karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-08-08 03:49:55

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2008-08-06 13:57:57 
Poissa
sintti
sintti

Olen nyt ketokarpannut n. puoli vuotta ja kiloja tippunut n.8kg (aloituspaino 88kg). Tavoitteeni olisi ns.normaalipainoinen, johon tarvittaisiin vielä 10kg tippumista. Nyt on melko ahdistavaa, kun jumi tuli taas. Viime jumi tuli 82kg kohdalla, kesti n.3-4 viikkoa ja sitten alkoi paino taas tippumaan. Paino tippui 2kg ja nyt taas jumi on kestänyt n.2 viikkoa...

Olen pitänyt hiilarit alle 20gr/päivä ja kysymys siis kuuluukin: miten syödä monipuolisesti? Olettaen,että jumini johtuu siitä.
Tuntuu, että ruokavalio olisi ollut liian proteiinipainotteista ja rasvaa yritän tunkea vaikka mihin, mutta tuntuu, että rasvan käyttö olisi silti liian vähäistä.

Toivottavasti ei ollut liian sekavasti selitetty.. :shock: kiitoksia jo etukäteen vastauksista!

ViestiLähetetty: 2008-08-06 14:04:01 
Poissa
Karpisti
Karpisti

Minua ainakin vain helpottaisi jumin kohdalla tieto, että on sitä edellisestäkin jumista selvitty ja paino on taas ollut laskusuuntainen :wink:

ViestiLähetetty: 2008-08-06 20:53:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Isäni vaimoke on terveydenhoitaja ja hänen kanssa keskustelin jumista, kun itselläni se kesti pari kuukautta. Hän sanoi, että kaikessa laihduttamisessa jumi on normaalia, koska elimistö muokkautuu välillä. Useimmat laihdutuskuurit loppuvat kuulemma jumivaiheeseen, kun ihmiset tuskastuvat. Tässäkin asiassa mittanauha on parempi vaihtoehto.

Apulanta - Routa
Päikyn tapaista

Kuva

ViestiLähetetty: 2008-08-06 21:12:05 
Poissa
Myy-karppi
Myy-karppi

Minä en laskisi parin viikon ajan samassa pysyvää painoa varsinaiseksi jumiksi. Itsellä meni painonpudotusvaiheessa jostain syystä niin, että paino pysytteli pitkään samassa, sitten vaaka antoi reippaasti miinusmerkkisiä lukemia parina aamuna peräkkäin, ja sitten taas paino pysyi samana muutaman viikon. (Kuviteltuna esimerkkinä havainnollistamaan: 2 viikkoa paino oli 55,0 kiloa vaa'an mukaan, heittoa ylöspäin 200 g aamusta riippuen sitten yhtäkkiä: 54,7 kg ja seuraavana aamuna 54,2 kg. Sitten taas pari viikkoa junnausta tuossa 54,2 kilon tienoilla...) Tätä tapahtui liikunnoista, kaloreista ja vippaskonsteista riippumatta omaan tahtiinsa. Oli vaan ilmeisesti minun elimistöni tapa käyttäytyä. Kyllä se jumi tai "jumi" siitä lähtee, kun on kärsivällinen! Varmasti ärsyttää, mutta toivottavasti karppauksen tuoma muuten hyvä olo auttaa jaksamaan!

ViestiLähetetty: 2008-08-06 21:12:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Pidä hiilarimättöpäivä ja boostaa kroppas. :wink: :lol:

ViestiLähetetty: 2008-08-06 21:31:48 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

tui kirjoitti:
Pidä hiilarimättöpäivä ja boostaa kroppas. :wink: :lol:

Ei toimi läheskään kaikilla ja voi johtaa pitkittyneeseen hiilarirepsuun. En suosittele. Siitä oon samaa mieltä, että jumi ei ole vielä jos kahteen viikkoon ei oo paino laskenut. Ja laihdutus on sellaista että väliilä tulee jumeja. Siinä tarttee olla vain kärsivällinen.

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

ViestiLähetetty: 2008-08-07 17:41:03 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Hei!

Kysymykseen miten syödä monipuolisemmin.. Itse ketoilin neljä viikkoa, jonka jälkeen lisäsin ruokavaliooni reilusti kasviksia (mm. raaka porkkana, kukkakaali, kaali) ja hiukan kotimaisia marjoja. Samalla tietoisesti vähensin proteiinia ja hieman myös rasvaa, koska sitä tuli mätettyä aika lailla. Itselläni mieliteot hävisivät tämän hiilari-lisän myötä ja samalla paino alkoi tippua. Pääasia kuitenkin tuo, että pystyi vähentämään proteiinissa, kun lisäsi hiilareita. Olo jotenkin parempi. Koko ketoilun ajan oli koko ajan nälkä, vaikka olisi vetänyt öljyä pullosta.

ViestiLähetetty: 2008-08-07 18:18:32 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Kaikille ei matalat hiilarit sovikaan ja se tässä onkin ongelmana toisia ohjeistaessa. Oman sopivan tason löytää vain kokeilemalla.

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

ViestiLähetetty: 2008-08-08 07:50:29 
Poissa
sintti
sintti

Mulla onnistuu mättöhetket joskus silloin tällöin (ei joka viikko) mutta ei päivät. Jos koko päivä menisi puputtaessa hiilareita, entinen elämä alkaisi saada liikaa otetta. Jumitus loppui ja paino alkoi tippua selvästi vasta ketokarppauksen myötä - ja myös olo koheni. Ei enää huippaavaa olotilaa ja päänsärkyä. Mutta ei kai näin tiukalla linjalla voi iankaiken jatkaa, kun oikeastaan ei enää ole tiputettavaa.

ViestiLähetetty: 2008-08-08 09:53:20 
Poissa
sintti
sintti

Eilen pidin nyt hiilarimättöpäivän, jotta sais "buustattua" kropan, sivuvaikutuksena maha nyt sekaisin :?
Selventääkseni vähän siis jumia ollut 2 viikkoa ja jatkuu edelleen, paniikki tuli lähinnä siitä kuinka kauan se voikaan vielä jatkua... anyways kiitoksia tsemppailusta, ja en todellakaan aio luopua karppailusta vaikka jumia olisi ties kuinka kauan!! Olo on meinaan virkein moneen vuoteen!!

ViestiLähetetty: 2008-08-08 09:56:29 
Poissa
Karpisti
Karpisti

Mie pitäisin mieluummin mättöpäivän niin, että antaisin kalorimäärien paukkua, eli söis vaan niin paljon karppiruokaa kun menee. En kaipaa mitään hiilarimättöjä, lähinnä kai siksi että ennen ne oli pitsaa ja muuta viljapitoista, enkä halua enää kärsiä siitä että mahan menee täysin rikki..
No joo, ehkä vois possuilla sipseillä vielä joskus :twisted: (niin mutta uskaltaako/kannattaako, ettei tosiaan jäis repsu päälle..) :roll:

ViestiLähetetty: 2008-08-09 16:36:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Lainaa:
jumi, tippuu, jumi, tippuu...

Eiks painonputoaminen näin mene ?
Minulla ainakin , tosin käyn vaa´alla harvoin.

Olisi psyykkisesti helppoa jos kävis kerran viikossa punnituksessa ja aina ois pienempi luku, mutta ei se ei mene näin, vaan tähän suuntaan 80,4 - 81 - 80,8 - 79,2 - 80,4 - 79,3 - 78,3 - 79,8 - 78,8 - 78

Third, it becomes self-evident.
— Arthur Schopenhauer

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00