karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-07 19:17:35

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 62 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-03-22 10:45:31 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Adalmiinukka tuu käymään meijän vaa'alla. Se on nyt ollut mulle kovin lempeä. :lol:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-03-22 20:09:39 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Adalmiinukka kirjoitti:
Joo ei ole merkitystä, lähinnä usko tuohon vaakaan vähän lisääntyi. Mutta onko totta ettei mun rasvaprosentti vähene edes yhtä prosenttiyksikköä vaikka kiloja on lähtenyt 3½ ja senttejä vielä reilummin? Mitä mä laihdutan, lihastako (tosin se lihasmassan luku on pysynyt myös aika ennallaan)? Mystistä... :lol: Mä taidan luottaa tästä lähtien ihan tuohon mittanauhaan (paitsi jos mun 2-vuotias on venytellyt sitä kovasti leikeissään :wink: ) mutta housut on kans hyvä mittari. Vaik sais se vaakakin jotain muutosta näyttää...

No mut siis sehän mittaa prosentteja ei kiloja. Eli kuinka paljon sussa on rasvaa suhteessa sun painoon. Ja kun sun paino on nyt sen 3,5 kiloo vähemmän, niin sun rasva prosenttihan silloin kasvais jos sun rasvaa ei olis mihinkään kadonnu, koska siis painoo olis vähemmän mut rasvaa saman verran jolloin suhdeluku kasvaa. Sä olet esim. voinu laihtuu sen 2 kiloo rasvassa ja 1,5 kiloo nesteissä :D hassusti sanottu, mut kuitennii.. ju nou 8)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-03-22 22:23:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Louska kirjoitti:
Miten tuo vehje oikeasti toimii/ väittää toimivansa? Voisiko joku kertoa toimintaperiaatteen? Saa siis selostaa tarkemminkin kuin "lähettää sähköimpulssin ja mittaa takaisin tulevan", numeroitakin saa olla. Kertooko käyttöohje jotain virhemarginaaleista tai mittaustuloksiin vaikuttavista seikoista?

Mikseikukaanvastaamulle? :(

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-03-22 22:42:18 
Poissa
sintti
sintti

Louska kirjoitti:
Louska kirjoitti:
Miten tuo vehje oikeasti toimii/ väittää toimivansa? Voisiko joku kertoa toimintaperiaatteen? Saa siis selostaa tarkemminkin kuin "lähettää sähköimpulssin ja mittaa takaisin tulevan", numeroitakin saa olla. Kertooko käyttöohje jotain virhemarginaaleista tai mittaustuloksiin vaikuttavista seikoista?

Niitä on erilaisia laitteita. Sähköimpulssit liikkuu eri tavalla eri aineissa, rasvassa ja lihaksessa yms. ja siitä se sitten selviää jollain kaavalla, joka lienee erilainen eri laitteissa.

Virhemarginaaleistakin kerrotaan eri laitteissa varmaan eri tavalla, ja tuloksiin vaikuttavista tekijöistäkin kerrotaan. Yllättäen se mitä syöt vaikuttaa tulokseen, ja märillä jaloillakin voi tulla hassuja tuloksia..

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-03-23 09:09:32 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Louska kirjoitti:

Voi kun mie en osaa ainakaan vastata. Kunhan kiipeen vaa´an päälle ja annan sen kertoa jotain :wink:

DIANA* en ollut ajatellut sitä noin, mutta miksei. Nesteen osuus tosin kasvaa, mikä lienee tarkoituskin, joten nestettä en enää laihduta. Kiitos! :idea:

Tämä aamu kertoi sekä kilojen että BodyFatin vähentyneen edelleen, ja vesi% kasvaneen. Eli suunta lienee oikea :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-03-23 13:52:01 
Poissa
mittanauhakarppi
mittanauhakarppi

misukisu kirjoitti:
teppana22 kirjoitti:
Käväisin fitnessin sivuilla katsomassa kehonrasvaprosentti juttua ja samlla testasin oman perusaineenvaihduntani.... vaivaiset 1450 kcal / vrk.

Ei ihme jos en ole laihtunut..... Uskoiskohan siihen.

Älä usko. Mä olen karppaillen aina laihtunut syömällä enemmän kaloreita kuin nuo laskurit antaa mulle perusaineenvaihdunnaksi.

