karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-07 04:16:48

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 43 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Ketoosi --> laihtuminen.. ?
ViestiLähetetty: 2007-03-29 18:59:25 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Heippa,

Olen nyt seuraillut tiiviisti forumia, käyttänyt "haku" -operaattoria ja vähän muutakin, mutta tahtoisin saada teidän kommentointeja ongelmaan. Nimittäin..

Olen ollut nyt ketoosissa jo parisen kuukautta (aiemmin kirjoittelin ketoosiasteesta ja päänsärystä, mutta muilla ei tainnut olla vastaavia ongelmia..?) ja paino on tippunut n. 4 kg ihan ensimmäisen induktiovaiheen aikana. Sen jälkeen n. +/- 1 kg hinailua edestakaisin.
Eli paino ei ole muuttunut mihinkään tuon lähes 2kk takaisen induktion jälkeen.
Olen yrittänyt viikon rasvapaastoa ---> ei painonmuutosta, parinsadan gr heittoja päivittäin
Olen yrittänyt hiilari"päivää" --> painonmuutos muutamasata gr ylöspäin

Yritän hyviä rasvoja koko ajan lisätä --> omegat, voi, pähkinät jne ja vastaavasti proteiineja vähemmän ja hiilarit vain kasviksista. Säästöliekki?

Huomautuksena fakta, että ketoosin saavutan todella helposti, ja sen menettämiseen tarvitaan suhteellisen korkea hiilarimäärä (n. 50-60gr/pvä).

Liikun lähes päivittäin parisen tuntia kovalla kävelyllä, uimalla ja tanssimalla.

Muutama vuosi sitten vastaavalla ketodieetillä tiputin puolen vuoden aikana n. 15 kg, silloin muistan kuin paino saattoi tippua päivän aikana aamusta puoli kg iltaan mennessä.
Nyt alkaa vähän kyllä kummastuttamaan sillä ei ole kyse viikosta vaan lähes 2 kk, vai onko sekin vielä liian vähän? :shock:

.t.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-03-30 15:22:21 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

:smt023

LUe tuolta "yleiseltä puolelta" ; "25 syytä miksi vhh ruokavaliosi ei toimi"..
Se on kyllä "kieliposkessa kirjuutettu".....Mutta kyyyllähän siinä ASIAAAKIN ol´maar.

:smt040

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-03-30 15:24:16 
Poissa
korpikarppi
korpikarppi

Paljon sun pituus paino ylipaino BMI on - eiko se riipu siitakin miten paljon on liikaa alussa?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-03-30 15:50:04 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

No tuota painoa on lähtöpainossa ollut 83kg 170cm pituudessa, että kyllä l ylipainossa ollaan. Nyt pyörii tuossa 78-79kg:ssa.

Mainittakoon siis, että edellisellä ketodieetillä alkupainoa oli n.82, jolloin siis tippui se 14 kg. Tosin sekin tuli takaisin nyt vuosien aikana huonojen ruokatottumusten vuoksi. En ole huomannut, että tekisin mitään eri tavalla kuin tuolla ensimmäiselläkään kerralla, siksi kyselen teiltä, onko vaastaavia kokemuksia?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-03-30 18:17:44 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

OIlen lukenut tältä foorumilta että usein on niin että toisella ( ja useammalla) karppauskerralla paino putoaa hitaammasti kuin sillä ekalla kerralla. En sit tiedä onko näin kun mulla on eka kerta menossa mutta hitaasti on lähtenyt koko ajan.

Kirrimirri

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-03-30 18:27:26 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen

Mulla eka karppaus tapahtui v.92? muistaakseni...paino putosi (ketoosissa) kymmenisen kiloo :!: muutamassa kuukaudessa...

Nyt sitten karppausta takana pääsääntöisesti nelisen vuotta ja paino senkus kipus ylöspäin...
Lopputuloksena päätelmä, että yritän kumota luonnonlait ](*,)

Eli vaikka olin ketoosissa, paino nousi, kun lisäsin rasvaa joka paikkaan...

Pappa ja Ari sai mut järkiintymään ja huomasin mättäväni liikaa energiaa kulutukseen nähden....
Sitten tiukka käännös ja kuri, rasvoja vähemmän, samoin prodee ja paino rupes putoomaan...tässä kuussa tippunut nelisen kiloo, joka tuntuu tosi makeelta edellisten lukemien valossa

Liika on liikaa, ainakin mulle :smt023
Tsemppiä

Kotona!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-03-31 13:04:32 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Olen myös ollut ketokarppaus linjoilla 15.1.asti eli 10 viikkoa. Ekalla viikolla putos 2 kg ja sitten 0.5 kg ja sitten 8 viikkoa ei grammaakaan....Hiilarit alle 20 g ja rasvaat 100 - 120 g, kalorit 1300 - 1700 kcal /vrk.

