karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-31 00:12:37

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 43 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-16 18:34:30 
Poissa
gourmetkarppi
gourmetkarppi

Pangolin kirjoitti:
vaantakaa nyt rautalangasta hyvat ihmiset! Siis jos mun tavoitepaino on 57kg ja siita proteiinim tarve paivassa n 60g niin miten monta g rasvaa tarvin ja mita se tarkoittaa kaytannossa (siis ruokana) ...

... Ehka ma oon niita ihmisia joille tosiaan riittaa hyvin pieni maara ruokaa...

... En jaksa naita mittailua ja laskemisia...

..." Eilen soin klo 18 muutaman palan tofua, pak choi ja jonkun verran kalkkunaa vaikka sita ennen soin aamiaisen (juustomunakkaan klo 9 jalkeen) enka muuta kuin juomia. Mies sanoo siita kun syon niin vahan enka silti laihdu. Siis ihmettelee. "

Kukaan ei tuohon pysty vastaamaan jos et itse halua laskea ravintoainesisältöjä. Tuo yllä siteeraamani esimerkkisi yhden päivän ruokailusta oli lähes pelkkää proteiinia vaikka rasvoista saisi ketoillessa tulla jopa 70% energiasta. Rajoittamalla rasvoja tuolla tavoin ja vielä ruoan määrääkin noin radikaalisti... ajattelin että olisit itse laskenut edes tuon päivän ravintoarvosi ja havahtunut.

Rajoitat siis ruoan määrää, hiilareita ja rasvoja. Miksi? Tuohan on perinteinen kitudieetti.

Jos haluat muutosta, tee jotain. Tuohon päälle hyvä salaatti ja desi öljyä voisi olla hyvä alku. :wink:

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-17 10:55:54 
Poissa
korpikarppi
korpikarppi

Karbureettori kirjoitti:

Tuo yllä siteeraamani esimerkkisi yhden päivän ruokailusta oli lähes pelkkää proteiinia vaikka rasvoista saisi ketoillessa tulla jopa 70% energiasta. Rajoittamalla rasvoja tuolla tavoin ja vielä ruoan määrääkin noin radikaalisti... ajattelin että olisit itse laskenut edes tuon päivän ravintoarvosi ja havahtunut.
Rajoitat siis ruoan määrää, hiilareita ja rasvoja. Miksi? Tuohan on perinteinen kitudieetti.
Jos haluat muutosta, tee jotain. Tuohon päälle hyvä salaatti ja desi öljyä voisi olla hyvä alku. :wink:

Tuo oli vain yhden paivan syomiset. En itse koe sita kitudieettina koska olen vatsa taynna ja tyytyvainen. En pystyisi syomaan kerralla yhta isoja annoksia kuin monet muut ruokapaivakirjoissaan tuntuvat syovan.

Soin vain kaksi kertaa paivassa koska pappa aiemmassa viestissa kehotti kuuntelemaan paremmin kehoa ja sita koska on todellinen nalka.

Tottakai syon vihanneksia ja salaatteja oljylla mutta 1 dl oljya oli varmaan vitsi. Silloin menisin ahkysyomiseen minka omalla jarjella ja papan neuvoon perustuen ajattelin olevan vaarin. Itse ajattelin sitakin etta kun olin normaalipainoinen soin vain 1-2 kertaa paivassa joten siksi se sopisi nytkin.

Ehka mun pitaisi alkaa oma ruokapaivakirja jotta sina karbureetori uskoisit ettei tama ole mitaan kituuttamista vaan vatsa taynna olemista.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-17 12:29:11 
Poissa
gourmetkarppi
gourmetkarppi

Pangolin kirjoitti:

Ehka mun pitaisi alkaa oma ruokapaivakirja jotta sina karbureetori uskoisit ettei tama ole mitaan kituuttamista vaan vatsa taynna olemista.

Hyvä idea tuo ruokapäikky.

Nämä ovat vain arvailujani siitä mitä näen ja minusta näyttää siltä että rajoitat sekä rasvaa, hiilareita että energiaa. Ruokapäikkyysi pystyvät sitten viisaammatkin ottamaan kantaa. Ei minullakaan ole ketoosissa nälkä juuri koskaan mutta vedän silti vähintään rasvat, aina.

Vertaistuella ei kokonaisuudessaan kovin ihmeitä tehdä. Itse kulutan puoli litraa oliiviöljyä viikossa ihan vaan juomalla muun liha/ makkara / kaali / salaattipainoitteisen ruoan lisäksi. Kermaa menee kahvissa yleensä 2 dl purkillinen päivässä. Olenhan toki aika köriläs mutta riittävällä rasvan saannilla minä laihduin viime vuonna kun uskoin sen heti -ja näköjään laihdun nytkin.

On niin monta tapaa. Relax, my friend. :D

Tuossa mun viime marraskuun syömisiä niin näet etten vitsaile rasvan suhteen, kulutin silloin tosin aika paljon kun oli metsästysaika mutta se näkyy lähinnä proteiinissa. Olin laihtunut toukokuusta marraskuuhun 97 kg -> 83 kg syömällä suunnilleen noin koko ajan. Kesällä meni ehkä vieläkin enemmän rasvaa:

http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?t=22223&highlight=karbun

Muidenkin ruokapäikkyjä kannattaa ehdottomasti lukea.

Kuva

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 43 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3

Kaikki ajat ovat UTC+02:00