Olen karpannut puolisen vuotta, lähinnä ala- ja hyväkarppaamalla. Olen myös pyrkinyt ketoosiin mutta ongelmaksi kunnon induktiossa on noussut suolen toimimattomuus. Mun maha on aina ollu hyvin laiska toimimaan, toimii yleensä kolmen päivän välein ja menee tukkoon esim puuroista, muroista ja mysleistä (joita en enää luonnollisesti syö), lihasta (erityisesti fileet, vähärasvainen lintu), makkarasta, juustoista, maitotuotteista jne. Oikeastaan ainoa mikä pitää mahan hyvin toimivana on rasvaiset kalat, runsaat raasteet ja ruisnäkkileipä...
Karppaus tuntuu muuten hyvin toimivalta ja olen tyytyväinen olooni muuten, mutta ilman induktiota paino ei laske. Ja induktion aikana vatsa ei toimi, se toimii vain "autettuna" alakarppauksessakaan
Tähän väliin kerrottakoon, että olen koittanut kaikki kotikonstit maan ja taivaan väliltä enkä kaipaa mitään vinkkejä luumuista, aprikooseista, leseistä, vahvasta kahvista, pellavansiemenlimasta, auringonkukansiemenistä, luumumehusta, lakritsasta tms enkä apteekin ulostuslääkkeistäkään. Kaikki on kokeiltu eikä mikään muu kuin suuri määrä Laxoberonia toimi. Ja tämä viimeinen aiheuttaa toimiessaan tuskaisen kovat kouristukset ja muutenkin hankaluutta kun ei ole ennustettavissa milloin nämä olemista ja esim työntekoa rajoittavat kouristukset ja kontrolloimaton paskan tulo alkaa.
Myöskään liikunta ei auta mahan toimimattomuuteen.
Onko kellään ollut samanlaisia vaivoja? Miten ihmeessä olette niistä selvinneet? Yhtenä vaihtoehtona olen ajatellut kokeilla hyvin runsaasti rasvaa, hyvin vähän protskuja ja maksimisallitut hiilarit sisältävää ruokavaliota. Voiskohan tuollainen olla ratkaisu saavuttaakseni ketoosin kovin huonosti toimivalla mahalla. Ja mitähän ne runsas rasva ja niukat protskut vois tapauksessani noin niinkuin grammamääräisesti olla?