karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-11 11:59:25

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 66 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2012-10-16 11:48:36 
Poissa
sintti
sintti

mlv kirjoitti:
Ketoosiin vaikuttaa myös syödyn proteiinin määrä. Ruotsin LCHF keskusteluissa ja blogeissa on seurattu ketoosia mittaamalla sitä verestä ja useimmilla optimaalinen ketoosi vaatii myös proteiinimäärien seurantaa. Itsellä liika proteiini sokeroituu nopeasti mutta yksilöllisiähän olemme.

Olen aina ihmetellyt tuota sokeroitumista, kun tuntuu että itselläni sitä ei tapahdu. Aina tiukoilla ketoosijaksoilla pissaliuskat näyttää ekan päivän päätteeksi kohtalaista (toiseksi tummin), vaikka miun protskumäärät on huikeita (n. 170g päivä). Johtunee varmaan siitä, että teen kovia salitreenejä, joten miun kroppa tarteekin protskua enemmän.

ViestiLähetetty: 2012-10-16 11:55:13 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

No sillähän täällä ne jotka haluavat tuota ketoosia mitata ovat siirtyneet verestä mittaukseen kun pissaliuskat kertovat vain sen mitä ketoaineista hukataan eikä mitä niistä käytetään. Itse olen löytänyt oman tasapainon LCHF ruokavalion sisällä joten en tunne tarvetta mittailla.

ViestiLähetetty: 2012-10-16 11:58:05 
Poissa
sintti
sintti

mlv kirjoitti:
No sillähän täällä ne jotka haluavat tuota ketoosia mitata ovat siirtyneet verestä mittaukseen kun pissaliuskat kertovat vain sen mitä ketoaineista hukataan eikä mitä niistä käytetään. Itse olen löytänyt oman tasapainon LCHF ruokavalion sisällä joten en tunne tarvetta mittailla.

Miekin vain mittailen huvikseni, mie luotan siihen että homma toimii kun tuloksia syntyy! :)

ViestiLähetetty: 2013-02-13 15:09:51 
Poissa
Villasukkakarppi
Villasukkakarppi

Mulla on todella tiukassa. Alle 20g ja jos syvään ketoosiin haluaa niin pitää pysyä 10 pintaan ja alle.

Ja esim. Tomaattia ei siedä syödä yhtään.

ViestiLähetetty: 2013-02-13 15:15:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tuntuu, että itsellä se on luokkaa 20 - 25 g / hh. Jos en urheile ja hiilarit on 40 g tai yli, ei paino eikä vyötärö putoa grammaakaan viikkoihin ja joskus jopa nousee. Sitten kun pietän tuossa 20-25 g tasolla ja urheilen kahdesti viikossa, putoaa paino alkuvaiheessa n. 1 kg viikkotahtia ja vyötärö 1 cm, kunnes asettuu sitten 0,5 kg / 0,5 cm -tahtiin niin kauan kun sama linja jatkuu :)

Eniten tuntuu suhtkoht karppiruuista mutuillen hidastavan:

- Juusto
- Jugurtti pähkinöiden kera (alle kourallinen)
- Lasillinen maitoa tai enemmän per päivä (kahvikerma ei niinkään)

Eli juuri maitotuotteet [-X

ViestiLähetetty: 2013-02-13 15:27:45 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Tannja kirjoitti:
Olen aina ihmetellyt tuota sokeroitumista, kun tuntuu että itselläni sitä ei tapahdu. Aina tiukoilla ketoosijaksoilla pissaliuskat näyttää ekan päivän päätteeksi kohtalaista (toiseksi tummin), vaikka miun protskumäärät on huikeita (n. 170g päivä). Johtunee varmaan siitä, että teen kovia salitreenejä, joten miun kroppa tarteekin protskua enemmän.

Eiköhän tuo johdu siitä, että ehkä syklität ja hiilaritankkaat välillä?
Se ehkäisee tai ainakin hidastaa kehoa oppimasta rasvapoltolle.
Ja kun kerran lihakset ovat tottuneita vesiliukoiseen polttoaineeseen, maksa tekee hiilarien puutteessa herkemmin ketoneita (milloin mistäkin).

Omasta puolestani ja tällä lähtiään vähän viallisella kropalla ei tee mieli häiritä turhaan maksaa ketohommilla.
Rasvapolttoisena iso osa polttoaineesta pääsee käyttöön soluissa sellaisenaan ympäri kroppaa, ilman kierrätystä maksassa.

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 66 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4

Kaikki ajat ovat UTC+02:00