karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-12 16:11:24

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 61 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Jumi nyppii!
ViestiLähetetty: 2007-03-01 11:48:28 
Poissa
sintti
sintti

No niin. Näihin kysymyksiin on varmaan vastattu täällä miljoona kertaa. Aloitin ketokarppauksen alle 20 g hiilareilla pari viikkoa sitten. Seurailin tilannetta ja ketoosissa oltiin tikkujen mukaan, arvot vaihdelleet 0.5-8 välillä päivittäin. Ei juuri muita oireita ketoosista kuin paha maku suussa ajoittain ja tutut asiat (kuten oma mies) haisee välillä kummalliselle.

Alku meni hyvin, ekan viikon aikana katosi 2 kg, lähinnä kai nestettä. Sitten alkoi jumitus eli viimeisen viikon aikana ei ole tippunut yhtikäs mitään. Syönköhän liikaa… vai liian vähän… liikaa protskuja ja liian vähän rasvaa vai toisinpäin…ihan pallo hukassa.

Voisiko tänne koota jotakin jumituksenkarkoitusvinkkejä? Joku neuvoi mua syömään hillomunkin tai karkkipussin, niin taas alkaa tapahtumaan…

Ja kauanko teidän jumit on kestäneet? Voiko vaaka sitten vaan yks kaks näyttää parempia lukemia vai pitäisikö mun muuttaa ketoosistrategiaa jotenkin?

Onko täällä kenelläkään käynyt niin, että todistettavasti ketoosi on päällä, mutta paino vaan ei tipu? :?: :?: :?: :evil:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-03-01 12:57:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

En voinut vastustaa kiusausta, tässä siis linkki OT-puolelle:

http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?t=8016

En tiedä onko apua, mutta laittaa ainakin hymyilyttämään. :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-03-01 14:25:36 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Sanoisinpa että nyt vähän hätäilet. Kun paino on tiukasta karppailusta huolimatta pysynyt samassa useamman kuukauden niin voit ruveta puhumaan jumituksesta. Nyt alkuun sun kehosi parantaa itseään, korjaa lihaksistoa, varsinkin jos olet harrastanu kitukuureja aikaisemmassa elämässäsi. Jne jne jne. Laitappas hakuun "jumi" niin löydät paljon samanlaisia kommentteja. Eikä se painon tippuminen välttämättä vaadi ketoosia, tai joillain se vaan ei toimi vaan vaaditaan korkeampia hiilaritasoja, kaikkea pitää kokeilla aina vähintään viikon kerrallaan ennen kuin tietää mikä toimii ja mikä ei. Tuo 25 syytä miksi dieetti ei toimi on ihan totta vaikka vitsinä onkin kirjoitettu.

Yleisimmät syyt löytyvät varmaan seuraavista: hiilareiden ja rasvan suhde on väärä omalle keholle, proteiineja tulee liikaa, vettä juodaan liian vähän, juustoa ja muita maitotuotteita liikaa.

Näin yleistäen, mutta oma tyyli ja tasot löytyy sitten ajan kanssa. Vielä kahden kolmen viikon kokeiluilla ei voi päätellä mitään.

Pulla päivässä pitää luut piilossa...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-03-01 17:21:28 
Poissa
taviskarppi
taviskarppi

Juu, monilla ekalla viikolla poistuu sitä nestettä reilusti mutta kroppa korjailee tilannetta sit tokalla viikolla niin että joillakin paino jopa toisella viikolla hieman nousee. Pitäisin hyvänä muistisääntönä että jos keskimääräinen painonpudotus on sen 500g tai enemmän, ei ole hätää. Ja jos paino pysyy samassa vaikka 4-6viikkoa, voi puhua jumista. Eli viikko ei ole pitkä aika.
Paljonko sulla on pudotettavaa? Mitä vähemmän, sitä tiukemmassa oor sou aiv höörd.

Eli jos 2kg olet tiputtanu eikä paino laske eikä nouse, olet silti vielä 2 viikkoa "selvillä vesillä" eli keskimääräinen viikkopudotus on sen 500g.

