karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-29 07:20:20

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Ketoilu ja pähkinät
ViestiLähetetty: 2009-01-16 00:36:46 
Poissa
sintti
sintti

Heippa!
Haluisin kovasti ketoosiin, mutta oon ihan heikkona pähkinöihin. Siis oikeesti addiktoitunu, pitää joka päivä napsia vaikka kuinka päätän että 'huomenna en syö pähkinöitä', niin illan tullen huomaan taas olevani kaapilla hamuilemassa niitä... :oops:
Karppaus on jo tuttua, mutta haluisin sen näläntunteen pois ja siten siis ketoosiin. En tiä oonko siinä ollu (ei siis ainakaan 'näkyviä oireita' oo ollu) mutta voiks siihen mitenkään päästä pähköinöitä syöden?? :?:
Okei, saattaa olla tyhmä kysymys ja tiän että ketoosiin pääsy on yksilöllistä, mutta mä alan oleen ihan hukassa ku paino vaan nousee tän mun jatkuvan napostelun kans. Argh! #-o
Kaippa se on pään sisällä kans, jotain parannusta pitäis tehä...

Niin ja vähän OT mut ku näitä teidän juttuja lueskelee, niin ootte te kyl aika hyviä!! Mä en pystyis tollasiin puolipaastoihin ym. tiukkiin induktiohin, joten ihailen teitä kaikkia, jotka niitä noudatatte! Kuinka te pärjäätte viikonloput ja kaikki 'extra'-menot?! :roll: Mulla on ainakin kokoajan jotain 'poikkeusta' että se sellanen normaali päivärytmi on aina vaan muutaman päivän ja eihän siinä mitään ehdi ottaa tavaks. Paitsi yleensä karppauksen, se on jäänyt elämäntavaks, onneks! 8)

Viestin otsikko: Re: Ketoilu ja pähkinät
ViestiLähetetty: 2009-01-16 13:44:12 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

itsestäni tiedän, että niin kauan kuin pähkinöitä on kaapissa - ei määrällä väliä, 100 g tai kilo - niin kauan niitä käyn napsimassa. Samoin on partajugun ja erkin kanssa (Lidlin ämpärijugurtit) - ei ole kohtuutta kun niitä on jääkaapissa :evil: Siksipä en osta niitä - enkä pähkinöita [-X

mulla toimii kaikkein parhaiten ja pysyn kurissa ja suunnitelmissa, kun hankin vain turvallisia ruokia :?

ViestiLähetetty: 2009-01-16 20:54:07 
Poissa
sintti
sintti

Sama täällä! En osta mitään "riskialtista" kotiin. Karppausta on takana vasta ihan hetki, mutta virallisterveellistä elämää jo pari vuotta ja pikkuhiljaa oon oppinu mitä kotiin voi ostaa ja mitä ei.

Tässä karppailussa juustot tuntuu olevan koetinkivi, eikä ne kauaa tuolla kaapissa pysy :oops: (Siksipä ostinkin tänään homejuuston muruna että se on vaikeampi napostella :twisted:)

ViestiLähetetty: 2009-01-17 12:00:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mulla on sama vika pistaasipähkinöiden kanssa.. On niitä kaapissa niin väkisinkin käy siellä hamuilemassa vaikka juuri olisi syönyt. Sama pätee tummassa suklaassa ja voimakkaassa koskenlaskijassa. Harvoin niitä kaappiin ostan, koska tiedän etten voi vastustaa- napostelu vähenee. Yksi tapa on tietenkin syödä vain niitä jälkkärinä niinkuin jotkut tekee, jolloin niitä ei syö "nälkäänsä", mutta esim mulla ei toimi toi, koska koko ajan kaappi kutsuu, missä ne himoitut asiat sitten onkaan..
Parin päivän sinnittelyn jälkeen, jolloin ei ole yhtään syönyt himoittua tuotetta, himot (ehkä) alkaa lannistua, ja kauppaankin pääsee ilman pelkoa että sortuu taas :P

