karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-14 19:36:51

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 77 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2009-04-27 20:33:20 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi

Mulle tuli just ne mitä muillakin laskureilla saan. Vähän yläraja korkeammalla, mut muuten. :shock:

ViestiLähetetty: 2009-04-28 03:00:10 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Mimmimakia kirjoitti:
Mulle tuli just ne mitä muillakin laskureilla saan. Vähän yläraja korkeammalla, mut muuten. :shock:

Joo, mä tiedän. Olen seurannut sinua täällä jo jonkin aikaa. :lol: Mäkin sain noin nuo lukemat kalorilaskurissa, mutta kun vähentelin siitä sen 500, niin.. minulla on aito kalorikammo, paikkareissa aikoinaan iskostettu. Tosin, se ei ole hidastanut millään lailla menneiden vuosien hiilarimätöissä, mutta nyt. Jossain täällä onnistuin lukemaan sun ei-alle-peruskulutuksen-syöntiä, mutten uskaltanut luottaa siihen. Mikä sitä paitsi on sitä peruskulutusta, joka pitää saada, se koomakulutus vai se koomakulutus + sisäilman lämmitin? Joka toinen tuntui kuitenkin olevan eri mieltä :roll: Mutta Atkinsin kirjasta kun sen luin, niin se oli, kuin guru olisi puhunut. :wink: 8-[

ViestiLähetetty: 2009-04-28 03:11:20 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Honey kirjoitti:
Oma paino siis kerrotaan Atkinsin kaavalla. Mulle tulee pienemmät kalorit kuin olisin arvannut :shock: .

Mutta, jos painosi putoaa, niin se vallan kovasti rohkaisee minua ja luulen, että useita muita siinä sivussa. Vuosien varrella täällä käy hakukone monasti vielä kuumana. :lol: Minusta nuo kertoimet kertovat vain rajat, joiden alle ei ehkä kannattaisi kovasti mennä. :-k

ViestiLähetetty: 2009-04-28 10:16:23 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Mutta, kun mulla ei tipu, niin ei rohkaise :smt043 .
Pitää vaan ottaa kirja ja kynä nätisti näköjään näppeihin ja aloittaa laskeminen taas vaihteeksi... Jumitus alkaa ketuttaa...

ViestiLähetetty: 2009-04-29 18:54:51 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Joo, sikäli samassa tilanteessa.. mutta toisaalta olen sen verran virkku, että jos painon putoaminen ei osoita ajan kanssa mitään käynnistymisen merkkejä, niin konttaan muutaman maratoonin ja pudotan painon sitä kautta. Juoksemiseen kun ei kunto riitä.. #-o Ei vain. Kaikella lienee aikansa, tässäkin puuhassa. :wink:

ViestiLähetetty: 2009-08-31 09:52:50 
Poissa
Rantakarppi
Rantakarppi

Karppihiiru kirjoitti:
Atkins kertoo, että kahden testiryhmän ollessa kyseessä, toiset söivät Atkinsilla 1800 kcal ja toiset virallisella 1200. 1800 kalorin porukka laihtui huomattavasti nopeammin. Löysin Atkinsin Uusimmasta Dieetistä myös ohjeenpoikasen kalorikammoiselle. Hän sanoo, että jos ei kertakaikkiaan pääse eroon kalorilaskemisesta, niin voi kertoa oman painonsa lukemilla 22 ja 26 omien "kalorirajojen saamiseksi". Niistä lukemista saa sellaiset kalorirajat, joilla hänen ruokavaliotaan noudattavat ovat yleensä laihtuneet.

Herra isä! :shock:
Mun laskujeni mukaan tällaset makrot olis mun ihanne painonpudotuksen kannalta:

HH: 30 g (5 E%) + P: 115 g (20 E%) + R: 190 g (75 E%) = 2290 kcal

Paino siis tällä hetkellä 103,5kg, eli 2277-2691kcal.

Haluaisin ketoosiin, koska silloin ei tarvii ajatella syömistä siis ei ole alituinen nälkä ja mieliteko ja mulle riittää toi 30g saavuuttaakseni ketoosin. Vähintään 75% rasvaa, joten proden osuus jäi 20%.

Mutta yksi ratkaiseva kysymys;

Mihin helkuttiin mä syön ton kaiken jos vielä ketoosi on päällä eikä ole nälkä?!?!?! :evil:

ViestiLähetetty: 2009-10-26 10:19:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Karppihiiru kirjoitti:
-- kun kalorimäärä putosi jonnekin alle 1100 kalorin. Näitä vaurioita nyt korjailen sitten pikkuhiljaa.

