karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-15 17:38:42

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 191 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 16 7 8 9 10 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Atkinsin induktio
ViestiLähetetty: 2008-03-30 18:57:30 
Poissa
landekarppi
landekarppi

:shock: Dumpo... :smt045 :smt023

ViestiLähetetty: 2008-03-30 20:31:35 
Poissa
taistelukala
taistelukala

:mrgreen: Se on taito sekin :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2008-06-22 16:28:06 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mulla ei toimi toinen munuainen kunnolla ja mulla ei ole ollut ongelmaa vaikka syökin hiukan enemmän prodea mitä suosituksissa on (harrastukseni vuoksi ihan kokeilen) eipä ole mitkään arvot prenkanneet ainakaan vielä paitti hb on noussut 80---> 150 ja risat (parhaimillaan 160 ja risat) ja kolestroli on laskenut kaikkineen , hyvä noussut :lol: Toki nämä on vaan mun kohdalla tapahneita muutoksia ei mietnkään yleispäteviä asioista :D

ViestiLähetetty: 2008-08-01 17:57:24 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tuli ketjun about keskivälissä puhutusta ateriavälistä mieleen, että varmaa moni kehuu tuota kolmen aterian syöntirytmiä yksinkertasesti sen takia, että ihmiset tykkää syyä :P Ite en vois kuvitellakkaa syöväni kerran päivässä, se tuntuis ihan kitukuurilta (vaikka söiski paljon), koska tykkään syyä useammin..mustea itseasiassa tuntu vaikeelta siirtyä "vaan" kolmeen ateriaan per pv, ennen ku tuli syötyä niitä suositeltuja pikkuaterioita kolmen tunnin välein. Mut aika automaattisesti meni neljään, nyt meni suoriltaan kolmeen sit.

Mun mielestä tässä ei oo nyt hyökätty ketään vastaan, ellei ole sitten viestejä poistettu välistä. Mun mielestä keskustelua on keskustelu, eikä sitä että sanotaan jotain ja häivytään. Ei se ole keskustelua. Ku keskustelemaan jäädään, eihän erimielisyydet mitään haittaa..päinvastoin..oispa tosi tylsää lukea tätäki foorumia, ku kaikki joojottelis :D Eli idea on just, että tulee erilaisia mielipiteitä..ja just herätteitäkin, että mietitään asioita eri kantilta.

Atkinsin mukaan kyllä voi syyä muutaki ku pekonia, laardia ja voita. Ite ainaki syön noista vaan tuota voita, enkä sitäkää suoraa paketista 8) Pekonia toki joskus, mutta se tuntuu turhan raskaalta mulle. Atkinsiaki voi noudattaa monella eri tapaa, varmaan aluksi moni saattaaki syödä vähä epäterveellisemmin, mutta tasottuu sitten. Induktiossahan on enemmän rajotettu toi hh määrä, mutta sen parin vkon jälkeen sit rehujakin tulee enemmän. Ja kala, kana ym on terveellisiä. Multa jäi selvästi nyt ohi tää, mua ärsyttää ku monessa paikassa Atkins kuvataan epäterveelliseksi..sit ku kysellään tarkemmin, niin on paljastunut, että on tiietty vaan tää iltalehti-juoruosasto. Nytkin tuntuu, että kun Atkins on esim. tullu esille, niin sitä on jotenki yritetty hysterisoida tällä rasvarasvarasva-sanastolla..ainakin Iltalehdes kyselyt ym on heti tän tyylisiä. Rasvakammo istuu kyllä tiukassa, ei voi muuta sanoa. Toisaalta on tosi positiivista, että tulee muutki ruokavaliot esille, se kuitenkin lisää sitä kiinnostusta..ja ihmiset tutustuu ees jonku verra =D>

Sit ihan ketjun alkuun..mulla tosiaan kans vaaka saattaa näyttää enemmän, vaik oon just vessas käyny. Oon muutaman kerran huviksee tämän todennut. Itse tykkään punnita suht usein itteeni, en kyl ota sitä mitenkää pahasti..jos on noussu, niin so what. Tiiän, ettäm ulla vaihtelee sen 3kg paino, suurinpiirteen. Kaikista parasm ittari on kuitenki vaatteet, harmittaa vaan ku uudet housut lököttää turhan nopeeta..vaikka oli ostettaessa just sopivat! Noh, housuja saa aina uusia :wink: Mittanauha on hyvä, mut jos on ollut pitkä mittausväli, niin en välttis ihan tasan muitsa mistä kohdasta tasan tarkkaa mittasin..nin voi tulla pientä virhettä. Käsittääkseni mitata ei kannata kovin usein, kerran kuussa ehkä. Pitäiski varmaan huomen aamulla mitata ittensä.

