karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-20 22:51:24

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 29 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2008-04-26 17:10:00 
Poissa
sintti
sintti

:(

Hei!

Olen uusi täällä. Aikaisemmin olen kokeillut karppaamista viime kesänä jolloin paino putosi kivasti ne muutamat kilot mitkä halusinkin. Nyt on kuitenkin pudotettavaa noin 8 kiloa, tai 1 ja puoli vaatekoko, suurinpiirtein..

Tänään on 9pvä ketokarppausta. En ole tikulla mitannut, mutta olo on samanlainen kuin aikaisemmin kun olen ketoillut.
Käytän Lauritzonin kahta kirjaa opastuksena, ja olen lukenut myös Atkinsin opuksia, ja tätä foorumia.
En vaan kertakaikkiaan nyt ymmärrä miksi en ole laihtunut yhtään, ei siis yhtään.

Syön suurinpiirtein seuraavanlaisesti :

Aamiainen, kahvi, missä joko kermaa, tai sitten mustana, berocca monipore, ja turkkilaista joghurttia missä vähän mustikoita ja kurpitsansiemeniä. Joghurttia noin 1dl verran.

Välillä aamuisin kananmunia, silloin niitä 2 eri muodossa, omelettina, voissa paistettu, juuston tai nakkien kera. ( nakit niitä missä ei juuri hiilareita )
Jos aamuisin joghurttia, niin sitten lounaaksi se munakas.

Lounaaksi sitten ( jos ei munakas ) niin lihaa tai kalaa ( kanaa en syö ) sekä vihanneksia, lähinnä vihreitä + tomaattia, tai kreikkalaista salaattia. ( pihvit ja kalat paistan voissa tai oliiviöljyssä, salaatin kanssa aina öljyä ja viinietikkaa.

Päivällinen myös useimmiten liha tai kala, tai kalakeitto, vihanneskeitto + vihanneksia, höyrytettyjä juuston kera tai salaattina.

Välipalana välillä palan juustoa. muutama viipale jotain hyvää salamia tai muuta matala hh tuotetta, avokadoa, pähkinöitä.

Näinä 9 pvänä en ole käyttänyt mitään vilja/pasta tuotteita, ei muuta maitotuotteita kuin se joghurtti ja kerma kahvin kanssa, kannattaisiko sen kermankin jättää pois?
Vai syönkö sitten liian vähän rasvaa?
Yhtenä iltana join kaksi lasillista kuivaa kuohuviiniä, mutta ennen tätä karppausta join viikossa noin 3 pulloa punaviiniä, joka päivä suklaata tai jätskiä, ja paljon muita hiilareita kuten pastaa, perunaa, riisiä, pizzaa, yms roskaruokaa.

Koska tää on aikamoinen elämänmuutos, luulisi siis että painoa ois lähtenyt alas rysäyksellä, mutta ei, ei grammaakaan, päinvastoin tuntuu että olen jopa turvonnut ja jopa "paksumpi" kuin ennen.

Senkin voin lisätä että olen liikkunut 1.5h reipasta kävelyä päivittäin, 45 minuuttia aamuisin, 45 minuuttia iltaisin.

Jos huomaatte jotain mun ruokavaliossa, mitä johtaa tähän, niin kertokaa ihmeessä. Aikalailla olen sen Lauritzonin 2 viikon alkukarppausohjelmaa käyttänyt.
Niin, ja en käytä mitään lääkkeitä.

Edit: Niin ja nesteitä juon riittävästi, vettä ainakin 8 lasillista ja paljon yrttiteetä, sekä vihreetä teetä, aamuisin vaaan pieni määrä kahvia.

ViestiLähetetty: 2008-04-26 17:24:34 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Oletko laskenut, että paljonko suurinpiirtein tulee kaloreita päivässä?

Kokeilepa syödä vain 2 (tai ihan maksimissaan 3) krt päivässä ja kerralla massu täyteen. Napostelu on saatanasta. [-X ;)

Vaihda vesi kivennäisveteen. Elektrolyyttien epätasapaino voi vaikuttaa turvottavasti.

Viina estää ketoosin. Itse kyllä juon kuin pieni porsas, mutta minäpä en ketoakaan. ;)

Viisaammat jatkakoot.

ViestiLähetetty: 2008-04-26 17:28:13 
Poissa
sintti
sintti

Juu mä syön aika pieniä annoksia, esim jos pihivin syön, niin halkaisen kahteen, ja syön kahtena eri ateriana.
En pahemmin myöskään napostele, paitsi se välipala mitä se Lauritzonkin suosittelee. Sehän kehoittaa syömään 5 krt päivässä.

Ai että kivennäisvesi ois parempi kuin kraanavesi..?? :shock:

ViestiLähetetty: 2008-04-26 17:35:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

'Frankly my dear': käy lukemassa muutama ketju meidän aloittelijoiden sivuilta.