2010 Tammikuussa paino yhä 86kg :(
.
.
Pitkän tauon jälkeen paluu karppilammikkoon 3/2015 lukemista 92kg.

Viestin otsikko: Thanks!
ViestiLähetetty: 2007-03-02 17:08:14 
Poissa
sintti
sintti

Lämmin kiitos kaikista vastauksista. Se nyt ainakin on tullut selväksi, että ei tässäkään dieetissä mielin määrin voi ruokaa mässätä, joskaan ei nälkääkään nähdä. Eilenkin vetelin töistä kotiuduttuani puoli pakettia metukkaa alkunälkään ennen varsinaista illallista. Ja juustoa tosiaan syön varmaan liikaa, se on muutenkin aina ollut mun heikkous. :P

Pitää koittaa selvittää, mistä jumi itselläni johtuu. Kauhistukseksi vaaka näytti tänä aamuna jopa + 1 kg!!!! Tällaisella kärsimättömällä ihmisellä meinaa usko loppua heti alkuunsa.

Onko kukaan kokeillut sitä hiilarihöpsähdystä? Että syökin esim. yhden päivän mielin määrin hiilareita, jolloin elimistö hämmentyy, menee shokkiin ja sitten taas tiukka säätely päälle ja läski alkaa uudelleen iloisesti sulaa. Yksi karpannut ystäväni suositteli sitä? Menenkö siis munkkiostoksille? 8)

Viestin otsikko: vielä
ViestiLähetetty: 2007-03-02 17:09:41 
Poissa
sintti
sintti

Niin ei mulla sitä ylipainoa paljoa ole ja olen koko aikuisikäni jojoillut kitudieeteillä. Ehkä siksi tämäkin on tuomittu epäonnistumaan. Läski on ikuista! Mun kohdalla. Fat is my destiny. :?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-03-02 17:16:18 
Poissa
landekarppi
landekarppi

8) Kirjota itelles ylös jonki aikaa, mitä syöt, kui paljon vaik kellonajatki...se auttaa asiaa aika paljon. Ja juo paljon vissyä!Miul mene talvisaikaa vissyä toi 1,5l, mut kesäkuumal voi mennä 3l... :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-03-02 17:22:55 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Alkuun voit oikeasti syödä ihan niin paljon kun napa vetää, kyllä se siitä sitten tasoittuu ja kohta saat jo syödä väkisin kun ei ole nälkä, näin ainakin mulla. Eli jotta saa edes sen 1500 kcal päivässä (vaikka en varsinaisesti kaloriteoriaan uskokaan, jos syön liian vähän paino ei laske=elimistö säästöliekillä) joudun syömään väkisin enemmän kuin mitä nälkä sanoo. Ite olen ollut nyt 8kk tällä ruokavaliolla.

Mielestäni olet vasta niin alussa että hiilaritankkaukset ei välttämättä ole hyvä idea, voi tulla helposti 3 kiloa nestettä isoista hiilarirepsuista.

Mites sulla on vatsa toiminut? Mulla oli ainakin alkuun vähän vaikeuksia mahan kanssa ja jos ei p* kulje niin jäähän sitä "kiloja" sisäänkin.

Vettä 3 litraa päivässä ja 100g rasvaa niin kyllä se siitä.

muoks. joo kolme ateriaa päivässä riittää, ei välipaloja. Vettä jos tuntuu että tulee nälkä välissä. Jos syö liian usein ei pääse varaston tyhjennyt käntiin ollenkaan (toisin kuin virallisterveelliset neuvot kehoittavat)

Pulla päivässä pitää luut piilossa...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-03-02 17:41:59 
Poissa
hedonistikarppi
hedonistikarppi

Saa siis syödä niin paljon kuin on tarvis nälän poissa pitämiseksi. Eli olettaisin, että sen jälkeen kun olen syönyt sen puoli pakettia metukkaa alkunälkään, ei välttämättä enää olekaan oikeasti nälkä?

Mä en usko vaakaan, koska omalla kohdallani ainakaan se ei käyttäydy loogisesti. Puolen vuoden ajan seisoi lukemat samassa, vaikka vaatteet tuntuivat kasvavan. Sitten kuin yhdessä yössä humpsahti ihan mitattaviakin kiloja pois.

