karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-19 00:09:42

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 481 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 117 18 19 20 2125 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2012-04-05 15:29:34 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Jei, ketotikku alkoi saada jo hieman väriä =D>

ViestiLähetetty: 2012-04-06 09:35:06 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Ja yhä väri syvenee :smt026

Mysteeristä on tosin se, että yöllä herätessäni testailin (miten niin tämä asia on mielessäni unissanikin :lol: ) ja silloin näytti negaa. Aamulla sitten ajattelin koittaa uudelleen ja yllätys oli suuri, että yhä syvemmällä ketoosissa ollaan.
Mikähän tuon öisen tuloksen sai aikaan? Oliko se se sentti konjakkia illalla?
Toisessa ketjussa oon kertonut levottomat jalat - vaivastani, johon nyt sitten olen neljänä yönä saanut apua pienestä annoksesta alkoholia. Olen nyt niin onnellisen siitä, etteivät sätkivät jalat valvota joten en mielellään ihan heti olisi tuosta luopumassa. Mutta katkaiseeko se sitten ketoosin ja mikähän merkitys sillä on kokonaisuuden kannalta, jos ketoosi katkea joka ilta muutaman tunnin ajaksi :?:

ViestiLähetetty: 2012-04-06 10:30:38 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

^
Alkoholi kuivattaa elimistöä, mut yöllä on toki elimistö muutenkin "kuivempi" siitä johtunee tikun punaisempi väri.
Voit testata sen esim sillein, että jonain päivänä juot ihan pipona nesteitä jolloin tikun väri on aivan vaalea, toisena päivänä jätä nesteet niin minimiin kuin voit, niin tikku on melkein musta. Noh, ei tollaisia tarvii kokeilla, mut näin se mulla ainaki menee :)

Miä oon sössiny omat syömiset ihan alyttömäks :(
Päivät menee normaaleilla karppiruuilla, mut iltaisin on niiiin ihana mässyttää ihan kunnolla.
Toki mässytän ihan karpisti, mut kaiki makrot menee yli että paukkuu, huokaisuttaa.. [-X

ViestiLähetetty: 2012-04-06 10:37:36 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Mulla siis meni niin päin, että yöllä tikku oli ihan vaalea. Vai ymmärsinkö nyt väärin mitä tiude68 tarkoitit?

ViestiLähetetty: 2012-04-06 10:45:38 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

angels, sorry!
Miä ymmärsin sun tekstin väärin! :oops:

ViestiLähetetty: 2012-04-06 10:59:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

angels se alkoholi on kuin hedelmä.
Se energia käytetään heti. Ja sitten palataan ketoosiin.

Mutta joku haudutettu nauris luovuttaa hitaammin ja vaikeeta palata takaisin ketoosiin.

Mulla on jonkin verran auttanut magnesiumlisä levottomiin jalkoihin.

onko se sama mitä ottaa vai pitääkö se olla väkevää ?

http://karppausjaperhe.blogspot.com/

ViestiLähetetty: 2012-04-06 11:47:48 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Mä syön magnesiumia (joku magnesium comblex, taas iHerbistä tilattua :) ) ja sitten vielä suihkuttelen magnesiumkloridiöljyä jalkoihin jokailta, mutta ei apua :(
Mä en tiedä, että pitääkö olla juuri vähevää alkoholia, että auttais, muuta ei vaan ollut saatavilla. Tai punaviini pulloa en sen vuoksi halunnut avata, kun se ei säilyis samalla tavalla hyvänä, että jos joka ilta vaan sentin joisi.
Olen tosiaan tuohon vaivaan kokeillut mielestäni lähes kaikkea vaihtoehtohoidoista rautaan, E-vitamiiniin, sinkkiin jne. Lisäsin myös veden juontia, kun täällä joku sanoi sen johtuvan liian vähäisestä nestetytyksestä. Pitää uskaltautua koittaaa, että riittäiskö pelkästään se lisänesteytys eli jospa tänä iltana jättäisin sen konjakin ottamatta.