Atkins kertoo, että kahden testiryhmän ollessa kyseessä, toiset söivät Atkinsilla 1800 kcal ja toiset virallisella 1200. 1800 kalorin porukka laihtui huomattavasti nopeammin. Löysin Atkinsin Uusimmasta Dieetistä myös ohjeenpoikasen kalorikammoiselle. Hän sanoo, että jos ei kertakaikkiaan pääse eroon kalorilaskemisesta, niin voi kertoa oman painonsa lukemilla 22 ja 26 omien "kalorirajojen saamiseksi". Niistä lukemista saa sellaiset kalorirajat, joilla hänen ruokavaliotaan noudattavat ovat yleensä laihtuneet. Olin kyllä aika yllättynyt, kun sain lukemat liki 1900:sta reiluun 2200:een. Melkoinen ero oma valintaiseen 1250-1400 kaloriin verrattuna. Pudotustulokset näkyvät aikanaan (ehkä ensi vuosituhannella), mutta oloni korjaantui heti ja ketoositikut iskivät violettia ensi kertaa aloituksen jälkeen. Ikään kuin varmisti, että hyvä tyttö. Nyt teet vihdoin jotain oikein. :lol:

Mulla rajat paukkuvat tällä kaavalla aikamoisissa lukemissa: 2156-2548 kcal. Melkoinen määrä evästä laihduttajalle (eli tavoitteena on keventää kehoa rasvaa poistamalla. ;) ) Tähän asti olen pyrkinyt pitäytymään 1100-1200 kcal tuntumassa, ja silloin toki painoakin on lähtenyt hyvää tahtia. Toisaalta, olen huomannut senkin, että kärsii hyvin syödä 1700-1800 kcal määriä, ja silti paino laskee - hitaammin vain. Paljon kun on pudotettavaa, niin tekisi mieli kiiruhtaa... Ottaa välillä tasausjaksoja sitten sinne päälle 2000 kcal... Tuollaisella taitaa joko sotkea aineenvaihduntansa loputkin rippeet, tai sitten herätellä rasvanpolton kunnolla käyntiin. Kuten sanottu - luontaisesti ei ihminen syö tasaisia kalorimääriä päivästä ja viikosta toiseen.

Osaisiko PAPPA tai joku muu kokenut sanoa tähän jotakin viisasta vinkkiä? :shock:

Kuva

ViestiLähetetty: 2009-10-27 10:58:56 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Karppihiiru kirjoitti:
Atkins sanoo, että jos ei kertakaikkiaan pääse eroon kalorilaskemisesta, niin voi kertoa oman painonsa lukemilla 22 ja 26 omien "kalorirajojen saamiseksi". Niistä lukemista saa sellaiset kalorirajat, joilla hänen ruokavaliotaan noudattavat ovat yleensä laihtuneet.

Hopsan... Voisi varmaan hiukan vähentää evästä :lol:
Tavoitteena on ollut syödä ainakin 200g rasvaa ja vajaa 200g prodea ketohiilareiden lisäksi. Toimi ihan hyvin, kun painoa oli pitkälti yli sata, mutta nyt 17 kiloa kevyempänä energiaakin pitäisi säätää n. 400 kcal alemmaksi mikä tekee jo 50g rasvaa päivässä. Yllättävän iso ero, kun ajattelin sen olevan luokkaa 100 kcal. Täytynee lopettaa ylenmääräinen läträily, jos saisi uutta vauhtia pudotukseen.

ViestiLähetetty: 2009-11-29 13:01:39 
Poissa
sintti
sintti

Tuolla kun jotkut puhuivat painon jumituksesta, niin runsashiilarisempi päivä kerran esimerkiksi kahdessa viikossa kuulemma joillain piristää aineenvaihduntaa niin että jumitus saa huutia. :D
Vaarana tietty se, et jää mässy päälle....
Keino vois toimii jo pidemmän aikaa ketoosissa olleille? voisin kuvitella, että elimistö myös palaa helpommin ketoon kun se on jo sen "opetellut"?

ViestiLähetetty: 2009-11-29 16:01:16 
Poissa
Rantakarppi
Rantakarppi

Mulla on nyt ollut kaksi päivää hiilaritankkausta ihan tarkoituksella.
Kolmatta päivää en enää pystyis..... :smt078

ja sitten kovaa syklitystä jouluun asti niin kyllä lähtee läski lätisemään!!!!!! :twisted:

ViestiLähetetty: 2009-11-29 20:52:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

jamppa kirjoitti:
vajaa 200g prodea ketohiilareiden lisäksi.

