karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-28 04:04:05

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 77 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2008-10-09 15:12:54 
Poissa
nuivakarppi
nuivakarppi

mä voin ilmoittaa mun ukon tähän ketjuun ja mimmimakian kanssa painimaan samojen asioiden kanssa.
mies on n.178cm ja reilu 100kg tällä hetkellä; voi olla että 105 jopa ku ei suostu menemään puntarille tai mulle sitä kertomaan. Edellis kesänä ja viime keväänä hän hoikistui karppauksella suht hyvin: sinne 93kg! Se on jo tosi hyvä saavutus, koska miehellä on tosiaan LIHASTA! Paitsi nyt se lihas on aivoverenvuodon ja sen aiheuttaman liikunnattomuuden jälkeen surkastunut. No, ei ne lihakset oo tärkeitä... MUTTA: Tilalle on tullut iso potkupallo siihen keskivartalolle.
Mies tosiaan on ollut työelämässä jo 3 viikkoa(ja jo ennen sitä liikkunut suht normaalisti; ei siis sängynpohjalla); mielestäni työ on fyysisesti rankkaa - 8 tuntia seisoskelua ja kävelyä.

MUTTA ONGELMA: Hän väittää että EI SYÖ MITÄÄN MISTÄ MÄ EN TIEDÄ. ... Ja jos mä kerron mitä hän syö niin se ei ole paljon se. VÄlillä ei syö mitään aamulla(okei: kahvi kermalla); vasta töissä jotain makkaraa ja palan juustoa. Ja illalla ehkä tomaattia, salaattia, munaa; joskus kerma-kaakao mössöä tai tummaa suklaata muutama pala.
Mies valittaa ettei oo nälkä, ei tee mieli syödä. JA SILLÄ VÄLILLÄ MÄ OLEN JO SYÖNYT 2 ATERIAA, rasva poskella valuen...
Luulis nyt että tuonkokoinen mies nyt sen verran kuluttaa kuin tämänkokoinen naikkonen?!?!?
Tai sitten tuo mies syö jotain mistä mä en tiedä....
(viikonloppuisin ottaa vähän alkoholia)

Toisaalta olen ajatellut että jos ne on noi SUKLAAT, KERMA ja MAKKARAT, mitkä sit kuitenkin on ne jotka ehkäisee laihtumista... Vaikka ei niitä nyt isoja kasoja mene.
Ja silloin ku aloitetltiin karppailua; MÄ TEIN ATERIAT ja tosiaankin MÄ SÖIN sen 2000kcal ja mies VIELÄ ENEMMÄN ja molemmat laihduttiin. JOSKIN me käytiin kuntosalilla... Eli se on äkkiä 500kcal kulutusta lisää, joten ei siis ihme että rasva paloi...
Nyt siis miehellä ei oo muuta kuin työ, mutta kyllä luulis että se on enemmän kuin sohvalla makoilu.
JA sit tosiaan KYLLÄ tuo mies varmaan tarvis oikeesti KURIA: 2 viikkoa niin tiukasti kuin mahdollista.. Mutta kun ei niin ei... Mä en jaksa olla kokkina ja sisäkkönä; sais ite hoitaa omat ongelmansa - mä kyllä tuen ja oon mukana.
Joten ollaan aateltu että kyllä tuo KALORI-rajoitus riittää?!?!? Ku kyllähän tuonkokoiselle miehelle 3000kcal monessa paikassa annetaan kulutukseksi ja tuolla työllä?

Tai sit tässä auttais taas se RASVAA KONEESEEN ja KALORIT YLÖS, ja vasta sen jälkeen alkaa vähentämään syömistä.

