karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-04 16:55:40

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 104 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2008-03-26 15:17:17 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Ok, kiva kuulla etten ole ainoa. Täytyy jatkossa jättää pähkinät siis kauppaan. Mulla kun on sama tavoite, että kaikki tunnesyömiset yms pois, niin eipä tommoinen siihen oikein sovi :)

ViestiLähetetty: 2008-03-26 17:53:46 
Poissa
sitruskarppi
sitruskarppi

Minulla oli tuo sama pähkinä-himo.. mutta mennä paukkasin ostamaan 500g pussin cashew-pähkinöitä.. ja ihan "urakkaluontoisesti" söin niitä parina päivänä.. ja johan tökkäs pähkinä-himon siihen :lol: Nykyään pysyy pussi kiltisti kaapissa ja otan yleensä mukaan hätähätä-ravinnoksi reissun päälle nälkäkuoleman varalta (sehän koittaa heti jos ei 4-5 tuntiin saa apetta nassuunsa :roll: ) (se sama 500g pussi on tuolla kaapissa vissiin kolmatta viikkoa 8) )

Ja se minun napostelusyöminen on nyt hellittänyt hieman.. tietoisesti olen päätynyt siihen, että kun syön niin sitten kanssa SYÖN masun täyteen :D ja jääkaapilla käyn korkeintaan katsomassa, että onpas siellä paljon kaikkea hyvää...ajoituksena menee nykyään aamupala 7-8 maissa, 11-12 maissa ruoka, kotiin tullessa 5-6 maissa sapuskaa ja illalla mahdollisesti jotain jos mieli tekee.. tuo päivä-ruoka on vaan ongelmallinen etenkin pitkinä päivinä, kun lounas-ruokalan tarjonta on ihan laidasta laitaan.. eräänä päivänä riistakäristyskin paljastui riistakiusaukseksi :cry: aina pitää olla tonnikalapurkki ja pähkinöitä mukana.. vahingosta viisastuneena #-o

Nauratti illallakin, kun kävin tosiaan jääkaapilla.. katsoin sisään; oijoi.. tonnikalaa.. broileria.. nam nam.. ja noita jauheliha-juusto-sipulipihvejä.. juustoa!!.. maustamatonta jugurttia.. mansikoita... nam nam.. ja päädyin laittamaan oven kiinni enkä syönyt mitään :mrgreen: Riitti siis tieto siitä, että siellä kaapissa ON hyvää ruokaa.. heh.. ja aamulla heräsinkin huutavan nälän kanssa ja riensin mansikoiden & jugurtin kimppuun.. =P~

ViestiLähetetty: 2008-03-27 14:45:27 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Ja kas kummaa. Kävi samoin kun lemonilla. Eli pari päivää tuli syötyä ihan luvattoman paljon noita pähkinoitä ja kas! Nyt on niitä samaisia pähkinöitä eväinä ja tarkoitus siis olisi saada ne alas, jotta ei tulisi liian pitkä taukoa tosta seiskan aamiaisesta. Vaan kun ei onnistu. Eli sinne meni sitten ne mun pähkinähimot, ainakin hetkeks! :D

ViestiLähetetty: 2008-03-27 18:45:20 
Poissa
sitruskarppi
sitruskarppi

en tiedä onko tämä vain jotain naisen logiikalla ajattelua, mutta olen ainakin omalla kohdalla huomannut sen, että jos joku asia on minulle kielletty hedelmä, niin himoan sitä niin kauan että sorrun. Kitukuureilla näitä oli oikeastaan kaikki mikä maistui hyvältä -> sortumisia riitti.

Nyt kun olen asennoitunut silleen, että minä saan syödä mitä vaan, mutta syön vähähiilarisesti koska TAHDON, niin ongelmia ei ole syntynyt. Olen vissiin joku kapinallinen, kun aina pitää siihen kiellettyyn herkkuun langeta :lol: eikä tosiaan auta muu, kuin antaa lupa syödä mitä vaan, niin johan pysyy herkkukaapin ovi kiinni :wink: (tosin tumman suklaan kanssa ei oikein meinaa toimia.. 70% suklaan kanssa iskee edelleenkin se himo-mums-mums-reaktio.. joten sitä välteltävä parhaansa mukaan.. :roll: )

ViestiLähetetty: 2008-03-29 00:46:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

hoover kirjoitti:
Ruohakalun poistuminen on ETU. Jos ei tee mieli syödä, voi syödä hieman proteiinia, se normaali nälkä palaa takaisin varmasti. Se, että on muutaman päivän vähälläkin ravinnolla, ei vetäise ketään säästöliekille.

