karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-08-04 22:41:07

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 15 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2007-05-03 19:42:11 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Oli mitä oli, mutta näin siinä kävi: Sähläävä kotiäiti esittää iltojenne ratoksi:

Esiintyjät: Kiireinen kotiäiti 67kg 164cm alakarppausta ja toisinaan hyväkarppausta viimeisen 2kk
Anoppi: Laupiaan Samarialaisen roolissa
Mies: Pellolla poissa pelistä
Lapset: Aina niin energisiä

Tiistaina vapunpäivänä pistäydyin ystävän luona joka oli leiponut munkkeja ja niinhän siinä kävi, että niitä tuli kiskottua minkä jaksoi.... 5? Ei siinä sen kummempaa.......
Keskiviikko aamuna päätin Herra Atkinsin opastuksella ketoosia viimeisten keskivartaloepämukavuuksien poistamiseksi. Päivä meni loistavasti. Iltapuolella aavistuksen etovaa oloa..... laiton hiilarivähyyden piikkiin. :D
Torstai-aamuna eli tänään heräsin toooodella väsyneenä ja päätä vähän jomotti takaraivolta alkaen :roll: Ja olin omituisen turvonnut naamasta päätellen :roll: :smt103 :roll: Outoa kun nesteiden olis pitäny olla menossa poispäin.......

Nooh eikun muksut autoon ja kerhoon klo 9..... HAUKOTUS..... ja vointi huonone yllättävän nopeasti... istun kalpeana kerhossa ja lopulta tajuan, että täältä on päästävä pois ennen kuin käy huonosti. 6kpl manteleita pystyn nieleksimään kun ajattelin, että syöminen auttaisi...... :smt100 lopulta ystävä vaihtaa nuoremman vaipan ja pukee lapset ja minä soitan kerhon naapurissa asuvalle anopille, etten pysty ajamaan kymmentä kilometriä lasten kanssa kotiin...... (yksin varmaan olisin lähtenyt urheilemaankin) :smt120

Kotiin päästyä suoraan sänkyyn jossa varsinkin rinnassa oleva todella etova olo helpottaa hieman, mutta päänsärky ei helpota yhtään. Muutamassa jaksossa torkkuen olo paranee sen verran klo 14.30, että pystyn syömään desin partista kera pakastemarjojen joissa aavistus sokeria. Ja tämän jälkeen uskallan ottaa buranan ja plussaan ketotikulla ykköstä :!: ja takaisin sänkyyn. Josta pääsen ylös klo 16.00 Vielä oli huono olo hieman ja päätä särki vaimeasti....

Nyt on jo nääääin hyvä olo, että tulin viihdyttämään teitä. :smt023
Parin VHH makkaran ja ruisleivän voimalla..... muuta kaapissa ollutta EN saa alas

Joo olis varmaan pitänyt jättää ketoaloitus hieman parempaan aikaan eikä pahimpaan kylvökiireisiin... kaikki pisteet anopille joka hoiti lapsia ja teki ruuat kylvöporukalle klo 16 asti :smt006

Mutta hieman mietityttää, että näinkö paha olo voi tulla ketoosista vaikka on alakarpannut jo hyvän aikaa :roll: Vai kertakaikkiaan oliko sittenkin viimeinen teko vetästä munkkisatsia ketoosin aloitukseen? :twisted:
Joku täällä jossain ketjusssa sanoi, että sokerikrapula oli tullut vasta 1,5vrk viiveellä...... Pari kertasa mulla on ollut ja aina alle vrk tullut ahmimisesta Ja tuo päänsärky oli ihan samanlainen kuin silloin. Mutta entäs tuo etova olo?