Ei kannata tehdä mitään suuria korjausliikkeitä ravinnon koostumuksessa näin lyhyen ajan perusteella. Varsinkin jos on normipainossa tai sen lähellä, muutokset tapahtuvat hitaasti ja todennäköisemmin mittanauhalla kuin vaa'alla. Jos olet kiduttanut kroppaa kitukuureilla, saatta jopa olla niin, että paino pysyy samassa tai nousee, kun kroppa vaihtaa rasvan tilalle lihasta.

Hiilaritankkaukseen en usko, koska henkilökohtaiset ihmiskokeet on mun kohdalla osoittaneet, että muutama kilo tulee helposti parin päivän hiilarimätöllä, eikä ne todellakaan haihdu ilmaan helposti ruotuun palaamisen jälkeen (mutta tästäkin kai on monenlaista kokemusta). Jumista ei kuitenkaan voida puhua vielä parin viikon jälkeen!

Viestin otsikko: Huomenta
ViestiLähetetty: 2007-03-03 11:38:25 
Poissa
sintti
sintti

Kiitos taas kaikille valaisusta. Marilyn, kyllä mä söin grillattua kanaa, yms. sen metukan jälkeen. Ja siis nälkääni! Eilen oltiin pihviravintolassa miehen kanssa ja kasvisten sekä 200 g sisäfileen jälkeen mun vatsa kiljui lisää! Mies, joka on mua aika paljon isompi ja kova syömään (hoikka silti, liikkuu paljon), niin katsoi ja kuunteli ihmeissään mun nälkämarinaa. Heti kotiin päästyäni aloin paistaa kananmunia. Tämä on sinänsä hassua, että yleensä olen olut aika pieniruokainen, enkä lukuisten kitudieettien jälkeen ole enää laihtunut kovinkaan helposti nälän näkemisestä huolimatta.

Eilen illalla lueskelin Atkinsin uusinta dieettiä. Ostin kirjan oikein kirjakaupasta. Ilmeisesti ainakin olen puputtanut juustoa liikaa. Siellä määritellään sopivaksi päiväannokseksi noin 100 g. Piilosokereita olen saattanut saada purkasta ja ei näköjään nuo keinotekoisilla makeutusaineilla makeutetut tuotteetkaan ei ihan harmittomia ole. Ekoina päivinä söin sokerittomia pastillejakin, kunnes kauhukseni luin pakkauksen kyljestä, miten paljon niissä on hiilareita: 33g/100g.

Täällä kun hehkutetaan tätä dieettiä, niin itse tottapuhuen koen nämä ruoat välillä raskaiksi ja tunkkasiksi. Kaipaan aamuisin tuoremehua, ruisleipää, raikkaita hedelmiä. Tiedän, että vaihtoehtoja on ja olen kova kokkailemaan itse, mutta joka-aamuinen munakas rupeaa kohta toden teholla ällöttämään.

Mutta periksi ei anneta! Nyt kiinnitän huomiota enemmän siihen, että syön vain kolmesti päivässä, vatsan täyteen, mutta ahmimatta. Vähemmän juustoa, enemmän vettä ja pois keinotekoiset makeutusaineet. Ja koitan liikkua enemmän! Hiilarit pidän vielä ainakin viikon induktiotsolla eli 20 g/pvä. Katsotaan sitten viikon päästä, mitä vaaka näyttää.

Tämä on jännä dieetti, kun linjoja on niin monia ja eri ihmisillä toimivat erilaiset systeemit, perusperiaatteiden ollessa samat. Joka tapauksessa itse olen laihtunut 2 kg kahdessa viikossa ja se on ihan hyvin, koska minulla on sitä pudotettavaa vain alle kymmenen kiloa.

Itse tunnen moniakin ihmisiä tämän palstan ulkopuolella, jotka ovat hyvin onnistuneet tällä dieetillä.Onhan se luksusta kaikkien 1000 kcal/pvä dieettien jälkeen, kun ei nälkää tarvitse nähdä. (periaatteessa) Tietoa karttuu koko ajan lisää. Ehkä olisi pitänyt hankkia sitä enemmänkin ennen aloittamista.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-03-03 11:46:28 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Jos rasvainen liha tuntuukin tunkkaiselta, syö sen seuraksi hapankaalia tai tuorekaaliraastetta puolukkasurvoksen kera. Puolikas greippi jälkiruoaksi. Munakkaan tilalle jugurttia ja pähkinöitä, manteleita ja auringonkukansiemeniä. Ja Tabasco raikastaa minkä tahansa.

