Mimmimakia kirjoitti:
Bebel kirjoitti:
Mimmimakia kirjoitti:

tuskastuttaa. vituttaa. hajottaa. ahistaa. stressiä? ei sitten minkäänlaista!

Ehkä tuossa voisi olla syy painon jumittamiseen? Jos haluat jotain oikein kovasti niin ensin pitää osata luopua siitä.
Tsemppiä, toivottavasti saat jumin ja huonon fiiliksen selätettyä!

ÖÖ, jos tää viittaa jotenki Tommy Hellstenin tuotantoon, niin kiitos ja anteeksi. EI kiitos. Mä en ees ymmärrä mitä tarkoittaa ilmaisu, saat sen mistä luovut. Ihan huuhaapuuhaa koko ilmaisu. Mut muuten kiitos tuesta.
Ja toiseksi, en ole ollut ennen ylipainoinen. Tätä ihanuutta on takana vasta 9kk, kun raskausaikana paino nousi 40kg. Et on kyllä epäreilua tulla sanomaan, et pitää olla malttia ku ne kilot ei oo tulleet hetkessä. Mä sanoisin, et ne nimenomaan tuli hetkessä. Alle 3kk:ssa nousi eniten paino, yli 30kg.
Mutta joo, päätös on nyt tehty ja miehellekin sanoin tästä. Eli tulevana maanantaina muutan syömisiä niin, että kahvi jää pois. Ja samalla kermat. Kookosöljystä en luovu vielä. Sitten jos mitään positiivista ei tapahdu marraskuun alkuun, eli ma 3. mennessä, niin aloitan rasvapaaston. Tähtään ensin 7vrk paaston, mutta jos kunto ei kestä otan sen 5 vrk:n paaston. Nyt vielä on epäselvää et koskeeko se kalorirajoitus sukupuolia vai miten? Mietin et jos ottais sen 1000 kalorin rajoituksen. Laskeskelin finelissä et mitä voi syödä ja itseasiassa menee ruokaa jopa enemmän kuin useinpina päivinä. Kun siihen 5g hh mahtuu kuitenkin esim.200g parsakaalta, niin olisiko se hyvä syödä aamuruualla? Ja voiko ruokailut olla esim. 11, 17 ja 22, vai haittaako tuo pitkä yönajan tauko? Ja sitten päätin, että punnitsen ja laitan seuraavan päivän ruuat aina illalla valmiiksi, niin olen sen osaltaan sitten aina valmis myös syömään. Muuten käy niin, että en muista/jaksa alkaa laittamaan mitään. Ajattelin että tuolle viikolle nyt on sen monipuolisuuden kanssa ihan sama, joten todennäköisesti muna/tonnari/voi/oliivi/kookos ja kukkis/parsakaali linjoilla vedetään.
Pitänee tehdä sitten oma ketju aiheesta ja kurinalaisesti pitää kirjaa syömisistä ja oloista, että jos siitä jollekin vaikka olisi jotain hyötyä. Mutta henkinen valmistautuminen siihen, että joudun sen viikon tekemään, alkaa nyt.
Minä jättäisin kookosöljyn pois/vähiin rasvapaaston ajalta. (enkä sitten heitä rasvaa laineille mikäli tämä lausuma aiheuttaa myrskyn vesilasissa ei kun karppifoorumilla)
Nmenomaan yön yli oleva pidempi aika ei haittaa. Lepotilassa ihminen on jokatapauksessä lähes kokonaan rasvanpoltolla.
Sukupuolinen kalorirajoitus. hehe. No jaa.. eiköhän se tässä tapauksessa sukupuoli ole aika selvä.. eli kalorirajoitus kohdistuu tunnettuun sukupuoleen.
Noitten rehujen osalta kannattaa olla hiukan tarkkana. Nimittäin ei niitä hiilareita ole pakko saada edes 5g. ja kun niitä on vaanimassa hitunen vähän kaikessa mita suuhus tönit. Siinä munassakin... siis kanan.
Rasvapaaston aikana ei tarvi ravinnemonipuolisuudesta juuri piitata (elimistön kaikki hiven ja vitamiinivarannot riittävät - riittäähän ne totaalipaastossakin). Mutta toki hyvä jos ei aivan puutteisena aloita.
Tua painohan on tullu aika lyhyessä ajassa hetki sitten.... hmm..
Pieni lapsi... mites ne yöunet?
Kunnei nyt vaan olisikin nämä kaikki yhdessä summasummarum mukana tässä hankaluudessa nyt.
Siinä on nimittäin nyt elimistö ehkä aika sekasin vielä.