JK'n mukaan suhde oli tärkeämpää kuin kokonaismäärä.
Eli JOS valkuaista on 60g niin rasvaa on oltava ainakin
150g (eikä suinkaan tuota mainitsemaasi 120g)
(ja hiilareita noin 50g... eikä 30)
Toinen vaihtoehto on tiputtaa valkuaiset vaikka 50 grammaan, jolloin selviäist 40g hiilareilla ja vähintäin 125g rasvalla
Mutta silloinkin valkuaisen ja rasvan suhde pitää olla ainakin tuo 2.5 (eikä se suinkaan ole maksimi vaan minimi)
Syitä tähän:
- Edes obseeseille 1:2 suhdetta ei suositeltui kuin ensiviikoiksi. Ja sinä olet tainnut karpata jo kauemmin kuin 2 viikkoa?

- Minkä lisäksi et ole todellakaan obseesi eli lihava vaan BMI'n mukaan vain hyvin lievästi ylipainoinen.
Dumpo: Yritän jossain vaiheessa tehdä tuosta jutusta jonkinlaista kotimaankielistä tarinaa, mutta lyhykäisyydessään tuossa verrattiin (muun muassa) villihiiriä toisaalta tavisruokittuna ja toisaalta vapaasti ruokansa valinneina (jotka jälkimmäiset söivät noin 82 prosenttisesti rasvaan - olisitko uskonut?). Ja kävi niin että rasvaa syövien hiirien painokehitys oli samaa kuin tavisrehulla eli pääasiassa hiilareilla ruokittujen, vaikka rasvahiiret söivät 25% ENENMMÄN energiaa (siis ihan hirmu paljon enemmän).
Ja rasvasta: paljon voi olla paljon, muttei ihan välttämättä ole sitä.
En olisi uskonut että söisin itse joskus 80-prosenttisesti rasvaa

Ja kumpikin: olen itse ketoosissa vain kovin satunnaisesti enkä koskaan tieten tahtoen, joten juttelen nyt väärässä osiossa. Yritän palailla hiirijutun kanssa asiaan taageHaverissa, jossain vaiheessa.
Sori häiriöstä ketopuolella, jonne en oikeasti kuulu...
/kakkosmuoks: Kirjoittelin eilen kokoon pikkuisen yhteenvedon Kwasnievskistä.
Eli jos on kysyttävää, niin kommentoikaa täällä:viewtopic.php?p=696817#p696817