karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-16 22:16:36

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2008-08-13 20:53:50 
Poissa
sintti
sintti

olen aloittelija (4vk) ja tänään rupesin punnitsemaan ja laskemaan omia syömisiä.
Voiko ketokarppauksessa mennä alle tuon 20g hiilareita ja mitä vaikutuksia sillä on siis kiihtyykö laihtuminen vai pysähtyykö sillä omani on nyt jotenkin jumissa sillä loistavan alun (4viikkoo ja -11kg ) ei nyt tunnnu oikein etenevän ja olen omien laskujeni mukaan syönyt ilmeisesti liian vähän hiilareita nyt kun asiaa rupesin tutkimaan .Kaipaisin hiema apuanne hyvät ketokarpit noissa laskuesimerkeissä...vielä kuitenkin pitäis karpata -16kg ja tähän loppuosaan tulee erillaiset liikunta ja punttikuviot mukaan.. TÄÄ ON KIVAA KUN MAHASTA LÄSKI LÄHTEE...Ja muutenki ottakaa yhteyttä sillä tieto lisää tuskaa ja olen toki 2kirjaa ahkerasti lukenutkin : laihdu ilman nälkää ja atkins.

ViestiLähetetty: 2008-08-13 21:28:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mä luulen, että se 20g on laitettu rajaksi sen takia, ettei ihmiset lopeta kasvisten syömistä kokonaan. Vähemmänkin hiilareita voi olla, mutta helpostihan tuo tulee jos syö sen Atkinsin suositteleman 7,5 dl kasviksia.

ViestiLähetetty: 2008-08-13 22:11:06 
Poissa
Leijona
Leijona

Huikea vauhti sulla. Atkins taisi laittaa tuon rajan juuri siitä syystä, että turvataan rakennusaineiden saanti. Jos aiot koostaa ruokavaliosi ilman hiilareita, niin aikamoista suunnittelua vaatii että saa kaikki tarvittavat hivenet sun muut ilman oheishiilareita. Pitää syödä mm. silmät ja kaikki muutkin kehon osat. Lisäravinteet toki kuuluu induktioon, jotta turvataan kaikki elintoiminnot. Iso osa saadaan toki purettavasta rasvakudoksesta, mutta tuohonkin polttoon tarvitaan apuaineina ravinnosta hieman hiveniä. Nämä nyt valitettavasti tulevat usein hiilarien kera. Ei se 20g mitenkään kiveen kirjoitettu ole. Tuossa jenkkiforumia lukiessani sieltä löytyy monta aktiivia, jotka ainakin väittävät olevansa ZC (zero carb) ruokavaliolla ja hyvin tuntuu heillä menevän. Tarkkaile hivenaine tasapainoa. Eikä se laihtuminen enää juurikaan kiihdy kun mennään alle 20g, paremminkin hidastuu kun on vajetta elintärkeistä rakennuspalikoista.

ViestiLähetetty: 2009-11-15 00:58:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

haili kirjoitti:
Huikea vauhti sulla. Atkins taisi laittaa tuon rajan juuri siitä syystä, että turvataan rakennusaineiden saanti. Jos aiot koostaa ruokavaliosi ilman hiilareita, niin aikamoista suunnittelua vaatii että saa kaikki tarvittavat hivenet sun muut ilman oheishiilareita. Pitää syödä mm. silmät ja kaikki muutkin kehon osat. Lisäravinteet toki kuuluu induktioon, jotta turvataan kaikki elintoiminnot. Iso osa saadaan toki purettavasta rasvakudoksesta, mutta tuohonkin polttoon tarvitaan apuaineina ravinnosta hieman hiveniä. Nämä nyt valitettavasti tulevat usein hiilarien kera. Ei se 20g mitenkään kiveen kirjoitettu ole. Tuossa jenkkiforumia lukiessani sieltä löytyy monta aktiivia, jotka ainakin väittävät olevansa ZC (zero carb) ruokavaliolla ja hyvin tuntuu heillä menevän. Tarkkaile hivenaine tasapainoa. Eikä se laihtuminen enää juurikaan kiihdy kun mennään alle 20g, paremminkin hidastuu kun on vajetta elintärkeistä rakennuspalikoista.

Huomenta
ei hh tarvitse ollenkaan syödä ravintoaine syistä. eikä ruokavalion koostaminen/suunnitteleminen vaadi mitään erikoista, muuta kuin syö vain luonnonlista ravintoa. oikeastaan se on helpompaa kuin joku hh määrä rajoitus juttu.
kyllä joo, Atkinson suositteli lisäravinteita... mutta onko siihen syytä?... (miten ne ihmiset on ennen lisäravinteita eläneen?)

hh enempi vai vähempi, ei ole ihan yksiselitteinen juttu.

kyllä Zero carb toimii, siitä on joillain jo vuosien kokemus niin että tietoa voi kertoa itse nettiin. minäkin olen sitä kokeillut ja hyväksi havainnut.
sivullani siitä on juttua ja lähde linkit
http://lieksa.pp.fi/vhh/paino.htm#zero

myös tältä foorumilta löytyy Zero Carb keskustelu topic
http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=41&t=43221

ViestiLähetetty: 2009-11-15 05:40:05 
Poissa
Leijona
Leijona

Katos kun löysit vanhan kummituksen. Nykytiedoilla varustettuna olen arin kanssa samaa mieltä. Siis fysiologista tarvetta hiilareitten syönnille ei ole. Onko sitten henkinen tarve. Siis värejä. Ehkä. Edelleen sanon, että nauttikaa ruuasta. Jos tämä olisi noin yksioikoista, niin olisin lopettanut karppauksen jo aikoja sitten.

