karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-28 19:28:39

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 217 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 511 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2010-08-19 02:33:51 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-05-04 14:59:26
Viestit: 8323
No, tämäkään ei missään nimessä korvaa kirjoja :D Kirjoista saa aina paremmin kerralla ne tiedot eikä tarvitse jatkuvasti foorumia selailla ja yrittää etsiä tiedonmurusia. Mutta hyvä jos tästä on ollut jotain apua :mrgreen:

_________________
Kuva

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-08-21 17:14:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-11-02 00:06:55
Viestit: 1879
Hyvät on ohjeet ja varsinkin vastaalkajille löytyy yhdessä paketissa paljon tietoo.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-08-22 19:24:07 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2010-08-12 09:52:48
Viestit: 4
Olipas tieto pläjäys :) kiitos tästä!

_________________
Korppu oikein ja korppu nurin - siinä on kahenlaista kahaveleipää.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-08-23 08:51:06 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-08-18 08:18:00
Viestit: 223
Todella hyvää tekstiä ! Moni asia pureutui just siihen kohtaan mitä on tullut ihmeteltyä.
Tänä aamuna (6.pvä) oikein pysähdyin kahvinkeittimen ääreen, kun tajusin aamueineksiä ylöskirjoittaessani, että "hitsit, toi ½dl maitoahan pamauttaa hiilarit heti kokonaisluvuksi !!! "
Samoin yllättäen löysin pekonipussistani merkinnän 0.4g hiilareista/20 g pekonia :shock:
Olin olettanut sen olevan nollahiilarista kuten muutkin lihat.

Pikkasen jäi mietityttämään vielä toi ruokailuvälien pituus ja ruokailukerrat.
Aamiaisen syön 8:lta, sitten pääruoka 2:lta muun perheen kanssa ja iltaruoka n 7-8:lta. Eli noiden aterioiden väliin jää 6 tuntia molemmilla kerroilla. Jos ei ala heikottaa noina välitunteina, niin voinko jättää, vai antaako ne kropalle paastosignaaleja? Minähän voisin muokata noita välejä molemmista päistä, mutta silloin päivän viimeinen ruokailu olis viimeistään 7:ltä illalla.

Kysymys : Voiko olla syömättä ilta-7:stä alkaen , jos päivät makrot ovat hyvällä mallilla jo siihen mennessä?

_________________
Kuva

Toinen yritys aloitettu 16. elokuuta 2011

'Etsiskelyjä, kokeiluja' : viewtopic.php?f=13&t=48941


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-08-23 11:03:07 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-06-01 20:04:33
Viestit: 42
KIITOS JA KUMARRUS!

:D Aivan mahtavaa tekstiä, vaikka oon karpannu melkein 3kk, joista ekat viikot meni ihan ulapalla ja sit homman idea onneksi selvisi mutta nyt repsahtelujen jälkeen ja +3kg, on aika saada itsensä ruotuun, mutta olo on sellanen et ihan kuin olisin unohtanut kaikki opit :S Mutta tästä oli apua, ja tänään suuntaan ostoksille ostamaan kirjan (koska koko kaupunki tuntuu karppaavan kanssani yhtäaikaa, meinaan kirjastossa kaikki karppikirjat ovat lainassa o.o) ja oma kirja kullan kallis^^

_________________
Voihan karppi, aloitettu 31.5.2010. Lähtöpaino 72.9 kg ja tavoite 55-50 kg

Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-08-23 11:09:25 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-05-04 14:59:26
Viestit: 8323
Sky, noitten ruokailuvälien välinen kylläisyyshän riippuu siitä että miten oma kroppa pelaa ja kuinka paljon ravintoa on saanut. Kyllä ne tuntuvat monesti kokeneemmilla karpeilla venyvän, mutta aluksi on IMHO parempi yrittää pitää pienempinä ne ruokailuvälit ja odottaa että se kylläisyydentunne pikkuhiljaa siitä kasvaa ja kroppa tottuu tiettyihin energiamääriin :D Mutta voi olla hyvinkin niin että sulla tuo ei haittaa mitään jos pysyt kylläisenä ja on hyvä fiilis :D Mulla menee joskus 6 tuntia ja joskus 7 jos olen liikkunut älyttömästi taikka syönyt edellisellä aterialla jotain tosi tuhtia ruokaa.