*pyörittää silmiään*
äh sori tää avautuminen - ja vielä toisen asioista... (uups)

2. pvkirja: viewtopic.php?f=11&t=27408

ViestiLähetetty: 2008-10-09 15:23:28 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi

Kiitos avautumista! Näin siis näemme, että joidenkin laihtumattomuus on hyvin raskasta myös ympäristölle. Mies meillä syö mitä minä käsken ja tekee ruuatkin. Mutta ei ole sen enempää perehtynyt lukemalla karppaukseen... Ja on laihtunut. Mulle tyytyy sanomaan, et taidat syödä liian vähän, mutta ei koskaan puutu muuten. Kyllä se fiksuna ihmisenä ymmärtää, että iso riitahan siitä tulisi. Mä en juo edes alkoholia, en edes tissuttele. Heinäkuussa olen ottanut hiukan enemmän, elokuun saldoksi jäi yksi purkki siideriä ja viimeksi olen ottanut lauantaina vajaan puoli purkkia siideriä joka jäi kesken, kun oli niin pahaa..

Repsuja ei ole. Napostelua ei ole. Ja ei miehelläsi varmaan ole myöskään, koska niin sanoo. Lähtökohtaisesti ihmiset eivät valehtele.

Mitäpä tässä sitten tekisi?

ViestiLähetetty: 2008-10-09 15:29:44 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

Mimmimakia kirjoitti:

1. Mä kyllä mietin, et alkuun vois parin vuorokauden säikäytyksen ottaa ja vetää pelkkää vettä ja suolaa.

2. Ei käynyt siis mielessä mikään lihotuskuuri alkuun, tarkoitushan on päästä eroon kaikesta läskistä.

1. Ei käy! Se ei toimi tarkoitetulla tavalla vaan voi ajaa liemeen entistä pahemmin.

2. En sano että sinulla, mutta joskus, aineenvaihdunnan kunnostus voi olla arpeen ennen laihduttamista tai sen jatkamista. Joskus se voi olla niinkin nurinkurinen että pitää syödä jonkun ajan reilusti. (riippuu hiukan misä on kyse ja ainakin teoriassa). Nimittäin jos todella on ajettu elimistä niukalle.. pitää sille ensin opettaa että ei olekaan pula aika.

Mutta muuten tuo laihdutus/ylipaino psyka on varsin ymmärrettävissä.

ViestiLähetetty: 2008-10-09 17:15:30 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Mimmimakia kirjoitti:
:cry: tuskastuttaa. vituttaa. hajottaa. ahistaa. stressiä? ei sitten minkäänlaista! :evil:

Ehkä tuossa voisi olla syy painon jumittamiseen? Jos haluat jotain oikein kovasti niin ensin pitää osata luopua siitä.

Tsemppiä, toivottavasti saat jumin ja huonon fiiliksen selätettyä! :D

ViestiLähetetty: 2008-10-09 20:26:35 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi

Nätteinä päivinähän mulla on ollu jo ihan iisi olo. Mut kyllä se vaan jurppii säännöllisesti että mitään ei tapahdu. Jos edes kilon pysyvästi kuukaudessa, mutta kun ei sitäkään vähää...

Stressi, se tappaa.

Eli ilman rasvapaastoakin voisin kokeilla reilua ruokailua ja sillä voisi olla hyvät vaikutukset vai? Mut mä en halua lihoa enää noita kiloja takas, mitkä on kovalla kitumisella saatu pois... Jos neljään kiloon menee 7kk aikaa ja se tulee viikossa takas, niin sanoisin et epäreilua. Ja entä sitten, jos se ei autakaan? Eikä mulla kyllä ole niin nälkä että saisin yhtään enemmän menemään, nyttenkin oon syöny vain sen mitä maistuu.

Turhauttaa.

ViestiLähetetty: 2008-10-10 11:35:47 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi

Bebel kirjoitti:
Mimmimakia kirjoitti:
:cry: tuskastuttaa. vituttaa. hajottaa. ahistaa. stressiä? ei sitten minkäänlaista! :evil:

Ehkä tuossa voisi olla syy painon jumittamiseen? Jos haluat jotain oikein kovasti niin ensin pitää osata luopua siitä.

ÖÖ, jos tää viittaa jotenki Tommy Hellstenin tuotantoon, niin kiitos ja anteeksi. EI kiitos. Mä en ees ymmärrä mitä tarkoittaa ilmaisu, saat sen mistä luovut. Ihan huuhaapuuhaa koko ilmaisu. Mut muuten kiitos tuesta.

