karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-20 00:37:17

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 28 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2008-06-26 09:06:48 
Poissa
tuhmakarppi
tuhmakarppi

Satuin vilkasemaan Eeli sun vanhaa ruokapäikkyä ja huomasin, että syön kyllä huomattavasti enemmän rasvaa, joten voi tuo rasvattomuuskin olla osa-auttajana ollut tuossa sun ummetuksessa. Minä ostin espressopannun ja vatsa toimii taas kuin unelma. Ei mulla onneksi mennytkään kuin pari päivää ettei toiminut mutta heti alkoi huolestuttaa kun vatsa ei toiminutkaan melkein kellon tarkkuudella kuten normaalisti. :lol:

ViestiLähetetty: 2008-06-26 09:38:00 
Poissa
taistelukala
taistelukala

Öh, minä pidän epänormaalina kun mulla jää yksi päivä väliin suolen toiminnassa :roll: . Mulla kun toimii joka päivä ainakin kerran ja usein kaksi. Eikä ole mitään ripulia. Mutta syön kyllä paljon öljyjä ja rasvoja, sekä vissyä ja vettä menee ja magnesiumia päivittäin.
Mutta poitsun vatsantoiminta onkin ollut ongelmallinen sen voimakkaiden lääkkeiden takia. Sairaalassa sanottiin, että sen on toimittava päivittäin, muuten tulee ongelmia. Heti oltiin työntämässä niin Laxoperonit, levolacit sun muut, jotta saatiin toimimaan, eikä auttanut. Risiiniöljytkin syötin poitsulle, vaan ei auttanut. Kivut ja tuskat oli suuret, muutaman päivän toimimattomuudesta, sai morfiinia joka lamautti lisää suolen toimintaa. No, olin siihen aikaan yhteydessä Toloseen ja suositteli kokeilemaan Lepicolia. Se pelasti poitsun vatsan toiminnan. Sisältää psylliumia, maitohappobakteereja ja olikohan inuliinia tjs. Jos jäi yksikin kerta ottamatta, niin vatsa jämähti. 1,5 vuotta ollaan iltaisin syötetty raakajugurtin kanssa tuota poitsulle ja vatsa on toiminut uskomattomalla tavalla, vaikka poitsu on saanut semmoisia lääkkeitä, jotka lamaa suolen toimintaa. Viimeaikoina olen siirtynyt fiberhuskiin, kun se on pohjaltaan samaa psylliumia, ja syötän maitohappobakteerit erikseen. Jäi yksi ilta välistä ja masu meni heti kovaksi eikä millään toiminut.
No, tämä on vain meidän kokemusta, mutta ajattelin kertoa sen.

ViestiLähetetty: 2008-06-26 10:49:35 
Poissa
tuhmakarppi
tuhmakarppi

Pappahan se tuolla kertoili myös että hän tulkitsee sen vasta ummetukseksi jos vatsa ei toimi viikkoon. Noh, kaikillahan meillä on erilaiset vatsat. Ennen karppia juoksin useamman kerran päivässä kakkosella mutta nyt operaatiosta on tullut säännöllinen kerran päivässä. Jos mulla olisi tullut kovasti vatsaongelmia tuon parin päivän tauon takia, olisin tosiaan huolestunut mutta ei tuo nyt kovin pahaksi mennyt. Pitääkin mennä ostamaan tuota psylliumia, meinaa joka kerta unohtua kauppareissulla.

ViestiLähetetty: 2008-06-26 21:06:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Narf kirjoitti:
Ennen karppia juoksin useamman kerran päivässä kakkosella mutta nyt operaatiosta on tullut säännöllinen kerran päivässä. Jos mulla olisi tullut kovasti vatsaongelmia tuon parin päivän tauon takia, olisin tosiaan huolestunut mutta ei tuo nyt kovin pahaksi mennyt.

Samma här, ennen karppausta juoksin vessassa 3 krt päivässä, mut nyt karpilla riittää kerta päivässä joskus kaksi (ei tuu höttöä vaan täyttä tavaraa :smt120) ja miä huolestun jos jää päiväkin välistä.

Uusi startti 06.01.2014

ViestiLähetetty: 2008-06-27 09:51:06 
Poissa
tuhmakarppi
tuhmakarppi

Luin Papan kirjoittelua tuolta aloittelijoiden puolelta Levolac-keskustelusta ja taisin hoksata syyn, mistä Eelin kertoma juttu detox-juoman ummettavasta vaikutuksesta johtuu. Eli jos juoma ehtii poistaa nesteet hien ja munuaisten kautta, sitä ei ehdi peräsuoleen asti, jolloin se kuivuu. Ei taida siis ylimääräinen vesikään tässä asiassa auttaa kun se tulee vain virtsan mukana ulos. Sen sijaan rasvalisä luultavasti on ihan paikallaan.

ViestiLähetetty: 2008-06-27 10:00:14 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Narf kirjoitti:
Luin Papan kirjoittelua tuolta aloittelijoiden puolelta Levolac-keskustelusta ja taisin hoksata syyn, mistä Eelin kertoma juttu detox-juoman ummettavasta vaikutuksesta johtuu. Eli jos juoma ehtii poistaa nesteet hien ja munuaisten kautta, sitä ei ehdi peräsuoleen asti, jolloin se kuivuu. Ei taida siis ylimääräinen vesikään tässä asiassa auttaa kun se tulee vain virtsan mukana ulos. Sen sijaan rasvalisä luultavasti on ihan paikallaan.

Juup, täytyy kokeilla tuota rasvan lisäystä :P Vaikka vatsan turpoilu on jäänyt karpimman elämän myötä melko harvinaiseksi, niin mahan toimimattomuus on aika ikävää (siitä olen tosin kärsinyt jo ennen karppia). Mutta jos sais tolla rasvalla toimintaa :wink: Tiedotan sitten, mites toimii :wink:

ViestiLähetetty: 2008-06-27 13:40:27 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

Eeli kirjoitti:
Narf kirjoitti:

Juup, täytyy kokeilla tuota rasvan lisäystä :P Vaikka vatsan turpoilu on jäänyt karpimman elämän myötä melko harvinaiseksi, niin mahan toimimattomuus on aika ikävää (siitä olen tosin kärsinyt jo ennen karppia). Mutta jos sais tolla rasvalla toimintaa :wink: Tiedotan sitten, mites toimii :wink:

Ja ne suolat (ei pelkkä NaCl)....... ai niin muttakun se oli se pahis... hehhe (no siihen "luulotautiin" (siis pelkoon vaarallisuudesta useimmille) taas saattaa auttaa Taubesin vanha artikkeli (The (Political) Science of Salt)

ViestiLähetetty: 2008-07-26 17:42:03 
Poissa
sintti
sintti

Kiitokset tuosta magnesium vinkistä! johan irtos.. :mrgreen:

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 28 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2

Kaikki ajat ovat UTC+02:00