_________________
Kuva

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-08-23 11:50:44 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-08-18 08:18:00
Viestit: 223
Okei, siis oikeastaan munkin olis parempi pitää ruokailuvälit ainakin 4t ja MYÖS ottaa sitten vielä 7 jälkeen illalla jotain, koska onhan mahdotonta noudattaa sitä "3 ateriaa päivässä" ja myös samalla pitää ruokailuvälit pieninä.

Kiitos vastauksesta, riekahdus ! :wink:

_________________
Kuva

Toinen yritys aloitettu 16. elokuuta 2011

'Etsiskelyjä, kokeiluja' : viewtopic.php?f=13&t=48941


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-08-23 12:06:44 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-05-04 14:59:26
Viestit: 8323
Jep, mulla menee usein 4 ateriaa päivässä. Välipaloja ein enää kummemmin tule, mutta just illalla tarvii vielä jotain pari tuntia ennen nukkumaanmenoa koska nälkäisenä ei tule uni. Usein toi ateria voi jäädä pienemmäksi mutta just hoksasin että neljällä aterialla saan itse asiassa paremmin ne päivän kalorit täyteen. Eli mieluummin syön sitten täyden aterian kuin välipalan koska välipalasta voi jäädä vielä nälkä. Joskus on tosissaan parempi ajatella just sen kyseisen hetken eikä koko päivän mukaan, koska pääpointtihan on pitää insuliinit tasaisina eivätkä prode ja rasva nosta inskoja niinkään paljon kuin vaikka joku sokerinen hedelmä, joten useampi prode/rasva-ateria on verensokerin kannalta järkevämpi kuin pitkä ateriaväli jossa vetää välissä jotain halvatun banaania ja sitten menevät verensokerit ja inskat kattoon. Jos väkisin yrittää sinnitellä vain kolmella aterialla ja ruokailuvälit jäävät liian pitkiksi *ja* jos siitä seuraa verensokerin heilahteluja, mielitekoja ja nälkää ja kituutusfiilistä niin silloin siitä on enemmän haittaa kuin hyötyä (vaikka kunnon ateriavälihän tekee ketoosille hyvää niin jossain menee se raja). Ja joinain päivinä on hyvä että saa edes kaksi ateriaa syötyä :lol: Se vaihtelee niin paljon että on parasta kuunnella omaa kroppaansa. :D

_________________
Kuva

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-08-23 16:00:40 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-10-12 20:13:20
Viestit: 227
Tyhymä kysyypi...Tässä lainaus tekstistä...Älä kuitenkaan mene mielellään enempää kuin 1,3-1,5 x minimitarpeesi yli, koska silloin proteiinia voi tulla liikaa ja se metabolisoituu sokeriksi.
Eli olen n.170 pitkä ja meitsin prodet oli tänään 82,1...Oliko siis ylitys jo liian suuri vai... :roll:
Puupää ei taas koulupäivän jälkeen tunnu ymmärtävän.. :oops:


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-08-23 16:07:05 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-05-04 14:59:26
Viestit: 8323
Ei :D Tuo pituus miinus sata ei ole muuta kuin minimi. 70 x 1,5 olisi about 105 grammaa.

Prodesta vielä sen verran että se on isompi ongelma pienikokoisille/pahasti insuliiniresistenteille/hormonihäikkäisille naisille, joten sitä kannattaa katsella erityisesti jos kuuluu tuohon porukkaan. Proden määriä kantsii tsekkailla jos tuntuu siltä että tulee ähky ja/tai jumittaa. Mutta 82 grammaa on tosi hyvä perusmäärä eikä siihen minimiin kannata tiristää jos paino putoaa ja olo on hyvä, kituuttaa ei tarvitse :D

_________________
Kuva

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-08-23 16:12:33 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-10-12 20:13:20
Viestit: 227
:D Aa selevä!!Kiitos vastauksesta!!
Ja hormoonihäikkää löytyy, eli hiukan pitänee seurailla tuon proden määrää!
Tää on toka kerta kun karppaan ja alussa en tajunnut tämänkään vertaa nuista prodeista yms. :)
täytyy joka päivä ruveta nyt seuraamaan, että pääsee ihanteellisiin tuloksiin!!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-08-30 13:45:36 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-02-08 17:09:12
Viestit: 2225
Snowgrouse,

Onnea syntymäpäivänäsi!

