karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-17 04:26:23

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 191 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 16 7 8 9 10
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Atkinsin induktio
ViestiLähetetty: 2008-08-29 09:16:28 
Poissa
sintti
sintti

Kiitos linkistä! Kirja oli siis Tri Atkinsin Uusin Dieetti, joka on painettu Atkinsin kuoleman jälkeen. Tuli vähän sellainen rahastuksen maku siitä kirjasta muutenkin ja tosiaan kahden viikon ohjeistuksessa oli joka päivälle Atkins-merkkisiä tuotteita esim. Atkins Morning Blueberry Muffin Breakfast Bar-patukka ja Atkins Bakery Ready-to-Eat Sliced Multigrain Bread.... Bisnestä, bisnestä...

ViestiLähetetty: 2008-08-29 09:21:13 
Poissa
hedonistikarppi
hedonistikarppi

Haa, hyvä tietää.
Meinasin justiin, että pitäisi ostaa atkinsin kirja, mulla oli kyllä se, mutta ilmeisesti jäänyt lainaan jonnekin :smt102

ViestiLähetetty: 2008-09-02 09:08:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Eleison, kyllä juustoissa ja kermoissa meilläkin on hiilareita. Ei ne ihan 0-hiilarisia ole.
Lue ravintosisällöt tarkemmin. Kermassa on usein se 4 g per 100 ml, juustoissa on usein hiilareita jonkun verran...3-4 g per 100 g. Jos niitä ei olisi, niin lukisi tuoteselosteessa tietenkin 0 g hiilarien kohdalla.
Kannattaa perehtyä...
Voi on ainoa jota voi syödä rajattomasti (lähes).

Miru, samaa miekin mietin, kun tuntui mainostavan Atkins-tavaramerkkiä...mut meillähän suomessa niitä ei myydä. :)

ViestiLähetetty: 2008-09-02 10:52:25 
Poissa
hedonistikarppi
hedonistikarppi

Ere-ere kirjoitti:
Eleison, kyllä juustoissa ja kermoissa meilläkin on hiilareita. Ei ne ihan 0-hiilarisia ole.
Lue ravintosisällöt tarkemmin. Kermassa on usein se 4 g per 100 ml, juustoissa on usein hiilareita jonkun verran...3-4 g per 100 g. Jos niitä ei olisi, niin lukisi tuoteselosteessa tietenkin 0 g hiilarien kohdalla.
Kannattaa perehtyä...
Voi on ainoa jota voi syödä rajattomasti (lähes).

Miru, samaa miekin mietin, kun tuntui mainostavan Atkins-tavaramerkkiä...mut meillähän suomessa niitä ei myydä. :)

Tuota, kylllä kovat juustot (esim. edam, emmental, oltermanni jne.) ovat 0hh.

Hiilareita löytyy mm. fetasta, mozzarellasta, leipäjuustosta.

ViestiLähetetty: 2008-09-26 09:30:48 
Poissa
Karpisti
Karpisti

Pappa kirjoitti:
... Tämä on sitten taas pelkkää "mutua". Joillakin ihmisillä jotkin juustot eivät ehkä olekaan kovin hyviä tuolla nälkä-kylläisyys akselilla. (ja tämä siis riippumatta imeytyvinä hiilareina ilmoitettavista) Syytä en ala edes arvailla ...

Olen tehnyt itselläni ihmiskokeita tässä asiassa ja minulla ainakin pitää paikkansa tuo nälkä-kylläisyys. Jostain syystä voin syödä suurinta herkkuani Castellon valkohomejuustoa kohtuuttomia määriä ilman kylläisyyttä. Tässä eräänä aamuna aamupalan jälkeen (munavoi:2 kananmunaa, reilusti voita. Pieni jämä (n. desi) punajuuri/aurajuusto paistoksesta) päätin vielä ottaa palan valkohomejuustoa. Ja sitten otin toisen palan. Ja kolmannen ja niin edelleen.. Lopulta olin syönyt n.200g sitä juustoa noin niinkuin jälkkäriksi :oops: ennen kuin tuli olo, etten enempää halua. Kuitenkin syön juuston hitaasti ja nautiskellen.
No toki sitten nälkäkin pysyi kauan poissa, mutta ei tuo minusta ole tervettä syömistä..
Muita juustoja en pysty syömään tuollaisia määriä, vaikka pitäisin niistä lähes yhtä paljon.

