12:39 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Tässä motivoimme toisiamme onnistumaan. Tervetuloa mukaan keskustelemaan/kommentoimaan! :)

ViestiLähetetty: 2009-02-18 16:17:13 
Poissa
sintti
sintti

Eli Miten aloittaa.....

Lukenut vain pääpiirteet ketoosi dietistä, joten vaikea hahmottaa miten aloittaa.....

Hyviä vinkkejä aloitukseen, ruokasuunnitelmaa kaipaisin vielä....

:D
Tästä on hyvä lähteä....

ViestiLähetetty: 2009-02-18 16:25:42 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Halusin aloittaa keskestelun tästä aiheesta, sillä motivaatio on itselleni ollut se kompastuskivi. Se on tullut ja mennyt. Ja aina kun se on mennyt, on diettikin mennyt ja kilot tullut. Toivoisin saavani ihmiset kertomaan asioita omasta laihdutusprosessistaan vaikka päiväkirjamaisesti tänne, joka voisi tuoda vertaistukea ja jaksamista. Ja kysymyksiäkin, jotka vois herättää keskesteluja ja motivoida. :)

ViestiLähetetty: 2009-02-18 17:06:52 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Angel79, ite syö esim näin kun motivaatiota riittää:

Aamiainen: kananmunaa (paistettu tai keitetty), kalkkunanakkeja tai pekonia..salaattia kylkeen hieman vaik avokado-salaattia..
Joskus syön aamiaiseksi vain jugorttia esim. bulgaria tai vielä parempi on partaäijä, turkkilainen jogurtti ja sen kaa vaik pakastevadelmia hieman.. . Joskus syön yhden greipin... jotkut väittää että greipissä ois liian paljon hh:ta tähän kuuriin, mut oon myös lukenu ravitsemustieteilijän kannan, joka myös kirjoitti ketoosista ja laihdutti sillä ja hän muistutteli myös terveellisyyden puolta ketoosissa eli greippi ei silloin tällöin haittaa.. ;) Ja avokadoa tulisi syödä paljon!

Lounas: Kalaa/Kanaa tai punasta lihaa, suosin ite eniten kalaa ja kanaa, niiden kanssa salaattia tai vaikka kesäkurpitsa-tomaattigratiini tai muuta kasvislisuketta, papuja (suosittelen karppaus.infoon kerättyjä ruokaohjeita, sielt löytyy kivoja reseptejä tähän).

Välipala/Iltapala: ite teen joskus suklaamarjapirtelön sekoittamalla avokadon, suklaaproteiinijauheen (jossa on yhtä annosta kohden n.1,8 g hh) ja hieman pakastemarjoja ja vähähiilihydraattista profeel maitoa/täysmaitoa. Ihana iltaherkuttelunakin.. :) Muista laskea hiilarit ja suhteuttaa maito niin että pirtelön kokonais hh:t jäis siihen n. 5 g/annos max.

Päivällinen koostuu samoista kuin lounaskin aika pitkälti.

Pääasia on suosia eniten hyviä rasvoja ja protetiinia, sitten huonoja rasvoja ja hiilarit tosiaan max 30 g / pv. Ite oon huomannu et joku on suositellu käymään esim. fineli.fi sivuilla, jos ei ole yhtään varma mikä elintarvike sisältää miten paljon hh:ta, sieltä löytyy ne tiedot. :)

Toiv pääset näillä alkuun ja motivoidaan toisiamme!! :)

ViestiLähetetty: 2009-02-18 17:27:08 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Tänään en ollut ketoosin puolel ollenkaan, vaan jäljittelin enemmän ihan jotian muuta ja sen takia tämän päivän saldo:

Aamiainen: 2 viipaletta uotilan leipää (yh. 15 g hh) huih!
kurkkua, ja paprikaa ja 1 profeel päärynä-vanilja-raejuustorahka-välipala (6 g hh)

Välipala: Partaäijää 2,5 dl, mustaherukoita, kermaa ja yksi omena-mysli välipala patukka (yht n. 22 g)

Eli näillä eväillä ollaan todella kaukana ketoosista :(, mutta huomenna uusi päivä.. Täs on ainakin hyvä esimerkki miten ei kannata syödä jos mielii ketoosidieetin noudattamista. :)

Tietenkin aioin vielä iltapalaksi vetää jotain kevyttä, salaattia ja lihaa.... tai pähkinöitä + muuta...

Loppujen lopuks ei päivä oo sittenkään sentään täysin piloille menny, ketoosin osalta vain totaalisen piloille, mut ainakin on hiilarit jääny alle 60 g, ja sekin edistää laihtumista. :)

ViestiLähetetty: 2009-02-18 21:13:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Huomasittehan että ketokarppaukselle on ihan oma aluekin: viewforum.php?f=41

KarppausWikin Ateriamatriisi on myös hyödyllinen: http://karppaus.info/wiki/index.php?tit ... iamatriisi

ViestiLähetetty: 2009-02-19 11:25:51 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Tripla kirjoitti:
Huomasittehan että ketokarppaukselle on ihan oma aluekin: viewforum.php?f=41

KarppausWikin Ateriamatriisi on myös hyödyllinen: http://karppaus.info/wiki/index.php?tit ... iamatriisi

Katsos, sehän on jääny kokonaan huomaamatta, mutta todella hienoa!! Eiköhän siirretä koko keskustelua sitten vaan viewforum.php?f=41. :)

siirsin ketjun -chiman

ViestiLähetetty: 2009-02-21 10:24:27 
Poissa
sintti
sintti

MiiaCarita moikkelis....

