Hei vaan, tänään aloitteleva karppaaja täällä liittyy joukkoon
aamu lähti mukavasti käyntiin 2 munan munakkaalla missä pläjäys ranskan kermaa ja runsaassa voissa paistettu (aijaijai kun oli hyvää!!)
ajattelin puhella aiheesta ketokarppaus ja siitä hyvin mahdollisesti
_aiheutuva_ detox (detoxification), eli myrkyn poisto elimistöstä. En suoriltaan löytänyt paljoakaan puhetta tästä ilmiöstä, mutta unettomuutta, levottomuutta, energisyyttä, epätodellista oloa yms ihottumia ihmetellään, mitkä ovat kaikki yhdistettävissä tuohon yhteen samaan asiaan.
Aloitetaampas
perusteista; elimistö hankkiutuu eroon liiallisista kerta-annoksista kaiken maailman myrkyijä runttaamalla niitä sinne missä niistä ei ole haittaa; rasvasoluihin, rasvasoluihin ja vielä kerran rasvasoluihin. Täältä niitä saattaa sitten "läikkyä" takaisin verenkiertoon erilaisten asioiden seurauksena. Yleisesti ottaen tätä kutsutaan "detoksikaatioksi". Detox-ilmiö on normaalia ihmisillä jotka esim laihduttavat rajusti, harrastavat hyvin rasittavan liikuntatuokion tai vaikkapa hikoilevat rankasti saunassa. Tiettyjen aineiden sanotaan myös aiheuttavan tätä, mutta näyttöä tästä on huonosti ja asialla koetetaan myydä jokapuolella ties mitä.
Soluissa siis jokatapauksessa majailee niin lääkejäämiä, kofeiinia, nikotiinia kuin kaikkia muitakin myrkkyjä mitä elon aikana on tullut kroppaansa pistettyä, syötyä ja hengitettyä. On täysin normaalia että näitä lähtee riehumaan verenkiertoon varsinkin ketokarppauksen tyylisessä laihtumisessa jossa rasvasoluihin pureudutaan rankasti heti ketoilemisen alkaessa. Myrkkyjen liikkeellelähtö voi saada aikaan hyvin vaihtelevia oireita päänsäryistä energisyyteen, unettomuuteen, levottomuuteen, yms yms.. Erittäin tunnettu efekti on myös ns. detox ihottuma; joillakin ihmisillä voimakas myrkkyjen poistuminen kehosta aiheuttaa paikallisia ihottumaläikkiä jotka paranevat itsekseen jonkun ajan kuluessa. (vaihtelevista efekteistään huolimatta tämä on siis hyvä asia joka puhdistaa kroppaa)
Suositus: juokaa sitä vettä huuhtomaan ne myrkyt ulos, ja vielä vähän lisää sen päälle. (ei kuitenkaan niin paljon että tulee "vesi-myrkytys"

noin 12 litralla vettä voi saada jo itseltään nirrin pois, toimhuom.)
disclaimer: en nyt kuollaksenikaan jaksanut kaivella tähän linkiksi ja lähteiksi lukuisia artikkeleita mitä olen aiheesta lukenut ja tutkinut ajan myötä, joten saatte uskoa puheeni tai olla uskomatta. Kerrompa vain mitä olen syystä jos toisestakin itse opiskellut, todistanut suoraan itse jokuseen kertaan ja uskon itse todeksi. Jos olen väärässä niin paha minut periköön

Kehoittaisin kuitenkin kaikkia ketoilijoita tututstumaan aiheeseen paremmin.
Lämmintä kevättä kaikille

(<- nurtsilla keikaileva mölli)