#miya kirjoitti:
Eli olen rajoittanut huonojen hiilihydraattien saantia jo pidemmän aikaa, joskus puoli vuotta sitten tutustuin karppaukseen.
Haluaisin kiinteytyä kesäksi vielä hiukan, ja pyrin ketoosiin. Ongelma vain on, että kehoni siirtyy todella hitaasti ketoosiin.. voi mennä 3-4;kin päivää.
Ja sitten on muutenkin vaikea olla, kun oikeasti pää ihan sekaisin, pyörryttää, täytyy katsoa etten nouse liian nopeasti ylös yms.. Kahvin juonti auttaa jonkin verran, onneksi. Mistä tälläinen oikein johtuu?
Kaloreita syön vaihtelevasti, yleensä 900-1500 vuorokaudessa. Tiedän että kuulostaa vähältä, mutta kun ei vain mene alas enempää.. Sitten kuitenkin, vaikkapa 15-20min syömisen jälkeen tulee sellainen ihmeellinen näläntunne, joka menee nopeasti ohi. Siis vaikka olisin syönyt suurenkin aterian.. Myöskin illalla, kun olen jo nukkumassa tai jos herään keskellä yötä, saattaa olla sudennälkä. En nyt keskellä yötä halua jääkaapille mennä, mutta sitten aamulla herätessä on sellainen ihan "täysi" olo, ettei tee mitään mieli..
Tämä on aika ihmeellistä.
Ja sitten haluaisin kysyä, paljonko proteiinia 55-kiloisen pitäisi saada? Voiko proteiinia syödä liikaa, ja mitä siitä seuraa?
Juotko tarpeeksi vettä??? Kahvia ei itseasiassa pitäisi juoda kauhiast kun sekin pissattaa niinkuin ketoosikin eli voit kuivua liikaa... Ja silloin huippappapppaaaaaaa aikas tehokkaasti. Mulla on joskus "nälkä" joka onkin jano... Kuulemma yleinen kropan sekoilu tila

"Did you know that your heart primarily uses fat for energy?"
-Life without bread