Lainanaten homer simpsonia

HMM HMMMM

ketoosista en tiedä tässä yhteydessä, mutta erittäin niukka hh ravinnolla nälkä tosiaan katoaa !! Olkoon sitten etu tai haitta

ViestiLähetetty: 2008-04-02 21:20:48 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Tämä tulee vähän jälkijunassa, mutta pähkinöistä on ihan sama kokemus. Atkinsissa kun neuvottiin, että jos jatkaa induktiota, voi lisätä vähän pähkinöitä. Ei onnistu... siis se vähän. Kiltisti olen jättänyt pähkinät kauppaan. Tosin meillä syö koko perhe pähkinöitä, joten muille ostan ikiomat pikkupussit enkä itse koske niihin.

ViestiLähetetty: 2008-04-08 20:03:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

hoover kirjoitti:
Olen nyt katsellut usean ketokarppaavan ihmisen ruokapäiväkirjoja ja huomannut, että siinä vaiheessa kun ketoosi iskee, ja ruokahalu poistuu seuranaan jonkinasteinen kuvotus ja vastenmielisyys ruokaan, laihduttajat pelästyvät.

Ruohakalun poistuminen on ETU. Jos ei tee mieli syödä, voi syödä hieman proteiinia, se normaali nälkä palaa takaisin varmasti. Ei siis kannata vain jotain alas saadakseen korkata partaäijäpurkkia, mikäli on esimerkiksi Atkinsin induktiolla.

Se, että on muutaman päivän vähälläkin ravinnolla, ei vetäise ketään säästöliekille.

Mutta kun on nälkä, mitäs sitten. Ketoosi ei siis toimi? Nyt olen toista viikkoa alakarppimaassa. Vko 1 meni hyvin ja tuloksia syntyi, nyt on nälkä vaikka syön suurinpiirtein samallailla kuin viikolla 1. Ja mielitekoja on alkanut tulla takaisin lähinnä suklaa ja pulla. Johtuneeko siitä että sorruin thin darkiin parina päivänä.

ViestiLähetetty: 2008-04-08 21:03:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kuplamaha kirjoitti:
Mutta kun on nälkä, mitäs sitten. Ketoosi ei siis toimi? Nyt olen toista viikkoa alakarppimaassa. Vko 1 meni hyvin ja tuloksia syntyi, nyt on nälkä vaikka syön suurinpiirtein samallailla kuin viikolla 1. Ja mielitekoja on alkanut tulla takaisin lähinnä suklaa ja pulla. Johtuneeko siitä että sorruin thin darkiin parina päivänä.

Nälkä voi tietenkin tarkoittaa sitä, että on syötävä lisää. Peruskysymys: miten paljon rasvaa menee?

ViestiLähetetty: 2008-04-09 07:33:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Grimy kirjoitti:
Kuplamaha kirjoitti:

Nälkä voi tietenkin tarkoittaa sitä, että on syötävä lisää. Peruskysymys: miten paljon rasvaa menee?

Rasvaa menee n. 106 g/pv mikä on myös laskennallinen tavoite, no eilen meni vähemmän, mutta ei ollut kyllä nälkä. Itsekin ajattelin ekaksi tuota rasvaa ja täytynee lisätä sitä.

