karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-03 11:15:37

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: NÄLKÄ
ViestiLähetetty: 2008-02-09 16:21:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Miten kauan kestää (tai pitäisi),että näläntunne katoaa ketoillessa :?:

Kohta kaksi viikkoa takana ja miinusta 2 kg,mutta se nälkä vaan vaivaa..ei nyt sentään suolet kurni,mutta sellainen näläntunne koko ajan(paitsi tietysti syödessä).

Rasvaa olen kyllä käyttänyt toosi paljon,voita ja olliviöljyä.

Aamuisin 3 munaa voissa(runsaassa) paistettuna n. klo 10(nukun pitkään,kun oon saikulla),klo 12-13 on jo nälkä :!: Lounaaksi pakonipaketti paistettuna eli n140 g.Klo 16 päivällinen kalaa/ kanaa (n. 200g)ja kasviksia + voita.Illalla klo 21 salaatti,jossa paaaljon oliiviöljyä.

Lisäksi mua paleltaa.. :smt103

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-02-09 16:31:57 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Paista munan kanssa aamulla jotain lihaa, ja lisukkeeksi vaikka parsaa/kurkkua/kaalta. Tunnut syövän tosi vähän kasviksia, joten lisäilehän niitä reippaasti. Vihreissä kasviksissa on vähiten hiilareita, mutta vihanneksia ei ketoillessakaan tarte vältellä.

Palelu varmasti kuuluu ketoosin "oireisiin" kun hiilarit on matalalla. Samoin saattaa ilmetä päänsärkyä ja väsymystä, jotka kuitenkin menevät ohi ajan kanssa.

Lukaiseppa tuota wikiosiota vielä kunnolla, ja kun olet sen lukenut tarkkaan läpi, niin lue vielä uudestaan. Samalla olisi ehkä syytä tarkastaa tuo ateriamatriisi, että mitä sitä tosissaan pitikään syödä.

http://karppaus.info/wiki/index.php?tit ... iamatriisi

Suosittelen myös lueskelemaan muiden ruokapäiväkirjoja, niin selviää, mitä muut syö ja mitä muita ateriavaihtoehtoja voi keksiä. Joskus oma mielikuvitus loppuu kesken.

Kyllä se siitä lähtee käyntiin, tsemppiä vaan! Kysele ihmeessä jos on ongelmia, mutta suosittelen opiskelemaan aihetta vielä tarkkaan. Itse neljättä kuukautta messissä mukana, ja nyt vasta alkaa tuntua että tämä luonnistuu kuin itsestään. Mutta työtä se vaatii totutella uuteen elämäntapaan. Voin kyllä sanoa, että on ollut sen vaivan arvoinen muutos!

muoks: huomasin vasta nyt, että syöt iltapalaksi vielä salaattia, joten kommentti kasvisten vähäisyydestä oli ehkä liioiteltu. :?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-02-09 16:33:39 
Poissa
landekarppi
landekarppi

:wink: Minuu paleltaa aina, vilukissa olen muute, vaik avannos käynki... :twisted:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-02-09 16:37:01 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

hyrr.... avanto :shock:
Villasukat yötä päivää jalassa ja kuuma suihku ennen nukkumaan menoa. Saisin varmasti jonkin sortin kangistumiskohtauksen jos pitäis olla ilman turkishaalaria avannon äärellä!

Kuva

[/url]

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-02-09 17:21:30 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kiitos kaikille vastauksista :D

Missä on muuten se laskuri,mihin voi syöttää syömisensä;se jossa näkyy sit ne prot hh ja rasvat :?:

Kasviksia menee niin että,kukka-ja parsakaalia 200 g päivällisellä ja iltasalaatin teen näin: 1 salaatinkerä,paprikaa,kurkkua,tomaattia,purjoa,ituja kutakin noin 100g ja päälle monta lorausta oliiviöljyä sekä vielä tonnikalaa vedessä(vesi valutettuna pois).

Huomasin heti,kun aloin taas karpata,että todellakin syön paljon enemmän kasviksia nyt :lol:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-02-09 17:26:30 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

yks sellanen infosivu on fineli.fi vai com vai net vaimikäsenytoli
ja sit kalorilaskuri.fi johon voi kirjautumattakin syöttää tietoja ja seurata vähän noiden määrien kehitystä.

muistathan syödä vain silloin kun on nälkä, ja vain sen verran että maha tulee täyteen? vhh:lla se nälän tunnekin muuttuu erilaiseksi, ei tuu enää semmosta kiljuvaa nälkää kuin ennen. se pikemminkin hiipii. kotona ollessa se "nälkä" voi monesti olla vain tekemisen puutetta, joten suosittelen alkuun juomaan ison lasin vettä (tai vaikka kaksi) ja keksimään jotain muuta ajateltavaa hetkeksi. itellä se nälkä usein on vaan jano + tekemisen puute.

niin, oothan muistanut juoda reilusti vettä?

Kuva

[/url]

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-02-09 17:29:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Täälläpä saa tosi nopeeta vastauksia :D

Joo,vettä juon monta litraa ja lisäksi Bon aquaa,onko se sopivaa.Kahvia menee 3 kuppia.

Pitää katsella sitä fineliä vaimikäsenytoli :mrgreen:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-02-09 17:32:15 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Sattuu olemaan vähän tekemisen puutetta... :oops:

Kyllä sä noilla jutuilla pääset taas vähän eteenpäin. Apua saa, kun kehtaa vaan kysyä. Kaikki me joskus ollaan alotettu ja saatu tukea. Sun vuoro sit kuukauden päästä neuvoo, ku mulla paino jumittaa. :D

Kuva

[/url]

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-02-09 17:35:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kiitos ,ja kyllä minä sit sinua neuvon mielelläni :D

Niin,minä olen nyt ollu saikulla 8. tammikuusta alkaen,ranne leikattu,jotan saattaa olla tekemisen puutetta täälläkin ja sit tulee aina se ruoka mieleen :mrgreen:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-02-09 20:54:05 
Poissa
landekarppi
landekarppi

8) KeijuK, on miula avantotossut, ku uimas käyn talvel... ja kerra se vaa kirpasee, etenki sen ekan, ku kylmiltää menen, mut sen jälkeistä olotilaa ei voita mikää... :twisted:

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00