Ja toiseksi, en ole ollut ennen ylipainoinen. Tätä ihanuutta on takana vasta 9kk, kun raskausaikana paino nousi 40kg. Et on kyllä epäreilua tulla sanomaan, et pitää olla malttia ku ne kilot ei oo tulleet hetkessä. Mä sanoisin, et ne nimenomaan tuli hetkessä. Alle 3kk:ssa nousi eniten paino, yli 30kg.

Mutta joo, päätös on nyt tehty ja miehellekin sanoin tästä. Eli tulevana maanantaina muutan syömisiä niin, että kahvi jää pois. Ja samalla kermat. Kookosöljystä en luovu vielä. Sitten jos mitään positiivista ei tapahdu marraskuun alkuun, eli ma 3. mennessä, niin aloitan rasvapaaston. Tähtään ensin 7vrk paaston, mutta jos kunto ei kestä otan sen 5 vrk:n paaston. Nyt vielä on epäselvää et koskeeko se kalorirajoitus sukupuolia vai miten? Mietin et jos ottais sen 1000 kalorin rajoituksen. Laskeskelin finelissä et mitä voi syödä ja itseasiassa menee ruokaa jopa enemmän kuin useinpina päivinä. Kun siihen 5g hh mahtuu kuitenkin esim.200g parsakaalta, niin olisiko se hyvä syödä aamuruualla? Ja voiko ruokailut olla esim. 11, 17 ja 22, vai haittaako tuo pitkä yönajan tauko? Ja sitten päätin, että punnitsen ja laitan seuraavan päivän ruuat aina illalla valmiiksi, niin olen sen osaltaan sitten aina valmis myös syömään. Muuten käy niin, että en muista/jaksa alkaa laittamaan mitään. Ajattelin että tuolle viikolle nyt on sen monipuolisuuden kanssa ihan sama, joten todennäköisesti muna/tonnari/voi/oliivi/kookos ja kukkis/parsakaali linjoilla vedetään.
Pitänee tehdä sitten oma ketju aiheesta ja kurinalaisesti pitää kirjaa syömisistä ja oloista, että jos siitä jollekin vaikka olisi jotain hyötyä. Mutta henkinen valmistautuminen siihen, että joudun sen viikon tekemään, alkaa nyt.

ViestiLähetetty: 2008-10-10 18:39:17 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

Mimmimakia kirjoitti:
Bebel kirjoitti:
Mimmimakia kirjoitti:

ÖÖ, jos tää viittaa jotenki Tommy Hellstenin tuotantoon, niin kiitos ja anteeksi. EI kiitos. Mä en ees ymmärrä mitä tarkoittaa ilmaisu, saat sen mistä luovut. Ihan huuhaapuuhaa koko ilmaisu. Mut muuten kiitos tuesta.

Ja toiseksi, en ole ollut ennen ylipainoinen. Tätä ihanuutta on takana vasta 9kk, kun raskausaikana paino nousi 40kg. Et on kyllä epäreilua tulla sanomaan, et pitää olla malttia ku ne kilot ei oo tulleet hetkessä. Mä sanoisin, et ne nimenomaan tuli hetkessä. Alle 3kk:ssa nousi eniten paino, yli 30kg.