Hei, kai muistatte, että tuo perusaineenvaihdunta on se, minkä kuluttaa, jos ei tee päivän aikana YHTÄÄN MITÄÄN, ei siis edes käännä kylkeä sängyssä. Päivittäinen energiantarve on sitten laskureiden mukaan vähintään 1,3 kertaa perusaineenvaihdunta.

Ja se on sitten taas asia erikseen, kannattaako noilla luvuilla ylipäätään vaivata mieltään.... ;)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-03-23 17:04:45 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Kiitos. 1.3 kertaa 1400 kulostaa jo aikapaljon toiverikkaammalta. :lol:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-03-23 23:10:19 
Poissa
mittanauhakarppi
mittanauhakarppi

teppana22 kirjoitti:
Kiitos. 1.3 kertaa 1400 kulostaa jo aikapaljon toiverikkaammalta. :lol:

Ole hyvä vaan. :) Tässä laskuri, jota olen itse käyttänyt, jos kiinnostaa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-03-24 17:24:14 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Joo. Kiitos. Nyt sain jo 1772 vaikka ei huomioisi aktiivisuutta....

Vaikea ymmärtää miksen laihdu 1200 kca:lla. Täytyy vissiin ruveta hienosäätämään vissiin ylöspäin.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-03-26 13:43:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

toi antaa mulle kulutukseksi 3367, ja kun sisään otto on alle 2ooo niin miksen ole laihtunut lainkaan 3 kuukauteen?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-03-26 13:52:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Miksiköhän en saa tohon laskuriin mitään kulutuslukemaa?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-03-26 13:56:48 
Poissa
sintti
sintti

Graavilohi kirjoitti:
toi antaa mulle kulutukseksi 3367, ja kun sisään otto on alle 2ooo niin miksen ole laihtunut lainkaan 3 kuukauteen?

Syöt liian vähän ja elimistö menee säästöliekille.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-03-26 15:02:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

voi olla niinkin, mutta kun toinen laskuri antaa tulokseksi 2700?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-03-26 18:04:08 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Graavilohi, siltikin söisit liian vähän, jos laihdutussääntönä on -500. Tuotahan se Pappa ja moni muukin on täällä yrittänyt selittää, että nuo kulutusarviot ovat vain kulutusarvioita. Aika hassua olisi, että sinä yönä kun täyttää 60 vuotta, kulutus putoaisi 300 kcal/vrk... tai muuta vastaavaa.

Ja yhtä tarkkoja varmaan ovat nuo saantiarviot, finelit ja muut laskurit. Että elä niiden kanssa sitten :)

SilverS

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-23 19:56:55 
Poissa
nuivakarppi
nuivakarppi

mulla on sellainen soenhle - merkkinen vaaka, joka mittaa veden, rasvan ja lihaksen.
Kun ostin sen EN käynyt SALILLA. Siitä lähtien eli 2 VUOTTA oon käynyt salilla ja VARMASTI lihasmassani on edes hiukan kasvanut! MUTTA se vaaka näyttää vaan samoja %-lukuja... No, vaihtelee tietty päivien ja vuorokaudenaikojen mukaan. Paino mulla on 12kg VÄHEMMÄN nyt. Ja tosiaankin olen viimeisen vuoden syönyt BODY-tyylisesti ja käynyt salilla, JA rasvaa on varmasti vähemmän kuin silloin. Joten ei noihin voi luottaa edes omassa käytössä yhtään; TAI no ehkä siinä painon seurannassa juu... ;)
NO katsotaan nyt kun olen alkanut karppaamaan, että lähteekö nyt RASVAT paremmin... ;)

2. pvkirja: viewtopic.php?f=11&t=27408

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-24 08:43:40 
Poissa
paleokatti
paleokatti

etanainen kirjoitti:
mulla on sellainen soenhle - merkkinen vaaka, joka mittaa veden, rasvan ja lihaksen.
Kun ostin sen EN käynyt SALILLA. Siitä lähtien eli 2 VUOTTA oon käynyt salilla ja VARMASTI lihasmassani on edes hiukan kasvanut! MUTTA se vaaka näyttää vaan samoja %-lukuja... No, vaihtelee tietty päivien ja vuorokaudenaikojen mukaan. Paino mulla on 12kg VÄHEMMÄN nyt. Ja tosiaankin olen viimeisen vuoden syönyt BODY-tyylisesti ja käynyt salilla, JA rasvaa on varmasti vähemmän kuin silloin. Joten ei noihin voi luottaa edes omassa käytössä yhtään; TAI no ehkä siinä painon seurannassa juu... ;)
NO katsotaan nyt kun olen alkanut karppaamaan, että lähteekö nyt RASVAT paremmin... ;)