Mitähän sitä nyt tekis? Uskaltaako jatkaa huomenna ketoosin parissa ja toivoa parempaa menestystä
vai odotella suosiolla, että mies pystyy tarpeentullen irtautumaan töistä jos ei vaimo pysy tolpillaan.... :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-03 19:48:19 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Ensimmäisenä tulee mieleen,oletko huolehtinut riittävästä nestetankkauksesta ?
Mahdottoman paljon pitää juoda ekoina päivinä,ei pelkästään vettää vaan myös kivennäisvesiä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-03 19:50:50 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Ekana päivänä minulla oli liikaa jano..... Koitin katsoa etten joisi liikaa mikä mulle tapahtuu joskus. Viimeisen 10v olen juonut 2-3l päivässä. Huomasin muuten heti aamusta alkaen, että nyt on ihan kauhee jano vaikka kokoajan joinkin..... :?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-04 09:06:11 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Epäilen flunssaa.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-04 09:57:00 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Noniin... olo on mitä loistavin taas :D Kuulkaa tää oli ihan taatusti sokerikrapula!!! Ei enempä eikä vähempää, nyt kun asiaa taas selväjärkisenä jälkeenpäin tarkastelee :oops: :evil: Joten tänään jatkuu ketoosin tavoittelu.

Hei oliko tuolla aloittelijoiden FAQ-osiossa varoittavia ketjuja sokerikrapulasta jos on pitkään karpannut? Vai olenko mä ainoa pöllö joka onnistuu silloin tällöin itsensä siihen tilaan saattamaan :roll:

Söin siis munkit klo 17 tiistaina ja keskiviikkoillalla olo oli hieman kehno ja torstaina siis AIVAN KAAMEE klo 16 asti jolloin ilmeisaesti burana auttoi sen verran että pääsi ylös sängystä :smt120

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-04 10:15:27 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Mullakin on ollut noita, liittyen liian rajuihin aloituksiin.

Itse olen opetellut pehmentämään noita -olisko noi nyt sitten glykeemisen kuorman muutoksia(?) eli ensin hiljennetään vauhtia ja sitten vasta pysähdytään.

Ei päin seinää -siitä kun menee taju.
Todellakin. Kanttuvei menee jos "herkuttelupäivän" jälkeen heittää suoraan hiilarit liian alas, tai edes liian hitaille.

Viimeisimpänä odotusaikana oli samanmoisia kohtauksia jos ruokaväli pääsi liian pitkäksi - sokerirasituksessa ei ollut muka häikkää - mutta lapsi reilusti kilon isompi aikaisempia (ELI VALTAVA). Jotain on elimistössää toisin kuin ennen.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-04 10:17:01 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Ihmettelen. Minun sokerikrapulani tulee viimeistään parin tunnin kuluttua ja kestää korkeintaan seuraavaan aamuun. Oireina on väsymys, pahoinvointi ja käsien tärinä. Ruoka auttaa siihen nopeasti.

Epäilen edelleen flunssan poikasta, vaikka se ei niin seksikästä olekaan. Semmoista on liikkeellä.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-04 10:27:59 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

No juu, en minäkään sokerikrapulaksi tuota kutsuisi. Ennemminkin hyvin nopeasti syntyväksi "muutosvastarinnaksi".

Mutta minun oireeni odotusaikana oli ihan samanlaisia kolmen-neljän viimeisen kuukauden ajan, ja tulivat jos söi ruoan myöhässä tai ruoassa oli liian vähän energiaa. Minusta se oli karmeaa, etenkin kun ei sokereista löytynyt selitystä.
Eikä varmana ollut ainakaan flunssaa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-04 10:33:31 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Mulla oli tossa jo yksi sokerikrapula karppausaikana ja se oli ihan selvä ja tunnistettava. Kun oli aamupäivällä popsinut reippaasti niin seuraavana aamuna heräsin karmeeseen krapulaan. :? Päätä särki niin pal etten päässyt sängystä ylös, mutta olo ei ollut näin etova ja oksettava

Ja flunssan mä kyllä tunnistan :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-04 10:35:01 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Marithon kirjoitti:
No juu, en minäkään sokerikrapulaksi tuota kutsuisi. Ennemminkin hyvin nopeasti syntyväksi "muutosvastarinnaksi".