ViestiLähetetty: 2008-04-11 21:01:20 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

hui! vaikka painoa onkin tippunut muuten tosi hyvin, niin nyt on jo monta kuukautta jumitettu, normaalipainossa tosin. niin ja se hui! tässä postauksessa on että taidan nyt ensimmäistä kertaa olla ketoosissa tai ainakin nälättömyysketoosissa. oon tätä ennen vaan kateellisena katellut postauksia siitä autuudesta kun ei ole nälkä. kivaa että itsekin pääsen nyt kokemaan tämän ja ehkä jopa oon bikinikunnossa kesällä 8)

ViestiLähetetty: 2008-04-12 11:41:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

No nyt sitten sorruin eilen syömään mielin määrin enkä laskenut rasvoja tms. Yleensä laitan joka päivä exceliin syömiset että pysyy kontrolli. Illalla join ison tuopin sokerista limsaa, mikä on mulla kiellettyjen listalla, mutta kun olin hieman janoinen ja teki tanssin lomassa mieli... Siis asiaan, eilen aamulla paino oli 100g suurempi kuin viikko sitten ja tänään oli 700g tippunut! Syy tanssi vai mikä lie, mutta viikkotavoite on saavutettu. Mutta siinä ketoosissa en taida enää olla kun tuota nälkää on ollut. Viikko onnistui mutta toka meni huonosti. Huomasin kyllä sen että ehdä olen syönyt liian vähän, ainakin tuo eilinen kokemus viittaisi siihen, joten täytyy nyt alkaa tarkkaila uudesta näkökulmasta syömistä.

ViestiLähetetty: 2008-04-13 15:10:34 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

eipä tää kyllä mitään ruusuilla tanssimista ole.. on aika huono olo kun ruokahalu on mennyt...

ViestiLähetetty: 2008-04-16 18:38:25 
Poissa
Myy-karppi
Myy-karppi

Minulla sitten taas on tosi hyvä olo, mutta tämän oman touhun terveellisyys mietityttää. Tilanne on siis tämä: olo on loistava, paino laskee hypäyksittäin viikon - parin välein. Noin joka toinen päivä en tunne lainkaan nälkää - ruoka suorastaan äklöttää. En useimmiten silloin saa alas juuri mitään. Joka toinen päivä ruoka sen sijaan maistuu jonkin verran. Totesin jo ruokapäikyssäni, että tämähän alkaa muistuttaa pätkäpaastoa. Onko tämä siis ihan ok, vai pitäisikö kuitenkin pyrkiä syömään tasaisemmin? Voiko tästä olla jotain haittaa?

ViestiLähetetty: 2008-04-17 06:16:12 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Mulla taasen tohon ruoan ällötykseen liittyy myös muutenkin pahoinvointia. Että eipä taida myöskään mulle toi keto mitenkään hirveen hyvin sopia. Vaan silti varmaan piakoin taas kokeilen :)
Mä en ainakaan usko, että on haittaa olla syömättä jos ruoka ei maistu. Jos olo on muuten hyvä, niin tuskimpa mitäään ongelmaa on :)

ViestiLähetetty: 2008-04-18 18:16:48 
Poissa
Puudelikarppi
Puudelikarppi

Mä oon ollu parisen viikkoa induktiolla, tikuilla mitaten ketoosi on ollut max 4. Eilen söin yhden mandariinin, kun ajattelin vähitellen hiilarinostoa, mutta seurauksena oli kurniva nälkä tänään. Siihen ajattelin lääkkeeksi kunnon rasvatujausta, ja söin melko tyhjään vatsaan (neljä tuntia aikasemmin olin syöny tosi öljyisen tonnikalasalaatin, mulle normaali ateriarytmi) omaa voisuklaata (20g voita, 1rkl kaakaojauhetta, 2rkl mantelijauhetta ja pari pisaraa hermesetasta). Siis koko ton annoksen. Ja voi luoja, miten paha ja oksettava olo tuli! Vaan tahdonvoimalla pystyin oleen oksentamatta, pöntön reunalla piti jo käydä. Oli pakko mennä nukkumaan tunniksi. Sitten mittasin ketoosin, se oli noussu parissa tunnissa kasiin (siis vajaasta nelosesta). Eli ainakin mulla rasva nosti ketoosin nopeesti ja siitä seurasi voimakas pahoinvointi. Vai oisko jotain muuta selitystä? Näkyykö ketoosi edes noin nopeasti pisussa?
Nyt istun tässä (ja datailen), juon vettä ja odottelen, että pystyisin syömään päivällisen. Ja sit lähen rauhalliselle kävelylle. Siis tällai vietän perjantai-iltaa.. :oops:

ViestiLähetetty: 2008-04-18 21:11:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tottakai syömättömyys on haitallista! Mielestäni tietoinen hakeutuminen sellaiseen ketoosiin, jossa kaikki ruoka oksettaa, eikä mitään saa alas, ole millään tasolla mielekästä tai fiksua laihduttamista. Jos ruoka oksettaa, täytyy jotain korjata - aavistus lisää hiilareita, jotta ruokahalu paranisi?