T. salapoliisi täytekakkuketjusta :lol:


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-08-31 12:14:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-10-25 10:10:23
Viestit: 563
Loistava paketti näin vanhemmallekin sekoilijakarpille. Kävin siellä englanninkielisessä kulutuslaskurissa ja ällistyin, sillä koomakulutus on todella ilmeisesi se 1600 ja rapiat, mutta oikea kulutus melkein 3000 kcal.
Nyt on pakko kysyä: Miten ihmeessä sellaisen määrän saa syödyksi??
Mistä kerätään semmoinen määrä kaloreita, edes 2500, ihan konkreettisesti? Mulla on aina ollut vaikeuksia - kun olen ketoosissa - saada kalorimäärää edes tuon koomakulutuksen tasolle, koska en jaksa syödä suuria määriä, ja rasvainen ruoka, olkoon kunka hyvää tahansa, tökkää aika pian. Muu perhe vetää samaa hiilarilisän kanssa, ja uppoaa kuin häkä, mutta minuun ei uppoa. Ja sitten jää kalorit vähiin ja palelee. Tästä syystä myös painon lasku on todella hidasta...
Tämä lienee kyllä tähän vähän ooteetä, mutta silti.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-08-31 12:27:55 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56770
rsisko kirjoitti:
Loistava paketti näin vanhemmallekin sekoilijakarpille. Kävin siellä englanninkielisessä kulutuslaskurissa ja ällistyin, sillä koomakulutus on todella ilmeisesi se 1600 ja rapiat, mutta oikea kulutus melkein 3000 kcal.
Nyt on pakko kysyä: Miten ihmeessä sellaisen määrän saa syödyksi??
Mistä kerätään semmoinen määrä kaloreita, edes 2500, ihan konkreettisesti? Mulla on aina ollut vaikeuksia - kun olen ketoosissa - saada kalorimäärää edes tuon koomakulutuksen tasolle, koska en jaksa syödä suuria määriä, ja rasvainen ruoka, olkoon kunka hyvää tahansa, tökkää aika pian. Muu perhe vetää samaa hiilarilisän kanssa, ja uppoaa kuin häkä, mutta minuun ei uppoa. Ja sitten jää kalorit vähiin ja palelee. Tästä syystä myös painon lasku on todella hidasta...
Tämä lienee kyllä tähän vähän ooteetä, mutta silti.


Mitä jos lopettasit ketokarppailun niin vois ruokahalukin korjautua? Vanhana karppina tiedät varmaan että laihtua voin ihan hyvin myös ilman ketoosia.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-08-31 15:38:26 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-04-19 09:37:37
Viestit: 21517
Hei snowgrouse!
Tuolla aiemmin kun oli puhe mielialalääkkeen ja Dee2":n yhteyteydestä, niin serotoniinia oli ne miun mielialalääkkeeni. Mahtaaneeko niillä olla yhteyksiä dibetekseen ja sen puhkeamiseen?
Mutta niinkuin sanoit, ketoosi tai sen rajamailla olo on hyvä mielialalääke.

Tuosta paljon puhutusta jumista sanoisin sen, että kehon muisti on ihmeellinen. Jos jo laihdututtuaan jonkin verran huomaa jäävänsä "jumiin" johonkin painoon, se voi hyvinkin olla paino, jossa joskus on pisemmän aikaa ollut. Silloin ei taida olla muuta keinoa kuin odotella rauhassa vaan. Auttaisiko liikunnan lisäys saamaan laihtumuksen taas käyntiin?
Kun (huom. en sano jos) saan tästä painosta vielä 5 kg pois, voinkin varmaan odotella seuraavaa läskien liikkeelle lähtöä about puoli vuotta...