ViestiLähetetty: 2009-01-18 19:43:41 
Poissa
sintti
sintti

Niin, mä oon vaan sellanen jemmari ettei mitään rajaa... :roll:
Matkustan aika paljon ja ostelen sitte erilaisia pähkinöitä ja kans tota tummaa suklaata reissuilta, ku maailmalla on niin paljo 'paremmat' valikoimat ku Suomessa. Argh!!
Ärsyttävää, mutta hyvä huomata etten oo ainoo heikkouksieni kans. Mutta pitää varmaan alkaa vaan hillitä tota ostovimmaa sit tai hillitä ittensä. Helpompi se varmaan ois ku ei ois kaapissa kiusaamassa, mutta ennen vanhaa mulla oli kauheet karkkivarastotkin samalla lailla... Ny se karkit on vaan muuttunu pähkinöiks. Parempi paha kait se on karppimielessä, mutta rajansa kaikella. :?

ViestiLähetetty: 2009-01-19 09:17:28 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

ehkä kannattaa näin aluksi tyhjentää varastot ja olla aivan ilman mitään ylimääräistä. Sitten kun tuntuu, että alkaa olla itsensä herra :roll: ja pystyy oikeasti pitämään mieliteot kurissa, niin voi ostaa kokeeksi alkuun ihan vain pieniä eriä pähkinöitä. Sillä tavalla sitä voi vähän koetella itsekuriaan ja katsoa kuinka hyvin se pitää....

ViestiLähetetty: 2009-01-20 12:08:53 
Poissa
Rantakarppi
Rantakarppi

Empu kirjoitti:
ehkä kannattaa näin aluksi tyhjentää varastot ja olla aivan ilman mitään ylimääräistä. Sitten kun tuntuu, että alkaa olla itsensä herra :roll: ja pystyy oikeasti pitämään mieliteot kurissa, niin voi ostaa kokeeksi alkuun ihan vain pieniä eriä pähkinöitä. Sillä tavalla sitä voi vähän koetella itsekuriaan ja katsoa kuinka hyvin se pitää....

Juuri näin mä tein ja vielä olen pystynyt oleen tiukkana kaupassa.

Jos tekee mieli mennä pähkinähyllylle, niin jupisen itsekseni, että "eikö sitä nyt voi kahta viikkoa olla ilman, sinä heikko karppi!" Heti auttaa.

Sekin auttaa ketoiluun, kun ajattelee, että toinen vaihtoehto olis paikkarit! :shock:
Kyllä lakkaa hiilarit kiinnostamasta sen jälkeen... :roll:

Mulla ketoosin uudelleen löytyminen on ollut helpompaa kuin odotin.
Viimeiset mantelin söin lauantaina Selviytyjiä katsoessa ja viimeinen pala suklaata meni sunnuntaina.
Sunnuntaina aloitin myös alhaiset hiilarit.

Nyt jo tikku punersi! Ja painoa mennyt 1,6kg läskitaivaaseen... :lol:

ViestiLähetetty: 2009-01-28 17:37:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mulla ei kyllä auta mikään itsetsemppi piinastiinan tyyliin. Ei auta lauseet "tämä tai paikkarit" tai "nyt kyllä näytän itselleni etten sorru". Jos se on kaapissa niin se luultavasti menee ennemmin tai myöhemmin.

Ja pähkinöiden kanssa meni just kuten ajattelin. Hasselpähkinäpussia oli vain 100g mitoissa, yleensä ostan sen 80g pussin. Vaikka kuinka yritin niin en voinut syödä 80g tuosta vaan kaikki män.

ViestiLähetetty: 2009-01-28 19:37:26 
Poissa
Rantakarppi
Rantakarppi

Sapfo kirjoitti:
Mulla ei kyllä auta mikään itsetsemppi piinastiinan tyyliin. Ei auta lauseet "tämä tai paikkarit" tai "nyt kyllä näytän itselleni etten sorru". Jos se on kaapissa niin se luultavasti menee ennemmin tai myöhemmin.

Ja pähkinöiden kanssa meni just kuten ajattelin. Hasselpähkinäpussia oli vain 100g mitoissa, yleensä ostan sen 80g pussin. Vaikka kuinka yritin niin en voinut syödä 80g tuosta vaan kaikki män.

Hei, kyl mullakin on se sudenkuoppa jos herkkuja on jo kaapissa... 8)

Sehän on käytännössä jo syöty... :lol:

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00