Sitten tiputin kalorit tonne 1200 ja luin vielä rasvapaasto ketjusta ohjeita 20 g hh, 80 g, ja 100 g rasvaa 1200-1300 kcal. Kolme viikkoa ja ei grammaakaan lähtenyt. Tuloksena vaan kova nälkä ja melkoinen v---tus. :smt013

Ei tämä vaan kaikille taida sopia, ja mulla sentään menossa eka kerta. Liikuntaakin harrastan kolme kertaa viikossa, ennen en yhtään. ](*,)

En kyllä enään tiedä mitä kokeilisi. Yli 2000 kcalin päivä annokset on vielä kokeilematta, mutta järki sanoo, että pidä noista meneteyistä 2,5 kilosta kiinni. Tulisivat vissiin takaisn noilla määrillä.

Että samanalaisilla asioilla täällä painii muutkin. Oliskohan jollakin joku yhteinen viisastenkivi. Vaan eipä taida olla kun ihmisten elimistötö toimii niin eilailla. :roll:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-03-31 21:33:51 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

ootteko koettaneet olla ihan ilman maitotuotteita, voita kyllä voi käyttää.
Eikä pähkinöitä tai hedelmiä ollenkaan.
Juotteko jotain light-juomia, ne saattaa nostaa insuliineja joillakin...

siis ihan askeetille proteiineja kohtuudella, rasvaa sillen kun jaksaa niellä ja vain vähän vihanneksia lisäksi.

Mulla rupesi kilot rapisemaan liukkaasti kun jätin maitotuotteet kokonaan pois ennen joulua.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-01 09:02:38 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Kaikki konstit ja kokemukset otetaan ilolla vastaan vai mitä kaikki jumituksen kanssa painivat sisaret ja veljet.

Jotenkin vaan aina kun kokeilee jotakin uutta tarttis pysyä kokeilussa mielellään 2 viikkoa, että näkyy toimiiko itsellä. Maito tuotteista ja makeutusaineista on kyllä varoiteltu monessa yhteydessä. Kannattaa varmaan ottaa huomioon.

Kysyin lääkäriltä kahvin, makeutusaineiden ja särkylääkkeiden painonpudotusta hidastavista vaikutuksista. sanoi ettei ole kuullutkaan. Täällä kyllä sen kaltaisista vaikutuksista on keskusteltu. Vaikka voihan se silti olla niin. Ei ne lääkärit kaikkea tiedä vaikka välillä tuntuvat luulevankin niin.

sanoi vaan että Atkinnsilla laihtuu yleensä hyvin, eikä ollenkaan varoitellut mistään äkkikuolemasta vaikka keskutelu käytiin viime torstaina.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-03 13:53:51 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Kohta kahden vuoden ketokarppauksen jälkeen on teoriani puolentoista vuoden jumiin, liikunta. Kun saa riittävästi proteiinia ja harrastaa liikuntaa tai on raskas työ, lihakset kasvavat. Painoa on tullut pari kiloa takaisin mutta rasva on pikkuhiljaa vähentynyt koko ajan.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-03 20:24:07 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Kiitos vastauksista ja kannustuksen sanoista!
Kuten huomata saattaa...--> syitä on monia ;)
Sopivin teoria tähän tilanteeseen saattaa olla juuri tuo kropan "kokemus", jolloin se ei halua päästää eroon kiloistaan, kun aiemmalla kerralla niitä karisi niin vietävän paljon.

Viikonloppuna tein radikaalin päätöksen ja hyvällä omatunnolla söin jäätelöä ja bagelin! Hyi minua! Tarkoituksena oli siis "herkutella" ja väliaikaisesti poistua ketoosista. Tiedän, tiedän olisin voinut tehdä sen kasviksilla ja hedelmillä, mutta todellisuudessa halusin tälläisen jyrkän yhden tunnin. Kumminta on se, että eilen en ollut enää ketoosissa, tänään tosin jo olin ja olokin on sen mukainen. Yritetään tätä induktiovaihetta nyt uudestaan ja katsotaan tapahtuuko sitten mitään...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-12 18:17:42 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Sain oman painoni lähtemään alaspäin lisäämällä runsaasti rasvaa n. 150 g / vrk ja laskemalla proteiinit jonnekkin 70 g/ vrki hujakoille, hiilarit 20 g:n maissa.

Kannattaa kokeilla.. :P

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-13 08:59:38 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen

teppana22 kirjoitti:
Sain oman painoni lähtemään alaspäin lisäämällä runsaasti rasvaa n. 150 g / vrk ja laskemalla proteiinit jonnekkin 70 g/ vrki hujakoille, hiilarit 20 g:n maissa.