Miten ketodietti alkanut? Mulla on nämä muutamat päivät mennyt aivan loistavasti....oon ollut tiukka ja tarkka ruoan kanssa ja olen saanut pidettyä hiilarit alle 20g.

On ollut jännä huomata kuinka nälkä häviää ja sitä ei tunne ollenkaan.
Mutta olen kuullu et on kuulema ihan normaalia......
Toiv. viikonloppunakin on tiukkana tän ruoan kanssa.
Ettei repsahduksia tule [-o<

ViestiLähetetty: 2009-02-25 09:15:37 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Moikkelis Angel79! :)

Kuinka on sujunu? Itel on viikonlopusta huolimatta viime viikolta lähteny 1,3 kg. :) Yritän seuraavaan viikon ke mennessä saada enemmän, jos vielä lisäis liikuntaa niin putois varmaankin hieman enemmän...

Kuinka sulla on pudonnu, ootko punninu viel?

ViestiLähetetty: 2009-02-25 12:24:59 
Poissa
sintti
sintti

Moikkelis MiiaCarita

Hyvin on sujunut....ja olen ollut tosi tarkkana. ja saanut hh pidettyy alle 20g.
hengitys haisee pahalle...
päänsärkyä on ollut eilen ja tänään.

en ole käynyt vaa´alla mutta huomenna menen.
Mut ainakin olo on keveämpi....

Hienoa....aivan mahtavaa...No sulla ainakin lähti hyvin käyntiin.
Meinaatko nostaa hh 2. viikon jälkeen?

Ja miten ketodietti toimii kun treenaa kun tietääkseni silloin keho tarviis pikkusen enempi hh?
Noh, pitänee lukea enempi. ehkä se selvii vielä. Mietin tossa vaan ....

Mutta onnittelut pudotuksesta,

toiv. se vain jatkuu ja jatkuu...saas nähä miten mun käy...

:lol:

ViestiLähetetty: 2009-10-26 10:28:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hei!

Minäkin ketoilen, nyt takana kaksi kuukautta - paino putoaa oikein mukavasti. Jopa esikoinenkin on huomannut äidin masun pienentyneen. :D Aikaisemmin tiedusteltiinkin, että vieläkö sieltä on yksi vauva tulossa... Ja tämä kuopus on kuitenkin jo 9kk iässä. :roll:

Mitä rasvaisempaa lihaa käyttää, sitä paremmin se minulla tuntuu pitävän nälän ja mieliteot kurissa. Ruokamääränkin pitää olla riittävä, kovin alhaisilla kaloreilla saa vain säästöliekin palamaan. Tässä on minulla vielä viilaamista, saisi tulla 1000 kcal päivässä enemmän, jos Atkinsin setää on uskominen. Se on aika paljon se.

Tsemppitsemppiä ketoosiin - minä ainakin viihdyn parhaiten tässä olotilassa! Parin viikon ketoosi alkaa haihduttaa mielitekoja tosi tehokkaasti, ja kunhan ei liian nälkäisenä päädy ravintolaan sekasyöjien seurassa, niin hyvin pärjää. (Pähkinäpussi on aina käsilaukussa vesipullon kaverina, kourallinen antaa uskomattomasti voimia pahimmassa nälässä - ja sitten jaksaa taas kiinnittää huomiota syömisiinsä.)

Kuva

ViestiLähetetty: 2009-10-31 15:38:00 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Motivaatiota tosiaankin tarvitaan! Mulla on repsuilujen ja etenkin alkoholin takia noussut paino vaan entisestään ja tuntuu ettei kohta ole mitään sopivia vaatteita enää. En ymmärrä miten tällaista tahtia voi edes lihoa! Nyt otin itseäni niskasta ja ankaralle induktiolle mars! Eli hiilarit vanhaan atkinsin malliin ihan nollaan, vain salaattia 2kertaa päivässä ja muuten prodea ja rasvaa. Ja sitten viikko kerrallaan nostellaan sitä päivittäistä hh. määrää 5g niin pitkään kun ketoosi jatkuu. Aloitin vasta torstaina joten en usko ketoosissa vielä olevani, pitäis ehkä ostaa niitä ketostixejä kerrankin ja ihan testailla tilannetta. Alkoholin käyttöön tulee totaalinen stoppi, edes kuivat puna- ja valkoviinit ei pääse nyt sotkemaan kuvioita ainakaan hetkeen katsellaa vaikka sit taas jouluna moisia... Tsemppiä ja motivaatiota tarvitaan kyllä. Stressillä ja sairastelusta johtuneella huonolla ruokavaliolla oon kerryttäny painoa nyt vuodessa 8kg. Mut kyllä tää tästä taas, onnistuihan se aiemminkin!

ViestiLähetetty: 2009-10-31 15:57:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

28.8 jälkeen 20 g hh/vrk
sitten
6 vrk rasvapaastoa
taas hh 20 g vrk
nyt olen Nolla hh linjalla, 4 vrk takana.
motivaation puutetta ei ole, koska tulosta tulee.

minun jutut löytyy, alla linkeistä

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 13 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00