ViestiLähetetty: 2008-04-26 17:50:56 
Poissa
sintti
sintti

Okei okei Ukko, sori kauheasti, mutta en todellakaan jaksa selata läpi kaikkia noita sivuja. Siksi olenkin ostanut pari kirjaa aiheesta, ja käyttänyt niitä hyvinkin tarkasti. En vaan ole ennen kullut että joku ei 9 :ssä pvä:ss jälkeen laihtuisi grammaakaan aikamoisen muutoksen jälkeen, siksi avauduin tänne.
Tarkoitin kysymykselläni lähinnä sitä että jos _joku_ kokeneempi heti näkee tuossa mun ruokavaliossa jonkun suuren virheen.

ViestiLähetetty: 2008-04-26 18:22:03 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Oisko tästä mitään apua?

ViestiLähetetty: 2008-04-26 19:09:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Neitikevät.

Ihan kamalasti anteeksi, että kommentoin näin noviisina sun juttujas.

Voi valtava, kaksi kirjaa :respect:.

Elkan listaus superia, otamme siitä oppia :lol: .

ViestiLähetetty: 2008-04-26 19:38:04 
Poissa
sintti
sintti

Ukko, siis olen kyllä lukenut enemmän kuin KAKSI kirjaa, olen ostanut kaksi kirjaa, ja kyllä se, + kaikki tieto mitä saa netistä täytyisi riittää, eiks vaan?! Ei kannata heti ruveta vittuilemaan jos joku ihan avoimesti pyytää apua.
Ok, mulla ei oo 25 kiloa laardia jota pitää saada pois, vaan vaivaiset kosmeettiset 6 kilo, sori siitäkin.
Mutta yleensä jos ihminen lopettaa mielettömän mässäilyn ja viininlitkimisen, niin ne kilot lähtee jo pelkästään siitä. Mä sen sijaan halusin kokeilla tätä Low Carbia, koska sitä on kehuttu niin paljon, mutta huomaan että ehkä ei kannata jos se on näin helvetin vaikeata saada asiallinen vastaus kysymyksiini.

Tällä foorumilla kyllä todella avoimesti otetaan uusia vastaan.. heippa vaan. Tyydyn lukemaan niin KAHTA kirjaa.

ViestiLähetetty: 2008-04-26 19:40:03 
Poissa
sintti
sintti

Ukko kirjoitti:
Neitikevät.

Ihan kamalasti anteeksi, että kommentoin näin noviisina sun juttujas.

Voi valtava, kaksi kirjaa :respect:.

Elkan listaus superia, otamme siitä oppia :lol: .

Itseasiassa se YKSI laihdutuskirja pitäisi riittää! Voi vittu mikä mesta tää on, multaa silmiin saa kun jotain uskaltaa kysellä.

ViestiLähetetty: 2008-04-26 19:47:35 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

^Ei kannata lannistua. Se nyt vaan on normaalia intterweppikäytöstä vittuilla n00beille.

Jää ny vaikka mun mieliks. :)

ViestiLähetetty: 2008-04-26 19:56:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

lucy.ferina kirjoitti:
^Ei kannata lannistua. Se nyt vaan on normaalia intterweppikäytöstä vittuilla n00beille.

Mistä lähtien vieraille, vielä vähemmän noviiseille, vittuilu on ollut normaalia käytöstä yhdessäkään sivistyneessä foorumissa?

Carpe diem, carp in dies

ViestiLähetetty: 2008-04-26 20:02:33 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

^No ainakin IRCissä siihen sai (joskus vuonna kivi ja miekka) tottua. Ja kuten jostain toisestakin postauksesta saattaa huomata, en ole itse(kään) sivistyksen suuri ystävä. :mrgreen:

Jatkakaa.

ViestiLähetetty: 2008-04-26 20:03:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Lainaan misukisua tuolta toisesta ketjusta:

misukisu kirjoitti:
Minua kiinnostaisi kolme asiaa, joiden uskon olevan oleellisia karppaillen laihtuessa.

1. Söitkö tarpeeksi rasvaa? Aika usein karppausta yritetään toteuttaa vähärasvaisesti vanhasta tottumuksesta ja syödään siinä sivussa sitten liikaa proteiinia. Tai söitkö pelkästään ns. pehmeitä rasvoja?
2. Karsitko luonnottomat aineet ruokavaliostasi? Makeutusaineet ym. Joillakin nämä voivat vaikuttaa hurjasti.
3. Söitkö nälän mukaan vai yrititkö vähentää kaloreita? Joskus kaloreiden vähennys voi stopata laihdutuksen samantien.

Minä itse olen niitä, jotka mätsäävät siihen "One golden chance"-artikkeliin, eli homma toimii alkuun, mutta sitten ei enää toimikaan ollenkaan. Mutta nuo kolme asiaa korjaamalla sain homman taas toimimaan ja sen jälkeen se on toiminut hienosti. Mutta esim. perus-Atkins sillä tapaa toteutettuna kuin ekalla kerralla ei toimi ollenkaan.