Omalla kohdallani ketoosi harvemmin aiheuttaa kuvotusta ruokaa kohtaan, tätä tapahtuu lähinnä silloin, kun hiilarit ovat hyvin lähellä nollaa ja rasvat taas jossain 200g/pvä kieppeillä. Voin hyvin, kun hiilihydraatit ovat siinä 10-30g, proteiinit 70-120g liikunnan määrästä riippuen ja rasvat 100-200g päivässä.

Jokaisen olisi siis hyvä hioa itselleen sopivat ruokailutottumukset niin, ettei ruoka saisi voimaan pahoin, vaan päin vastoin.

Kuva

ViestiLähetetty: 2008-04-18 21:20:53 
Poissa
Puudelikarppi
Puudelikarppi

No juu, tuskin mä ainakaan tietoisesti koskaan enää haluan tollasta oloa. Mut kaikkee pitää kokeilla kerran! :lol: Mun pointtini oikeestaan oli se, että myös runsas rasva voi aiheuttaa huonoa oloa, kun monesti induktiolla kehnosti voiville annetaan neuvoksi syödä enemmän rasvaa. Mutta tietysti kohtuus kaikessa! :smt023

ViestiLähetetty: 2008-04-19 07:53:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ketoosin idea käsittääkseni on auttaa hillitsemään nälkää ja ruokahimoja, jotka eivät puolestaan liity nälkään mitenkään. Ketoosin avulla pystyn syömään helposti 2-3 kertaa päivässä napostelematta ateroiden välillä ja ennen kaikkea tunnistamaan oikean nälän. Hämmästyksekseni olen huomannut myös sen, että vaikka onkin nälkä, vatsaa nipistää ja se kurnii, ei mieleni tee kuitenkaan rynnätä jääkaapille tyhjentämään sitä, vaan pystyn edelleen hillitsemään itseni ja tekemään kunnon ruokaa. Ennen ruuanlaiton yhteydessä olisi varmasti mennyt leipä jos toinenkin, tai useampi näkkäri Oivariinilla...

Kuva

ViestiLähetetty: 2008-04-19 09:57:11 
Poissa
Puudelikarppi
Puudelikarppi

MademoiselleS kirjoitti:
Ketoosin avulla pystyn -- ennen kaikkea tunnistamaan oikean nälän.

Samma här! Siksi yritänkin ylläpitää ketoosia, vaikka en varsinaisesti laihdutakaan (ainahan nainen kuitenkin ilahtuu kilon parin pudotuksesta..), tavoitteena olisi "opettaa" itseni pois jatkuvasta napostelusta ja iltasyömisestä. Et voin kattoo telkkaria ilman, että IHAN KOKO AJAN mietin, mitä söisin seuraavaksi. Toistaiseksi pienetkin hiilarilisäykset, ainakin leipä tai sokeri, on aiheuttanu jonkinlaisen huonomman fiiliksen. Henkisen vai fyysisen, siitä en oo ihan varma. Mut ketoosissa voin hyvin, paitsi toi eilinen rasva --> huono-olo -juttu. Onneks se kesti vaan pari tuntia, josta nukuin yli tunnin.

ViestiLähetetty: 2008-05-20 15:59:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Niin no, etu siinä mielessä että on helpompi laihduttaa.
Itse olen huomannut, että syömiseni laskee helposti aivan liian matalaksi. Kannattaa huolehtia terveellisestä ravinnonsaannista ja jos jatkaa ketoosia pidempään, lisätä esim. maitotuotteita ja marjoja.

Vuonna 2006 laihdutin 20 kiloa ketooosin avulla, nopea painonlasku muutamassa kuukaudessa.

Nyt olen toista viikkoa ketoosissa. Pää on kevyt, huimaa ja oksettaa. Eilen kovan spinningin jälkeen oli pakko lisätä hiilareita, tuntui että pyörtyisin pukuhuoneeseen enkä jaksaisi kävellä kotiin.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 104 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00