Mutta joo, päätös on nyt tehty ja miehellekin sanoin tästä. Eli tulevana maanantaina muutan syömisiä niin, että kahvi jää pois. Ja samalla kermat. Kookosöljystä en luovu vielä. Sitten jos mitään positiivista ei tapahdu marraskuun alkuun, eli ma 3. mennessä, niin aloitan rasvapaaston. Tähtään ensin 7vrk paaston, mutta jos kunto ei kestä otan sen 5 vrk:n paaston. Nyt vielä on epäselvää et koskeeko se kalorirajoitus sukupuolia vai miten? Mietin et jos ottais sen 1000 kalorin rajoituksen. Laskeskelin finelissä et mitä voi syödä ja itseasiassa menee ruokaa jopa enemmän kuin useinpina päivinä. Kun siihen 5g hh mahtuu kuitenkin esim.200g parsakaalta, niin olisiko se hyvä syödä aamuruualla? Ja voiko ruokailut olla esim. 11, 17 ja 22, vai haittaako tuo pitkä yönajan tauko? Ja sitten päätin, että punnitsen ja laitan seuraavan päivän ruuat aina illalla valmiiksi, niin olen sen osaltaan sitten aina valmis myös syömään. Muuten käy niin, että en muista/jaksa alkaa laittamaan mitään. Ajattelin että tuolle viikolle nyt on sen monipuolisuuden kanssa ihan sama, joten todennäköisesti muna/tonnari/voi/oliivi/kookos ja kukkis/parsakaali linjoilla vedetään.
Pitänee tehdä sitten oma ketju aiheesta ja kurinalaisesti pitää kirjaa syömisistä ja oloista, että jos siitä jollekin vaikka olisi jotain hyötyä. Mutta henkinen valmistautuminen siihen, että joudun sen viikon tekemään, alkaa nyt.

Minä jättäisin kookosöljyn pois/vähiin rasvapaaston ajalta. (enkä sitten heitä rasvaa laineille mikäli tämä lausuma aiheuttaa myrskyn vesilasissa ei kun karppifoorumilla)

Nmenomaan yön yli oleva pidempi aika ei haittaa. Lepotilassa ihminen on jokatapauksessä lähes kokonaan rasvanpoltolla.

Sukupuolinen kalorirajoitus. hehe. No jaa.. eiköhän se tässä tapauksessa sukupuoli ole aika selvä.. eli kalorirajoitus kohdistuu tunnettuun sukupuoleen.

Noitten rehujen osalta kannattaa olla hiukan tarkkana. Nimittäin ei niitä hiilareita ole pakko saada edes 5g. ja kun niitä on vaanimassa hitunen vähän kaikessa mita suuhus tönit. Siinä munassakin... siis kanan.

Rasvapaaston aikana ei tarvi ravinnemonipuolisuudesta juuri piitata (elimistön kaikki hiven ja vitamiinivarannot riittävät - riittäähän ne totaalipaastossakin). Mutta toki hyvä jos ei aivan puutteisena aloita.

Tua painohan on tullu aika lyhyessä ajassa hetki sitten.... hmm..

Pieni lapsi... mites ne yöunet?

Kunnei nyt vaan olisikin nämä kaikki yhdessä summasummarum mukana tässä hankaluudessa nyt.
Siinä on nimittäin nyt elimistö ehkä aika sekasin vielä.

ViestiLähetetty: 2008-10-10 21:58:43 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi

Eli mun ei tarvi puputtaa sitä parsista jos en halua! Jesh. Tulee jo korvista... Ok mä en sit ota kookosta. Pitää ehkä jotain pekonisettiä kehittää, yhhyh.

Vauva on nukkunut loistavasti koko 9kk, muutamia muutaman yön levottomia jaksoja on, mut mulla ei vauvan takia ole tarvinnut koskaan valvoa. Valvon nimittäin ihan itse. Eli keväällä oli 5kk uneton jakso ja kesän nukuin joten kuten paremmin ja nyt on taas kuukauden verran ollut unetonta aikaa. No ei nyt niin totaalista kun keväällä, silloin unet jäi 3-4 tuntiin, nyt menee jo 6-9 mutta pätkissä. Ja menen nukkumaan vasta 03-04 aikoihin, ku aiemmin ei väsytä. Ja sitten nukun hyvin siihen kasiin asti ja sit alkaa pätkäunet joita hyvällä tuurilla voidaan tytön kans vetää vaikka kahteentoista. Mut vain hyvällä ja harvinaisella tuurilla. Tällä viikolla parina päivänä, ku ollaan oltu koko perhe flunssassa.
Mut joo, unettomuuteen oli keväällä selvä syy: iskias. Mutta nyt ei kipuja ole ja valvon silti. Mut ei mua päivällä väsytä sen enempää ja olo on ihan ns. normaali sikäli jos tiedän enää mikä on normaalia. Päiväunia en nuku koskaan. Ennen raskautta vetelin unia vissiin varastoon, kun 10-12 oli saatava nukkua, muuten ei tullut mistään mitään. Tosin söin niitä damn hiilareita tuolloin.
No miten se raskaus muka voi vaikuttaa enää jos siitä on noin kauan? ja kaikkihan (paitsi minä) laihtuvat itsekseen vauvan saannin jälkeen. Mä en oo imettänyt, ei noussut maito ollenkaan. Ja kovilla lääkkeillä olin sen talven ja kevään. Kuukausi sitten lopetin viimeiset panacodit ja sen jälkeen olen jättänyt kaikki kevyemmätkin pois.