Raikasta karppia löytyy kun hiukan ajattelee.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-03-04 12:26:18 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Tämä on nyt ihan puhdasta mutua, mutta tulipa vain sellainen mieleen, että jos olet noilla 1000 kcl.n dieteillä ollut pitkäänkin / usein, niin nyt esiintyvä hillitön nälkäsi voisi johtua siitä, että elimistöllä on niin paljon korjattavaa, että se siksi vaatii paljon ruokaa (ja nimenomaan karppiruokaa).
Ja voisi myös olettaa, että elimistö pitkien kitukuurien jälkeen pitää alkuun kiinni joka grammasta joka suusta sisään tulee.
Syö siis nälkäsi mukaan, muista juoda paljon, ja annan elimistölle aikaa sopeutua uuteen tilanteeseen. Jos kitukuurit ovat kestäneet vuosia, ei voi olettaa, että elimistön tervehtyminen kävisi muutamassa päivässä.

Ja vielä se olennainen kysymys; Millainen on olosi? Jos olosi on hyvä, energinen, etkä näe nälkää, olisiko tämä sinulle silti oikea syömistapa, vaikka paino ei laskisi grammaakaan. (ja tosiaan, kannattaa käyttää sitä mittanauhaa, se kuitenkin kertoo kroppasi "koostumuksesta" paljon paremmin kuin vaaka.)

Tsemppiä!

Uusi aloitus 1/2007

Viestin otsikko: Re: Huomenta
ViestiLähetetty: 2007-03-05 08:35:39 
Poissa
hedonistikarppi
hedonistikarppi

karppikarppi kirjoitti:
Eilen oltiin pihviravintolassa miehen kanssa ja kasvisten sekä 200 g sisäfileen jälkeen mun vatsa kiljui lisää! Mies, joka on mua aika paljon isompi ja kova syömään (hoikka silti, liikkuu paljon), niin katsoi ja kuunteli ihmeissään mun nälkämarinaa. Heti kotiin päästyäni aloin paistaa kananmunia. Tämä on sinänsä hassua, että yleensä olen olut aika pieniruokainen, enkä lukuisten kitudieettien jälkeen ole enää laihtunut kovinkaan helposti nälän näkemisestä huolimatta.

Tuosta ravintola-annoksesta puuttui siis rasvaa. Näin on käynyt minullekin joskus karppiaterioilla, se pihvi ja rehut ei riitä, ellei annoksessa ole tuhtia rasvalisää ;)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-03-05 09:54:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Samoin käy minulla. Lihaa menee liikaa, jos ei mukana ole riittävästi rasvaa. Minulla tulee siitä lisäksi väsymys tunnin päästä.

Viestin otsikko: juu
ViestiLähetetty: 2007-03-05 19:00:22 
Poissa
sintti
sintti

Kiitos kirjoituksista. Tää nälkä on kyllä metka juttu. Tänä aamuna söin voissa paistetun kolmen munan munakkaan, jossa oli täytteenä täysrasvaista palvikinkkua sekä fetaa. Yhdentoista aikaan töissä olin jo nälkäinen: evääksi rukolasalaattia, samaa kinkkua, tomaattia, kurkkua ja reilusti majoneesia. Nälkä olikin sitten jo aivan mahdoton, kun ruokakaupan kautta tulin kotiin kuuden maissa. Söin vielä vaatteita riisumatta krakovan prinssinakkeja neljännespussillisen (hiilareita vain 0.5 g/100 g, rasvaa 24 g, protskuja 13 g) Sitten lopun nakkipussin heitin munakokkelin sekaan, lisäksi vielä purjoa ja öljyisiä aurinkokuivattuja tomaatteja. Syönkö liikaa? Joka tapauksessa oli ihanaa uskotella olevansa dieetillä ja kerrankin syödä itsensä kylläiseksi.

Kaupasta ostin muuten kaikkea ihanaa karppiruokaa noiden em. lisäksi: grillattua kanaa, tonnikalaa öljyssä, pekonia, kevytvissyä, raejuustoa, pähkinöitä, 70 % Maraboun suklaata... Nam! Sitä katselee jotenkin kummissaan kaupassa, kun ihmiset ostelee kevyttuotteita, tekisi mieli pitää niille pienen pieni karppisaarna.

