karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-28 11:19:16

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 62 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-10 07:41:38 
Poissa
paleokatti
paleokatti

Outi kirjoitti:
Nii-in! Siis lihavalla, huonokuntoisella syke on jotain 200 ja rasitus on kovempi ja samalla kulutus on samalla lenkillä suurempi. Kunnon kehittymisen myötä pitää lisätä lenkin pituutta tai vauhtia kuluttaakseen sama määrä energiaa kuin aikaisemmin.

Voihan se huonokuntoinen olla myös samanpainoinen... Mä en kyllä millään usko (tosin en ole perehtynyt tutkimuksiin), että pelkästään parempi kunto voisi laskea kulutusta vaikka 200-300 kcal 45 minuutin (kävely)lenkillä. Kun kuitenkin matka, aika ja siirretty massa ovat suunnilleen samat, niin ei kai hyvä kunto fysiikan lakeja lähde kamalasti venyttelemään. Luulisin.

Se on sitten eri juttu, jos hapenottokyky (ja kunto) otetaan mukaan laskelmiin, sellainen laite voi vaikka pystyäkin johonkin. Ja EPOC voi kanssa olla toimiva, sellaista vehjettä itse olen miettinyt.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-11 11:51:36 
Poissa
korpikarppi
korpikarppi

Koska noi elektroniset vaa'at mittaa alakropan niin suhteessa naisille tulee liian iso rasvaprosentti koska rasvaa on takapuolessa ja reisissa kun taas miehilla se olisi vatsassa jne.

Mina luotan lentokentan vaakaan jolla punnitaan matkatavaroita: sen mukaan olin 14 kg!

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 62 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4

Kaikki ajat ovat UTC+02:00