ViestiLähetetty: 2008-10-25 07:49:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mä aloitin mutuAtkinsilla eli laskin ihan kamalasti kaikkea ja luulin olevani totaalisen oikeilla jäljillä, kunnes painon lasku tökkäs kuin seinään 3 viikkoa aloittamisesta.

Lainasin pari viikkoa sitten kirjastosta tuon Atkinsin uuden Dieettikirjan, ja jo pari päivää sen mukaan mentäessä (en laskenut mitään, seurasin vain ohjeita) oli vaakalukemat romahtaneet.

Se kaikki hösääminen laskuissa ei auttanut asiaa ollenkaan, vaan kirjan yksinkertaiset ja varsin selkeät ohjeet. Nyt on tiputustahti hyvä ja olo myös.

On yksinkertaista tehdä asioista monimutkaisia ja monimutkaista tehdä niistä yksinkertaisia.

ViestiLähetetty: 2008-10-25 08:15:44 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Tuosta juustosta ja maitotuotteista sen verran, että niissä on melko paljon proteiinia eli rajoitus niiden suhteen voi tulla myös sen vuoksi vai? En jaksa kahlata koko topikkia läpi...

ViestiLähetetty: 2008-10-25 10:36:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Miru kirjoitti:
Kiitos linkistä! Kirja oli siis Tri Atkinsin Uusin Dieetti, joka on painettu Atkinsin kuoleman jälkeen. Tuli vähän sellainen rahastuksen maku siitä kirjasta muutenkin ja tosiaan kahden viikon ohjeistuksessa oli joka päivälle Atkins-merkkisiä tuotteita esim. Atkins Morning Blueberry Muffin Breakfast Bar-patukka ja Atkins Bakery Ready-to-Eat Sliced Multigrain Bread.... Bisnestä, bisnestä...

Minulla on tästä Atkinsin ensimmäisen kirjan - Tri Atkinsin dieettivallankumous - kolmas suomennettu painos vuodelta 1977, hieno keltakantinen antikvariaatista ostettu aarre (4 euroa - varmaankin paras ostokseni ikinä :) ). Se on yksinkertaisuudessaan hienoa luettavaa, ja täysin ilman tuotteistusta - paitsi tietenkin k.o. ruokavalion. Ja yksinkertaisena asiat olisi hyvä pitääkin. Minäkin lasken aina välillä, mutta mutu-tuntuma kehittyy aika nopeasti, ja kaikkein parasta on kuunnella omaa kroppaansa. Ja... olla lannistumatta vaikka kilotuloksia ei tulisikaan niin nopsaan kuin haluaisi. Hiljaa hyvää tulee - jäädäkseen :wink:

ViestiLähetetty: 2010-05-16 11:23:33 
Poissa
sintti
sintti

Niin siis kahvista sanotaan että se voi nostaa insuliini tasoa ,ehkä kaikilla ei mutta suositellaan kuitenkin että kahvia ei juotais. Annos kahvia viikossa riippuvuuden katkaisemiseksi on kuulemma ok ? itse en ole käyttänyt koko induktion aikana kahvia enkä varmaan vielä vähään aikaan käytäkkään.

ViestiLähetetty: 2010-05-16 11:25:57 
Poissa
Ruokakarppi
Ruokakarppi

L.Atkins kirjoitti:
Niin siis kahvista sanotaan että se voi nostaa insuliini tasoa ,ehkä kaikilla ei mutta suositellaan kuitenkin että kahvia ei juotais. Annos kahvia viikossa riippuvuuden katkaisemiseksi on kuulemma ok ? itse en ole käyttänyt koko induktion aikana kahvia enkä varmaan vielä vähään aikaan käytäkkään.

Itse juon kahvia litran päivässä, eikä ole vaikuttanut ketoosiin millään tavalla.

Kliks->Instagram täsä

ViestiLähetetty: 2010-05-16 11:47:39 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

jäbä kirjoitti:
L.Atkins kirjoitti:

Itse juon kahvia litran päivässä, eikä ole vaikuttanut ketoosiin millään tavalla.

En minäkään ole huomannut mitään vaikutusta.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 191 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 16 7 8 9 10

Kaikki ajat ovat UTC+02:00