Kuten monet täällä, minäkin olen huomannut olevani jotenkin virkeämpi ja energisempi, kun se ensishokki meni ohi. Onko kukaan muu muuten huomannut, että tämä vaikuttaa mielialaankin? Itse ainakin olen ollut jotenkin levollisempi, positiivisempi... No, ehkä siihen vaikuttavat muutkin asiat elämässä.

Edelleen vaaka jöpittää samoja lukemia, mutta kyllä olen kiinteytynyt, minkä huomaa kyllä peilistä ja vaatteista. Nyt vaan pitäisi se vaakalukemakin saada nytkähtämään alaspäin. :wink: Kyllä tämä jumilta tuntuu, jos jo kymmenisen päivää vaaka on näyttänyt samaa.

Viestin otsikko: Re: vielä
ViestiLähetetty: 2007-03-05 19:07:34 
Poissa
hedonistikarppi
hedonistikarppi

karppikarppi kirjoitti:
Niin ei mulla sitä ylipainoa paljoa ole ja olen koko aikuisikäni jojoillut kitudieeteillä.

Lainaa:
Edelleen vaaka jöpittää samoja lukemia, mutta kyllä olen kiinteytynyt, minkä huomaa kyllä peilistä ja vaatteista. Nyt vaan pitäisi se vaakalukemakin saada nytkähtämään alaspäin. Wink Kyllä tämä jumilta tuntuu, jos jo kymmenisen päivää vaaka on näyttänyt samaa.

Jos kiinteytyminen näkyy silmillä, mitä hittoa sillä on väliä, mitä vaaka sanoo?

:?

Jos olet kituillut, paino saattaa hyvinkin vaikka nousta pari kiloa, kun kroppa hankkii lihasta ja korjaa ilmeisiä aiempia vaurioita, jotka on johtuneet puutteelisesta ravinnosta.

Normipainon liepeillä olessa on ihan hullua puhua jumista :roll:
EI ole mitään exactia painoa, jossa sinun pitäisi olla, kuuntele kroppaa ja timmiytä sitä KÄRSIVÄLLISESTI!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-03-05 19:53:30 
Poissa
sintti
sintti

No älä nyt hermostu Marilyn! Olen kaksi kiloa saanut painoa pois = kiinteytyminen. Kituillut ja kituillut, sanotaanko näin että suhde omaan painoon on epäterve, kuten yhteiskunnassamme naisilla tuppaa olemaan. Paino on jojoillut koko aikuisiän, enkä ole mikään kaksikymppinen enää. Olen siis siellä normaalipainon ylälaidalla, mutta silti tämä kai voi olla mulle tärkeä juttu, vaikka en painakaan 150 kg???? kaikella kunnioituksella niitä kohtaan, joilla on enemmän pudotettavaa, ymmärrän kyllä heitäkin hyvin. Ja kyllä sitä toivoisi jotakin tulosta näkyvän kymmenen päivän dieetilläolon jälkeen.

Vai onko tämä joku sisäpiiri palsta, jossa ei saa puhua fiiliksistään, jos ei tunne tätä aluetta läpikotaisin sekä jokaisen termin tarkkaa semantiikkaa ja ole opiskellut aiheesta 10 vuotta? Jos minua huvitaa puhua jumista, niin minähän puhun, vaikka sinä olisit mitä mieltä! Ja itse tiedän mikä on "eksakti" paino minulle, ei kai sitä kukaan muu voi sanella. Ja se ei ole mikään "mallimittaisen" paino. Enkä muuten ymmärrä sitäkään, mistä sitä lihasta voisi itsekseen lisää tulla ilman treeniä, pelkästään proteiinia syömällä vai? Ei tällaiselle istumatyöläiselle.

J

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-03-05 20:43:32 
Poissa
ylläpitokarppi
ylläpitokarppi

karppikarppi kirjoitti:
Vai onko tämä joku sisäpiiri palsta, jossa ei saa puhua fiiliksistään, jos ei tunne tätä aluetta läpikotaisin sekä jokaisen termin tarkkaa semantiikkaa ja ole opiskellut aiheesta 10 vuotta?