Kiva kun joku muukin vahvistaa omat havainnot! Luulin että sillä voisi mitata edes rasvaprosentin muutosta, mutta näköjään ei. Ilmeisesti siellä on vaan joku kaava, joka laskee prosentin suoraan. Onneksi on vanhoja mittoja ja valokuvia jo useammalta vuodelta, joista oikeasti näkee, että tulosta on tullut! Ei tarvitse miettiä vaan luulevansa vaa'an huijaavan.

Näin jälkikäteen ajatellen tuosta ei ole kyllä ollut mitään hyötyä, pikemminkin haittaa kun on joskus yrittänyt säätää dieettiä niin että rasvaprosentti laskisi mahdollisimman paljon. Ei mikään ihme jos välillä on vähän turhauttanut! Tekisi mieli heittää seinään koko vehje... mutta mittaahan se tosiaan painoa kuitenkin...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-24 08:47:59 
Poissa
paleokatti
paleokatti

Niin ja kun nyt olen täällä, niin voin samantien haukkua nuo sykemittarien kalorilaskuritkin. Kaavojen pohjana käytetään sykkeitä, ja ne on kaavat on laskettu keskikuntoisten mukaan, joten samalla matkalla hyväkuntoiselle kaava laskee liian pienen kalorimäärän ja huonokuntoiselle liian suuren.

Eli kun vetelet saman lenkin kieli suupielestä roikkuen, kulutat muka enemmän kuin hyväkuntoinen kaverisi, joka juoksee siinä vierellä ihan rauhassa. Eikä nyt puhuta mistään pikkuvirheistä, jotka voisi laittaa sen piikkiin että hyväkuntoinen juoksee ekonomisemmin, vaan erot voi olla montaa sataa kilokaloria alle tunnin lenkillä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-25 18:06:06 
Poissa
nuivakarppi
nuivakarppi

misukisu kirjoitti:
Niin ja kun nyt olen täällä, niin voin samantien haukkua nuo sykemittarien kalorilaskuritkin. Kaavojen pohjana käytetään sykkeitä, ja ne on kaavat on laskettu keskikuntoisten mukaan, joten samalla matkalla hyväkuntoiselle kaava laskee liian pienen kalorimäärän ja huonokuntoiselle liian suuren.

Eli kun vetelet saman lenkin kieli suupielestä roikkuen, kulutat muka enemmän kuin hyväkuntoinen kaverisi, joka juoksee siinä vierellä ihan rauhassa. Eikä nyt puhuta mistään pikkuvirheistä, jotka voisi laittaa sen piikkiin että hyväkuntoinen juoksee ekonomisemmin, vaan erot voi olla montaa sataa kilokaloria alle tunnin lenkillä.

oonkin miettinyt että millaisen sykemittarin hankin. Ku voishan siinä olla kaikkia kivoja toimintoja... Taitaa jäädä haaveeksi, jos ei luotettavaa löydy.

2. pvkirja: viewtopic.php?f=11&t=27408

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-09 18:45:06 
Poissa
sintti
sintti

misukisu kirjoitti:

Nii-in! Siis lihavalla, huonokuntoisella syke on jotain 200 ja rasitus on kovempi ja samalla kulutus on samalla lenkillä suurempi. Kunnon kehittymisen myötä pitää lisätä lenkin pituutta tai vauhtia kuluttaakseen sama määrä energiaa kuin aikaisemmin.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-09 21:53:40 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

misukisu kirjoitti:

Polarilla on vähänkin kaliimmissa malleissa mahdollisuus joko mitata kunto tai sitten syöttää mitattu hapenottokyky vehkeeseen. Minulla on F11 ja sillä näyttää kalorit vähentyvän kun laittaa asetuksiin rapakunnon. Pitäisi varmaan kanssa kokeilla miten asetusten ikä, paino ja pituus vaikuttavat kalorilaskuriin.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 62 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00