On siinä maksalla sokerin vääntämistä (58% * 200 = 116g heti kättelyssä ja loput jotka ei mene proteiiniaineenvaihduntaan myös). Mä vetäisin osan ihan suoraan vaikka perunasta mutta mä oonki mä. :smt001

ViestiLähetetty: 2010-01-13 13:56:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Juu, kaikki uusimmat superdieetit hehkuttelee sitä, että ainaki kerran viikossa pitäis tankkailla reippaasti hiilareita juuri säästöliekin välttämiseksi ja painon putoamisen jatkumiseksi. Onko täällä porukka perehtyny tähän? Itse pudotin nyt ensimmäisen viikon aikana 1,2 kg ja söin juustokakkua viikon päätteeksi. Seuraavana päivänä paino oli noussut puolisen kiloa, mutta tänään oli kilon pudotus eiliseen.. Eli kokonaismäärä nyt -2,2 kg 9 päivän jälkeen. Tämä nyt tosin on aika hatara pohja vielä millekään, mutta ainakin itse aion varmaan vähintäänkin kokeilla tuota jos näyttää että paino alkaa jumittelemaan. Ja rasvaa täällä enempi poltellaan, ei niinkään tarkoitus painoa kyttäillä.. Tulee vain nähtyä moelmmat tuolla kehoanalyysivaa'alla. Bmi jotain 28, mutta rasvaa löytyy n. 34 % vielä... Myös yritys kasvattaa lihasta... Polttais kroppa vielä paremmin rasvaa.

Jäin miettimään että olikohan ketjun aloittajalla tarkoitus kysyä että onko ketoosi ja säästöliekin VÄLTTÄMINEN mahdolllista yhtä aikaa..? :) Koska kyllähän ketoosilla säästöliekki on mahdollinen hyvinkin..?

ViestiLähetetty: 2010-01-13 14:58:20 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Karppi ei joudu säästöliekille laihduttaessaan kun syö tarpeeksi paljon rasvaista ruokaa. Ei siis tartte mitään hiilaritankkauksia. On virallisterveellistä skeidaa koko juttu.

ViestiLähetetty: 2010-01-13 18:19:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Niin just, eli enempi rasvaa vain jos jumittaa? Entä sit kun osa tuntuu olevan sitä mieltä et kaloreita ei tarvi laskea ja osa et pitää tulla vajetta? Näin oon ainakin ymmärtänyt, et menee vähän kahteen suuntaan mielipiteet... Taitaa kyllä olla henkilöstäkin kiinni, en usko et ollaan identtisiä senkään suhteen ;) Jos nyt puhutaan vaan tuosta painonpudotuksesta ja siihen käytettävistä keinoista.. Pidemmällä ajalla siis. Mä oon kyllä hyväkarppaillu lähinnä jo semmosen puoltoista vuotta, ja onhan tuota painoa lähteny nyt jo 20 kg. Oon kyllä syöny ihan reippaasti enkä laskenu kalorimääriä missään vaiheessa. Kuntoilut apuna.

ViestiLähetetty: 2010-01-13 19:08:03 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Jos paino putoaa niin kuin sulla tuntuu tekevän niin mitään syytä ei oo laskea. Jatkat vain samalla linjalla.

ViestiLähetetty: 2010-03-07 09:11:38 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

No mutta mitä hyötyä sitten ketoosista on? jos kaloreita tulee kuitenkin sen 1-2 syömis kerran aikana samanverran kun söisin 3-4 kertaa päivässä. Vai onko se vain siinä ettei tule helposti repsahteluja kun hallitsee paremmin näläntunnetta eikä ole nälkä? itse ole ajatellut että ketoosissa se hyöty että kalorit pysyvät todella pieninä kun ei tee mieli syödä kuin 1-2 kertaa päivässä..mutta en osaa tarkkaan sanoa koska ketoosia en ole vielä kokeillut.

ViestiLähetetty: 2010-03-07 10:38:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

mamma09 kirjoitti:
itse ole ajatellut että ketoosissa se hyöty että kalorit pysyvät todella pieninä kun ei tee mieli syödä

huomenta
näin se menee

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 77 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4

Kaikki ajat ovat UTC+02:00