Pappa kirjoitti:
... Tämä on sitten taas pelkkää "mutua". Joillakin ihmisillä jotkin juustot eivät ehkä olekaan kovin hyviä tuolla nälkä-kylläisyys akselilla. (ja tämä siis riippumatta imeytyvinä hiilareina ilmoitettavista) Syytä en ala edes arvailla ...
Olen tehnyt itselläni ihmiskokeita tässä asiassa ja minulla ainakin pitää paikkansa tuo nälkä-kylläisyys. Jostain syystä voin syödä suurinta herkkuani Castellon valkohomejuustoa kohtuuttomia määriä ilman kylläisyyttä. Tässä eräänä aamuna aamupalan jälkeen (munavoi:2 kananmunaa, reilusti voita. Pieni jämä (n. desi) punajuuri/aurajuusto paistoksesta) päätin vielä ottaa palan valkohomejuustoa. Ja sitten otin toisen palan. Ja kolmannen ja niin edelleen.. Lopulta olin syönyt n.200g sitä juustoa noin niinkuin jälkkäriksi

ennen kuin tuli olo, etten enempää halua. Kuitenkin syön juuston hitaasti ja nautiskellen.
No toki sitten nälkäkin pysyi kauan poissa, mutta ei tuo minusta ole tervettä syömistä..
Muita juustoja en pysty syömään tuollaisia määriä, vaikka pitäisin niistä lähes yhtä paljon.