Hei!
Olen uusi täällä. Aikaisemmin olen kokeillut karppaamista viime kesänä jolloin paino putosi kivasti ne muutamat kilot mitkä halusinkin. Nyt on kuitenkin pudotettavaa noin 8 kiloa, tai 1 ja puoli vaatekoko, suurinpiirtein..
Tänään on 9pvä ketokarppausta. En ole tikulla mitannut, mutta olo on samanlainen kuin aikaisemmin kun olen ketoillut.
Käytän Lauritzonin kahta kirjaa opastuksena, ja olen lukenut myös Atkinsin opuksia, ja tätä foorumia.
En vaan kertakaikkiaan nyt ymmärrä miksi en ole laihtunut yhtään, ei siis yhtään.
Syön suurinpiirtein seuraavanlaisesti :
Aamiainen, kahvi, missä joko kermaa, tai sitten mustana, berocca monipore, ja turkkilaista joghurttia missä vähän mustikoita ja kurpitsansiemeniä. Joghurttia noin 1dl verran.
Välillä aamuisin kananmunia, silloin niitä 2 eri muodossa, omelettina, voissa paistettu, juuston tai nakkien kera. ( nakit niitä missä ei juuri hiilareita )
Jos aamuisin joghurttia, niin sitten lounaaksi se munakas.
Lounaaksi sitten ( jos ei munakas ) niin lihaa tai kalaa ( kanaa en syö ) sekä vihanneksia, lähinnä vihreitä + tomaattia, tai kreikkalaista salaattia. ( pihvit ja kalat paistan voissa tai oliiviöljyssä, salaatin kanssa aina öljyä ja viinietikkaa.
Päivällinen myös useimmiten liha tai kala, tai kalakeitto, vihanneskeitto + vihanneksia, höyrytettyjä juuston kera tai salaattina.
Välipalana välillä palan juustoa. muutama viipale jotain hyvää salamia tai muuta matala hh tuotetta, avokadoa, pähkinöitä.
Näinä 9 pvänä en ole käyttänyt mitään vilja/pasta tuotteita, ei muuta maitotuotteita kuin se joghurtti ja kerma kahvin kanssa, kannattaisiko sen kermankin jättää pois?
Vai syönkö sitten liian vähän rasvaa?
Yhtenä iltana join kaksi lasillista kuivaa kuohuviiniä, mutta ennen tätä karppausta join viikossa noin 3 pulloa punaviiniä, joka päivä suklaata tai jätskiä, ja paljon muita hiilareita kuten pastaa, perunaa, riisiä, pizzaa, yms roskaruokaa.
Koska tää on aikamoinen elämänmuutos, luulisi siis että painoa ois lähtenyt alas rysäyksellä, mutta ei, ei grammaakaan, päinvastoin tuntuu että olen jopa turvonnut ja jopa "paksumpi" kuin ennen.
Senkin voin lisätä että olen liikkunut 1.5h reipasta kävelyä päivittäin, 45 minuuttia aamuisin, 45 minuuttia iltaisin.
Jos huomaatte jotain mun ruokavaliossa, mitä johtaa tähän, niin kertokaa ihmeessä. Aikalailla olen sen Lauritzonin 2 viikon alkukarppausohjelmaa käyttänyt.
Niin, ja en käytä mitään lääkkeitä.
Edit: Niin ja nesteitä juon riittävästi, vettä ainakin 8 lasillista ja paljon yrttiteetä, sekä vihreetä teetä, aamuisin vaaan pieni määrä kahvia.