Mulle ei olekaan näköjään enää tullut sähköpostilla muistutuksia vaikka seuraan tätä ketjua, hö

Joten sori jos vastaukset tulee vähän myöhässä. Enkä mä ole mikään karppiguru, BTW, mä voin olla täysin väärässäkin

Kiitoksia synttärionnitteluista, muuten.
rsisko: jos laihdut ilman ketoilua niin voihan niitä hiilareitakin kaiketi nostaa? Ja se on totta että ketoosissa on helvetin vaikea syödä tarpeeksi kun tulee siihen nälättömyysvaiheeseen. Jos pystyt vähentämään liikunnan määrää niin sekin auttaa. Ja tietysti auttaa se rasvalla läträäminen (creme fraichea ja smetanaa lihamössöihin, voisulaa rehujen päälle, kookosta suoraan purkista...) Mulla on just hirveä säätäminen tällä hetkellä liikunnan ja kaloreiden suhteen kun aloitin astangajoogan uudestaan ja se nostaa mun kulutuksen tuonne 3000 kaloriin myös

Tuntuu välillä mahdottomalta että saisi kalorit noin korkealle, mutta yritys on kova ja nyt mun on ainakin pakko vetää ne neljä ateriaa päivässä jotta tulee tarpeeksi ravintoa. Heti huomasin astangaa aloittaessa että ok, nyt ne 2000 kcal mitkä mulle normaalisti riittää eivät todellakaan enää riittäneet (yksi settihän voi kuluttaa about 600 kcal ja on verrattavissa lihaskuntotreeniin). Tuohon on vaikea sinänsä sanoa että mikä auttaisi koska sehän riippuu siitä millä hiilarimäärällä laihdut ja missä kunnossa se metabolia muutenkin on. Jotkuthan tarvitsevat miinuskaloreita ja liikuntaa jotta läski lähtisi.
Mulla on nyt kolme päivää ollut hiilarit vähän korkeammalla kuin pitäisi (mun raja on 30 g ja nyt on tullut about 35 g/pv) ja kummasti se astangakin helpottui kun teki sen pari tuntia synttärikakun nauttimisen jälkeen

Ja huomasin heti että toi hiilarien jakaminen tasaisesti aterioille auttaa älyttömästi. Mulla on normaalisti ylärajana 10-12 hh per ateria. Jos mä vedän 18 hh per ateria (kuten eilen, vedin kakunaplan aterian lisäksi runsaalla kermavaahdolla ja mansikoilla) niin tulee hirveä öklöolo ja insuliinipiikki (vaikka se astanga oli tosiaan sen jälkeen helpompaa

). Nyt vedin just taas palan kakkua pihvin päälle mutta aterian kokonaishiilarit jäivät about 14 grammaan ja on vähän vähemmän öklö olo. Huomaan että inskat nousivat taas nyt vähän enemmän kuin pitäisi, mutta ei ole ihan hiilarikoomameininki. Se on ihan älytöntä miten parista grammasta voi olo vaihdella noin paljon. Mulla on sama proden kanssa. 26 g setistä on kylläinen olo ja 30 g setistä on ähky eikä tee mieli syödä enää koko loppupäivänä. Tiedä sitten onko tämä vain kääpiönaisen metaboliaa, mutta enivei

Ja nyt on paino sahannut paikallaan useamman viikon kun sumplin vielä tuota liikunnan/ravinnon määrää ja lihakset on turvoksissa ja uupumus ummettaa ja kroppa on vain että WTF. Kyllä se tästä
Joo, tämä on jo asian vierestä, mä aloin taas höpöttämään
Ja lillamaria; mikä mielialalääke oli kyseessä? Niitä on niin montaa eri tyyppiä ja lähes kaikki vaikuttavat serotoniiniin jollakin tavalla. Pahimpia ovat neuroleptit/antipsykootit (sotkevat insuliiniaineenvaihduntaa) ja mirtatsapiini eli Remeron joka pyytää koko ajan lisää safkaa lisäserotoniinin/dopamiinin valmistukseen koska toisin kuin monet muut lääkkeet, se ei pelaa jo kropassa olevilla serotoniineilla vaan kiljuu lisää (ja nopeitenhan serotoniinia saa hiilareista; saahan niitä prodestakin mutta kroppa haluaa nopean ratkaisun). Jotkut uudemmat serotoniinilääkkeet voivat peräti vähentää näläntunnetta (SSRI/SNRI-lääkkeet muun muassa). Ja liikunnasta ja sun henk. koht. tilanteesta on paha sanoa; 5 kg on aika lähellä tavoitetta joten voihan ihan tuonkin takia jo jumittaa.

Jumitellaan yhdessä
