Myös minulla paino jumittui ainakin kuukaudeksi samaan, yritin jatkaa tiukemmalla linjalla hiilareiden suhteen, eli laskin että varmasti 20g ei ylity. Söin lopulta enään kaksi kertaa päivässä ja harrastin aktiivisesti liikuntaa, mikään ei auttanut.
Sitten minulle tehtiin kunto-ohjelma salilla ja samalla keskusteltiin syömisistäni. Pidin pintani vaikka ohjaaja kauhisteli hiilarimääriäni ja sanoi että ei sillä voi jaksaa treenata, onneksi olin seurannut täällä keskusteluja ja osasin perustella kantani niin hänelle kuin itsellenikin. Sain luvan jatkaa
Mutta sen verran rukattiin ruokailuani, että nyt syön 5 kertaa päivässä, noin kolmen tunnin välein ja päivän kalorimääräni on 1700 + 300 treenipäivänä. Punnitsen ja lasken, empä olisi kuvitellut sitä tekeväni, mutta on kyllä yllättävä havainto kuinka paljon kunnon lusikallisesta majoneesia tulee kaloreita.. ehkä laitankin hieman vähemmän. Näin edettiin, syön yhä hiilareita noin 20-40g, proteiinia noin 80-90g ja loput rasvaa.
Itsenikin yllätykseksi paino lähti välittömästi laskuun

ja laskee noin kilon viikossa nyt. Toivon nyt tämän auttavan tässä mittavassa painonpudotus-urakassani eteenpäin ja kait joskus voin jättää puntarinkin pois.
En tiedä mikä tässä oli se tärkein muutos, kalorien laskeminen vai ateriointikertojen lisäys, vai oliko jumin aika vain ohi