karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-26 22:26:49

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2009-02-19 13:00:32 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2009-02-05 09:27:05
Viestit: 62
Toivoisin apua motivaatioon ylläpitämiseksi ketokarppauksessa. Itselläni ongelmana on psyykkisesti motivaation hiipuminen aika ajoin. Olisi hienoa kuulla miten ihmiset motivoivat itseään ja minkälainen ruokarytmi ihmisillä on ja kuinka paljon ja miten urheilette ketoosin aikana.

Olen hirveä sokeriaddikti, ja viimeaikoina ketoosini meni pieleen kun vietimme upeaa ystävänpäiväiltaa ravintolassa mieheni ja ystävien kesken, jolloin muiden ottaessa vehnäiset alkupalat ja jätskiset jälkkärit, sekä pääruoan kanssa oli perunat, en voinut vastustaa retkahdusta joka suuntaan. Normaalisti retkahdukseni menevätkin makean puolelle, mutta tämä ilta oli niin turmiollinen että seuraavana päivänä mieheni osti suklaakeksejä ja tuli niitäkin muutama syötyä. Ja sitten olin taas jumissa ja tiistaina söinkin yhden kinuskijätskipikarin ja 70 % suklaalevy (80 g) meni sille sileän tien.. Nyt päätin siskoni tuella yrittää ainakin aluksi sen kaksi viikkoa kunnon ketoosilla pitkästä aikaan ja pitää itseni kurissa, mutta pelkään että motivaationi pettäisi jälleen jossain kohtaa... myös urheiluunkin tarveisin motivaatioruisketta välillä. :)

Uskon että olisi äärettömän motivoivaa kuulla muiden reaaliaikaisia, päiväkirjamaisesti kertomusta omasta ketoosin edistymisestä, ruokailuista, urheilusta ja ennenkaikkea onko muillakin ollut motivaatio-ongelmia?

Tervetuloa mukaan keskustelemaan/kommetoimaan! :)

_________________
Tulevat sanomaan, että olet väärällä tiellä, jos kuljet omaasi. -Antonio Porchia-


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-02-19 20:41:41 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2008-08-18 17:31:52
Viestit: 369
No heiks :D Ketokarppausta takana kaksi päivää. En oo varma oonko jo ketoosissa, mut epäilen et en...Ihan hyvin on muuten menny :) Ei mitään kummempia himoja oo olluna. Vielä. Ruokana munnoo ja makkaraa, salaattia, lihaa, juustoo, kermaakin jonkin verran, mutta meinasin pitäytyä erossa kokonaan makeisista, hedelmistä, alkoholista sekä partajugusta ja muista maitotuotteista, paitti kermasta ja juustoista.

Motivaatio tuli ihan kulman takaa, tähän mennessä olen karpannut ylläpidolla, vaikka pudotettavaa on yli kaksikymmentä kiloa. Mut en oo kiirehtiny, kun en aio karppausta koskaan lopettaa, nii tää on ollu helpompi jotenkii totuttautua, kun on saanu juoda vähän viinaksia ja syödä prosentti suklaata. Ja onhan niitä repsahduksiakin ollut, nimim. suklaa/sokeri addikti... :roll: Nyt vaa tuli jostai sellane puuska, et nyt tai ei koskaan. JA mulla on vielä synttärit toukokuussa, joten niihin mennessä yritän saada poies kymmenen kiloa. Tarkotus ois pärjätä ilman makeaa ja alkoholia maaliskuun loppuun. Mahdollisesti jopa ketoilla, jos ei kroppa tykkää liian pahaa. Mulla kuitenkin on aika huono aineenvaihdunta, et ihan helpolla ei kilot varmaan lähde. Liiku en, jos ei oo pakko :lol: kesällä tulee hyötyliikuntaa kyllä.

Mites muilla ketoilijoilla menee?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-02-19 21:07:27 
Poissa
pallopollari
pallopollari

Liittynyt: 2009-01-11 23:26:58
Viestit: 8190
Ketoillu olen loppiaisesta asti. 10kg mennyt jo! Siinä jos missä on motivaatiota kerrakseen :D

Koko stoorin voi lukaista tuolta pallokalojen puolelta. Päikkyä olen siis pitänyt.

Mä luulen et projektini on edennyt hienosti lähinnä siks et nyt olin henkisesti kypsä tähän. Painonpudotushistoriaa on niin pitkältä ajalta et karppaus on oikeastaan se viimeinen vaihe asiassa.
Jo aiemmin oon miettinyt itseni kohdalta syömiseni syyt ja mistä se lähti ja mikä sitä pitää yllä. Myös liikuntaan motivoituminen on vaatinut yli 2vuoden henkisen työn ennenkuin se oikeastaan lähti kunnolla edes käyntiin.

Karppaukseen aloin kunnolla tutustua vasta tammikuussa. Hyväkarppauksella oli tarkoitus mennä... mut kun löysin nämä sivut niin ketoiluun se meni heti. 3aterian rytmillä ja ihmeen kivuttomasti. Mulle tämä todellakin sopii! Olinkohan eskimo edellisessä elämässä kenties :D

Ensiviikko on koetinkivi kun oon lomalla vanhempieni luona... Mut toivottavasti sujuu repsumatta. Tarkoitus on mennä ketoosilla pääiäiseen. Tarvittaessa pitempään. Ja se tarvittaessa tarkottaa käytännössä sitä et kuinka nopeaa paino putoaa. Sinäänsä mulla ei oo kiire. 3vuoden prosessi on jo takana nääs. Mut tottakai nopea pudotus motivoi. Ja näköjään oon sitä tyyppiä et mun on helpoin pudottaa iso määrä kerralla ja sit ottaa tasapainovaihe väliin.

Onnea sulle projektiin! käy kylässä mun päikyssä. Mä tuun tänne ihan varmasti :smt006

_________________
Motto: Ruokaa ilman pakkausmateriaaleja ja tuoteselosteita!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-02-25 09:37:13 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2009-02-05 09:27:05
Viestit: 62
Nyt on viime viikko menny pitkästä aikaan todella hyvin. Suuret Kiitokset Teille, jotka vastasitte!! On antanut suuren motivaatioruiskeen kyllä jaksamiseen. =D>

Viime viikolta meni 1,3 kg ja seuraavaan viikkoon mennessä katon, jos saan lisättyä liikuntaa hieman enemmän ja jos putois sitten vähän enemmän. :)

Kuinkas muilla?

_________________
Tulevat sanomaan, että olet väärällä tiellä, jos kuljet omaasi. -Antonio Porchia-


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)