ViestiLähetetty: 2009-11-15 11:59:30 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Yksittäisiä onnistuneita tapauksia löytyy joka tyylillä, jopa virallisterveellisellä.
Se ei silti tarkoita, että virallisterveellinen (tai nollahiilari-karppi) toimisi kaikille - tai edes enemmistölle.

Siksi kannattaa kuunnella myös oman kroppansa viestejä mahdollisimman tarkasti.
Se tietää usein paremmin kuin mitä me uskomme tietävämme :)

Ja ps. Nollahiilareilla kivennäisten kulutus on suurempaa kuin isommilla hiilareilla. Siksi mahdollisimman täysipainoinen ja "kokonainen" ruoka (sisäelimineen ja kollageeninahkoineen) olisi hyväksi avuksi, runsaan eläinrasvan ohella.

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

ViestiLähetetty: 2009-11-15 12:41:11 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi

Ja kun siihen nahkaan ja sisuskaluihin harva taipuu, niin on varmaan helpointa ottaa hiveniä vähän kasvikunnasta.
Kyllä väitän, et nykyisellään tarvitaan purkistakin apuaineita, jos ruoka on tuotettu tehokkaasti köyhästä maasta. Siinä porkkanassa kun on täsmälleen ne ravintoaineet, mitä maassakin. Tämän voi omakohtaisesti testata vaikka ostamalla bulkkiporkkanoita kaupasta ja maistamalla jonkun itse kasvattamaa porkkanaa... Eikä ole välttämättä edes lajikekysymys.

ViestiLähetetty: 2010-01-17 06:28:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

els kirjoitti:
Yksittäisiä onnistuneita tapauksia löytyy joka tyylillä, jopa virallisterveellisellä.
Se ei silti tarkoita, että virallisterveellinen (tai nollahiilari-karppi) toimisi kaikille - tai edes enemmistölle.

Siksi kannattaa kuunnella myös oman kroppansa viestejä mahdollisimman tarkasti.

Huomenta
näin on.
eikä ainostaan yksittäis tapauksia vaan paljonkin.... niin virallisterveellisellä myös (näistä ei vaan huudella foorumeilla).
minäkin olen laihduttanut monesti vain ruokamääriä vähentämällä ja toimii.
mutta kaikki ei sovi kaikille.

mutta jos haluaa laihduttaa ilman nälkää ja ilman mielitekoja ja terveellisesti, siihen tarvitaan pikkuisen tietoa. tämä juttu on myös tällä foorumilla ideana.

ViestiLähetetty: 2010-01-17 09:33:31 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

piispa kirjoitti:
olen aloittelija (4vk) ja tänään rupesin punnitsemaan ja laskemaan omia syömisiä.
Voiko ketokarppauksessa mennä alle tuon 20g hiilareita ja mitä vaikutuksia sillä on siis kiihtyykö laihtuminen vai pysähtyykö sillä omani on nyt jotenkin jumissa sillä loistavan alun (4viikkoo ja -11kg ) ei nyt tunnnu oikein etenevän ja olen omien laskujeni mukaan syönyt ilmeisesti liian vähän hiilareita nyt kun asiaa rupesin tutkimaan .Kaipaisin hiema apuanne hyvät ketokarpit noissa laskuesimerkeissä...vielä kuitenkin pitäis karpata -16kg ja tähän loppuosaan tulee erillaiset liikunta ja punttikuviot mukaan.. TÄÄ ON KIVAA KUN MAHASTA LÄSKI LÄHTEE...Ja muutenki ottakaa yhteyttä sillä tieto lisää tuskaa ja olen toki 2kirjaa ahkerasti lukenutkin : laihdu ilman nälkää ja atkins.

Kannattaa niitä kasviksia pikkusen kattoa mukaan ruokavalioon ettei ihan pelkällä lihalla mennä, mutta ei tuossa vaiheessa vielä mitään väärin ole tehty. Painoa on vain lähtenyt niin älyttömästi lyhyen ajan sisään että elimistö totuttelee uuteen muotoonsa. Itselläni oli -10kg jälkeen sama juttu, paino jöpötti kuukauden päivät paikallaan ja sen jälkeen lähti taas laskuun. Jatka vain omalla hyväksi havaitsemallasi linjalla niin kyllä se paino siitä lähtee taas uudelleen laskuun ajan kanssa. Jonkinlaista kiinteytymistä tapahtuu tuonakin aikana eli se vyötärön ympärys saattaa kaventua muutamalla sentillä vaikka painoa ei lähdekään eli ei siinä ihan joutilaana olla.

ViestiLähetetty: 2010-02-17 05:17:42 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

En ole syönyt kasviksia noin puoleen vuoteen eikä ole mitään ongelmia. Toki nappailen lisäaineita sitten nappien muodossa. Ihmisellä olisi pötsi jos se olisi tehty syömään ruohoa.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00