Ei ole, puhua saa kaikin mokomin, niin negatiivisista kuin positiivisistakin jutuista. Marilynillä on tässäkin tapauksessa hyvän pointin lisäksi varsin kärkevä tapa ilmaista näkemyksiään ja se vaikuttaa tottumattoman silmään melkeinpä pyhää vihaa uhkuvalta :) (Aiheetta... kai ;))

Tässä pointti on kuitenkin se, että ruokavalio voi oikeasti vaikuttaa merkittävästi painon ja ulkonäön keskinäiseen suhteeseen. Useat ovat todenneet olevansa mitoiltaan hoikempia kuin olivat joskus aiemmin samassa vaakalukemassa.

Moni hakee tervettä kehoa ja miellyttävää ulkomuotoa. Vaakalukema ei ole paras mittari siinä hommassa. Mittanauha, vaatteiden sopivuus ja valokuvat itsestä kertovat enemmän.

Lainaa:
Enkä muuten ymmärrä sitäkään, mistä sitä lihasta voisi itsekseen lisää tulla ilman treeniä, pelkästään proteiinia syömällä vai? Ei tällaiselle istumatyöläiselle.

Lihasten määrä riippuu treenin lisäksi ravinnosta. Et kuitenkaan makaa sängyssä liikkumattomana, joten lihaksesi saavat jonkinlaista rasitusta päivittäin. Pelkällä ruokavaliolla ei saa massiivisia lihaksia, mutta riittävällä ja monipuolisella ruokavaliolla lihasmassa asettuu hieman suuremmaksi kuin heikommalla ravinnolla ollessa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-03-06 14:56:19 
Poissa
hedonistikarppi
hedonistikarppi

chiman kirjoitti:

Tässä pointti on kuitenkin se, että ruokavalio voi oikeasti vaikuttaa merkittävästi painon ja ulkonäön keskinäiseen suhteeseen. Useat ovat todenneet olevansa mitoiltaan hoikempia kuin olivat joskus aiemmin samassa vaakalukemassa.

Moni hakee tervettä kehoa ja miellyttävää ulkomuotoa. Vaakalukema ei ole paras mittari siinä hommassa. Mittanauha, vaatteiden sopivuus ja valokuvat itsestä kertovat enemmän.

komp, komp, komp.

Itse mahdun nyt 70kg painossa samoihin vaatteisiin, kuin yläkarpilla painossa 65kg. Mysteeristä ehkä, mutta minulle se riittää todisteeksi, ettei vaa'an lukemiin kannata orjallisesti luottaa/pyrkiä.

Kyllä, karppaus on osoittanut, että kun kroppa saa oikeanlaista ravintoa, myös lihas voi kasvaa, vaikkei liikunnan määrä lisääntyisi.

Nimimerkillä vahingossa hauiksen kasvattanut ;)

Jos pointtini on yhä jollekulle epäselvä, niin rautalankaa kehiin: en kritisoi hoikan/normipainoisen timmiytymis/hoikentumis tavoitteita, mutta mittarina vaaka on aivan väärä väline. On raportoitu paljon senteissä mitattavaa kutistumista, joka on vaa'alla näkynyt painon pysymisessä samoissa lukemissa, tai jopa kilon parin kasvuna. Jos tiettyyn lukemaan pyrkii hampaat irvessä ja mahdollisimman nopeasti, on suurena vaarana, että tavoite karkaa yhä kauemmaksi ja motiivi katoaa kokonaan.

Joku voisi vastaavasti vääntää rautalankaa minulle: jos laihtuu niin että tuloksen näkee silmillä ja sopii pienempään vaatekokoon, miksi sillä on merkitystä, onko paino 65kg vai 70kg?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-03-06 15:04:52 
Poissa
hedonistikarppi
hedonistikarppi

Ketjussa on tullut esiin paljon hyviä pointteja, ehkä kannattaa lukea ajatuksen kanssa vielä uudelleen. En taida olla ainoa, jonka mielestä ei ole syytä hätäillä, tai muutenkaan ottaa mitään korjaussarjaa käyttöön.

Jos on sekoittanut kroppansa väärällä ravinnolla, voi hormonit toimia niin päin prinkkalaa, että menee kuukausia, ennen kuin tilanne normalisoituu.

Mihin on kiire?

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 61 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00