Micci_67 kirjoitti:
Aika hurja määrä rasvaa, miten onnistut syömään sitä niin paljon? Itse en moiseen pystyisi ellen ihan suoraan joisi öljyä.
Liiallinen nälkä voi tulla liiasta proteiinista, ehkä kannattaisi vähentää sitä. Kuten itsekkin kirjoitit niin se heikentää ketoosia (jos sitä nyt pitää välttämättömänä). Ja nälkää voisi ehkä vähentää sekin että söisi enemmän, ja nyt tarkoitan vähähiilarisia kasviksia. Jos vetelee lähinnä proteiinia ja rasvaa niin niiden tilavuus on aika pieni saatuun kalorimäärään nähden.
Ja mun mielestä edelleen suurinosa on sitä mieltä että kalorivaje on edellytys laihtumiselle. VHH:lla moni ei vain tarvitse 1000kcal vajetta laihtuakseen vaan puoletkin siitä riittää vallan mainiosti.
Jostain oon lukenut että joku 500 kcal energiavaje laihduttais terveellä tavalla. Mutta yhdyn tähän, Atkinsin ohjeissa on selkeästi näin, että nälässä ei pidä olla mutta pitää syödä tietty määrä lihaa aterialla, juuri ne kahden korttipakan annokset, joita voi olla pari pihviä tai leikettä.
Sillä ja vihanneksilla lähtee nälkä kyllä moniksi tunneiksi ja ketoosi ylläpitää sitä osaltaan myös ettei nälkä kiusaa koko ajan. Tätä noudattaen itse oon pysynyt 6 tuntia nälättä.
Tai oon syönyt siis 6 tunnin välein. Vaikkei välil niin nälkä oliskaan, syön mm. metukkaa vähän tai juustoa välipalaksi, siinä esim. 3 tunnin kohdalla tai neljän.
Itse oon noudattanut myös sitä ideaa tai pyrkinyt ainakin että keitettyjä vihanneksia vähän päälle desi, muuten saa olla vihreitä vihanneksia sit 5,5 dl. Tosin syön yhden tomaatin kyl päivässä keitettyjen vihanneksen lisäksi. Jäävuorisalaatti on sellainen joka menee alas mulla kyllä, kun se on rapeaa ja tuoretta.
Paino on tullut alas ja keto-stixeillä ketoaineet on kasilla olleet.
Ketoosi ei kai itsessään laihduta mutta ketoosi kertoo siitä että rasva on polttoaineena keholle tässä tilanteessa. Se lienee sitten polttaa rasvavarastoja.
Mene ja tiiä miten tämänkin tajuaisi...