Tietopakettisi on erinomaisen hyvä ja kannattaa lukea, myöskin tämmöisen jo vanhan karppiveteraanin. Kiitos siitä siulle!

_________________
Elän hetkessä, suurella intohimolla!
Joskus kaiken loppu voi olla uusi alku!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-08-31 16:16:22 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-05-04 14:59:26
Viestit: 8323
Mulle ei olekaan näköjään enää tullut sähköpostilla muistutuksia vaikka seuraan tätä ketjua, hö :shock: Joten sori jos vastaukset tulee vähän myöhässä. Enkä mä ole mikään karppiguru, BTW, mä voin olla täysin väärässäkin :lol: Kiitoksia synttärionnitteluista, muuten.

rsisko: jos laihdut ilman ketoilua niin voihan niitä hiilareitakin kaiketi nostaa? Ja se on totta että ketoosissa on helvetin vaikea syödä tarpeeksi kun tulee siihen nälättömyysvaiheeseen. Jos pystyt vähentämään liikunnan määrää niin sekin auttaa. Ja tietysti auttaa se rasvalla läträäminen (creme fraichea ja smetanaa lihamössöihin, voisulaa rehujen päälle, kookosta suoraan purkista...) Mulla on just hirveä säätäminen tällä hetkellä liikunnan ja kaloreiden suhteen kun aloitin astangajoogan uudestaan ja se nostaa mun kulutuksen tuonne 3000 kaloriin myös :shock: Tuntuu välillä mahdottomalta että saisi kalorit noin korkealle, mutta yritys on kova ja nyt mun on ainakin pakko vetää ne neljä ateriaa päivässä jotta tulee tarpeeksi ravintoa. Heti huomasin astangaa aloittaessa että ok, nyt ne 2000 kcal mitkä mulle normaalisti riittää eivät todellakaan enää riittäneet (yksi settihän voi kuluttaa about 600 kcal ja on verrattavissa lihaskuntotreeniin). Tuohon on vaikea sinänsä sanoa että mikä auttaisi koska sehän riippuu siitä millä hiilarimäärällä laihdut ja missä kunnossa se metabolia muutenkin on. Jotkuthan tarvitsevat miinuskaloreita ja liikuntaa jotta läski lähtisi.

Mulla on nyt kolme päivää ollut hiilarit vähän korkeammalla kuin pitäisi (mun raja on 30 g ja nyt on tullut about 35 g/pv) ja kummasti se astangakin helpottui kun teki sen pari tuntia synttärikakun nauttimisen jälkeen :lol: Ja huomasin heti että toi hiilarien jakaminen tasaisesti aterioille auttaa älyttömästi. Mulla on normaalisti ylärajana 10-12 hh per ateria. Jos mä vedän 18 hh per ateria (kuten eilen, vedin kakunaplan aterian lisäksi runsaalla kermavaahdolla ja mansikoilla) niin tulee hirveä öklöolo ja insuliinipiikki (vaikka se astanga oli tosiaan sen jälkeen helpompaa :wink: ). Nyt vedin just taas palan kakkua pihvin päälle mutta aterian kokonaishiilarit jäivät about 14 grammaan ja on vähän vähemmän öklö olo. Huomaan että inskat nousivat taas nyt vähän enemmän kuin pitäisi, mutta ei ole ihan hiilarikoomameininki. Se on ihan älytöntä miten parista grammasta voi olo vaihdella noin paljon. Mulla on sama proden kanssa. 26 g setistä on kylläinen olo ja 30 g setistä on ähky eikä tee mieli syödä enää koko loppupäivänä. Tiedä sitten onko tämä vain kääpiönaisen metaboliaa, mutta enivei :lol: Ja nyt on paino sahannut paikallaan useamman viikon kun sumplin vielä tuota liikunnan/ravinnon määrää ja lihakset on turvoksissa ja uupumus ummettaa ja kroppa on vain että WTF. Kyllä se tästä :lol:

Joo, tämä on jo asian vierestä, mä aloin taas höpöttämään :oops:

Ja lillamaria; mikä mielialalääke oli kyseessä? Niitä on niin montaa eri tyyppiä ja lähes kaikki vaikuttavat serotoniiniin jollakin tavalla. Pahimpia ovat neuroleptit/antipsykootit (sotkevat insuliiniaineenvaihduntaa) ja mirtatsapiini eli Remeron joka pyytää koko ajan lisää safkaa lisäserotoniinin/dopamiinin valmistukseen koska toisin kuin monet muut lääkkeet, se ei pelaa jo kropassa olevilla serotoniineilla vaan kiljuu lisää (ja nopeitenhan serotoniinia saa hiilareista; saahan niitä prodestakin mutta kroppa haluaa nopean ratkaisun). Jotkut uudemmat serotoniinilääkkeet voivat peräti vähentää näläntunnetta (SSRI/SNRI-lääkkeet muun muassa). Ja liikunnasta ja sun henk. koht. tilanteesta on paha sanoa; 5 kg on aika lähellä tavoitetta joten voihan ihan tuonkin takia jo jumittaa. :| Jumitellaan yhdessä :lol:

_________________
Kuva

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-08-31 18:20:28 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-04-19 09:37:37
Viestit: 21517
Riekko, Seronil oli sen lääkkeen kauppanimi, en mie tiä, onko se SIRIÄ vai PIRIÄ :lol: Vaikka googlesta vissiin näkisi. Ei ole enää tallessa niitä koteloita tai lääkeselosteita, kun on jo yli puoli vuotta siitä, kun lopetin.
Kyllä miun olisi tarkoitus pikku hiljaa vähän alle 70 kg:n päästä, mutta muistan, että hirveän pitkään paino oli siinä 74-75 kg, ennenkuin stten alkoi nousta vaan. Oma vika se nousu oli, ei voi mitään muuta syyttää! Elämässä sattuu kaikenlaista, joten syömisen ja painon kontrollointi voi joskus olla se vähiten tärkeä juttu elämän hallinnassa.

_________________
Elän hetkessä, suurella intohimolla!
Joskus kaiken loppu voi olla uusi alku!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-08-31 19:12:47 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-05-04 14:59:26
Viestit: 8323
Ai Prozac :mrgreen: Fluoksetiini siis. Tuo yleensä voi aiheuttaa nälän vähenemistä. Mulla oli pari vuotta sitä kun olin jotain 16-17 v. ja se peräti laihdutti pari kiloa (ja auttoi krooniseen vitutukseen, tietty :lol: ). Kunnes lakkasi toimimasta ja alkoi aiheuttaa vähän liikaakin ihme tärinöitä ja muuta. Mutta kai tuossakin on ihan ihmisestä kiinni että miten se vaikuttaa; sama lääke saattaa tehdä kahdelle eri ihmiselle ihan päinvastaisia juttuja koska kaikilla on kuitenkin se aivokemia aika yksilölllinen juttu.

Ja jesh, mä haluan hiilarikieltolain jottei edes sairaana ollessa joudu sortumaan kun leipä ja pulla on kielletty eikä niitä löydy mistään :lol: Ei se ole aina se tärkein asia se syöminen jos on niin kipeä että hyvä kun hengissä pärjää; been there, done that.

_________________
Kuva

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-08-31 19:28:56 
Poissa
Hullukarppi
Hullukarppi

Liittynyt: 2007-11-07 05:54:49
Viestit: 5522
Täysin OT mutta onnittelee Snowta eilisen johdosta :smt035

_________________
Hullu se o, ei sen kaa voi olla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-08-31 19:34:12 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-05-04 14:59:26
Viestit: 8323
Heviä, perkele :resp: :smt109 Ainakin nyt ollaan noin kymmenen kiloa kevyempiä kuin viime vuonna tähän aikaan; mä vain pienenen vanhetessani :lol:

_________________
Kuva

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 217 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 511 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)