Mä tipuin jostain syystä pois ketoosista, ainakin tikkujen mukaan, vaikka oon syönyt tässä nyt ihan kiltisti aivan niin kuin ennenkin (siis silloin, ku tikut näytti 8 päivää ketoosia). Painoni tippui kuitenkin taas kilolla, joten päätin, että niin kauan kuin se tippuu, en stressaa siitä, mitä tikku näyttää. Aika vähillä hiilareilla täällä kuitenkin mennään.
Eilenkin esim. meni
aamulla: mustikoita (< 1 dl), partista (< 1 dl), kermaa (n.2 rkl)
lounas: kana-kebab wokkia (eli kasviksia, kanaa ja kebabia pannulla sekaisin. Voissa paistettuna tottakai)
päivällinen: proteiinijuoma (tän ei pitänyt jäädä illan viimeiseksi ruuaksi, mutta tulinkin kotiin vasta 22.00 aikoihin ja ei ollut nälkä, niin ajattelin, että tuskin siinä enää kannattaa ruveta syömään, jos ei kerta ole nälkä)
Täällä muuten toisessa ketjussa (aloittelijoiden puolella) ihmettelin tuossa aiemmin, että estääkö säästöliekki laihtumista. Kaiken perusteella mitä asiasta löysin (mm. Patrik Borgin juttu), se ilmeisesti pienentää koomakulutusta määrällä x, mutta jos tuossakin yhtälössä onnistuu olemaan miinuskaloreilla, painon pitäisi tippua. Jotenka, mä en oo laskenut ollenkaan kaloreita. Ja paino on silti lähtenyt tippumaan. Äkkiseltään arvioiden mun kalorit on kuitenkin jumalattomat miinuskalorit, ehkä jotain 1500 kcal (koomakulutus 1800 kcal) tienoilla ja sekin siis tosi yläkanttiin arvioitu. Mutta kun keho väittää, että ei ole enempää nälkä, niin en oo sitten väkisin syönyt. Oon vaan pitänyt huolen, että kaikkia ravintoaineita (vitamiinit ja hivenaineet) tulee, syönyt tuotteet rasvaisina ja tietenkin sitten vihanneksia reilusti. Ja hyvin menee.
Mä jumitin siinä alussa -3 kilossa 7 viikkoa, mutta nyt sitten ne toiset 3 on lähteneet 2 viikossa ja käppyrä on laskusuuntainen

Ensimmäisen 7 viikon aikana mulla oli ohjelmassa vielä yksi pala karppileipää per päivä. Viljojen täydellisen jättämisen jälkeen alkoi tapahtua. Niin ja siinä kohdalla mä myös aloitin yrittämään ketoosiin pääsemistä ja siellä olinkin, vaikka nyt sitten tipahdin tikkujen mukaan sieltä pois, vaikka paino tippuu edelleen. Mun summittainen hiilareiden minimointisysteemi onneksi toimii minulla itselläni
Tsemppiä kaikille, kyllä se siitä pikkuisin askelin ja jokainen askel on aina eteenpäin.