Mulla on kauhea nälkä koko ajan :shock:
Vaikka söin aamulla LCHF-puuron, kahvin kermalla ja kookosöljyllä niin silti äsken piti käydä nappaamassa suuhun siemennäkkäriä runsaalla voilla ja juustolla, mutta ei... taas nälkäinen tunne.
Harmittaa sitten, kun menee ns. naposteluksi eli tulee syötyä monta kertaa päivässä. Pitää varmaan mennä tekemään kunnon voikastike ja katsoa sitten kuinka käy :!:

ViestiLähetetty: 2012-04-06 12:25:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mulla on kans ollu kokoajan nälkä vaikka söin ihan kunnon ruuan aamulla!??
Nyt tein voista aiolia ja sitä nuolin ja maistelin ja nyt ihan ällöttää... Joten vois se voikastike suakin auttaa :)
Tuli niin ihanaa tosta mun kokeilusta, että laitan blogiin.

Vielä pitää antaa sen olla jääkaapissa, että tiedän miten se jähmettyy.

ViestiLähetetty: 2012-04-06 12:36:15 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Löysin sun blogista cheddarkastikkeen ohjeen, sitä söin parsa- ja kukkakaalin kanssa ja vielä yhden Vatajan nakin päälle kastiketta laitoin. Hyvää oli, varsinkin tuon nakin kanssa. Koko ajan tässä oppii uutta, mä kun en ole nakkejakaan juuri syönyt :lol:
Nyt vähän tuntuis siltä, että nälkä on tällä erää selätetty.

Mutta tuo sun blogi on kyllä aikamoinen aarreaitta :D

ViestiLähetetty: 2012-04-06 13:25:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

:D Kiitos!

Siellä on kyllä' vanhassa päässä sellasia mitä ei tuu itellä enää tehtyä.
Mutta olen ne jättänyt, koska kiva selata joskus, että miten tässä on ajatukset muuttuneet.
Els ja Mirka ja muut saaneet ajattelemaan monesta asiasta ihan eritavoin...

ViestiLähetetty: 2012-04-06 14:06:36 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Ja taas nälkä :shock:
Voiskohan olla, että jos olen nyt vasta kunnolla ketoosissa niin elimistö on vähän ihmeissään ja siitä tämä pohjaton nälkä? Mähän oon ihan sohvaillut vaan koko päivän, mikä on mulle tosi harvinaista ja kello on vasta kolme, päivän kaloritkin on kohta jo ylitetty ja reilusti :!: :?:

ViestiLähetetty: 2012-04-06 17:29:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Minulla on tuota ikuista nälkää monasti kun siirryn ketoosiin.. Mistä lie johtuu? Itse olen ajatellut, että elimistö huutaa niitä hiilareita ja ilmottaa sen nälällä.

Sit se luovuttaa jos ei niitä saa.

Koita sinnitellä. Mulla on menny sinänsä hyvin, että olen syönyt karpisti, mutta kalorit on mullakin varmaan jo ylikin..
86% suklaata tuli pala otettua.

Mutta minä aion kyllä olla huomenna tosi tiukka. Kyllästyttää taas tää junnaus samassa painossa.

Minulla tekee myös tuo kahvista luopuminenkin. Aina aterian jälkeen kaipaan hirveesti kahvia...
Sit tulee sellanen vale nälkä kun sitä niin haluais.

ViestiLähetetty: 2012-04-07 11:47:10 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Nyt alkaa olla hyvä olo, pohjaton nälkä ei enää kiusaa ja muutkin oireet on tasoittuneet. Hienoa, tästä on hyvä jatkaa :D

ViestiLähetetty: 2012-04-07 12:19:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mennään vissiin samassa ketoosijunassa :)

Minullakin on hyvä olo ja himot ainakin toistaiseksi takanapäin.

Nyt edes maista mitään "laitonta"

ViestiLähetetty: 2012-04-08 11:51:43 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

En muistanutkaan tätä ketjua... :oops: Pitänee kai ilmoittaa että mie päätin kahen viikon jälkeen nostaa hiilet tuonne 30-40g:aan. Saattaa tosin hyvinkin olla, että palaan ketoosiin kun tuntuu että näistä 30-40g:stakin rölli turpoaa välillä mahdottomaksi. Odottelen että japanilaiset häipyvät persiistäni, niin katsotaan sitten vieläkö turvotus jatkuu. Olo on ehkä kuitenkin parempi ilman ketoosia. Monimutkaista :lol:

Paino ei liiku eteen eikä taakse, mutta ehkä se on taas se aika kuukaudesta joka tämän aiheuttaa. Jumista ei voi puhua, paitsi mun päässä kun kaikki pitäs saada hetinytjustiinsa. Kirjaimellisesti *ttumainen vaiva! :lol:

Huomenna kuukausi täynnä karppilammikossa =D>

ViestiLähetetty: 2012-04-08 14:41:24 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Kënya, elä välitä vaikka paino ei välillä tipukkaan.
Miä oon karpannut vuoden (ketokarppina), eikä paino ole pudonnut ku 6-7kg Mun kohdalla voidaan puhua jo jumittamisesta :(

Tervetuloa taas sivustoille! :D

ViestiLähetetty: 2012-04-08 19:57:18 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Olen nyt ketoillut noin 20g:n hiilareilla, mutta ei vieläkään tunnu siltä, ettei olisi nälkää vaan syön ihan hirveesti, kalorit paukkuu yli toden teolla. Mä taidan vähentää siis hiilareita vielä 5g:lla, jospa sitten tämä nälkä selättyisi.

ViestiLähetetty: 2012-04-08 23:56:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Älkää nyt hyvät ihmiset vaahdotko sen painon kanssa.. Mä en oo vaakaa katellu aikoihin mut kyllä silti huomaan oonko lihonu eli laihtunu tai muuten muutosta tapahtunu.. Pääsiäinen menny on-off-linjalla, yks päivä vedin urakalla kaikenlaista naamaan, seuraavan päivän kärvistelin päänsäryssä ja aika karpisti meni.. Sit taas aamulla karppia, illalla muuta, jne.. Hyvin on syöty mut paino tietääkseni sama, ei oo mitenkään turpo olo ainakaan. Pashaa tein sukrinilla, oli kyllä hyvvää ;)

Edelleen harkitsen ketoilun aloittamista kotiin päästyä.. Aika hyvin on kyl taas tullu luettua karppauksen eduista ja olosta huomaa mikä on hyväksi..

Luin mm. jotain opasta, eroon aknesta tms.. Sen nimi ois voinu olla myös näin aloitat karppauksen :lol: Tai näin pääset eroon vaivoistasi....

Mulla tulee kans alakarpillakin tuota pohjatonta nälkää alussa.. Oon vain päätelly et kroppa ei vielä osaa käyttää vararavintoa hyödyksi joten huutaa lisää ruokaa. Ei kannata siinä kyl liikaa kaloreita miettiä. Seuraavaksi voikin iskeä nälätön kausi kun ketoosi tulee päälle, sit voi kalorit jäädä alas joten kokonaissumma ei oo mitenkään paha. Jonkinlainen vaihtelukin yleensä edistää laihtumista.

ViestiLähetetty: 2012-04-10 10:48:06 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kyllä kaikki arjesta poikkeaminne sössii meikäläisen taipaleen. Nytkin toivutaan lasten synttärikakuista, pääsiäismunista, leivästä, mämmistä hoh hoijakkaa. Sellainen tiukka arki käy mulle, huomaan. Silloin pysyn kurssissa mutta nämä juhlapyhät vie mua kuin pässiä narussa.

Eli toivutaan ja aloitetaan uudelleen.

ViestiLähetetty: 2012-04-10 11:02:06 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Tsemppiä Sapfo, siitä se taas lähtee :D

Mä pystyin pitämään itseni irti lasten pääsiäisherkuista eli siihen olen kyllä todella tyytyväinen, että olen saanut selätettyä tuota hiilarihimoani ja sokeririippuvaisuuttani, ei tehnyt edes tiukkaa katsoa vierestä kun muut mutusteli suklaata yms. Kuopus tuli vielä työntämään mun suuhun kinderiä ja vaikka se hipaisi mun huulia jopa, niin kieltäydyin :smt026 Täytyy sanoa, että tuota hetkeä en olisi uskonut kokevani!

Mutta muuten onkin mennyt sitten kunnolla ahmimiseksi, hiilarit on pysyneet 20 grammassa, mutta pohjaton nälkä vaan vaivaa osittain edelleen ja olen syönyt ihan hirvittäviä määriä, vatsa pullottaa ja housut kiristää entisestään :?

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 481 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 117 18 19 20 2125 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00