Minä jättäisin kyllä ne välipalat pois, jos ei sitten ole oikeasti nälkä. Kunnollinen pitkä väli syömisille. Lisäksi erottaisin toisistaan stressin ja syömisen. Jos on stressitilanne päällä, vaikka töissä, silloin ei syödä lounasta. Kun syödään, ei stressata. (Siinä muuten lienee syy siihen "ranskalaiseen paradoksiinkin")

ViestiLähetetty: 2008-04-26 20:09:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

jos yks tuntuu heittävän rapaa silmille ni älä välitä,eihän se tarkoita et kaikki ois sellasii.

ViestiLähetetty: 2008-04-26 20:13:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

No se :respect: oli kyllä vähän sitä itseään. Pyydän sitä nöyrimmin anteeksi.

Yritin sanoa: näiden 'veteraanien' ketjuissa/kirjoituksissa on jo valmiina aimo annos vastauksia meidän noviisien kysymyksiin. Niitä ketjuja pitää vaan jaksaa kahlata läpi. Ja minulla ei ole edes sitä kahta kirjaa :oops: .

Älä nyt ainakaan mun kommenttien takia lopeta karppausta [-o< ! (Laita vaikka yvaria jos vielä hiertää).

ViestiLähetetty: 2008-04-26 20:31:17 
Poissa
landekarppi
landekarppi

:wink: Niinpä, ehkä siit ois hyötyä pitemmän päälle, ku lukis vanhoja ketjujaki... =P~ Ja ehkä syöt liikaa ja liia usei... =P~ Ja liia vähä rasvaa... =P~

ViestiLähetetty: 2008-04-26 21:01:56 
Poissa
sintti
sintti

Ukko kirjoitti:
No se :respect: oli kyllä vähän sitä itseään. Pyydän sitä nöyrimmin anteeksi.

Yritin sanoa: näiden 'veteraanien' ketjuissa/kirjoituksissa on jo valmiina aimo annos vastauksia meidän noviisien kysymyksiin. Niitä ketjuja pitää vaan jaksaa kahlata läpi. Ja minulla ei ole edes sitä kahta kirjaa :oops: .

Älä nyt ainakaan mun kommenttien takia lopeta karppausta [-o< ! (Laita vaikka yvaria jos vielä hiertää).

Ei mua enää hierrä! :D Niin ja tarkoitin sillä "Joku kokeneempi" Minua kokeneempi.

Kiitoksia vastauksista!

Mä yritän säätää noita ruokia niin että söisi ne kolme ateriaa ( vaikka ei oo enää yhtään nälkä ) ja jättää välipalat pois. Sen rasvaosuudenkin täytyy kai tarkistaa.
Mitään noita light tuotteita yms en käytä. Vaan ihan ruuoat teen alusta loppuun itse. No, paitsi nyt nakit, en sentään valmista täällä kotona :wink:
Ja voisi sitä lukaista vielä vaikka joku Southbeach kirjaa.

Ja juu, huomenna kahlaan läpi tämän foorumine vanhat tekstit.

ViestiLähetetty: 2008-04-26 21:32:02 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

^ No mehän upotaan huomenissa sitten 'yhtäköyttäyhdistyksen' nimissä noiden veteraanien ketjujen syövereihin, eikö :D

ViestiLähetetty: 2008-04-28 10:43:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Neitikevät kirjoitti:
Sen rasvaosuudenkin täytyy kai tarkistaa...

...Ja juu, huomenna kahlaan läpi tämän foorumine vanhat tekstit.

Yleensä se on tuo rasva, jonka kohdalla kompuroidaan, eli sitä ei uskalleta syödä reippaasti. Rasvaiset prodelähteet sekä lisättyä, näkyvää rasvaa kehiin!

Noissa vanhoissa ketjuissa on rutosti asiaa ja mielenkiintoista keskustelua. Haulla voi hakee tietyn asian ympärillä pyörivää keskustelua. Tää on joskus vähä tämmöistä kahlaamista mutta se kannattaa.

ViestiLähetetty: 2008-04-29 07:07:51 
Poissa
sintti
sintti

Luen juuru Atkinisin 2:en viikon induktioista, ja siinä sanotaan että rasvaa saisi syödä ( pitäisi? ) n. 150g/pvä. Eli siinä taitaa olla yksi syy miksi painoni ei tipu, ja sen sijaan kermat pois, siinä sanotaan myös että vaan 4rkl kermaa jos paino junnaa paikallaan.

Huomasin nyt sitten että kuukausikierrolla ja PMS:llä saattoi olla pieni osuus tähän turpomiseen, on niitä senttejä lähtenytkin, kiloja vaan ei vielä. Mutta kuulunkin niihin naisiin joille tulee parin kilon nesteet menkkojen aikana, eli uusi mittaus taas. Ja jatkossa tyydyn mittanauhaan, sama se paljonko painaa, kunhan vaatteisiin mahtuu. :D

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 29 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00