karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-26 00:01:08

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2008-07-25 09:16:42 
Poissa
sintti
sintti

Moikka moi,

Olen tässä karpannut/ ketoillut 1kk kertaakaan repsahtamatta. Paino putosi ensimmäisen viikon aikana 2 kg ja seuraavalla viikolla 0,7kg. Sen jälkeen vaaka näyttää samaa lukemaa. Olen sen verran adhd, etten kauaa kestä jos ei paino ala tulemaan alaspäin. Ylipainoa kyllä löytyy (~30kg). Hiilarit oon pitänyt aika tarkkaan alle 20g, silti syönyt paljon kasviksia (kukkakaalia, jäävuorisalaattia, kesäkurpitsaa, kurkkua, tompsua, vadelmia, herneitä) rasvat on siina 80g tienoilla ja prodet 70-90g/ päivä. En ole kauheasti liikkunut, mutta jokatoinen päivä käynyt kävelylenkillä. Ei ole myöskään senttejä lähtenyt sitten tuon kahden viikon jälkeen.

Ja sitte, mistä luulen tämän johtuvan? Kakka ei kulje, ei millään. Olen siis "tyhjennellyt" itseäni kolme kertaa tämän viimeisen kahden viikon aikana muutoin kuin luonnollisin keinoin. Onhan se ihan ymmärrettävää ettei voi laihtua, kun ei mitään tule uloskaan. Vettä juon ja paljon, varmaan nelisen litraa päivässä. Kahvin lipittelyn lopetin kokonaan jo 1kk sitte ja siirryin vihreään teehen.

Tässä kai ne suurimmat. Olen kyllä lueskellut varmaan joka viestin täällä, ja lukenut kirjoja aiheesta, mut kuitenkin.. Harmittaa, kun niin haluais tehdä kaikki oikein eikä mitään.

Ai niin, myös raejuustoa ja kermaviiliä oon vähän käyttänyt (sallittujen hiilareiden rajoissa), pitäiskö jättää ne nyt pois ruokavaliosta?

ViestiLähetetty: 2008-07-25 09:26:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Rasvaa olis ainakin varaa lisätä. Luistaa suolikin paremmin. :)

Syötkö kovin usein. Mulle oli ainakin alkuun uutta, että rasvanpoltto taukoaa jokaisen suuhunpantavan kohdalla ja siksi suositellaan vaan paria kolmea ateriakertaa päivässä. Sitä täysin hiilaritonta teetä passaa kyllä litkiä ja vettä tms.

Kuukausi on sitten kuitenkin vielä lyhyt aika ja saattaa olla, että elimistösi paikkailee lihaksiaan samalla kun rasvaa poistuu. Oletko kokeillut mittailla strategisia mittoja ihan mittanauhalla. Monelta lähtee sentit vaan ei kilot ja se on hyvä merkki. ja jos ihan tarkkoja ollaan, niin 2,7 kg/kk on aika hieno saavutus. Sehän on enemmän kuin yleispätevä 0.5kg/viikko.

ViestiLähetetty: 2008-07-25 09:37:15 
Poissa
Karpisti
Karpisti

Lisää rasvaa sanon minäkin. Mullakin samanlainen painonpudotusurakka edessä ja rasvaa menee 120-150g :D Noh ei välttämättä tarvii noinkaan paljon, mutta kyllä se olisi hyvä sinne ~100g tuntumaan nostaa.
Ja tosiaan kuukausi ei ole vielä pitkä aika, sulla on kuitenkin painoa tippunut.

ViestiLähetetty: 2008-07-25 14:55:07 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Uskaltaudun kommentoimaan, vaikka olenkin itse lähellä normaalipainoa, eivätkä semmoiset saa tällä palstalla yleensä sanoa mitään :D . Samaa toitotan täältä kuin edelliset eli rasvaa lisää! Mulla menee sekä prodea että rasvaa enemmän kuin sulla ja silti paino tippuu. Rasvaa jopa 150g päivässä. Ummetukseen auttaa kenties pellavansiemenrouhe sekoitettuna reiluun nestemäärään, myös reilusta chilin käytöstä voi olla apua. Tsemppiä, painon romahdus on tulossa!!!!!

ViestiLähetetty: 2008-07-25 15:35:22 
Poissa
Leijona
Leijona

Lainaan Loikkasta taas kerran. Suoli tarvii rasvaa, suolaa ja vettä. Eli tuosta jää mulle käsitys, että varsin selkeältä magnesiumin puutokselta kuulostaa tuo kakkajumi. Raejuustossa on kohtuullisesti, mutta voisi olla syytä tarkastaa elektrolyyttitasapaino. Rasvasta vähän energiaa lisää, niin kroppa tietää että ei se ruoka lopukaan. Eihän noilla sun määrillä tuu kropalle muuta mieleen kuin "jääkausi". Kaikki hanat kiinni. Pidetään kiinni niistä rasvoista vaikka mikä olisi. Poltetaan vaikka lihakset ennen.
Miten mahtaa muuten olla vitamiini-hiven-kivennäisaine tilanne. Oletko kiinnittänyt mitään huomiota? Jos syöt maitotuotteita ja oot induktiohiilareilla <20g, niin saattaa kasvisten osuus hiilareista jäädä turhan pieneksi ja silloin joku multivita saattaa puoltaa paikkansa. Tai saahan ne vitskut sun muut elukoista vaikka kaikki, mutta se tarkoittaa että syöt elukat sit kokonaan silmiä myöten. Nyt ensimmäiseksi tarkastat sen suolan määrän. Varsinkin kun juot paljon, niin saattaapi "huuhtoutua" virtsan mukana osa pois. Suola toisaalta sitoo nestettä eli heti se ei sit vaikuta...saattaa jopa hetkellisesti näkyä painon nousuna, mutta pitkässä juoksussa haluat kai pudottaa rasvamassaa, etkä vettä.

ViestiLähetetty: 2008-07-25 15:36:41 
Poissa
Karpisti
Karpisti

Ainoinkeri kirjoitti:
Uskaltaudun kommentoimaan, vaikka olenkin itse lähellä normaalipainoa, eivätkä semmoiset saa tällä palstalla yleensä sanoa mitään

Höpöhöpö. :mrgreen:

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00