ääk. mä en halua hiilareita ja ilman niitä en laihdu. Ei oo kivaa tää.

ViestiLähetetty: 2008-10-10 23:34:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tsemppiä mimmimakia! Mulleki tuli raskausaikana 30 kg ja niitä edelleen laihdutellaan. Oon vielä kotona lapsen kaa ja jotenki täs elämäntilanteessa laihtuminen tuntuu tosi vaikeelta. Imetyshän saattaa "pantata rasvoja" -mä imetän vieläki jonku verran, lapsi 1,5 v.
---

Edit. Sori, sä et imetäkään, mut otan osaa vitutukseesi silti. Kyllä itteeki harmittaa sitkeesti istuvat kilot, jotain lohtuu saan siitä ku haaveilen hetkestä jollon oon saavuttanu tavotteeni, näytän muutenki siltä miltä haluan, mullon jotku kivat uudet vetimet ja karppausrasvat ovat saaneet mut näyttämään nuorelta. :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2008-10-11 01:34:25 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi

Kiitosta.

Mut miten se raskaus voi vielä vaikuttaa? Ja miksi mä lihoin niin paljon? En todellakaan työssäkäyvänä voinut syödä koko ajan.. Kun söin kerran pari päivässä, kuten aina ennenkin. Jossain vaiheessa keksi sit vielä alkaa syömään kaurapuuroa ja siitähän se riemu (ei vaan perä) repesi. Loppuraskauden ummetusta ei meillä tosiaan näkynyt. Miehellekin valittelin, että miten paino voi vain nousta, kun syönyt juuri mitään ja istuin koko ajan pöntöllä. Maha oli todella sekaisin koko lopun. Ruokahalu oli jo tuolloin olematon. Eikä vieläkään ole tullut takaisin.

Mutta niin vain näyttäis olevan, että teinpä mitä hyvänsä, läski ei sula.

ViestiLähetetty: 2008-10-11 07:57:36 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

Mimmimakia kirjoitti:
Kiitosta.

Mut miten se raskaus voi vielä vaikuttaa? Ja miksi mä lihoin niin paljon? En todellakaan työssäkäyvänä voinut syödä koko ajan.. Kun söin kerran pari päivässä, kuten aina ennenkin. Jossain vaiheessa keksi sit vielä alkaa syömään kaurapuuroa ja siitähän se riemu (ei vaan perä) repesi. Loppuraskauden ummetusta ei meillä tosiaan näkynyt. Miehellekin valittelin, että miten paino voi vain nousta, kun syönyt juuri mitään ja istuin koko ajan pöntöllä. Maha oli todella sekaisin koko lopun. Ruokahalu oli jo tuolloin olematon. Eikä vieläkään ole tullut takaisin.

Millästavalla sokerijuttuja tutkittiin raskausaikana?
Raskaushan muuttaa enemmän tai vähemmän elimistössä sokerinsäätelyä. Se itse mekanismi on normaalia ja kuuluu raskauden fysiologiaan. Mutta joillakin se vaan menee "överiksi".

Sen jälkeen?

ViestiLähetetty: 2008-10-11 08:22:11 
Poissa
landekarppi
landekarppi

:roll: Miula oli kans vaikeuksia pudottaa painoa kuopuksen jälkee, ku kilppari oireili nii paljo... :roll: Ja pitkää vei... ja vasta karppauksen ansiosta sain putoamaa... :wink:

ViestiLähetetty: 2008-10-11 20:18:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mimmimakia kirjoitti:
Kiitosta.