Ahaa.... hmmm.... niin mä vähän epäilinkin aluksi, että tää vois olla yhdistelmä molempia eli vastarintaa yhdistettynä munkkipommiin... :oops:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-06 20:55:14 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Löytyiskö täältä vähän kokeneempia pähkäilemään? :smt017

Kun jotenkin tuli mieleen, että nuo oireet vois olla myös nestehukan oireita, mutta miten IHMEESSÄ voi tulla noin karmea nestehukka jos juo 3 litraa vettä päivässä :roll: Tai jos nuo on ketoosin oireet niin onko täällä ketään jolla olis ollu yhtä karmeita oireita? (tätä mä en kyllä oikein usko koska olo oli todella hirveä, en pystynyt muutakuin makaamaan iltapäivään asti :( )

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-06 21:09:59 
Poissa
valtamerikarppi
valtamerikarppi

kyllä minäkin kallistun sen jyrkän muutoksen aiheuttamaan pahaan oloon. minullekkin tulee joskus ketoosin alussa paha olo, mutta ei ehkä noin karmea kuitenkaan. tosin olen huomannut, että mitä jyrkempi ja äkkinäisempi muutos, sen karmeempi olo. onko sinulla mennyt olo jo ohi? itelläni ei yleensä paria kolmea päivää pitempään kestä. tsemppiä jatkoon! 8)

http://es.youtube.com/watch?v=Xz-UvQYAmbg

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-06 21:19:32 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Ei pystynyt jatkamaan..... :? Kun olen näin pienten lasten kanssa melko yksin tällä hetkellä kun miehellä kevätkiireet.......

Mutta huomaan, että on aika hyvä ja "laihtuva" olo kun olen ilmeisesti ihan siinä rajamailla.... eli ilmeisesti hiilarit yli 20, mutta ei hirmuisesti... varma en ole tuosta määrästä kun en ole laskenut... ja vaakakin meni rikki joten pitää luottaa vaistoon :wink:

Täytyy koittaa uudestaan vielä kun miehellä on vaikka loma tai ei ole sellaisia töitä jotka olis IHAN pakko...... kun mä olin tosiaan sänkykamaa...... ja tuo edeltävä karmea jano vielä ihmetyttää....... Vaikka kuinka juo niin se ei mene ohi.

MUOKS: Jokatapauksessa olen tyytyväinen elämääni alakarppina :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-06 21:25:14 
Poissa
valtamerikarppi
valtamerikarppi

hyvä, että meni ohi. olen myös huomannut, että mitä pitempään karppaa, sen pahemmat on vieroitusoireet, kun poikkeaa ruokavaliosta. ja juomisen jälkeen krapulat aivan hirveitä. minuakin janottaa koko ajan. syön kyllä ihan reilusti suolaa, ja olen tottunut juomaan paljon, joten luulen että se on se tottumisjuttu. eli kroppa pyytää paljon vettä. lipitän koko ajan, ja jos lähdetään jonnekkin, niin vesipullo on oltava mukana. en voi puolta tuntia kauempaa olla juomatta, tai tulee huono olo.

eihän sinun mikään pakko ole vetää ihan minimihiilareilla. etenkään nyt, kun miehelläkin on kiireitä. olen myös huomannut, että oloni on paljon parempi, kun syön paljon kasviksia. kannattaa omaa kroppaansa kuunnellen mennä eteenpäin. jatka vaan valitsemallasi tiellä. kyllä se ahven syö tuollakin menolla, miten menet nyt. ja eikun nauttimaan elämästä!

http://es.youtube.com/watch?v=Xz-UvQYAmbg

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-06 21:36:11 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Eli mitä kaummin karppaa sen vähemmin kannattaa repsahtaa koska sitä pahempi olo tulee......... Asia harvinaisen selvä ja sisäistetty :D

Eli jos haluaa repsahtaa niin ottaa sit sen yhden munkin EI viittä! :oops:

Minä jatkan valitsemallani tiellä.... kuten koko perhe. Täytyy muistaa lasten kanssa olla ja tarkkana koska kotona ei ole koskaan tarjolla sokerimuroja/-jogurtteja/kakkupullaa/muumikeksejä niin kylässä ei saa antaa paljoa syödä ettei tule huono olo jälkeenpäin :D Ja ihan hyvin ainakin toistaiseksi tuo 2v4kk näyttää osaansa tyytyvän kun äiti sanoo, että yksi makea vain kahvipöydästä kylässä.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 15 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00