Minä olen vetänyt purkkaa esim. pussillisen päivässä - siis jopa 100 g. Kuulostaa hullulle, mutta jos 8 h työpäivän aikana vetelee purkkaa jatkuvana mässynä noin 3 prk kerralla suussa, niin helpostihan se pussi kuluu. Illalla vielä aterioiden jälkeen, kivennäisveden jälkeen jne. Sehän on kuin karkkia vaihdettuna: makua tulee aina enemmän.
Ennen söin perus-Jenkkiä yms. Olen kokeillut Pepsodent White Mint. Vai onkohan se nyt Jenkin purkkaa, en muista. Paksuja tyynyjä kuitenkin ja niistä menee maku todella nopeasti! Eilen söin pussillisen 90 grammaa Jenkki Professionalia ja kyllä ottaa mahaan huomattavasti enemmän kuin vain 35 % ksylitolia sisältävä perus-Jenkki. Huh. Tulipa sellainen opetus turpoamisesta ja masukivusta, että en missään nimessä enää halua tuota tahtia syödä.
Mulla on siis purkka-addiktio, pakko saada, pakko syödä sitä. Yksinkertaisesti tapa on kyseessä. Tietenkin korkeahiilarisina aikoina mussuttelin purkkaa myös nälkään yms., mutta nykyään siis napostelunkorvike, joka tuo mukanaan masukivut - on vain niin hyvää.
Nyt olen kuitenkin päättänyt
päästä eroon tavastani ja kirjoittelenkin siellä tuolla oman topicini puolella. Tadaa, tänään mennyt vain kuusi purkkaa eli kahvien ja ruokailujen jälkeen 2 kpl. Kun on näin pienestä määrästä kuitenkin kysymys, ostan päivittäin Professional-purkkaa, koska sehän on parasta hampaillekin. Tuo pussi päivässä jyystäminen tulee aika kalliiksi: 2,59 € pussi, mutta olisihan se voinut olla karkkia ja limuakin.