Mysteeriltä kyllä kuulostaa. Se vajaatoimintainen kilpirauhanen kyllä voi kait saada tuollaista aikaan, oletko käynyt testaamassa?

Mulle raskauskilojen pudottaminen on vaikeeta, koska oon vielä kotona lapsen kaa ja usein ei väsymyksen kanssa jaksa olla kovin aktiivinen, tulee oltua kotona ja sitä myötä syötyä. Jotenki tuo liikunta on mulle aina ollu avainasemassa, ihan arkiliikuntakin esim. reissu yliopistolle ja takas. Jos tulee oltua paljon kotona, ni normi kotitöitten tekeminen ei mulla kuluta samaa määrää.

ViestiLähetetty: 2008-10-12 23:50:35 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi

Sokerirasitus tehtiin 3 kokeen rasituksena. Ne on tehty raskausaikana 2 kertaa ja heti synnärillä kerran ja vielä nyt heinäkuussa uudestaan. Ei mitään vikaa.

Kilpirauhaskokeet oli toukokuussa TSH 2,46 (0,4-4,5) ja t4V 12,5 (10,2-21) Ja nämä siis lääkärin mukaan normaalit. Heinäkuussa arvot oli vähän normaalimmat, mutta olin ollut hereillä jo yli 3 tuntia sitä ennen ja juonut 5dl kahvia kermalla. Oli pakkotilanne ja kävin kokeissa. Lääkäri sivuutti nätisti tämän seikan, millä on kovasti vaikutusta tuloksiin. 10 vuotta sitten TSH on ollut 2.23 (o,3-4.0) ja t4V 14,5. Eli ilmeisesti mun arvot nyt vain on tuollaiset ei niin mainiot. Oireitahan siis on ja paljon, tämänkin lääkäri sivuutti ja oli sitä mieltä että vika ei ole kilpirauhasessa. Hän oli jopa karpannut! Mutta silti käski vaihtaa kanansiivet (ah) rintafileeseen. :roll:

Eilen olin juhlimassa ja punaviinin voimin vedettiin. Söin 3 kertaa jo aiemmin ja vielä siellä juhlissa reilusti ja meni hiilariakin. Sekä viljoja, joista on sitten kämmenet ja korvakäytävät kutisseet koko päivän. Mutta krapulaa ei tullut ja muutenkin pirteä olo on ollut koko päivän.

Tuumin, että taidan vedellä surutta nyt tulevat viikot kaikkea mahdollista ja mahdotonta ruokaa. Hiilareitakin melko aion syödä rajattomasti, mutta hyvistä lähteistä. Edelleenkään en voi syödä viljoja enkä aio. Mutta alan nyt reilulle ruualle. Jos paino nousee pahasti, niin sitten rasvapaastolle, jos ei niin katson sitten miten säädän. Jätän kahvin ja maitotuotteet (ei mee ku partista, kermaa ja voita) vähemmälle tai lopetan hetkeksi kokonaan. Idea olisi siis kehittää normaali ruokahalu.

ViestiLähetetty: 2008-10-13 19:18:59 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi

Paino on noussut monta kiloa ja olo on ihan hirveä. Söin vielä eilen epäkarppia ylähiilaria ja voi sentään miten sairas olen tänään ollut! Joka paikka kipeä, kämmenet ja korvat kutisee. Ja en taida viljojen maailmaan enää palata en.

Mitähän sitä sitten söis?

ViestiLähetetty: 2008-10-21 20:23:54 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi

Hyvät aikeet tosiaan oli syödä paremmin ja enemmän. Painoa on edelleen 3-4kg enemmän kuin 2 viikkoa sitten. Hiilareiden rajoitus onneksi poisti sen pahan pahan olon. Huh, hirveä hiilarikrapula.