Ootko tosissas :roll: ...mulla kun olis rasvalle menekkiä...nyt syön n. 100g, muuten samat makrot kun sinä ](*,)

Kotona!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-13 09:22:50 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Miksei olisi? Näitä tapoja on todella monta. Minullakin paino pysyy paljon paremmin hallinnassa (ja jopa laskee) kun rasvaa on riittävästi - joku voisi väittää 150 grammaa jopa paljoksi :D

Mutta ketoosi ei toimi, minulla siis...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-13 09:29:31 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

tuulimumma kirjoitti:
teppana22 kirjoitti:

Ootko tosissas :roll: ...mulla kun olis rasvalle menekkiä...nyt syön n. 100g, muuten samat makrot kun sinä ](*,)

Eri yksilöt kuluttavat eri määriä. Joku voisi helposti laihtua 500grammalla rasvaa vuorokaudessa. Tuo niinsanottu "vertaistuki" on todella näissä asioisa sellaista hömppää että ... alta pois.. Sinull aon tuulimumma nyt lyyehkössä ajassa kadonnut yli 5 kiloa joka on ikä, historia ja kulutus huomioiden lähes ihme. Pidähän nyt malttia ja pysy johdonmukaisesti linjalla eläkä hötky sinne tänne sanoi kuka hyvänsä mitä tahansa. Vasta sitten uusia kujeita jos pidempiaikaisesti nyt olisi jokin ongelma. Pää kylmänä vaikka kuka laihtuisi rotanmyrkyllä, lisäämällä rasvaa tai ruisleipää tai kävelemällä seitsemän kertaa tikkaiden ali vasempaan kiertäen.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-13 09:30:19 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Minulla taas ketoosi on ainoa tapa pysyä sekä virkeänä että nälättömänä. Painonhallintaan vaikuttaa selvästi myös stressi ja jopa liikunta (vaikka sitä ei täällä saa sanoa ääneen. :lol: )

Emme ole samasta puusta veistetyt.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-13 09:36:46 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

Allekirjoitan (omalla kohdallani) jokaisen sanasi ja hymiön yllä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-13 10:01:41 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen

Pappa kirjoitti:
tuulimumma kirjoitti:
teppana22 kirjoitti:

Eri yksilöt kuluttavat eri määriä. Joku voisi helposti laihtua 500grammalla rasvaa vuorokaudessa. Tuo niinsanottu "vertaistuki" on todella näissä asioisa sellaista hömppää että ... alta pois.. Sinull aon tuulimumma nyt lyyehkössä ajassa kadonnut yli 5 kiloa joka on ikä, historia ja kulutus huomioiden lähes ihme. Pidähän nyt malttia ja pysy johdonmukaisesti linjalla eläkä hötky sinne tänne sanoi kuka hyvänsä mitä tahansa. Vasta sitten uusia kujeita jos pidempiaikaisesti nyt olisi jokin ongelma. Pää kylmänä vaikka kuka laihtuisi rotanmyrkyllä, lisäämällä rasvaa tai ruisleipää tai kävelemällä seitsemän kertaa tikkaiden ali vasempaan kiertäen.

Kiitosta vaan...eilen yritin kurttuilla, mutta ei se oikein onnistunut, joten jatkelen tällä (hyväksitodetulla?) linjalla eespäin enkä rupee ens viikolla rasvapaastolle...tää tuntuu liian hyvältä ollakseen totta...
ketoosi oli aamulla nelosen ja kasin välissä, vaakaan en taas viikkoon mee :smt026
Ongelmia on maltin kanssa...painon olis pitänyt pudota eilen ja kaikki 15 kiloo...
Sentähden aikanaan tykkäsin nestepaastosta (6 viikkoo) kun koko painonpudotus, 10-12kg hoitu siinä ajassa kevyesti

Kotona!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-13 10:21:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mirka kirjoitti:
Minulla taas ketoosi on ainoa tapa pysyä sekä virkeänä että nälättömänä. Painonhallintaan vaikuttaa selvästi myös stressi ja jopa liikunta (vaikka sitä ei täällä saa sanoa ääneen. :lol: )

Paitsi painonhallintaan yleisesti, minulla liikunta auttaa myös juuri tuohon stressiin. Silloin kun tekee sellaista mistä tykkää, unohtaa parhaillaan kaiken muun ja saa keskittyä vain siihen kivaan tekemiseen! :) Joskus minusta tuntuu, että täällä ymmärretään helposti kaikenlainen liikunta hampaat irvessä harrastetuksi "pakkoliikunnaksi", mutta eihän se ihan niin aina mene...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-15 15:32:39 
Poissa
korpikarppi
korpikarppi

Miten kauan kannattaa teidan mielesta jatkaa ketoosia vaikkei laihdu?

Ketoosissa minulla on paras olo (ei nalkaa eika mielitekoja) joka katkeaa kun hiilarit nousee 35-40 g pintaan. En silti laihdu. Eli jatkanko ketoosissa hyvan olon vuoksi vai kokeilen jotain muuta? Esim lisaa rasvaa tai lisaa liikuntaa?

Olen tulossa Suomeen ja olin jo haaveillut keveasta kropasta jolla todistaa suvulle taman ruokavalion terveellisyytta! :roll: :evil:

(Dr Vince Quas)

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 43 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00