Mietin tässä että millä todennäköisyydellä juuri minä olen se, jolla oisi insuliinin lisääntymistä maitotuotteiden käytön takia? Voiko sitä mitenkään muuten todeta kuin jättämällä ne maitotuotteet pois? Kahvista olisi hankala luopua tämän sumupäisyyden takia. En siis pidä kahvista, mutta se hiukan kirkastaa ajatuksia. Unirytmit on taas ihan viturallaan ja joinakin päivinä unta riittää liikaa ja toisina ei sitten yhtään. Tasainen 7 tuntia ois sopiva, mutta miten opettaa ruumis siihen?

Ja pimeässä nukutaan tavallisesti, nyt on pitänyt tytölle olla pienen pieni yövalo. Liekö sekin aivan liian kirkas? Ei näy edes mun puolelle sänkyä.

Olen aloittanut propolisuutteen, tai siis tämä on kyllä 100% tavaraa, nauttimisen. Ei mitään hajua onko siitä apua vai ei...

ViestiLähetetty: 2008-10-29 13:19:02 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi

propoliksia otettu kun on muistettu. Paino käväs hirmulukemissa ja nyt on oltu taas muutama päivä samoissa.
En ole vielä uskaltanut kahvista luopua, mutta kun nuo kermat tuolta loppuu niin sen teen. Pitää sitten teetä juoda ja kokeilla vaikka sitä steviaa.

Näin eilen erään naisen, jolla on tänään laskettu aika. Mulla ja hänellä oli just samankokoiset mahat, samanlaisetkin vielä. :( Eli multa puuttuu makkarat ja maha on korvattu pallolla. Oikein kivaa... Ja ei siitä nyt niin kauan ole, kun joku setä kysy et odotanko lasta.

jaapa, mutta joo. Mihinhän tässä nyt rupeis. En ole kyllä syönyt ihan niin hyvin kuin pappa neuvoi, mutta alle viikko ois armonaikaa toteuttaa uhkaukseni: rasvapaasto. Oon jo laskenut valmiiksi "eväät". Paljonko suolaa saa syödä? Entä vitamiinit yms vai jätänkö ne tauolle?

ViestiLähetetty: 2008-11-03 20:43:43 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi

Tänään olisi ollut sen uhkauksen lunastamispäivä, vaan kun olen flunssassa. Odottelen, et tää tauti paranee ja sit alkaa rasvapaasto, ei voi mitään.
Sen jälkeen jatkan karppausta ja yritän syödä 3 ateriaa päivässä, yht. 1500kaloria enintään ja rasvasta suurin osa... Miten lie käy. Kahvin juonti tietysti loppuu jo ennen rasvapaastoa. Ja en aio sitä jatkaa, jos se vaikka sotkee noita mun unia, vaikka en yleensä muulloin juo kuin silloin puolen päivän aikoihin.

ViestiLähetetty: 2008-11-04 04:51:04 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Mimmimakia kirjoitti:
Tänään olisi ollut sen uhkauksen lunastamispäivä, vaan kun olen flunssassa. Odottelen, et tää tauti paranee ja sit alkaa rasvapaasto, ei voi mitään.
Sen jälkeen jatkan karppausta ja yritän syödä 3 ateriaa päivässä, yht. 1500kaloria enintään ja rasvasta suurin osa... Miten lie käy. Kahvin juonti tietysti loppuu jo ennen rasvapaastoa. Ja en aio sitä jatkaa, jos se vaikka sotkee noita mun unia, vaikka en yleensä muulloin juo kuin silloin puolen päivän aikoihin.

Mitä vaikutusta kahvilla on karppaukseen? Kertokaas minullekin, kun en ole ennen kuullutkaan!

ViestiLähetetty: 2008-11-04 13:39:01 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi

Tuolla yleisellä puolella ja muuallakin on ollut nyt puhetta siitä, että kahvi voi toisilla yksilöillä nostaa insuliinin tasoja = laihtuminen estyy, lihoo herkemmin.
Muita ruoka-aineita joilla voi olla insuliinitasoja nostavia vaikutuksia on tietenkin hiilarit, mutta maitotuotteet, lohi ja liika proteiini. Kahvi nyt oli näistä se kiltein, mutta jos taipumusta vaivaan on, niin kahvi pois. Ehkä teekin.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 77 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00