(Ja pakko mainostaa, että ketoosissa ollaan :P En tätä ennen ole ollut kuin aavistuksen verran, mutta nyt oli 4 eli matala. Ihan hyvä, tässä vois sitten pysyä vajaa pari vko)

ViestiLähetetty: 2008-08-10 19:58:56 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

http://wiki.karppaus.info/wiki/index.ph ... edirect=no

Tuolla sanotaan, että induktiovaiheessa saa syödä pieniä määriä marjoja.
Atkinsin mukaan marjoja ei saa syödä induktiossa lainkaan.
Tarkoittaako se sit sitä ekaa 2vk, että nesteet lähtee?

Itse aion jatkaa induktiota niin pitkälle, että ainakin 10-12kg on lähtenyt,
mutta alkaa pikkuhiljaa risoa samat ruoat ja einekset. :evil:

ViestiLähetetty: 2008-08-10 20:22:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hyvin voi syödä marjoja jos ne mahtuvat induktiohiilareihin, eli jostain muista hiilareista(kasviksista ja maitotuotteista) täytyy ehkäpä pikkuisen karsia.

ViestiLähetetty: 2008-08-10 20:27:35 
Poissa
taistelukala
taistelukala

Kun olin induktiohiilareilla alkuaikoina, niin pidin huolen, että saan sen puoli kiloo vihanneksia. Jos sitten sen jälkeen jäi vajaaksi siitä 20:stä, niin lisäsin hiukan marjoja ja/tai partista. Monesti mahtui n. desi mustikoita pienellä määrällä partista tai ilman. Tuo vajaus riippui siitä, mitä vihanneksia/juureksia käytin siinä puolessa kilossa.

ViestiLähetetty: 2008-08-10 20:28:39 
Poissa
Myy-karppi
Myy-karppi

Ja jos induktioruokavalio tökkii, mikset nostaisi hiilareita vaikkapa vain sillä 5 grammalla!? Todennäköisesti pysyt kuitenkin ketoosissa, paino jatkaa laskuaan - mutta homma tuntuu huomattavasti mielekkäämmältä, kun ruokavalio edes vähän laajenee.

ViestiLähetetty: 2008-08-10 20:31:21 
Poissa
taistelukala
taistelukala

Muuten, tuohon 5g mahtuu yllättävän paljon "kamaa". Ite kun nostin tuon 5g, niin olin ihan pihalla, että mitä kaikkea sitä voikin sitten syödä lisää tai enemmän.

ViestiLähetetty: 2008-08-10 21:27:12 
Poissa
ylläpitokarppi
ylläpitokarppi

bebe kirjoitti:
http://wiki.karppaus.info/wiki/index.php?title=Ateriamatriisi

Tuolla sanotaan, että induktiovaiheessa saa syödä pieniä määriä marjoja.
Atkinsin mukaan marjoja ei saa syödä induktiossa lainkaan.

Ateriamatriisi ei ole tarkoitettu määrittelemään Atkinsin induktion sisältöä, vaan vain havainnollistamaan mistä mm. 20 g hh-määrä on mahdollista ja fiksua koostaa yleisesti ottaen. Atkinsin induktio on eräs käytännön esimerkki tilanteesta, jossa moisilla hiilarimäärillä ollaan.

Atkins laati tarkat ohjeet määrittelemäänsä induktiota varten ja jos sitä haluaa noudattaa, se onnistuu helpoiten kirjaa lukemalla.

ViestiLähetetty: 2008-08-10 21:34:10 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

tui kirjoitti:
Hyvin voi syödä marjoja jos ne mahtuvat induktiohiilareihin, eli jostain muista hiilareista(kasviksista ja maitotuotteista) täytyy ehkäpä pikkuisen karsia.

Aijaa. :o Erikoista, että atkinsin kirjassa ei mainita mitään tosta. :/
Itsellä ei oo koskaan näitten n.3vk aikana hiilarit ylittynyt, koska en syö kasviksia niin paljoa.
Salaattia, kurkkua ja tomaattia kylläkin. Mahakin toimii ihan hyvin. :)
(mitä nyt kerran jouduin laksatiiveja ottamaan, mutta enpä unohda enää salaatteja...)

No mutta hienoa sitten että voin ruveta vadelmia, mansikoita ja näin syömään.
Heti tuli parempi mieli. :smt060 Mmm mansikkapiirtelö kermalla. :smt050

Dumpo; Huuh, puoli kiloa? Meikäläinen pyörtyisi varmaan tuosta määrästä. :D
Mutta kyllä ne varmaan ihan hyvää tekisi...

arnyek; No koska hiilarit pysyy matalalla muutenkin, kun en syö niin paljoa vihanneksia.
Kuten tossa ylempänä sanoin, niin en oo koskaan vielä päässyt ylittämään niitä.
Mä sain ennenvanhaa hiilarini karkeista, en ruoasta...Joten tää on aika uutta tää homma. :D
Mutta nyt kun noita marjoja voi hieman syödä, niin mieliala varmasti paranee.

Mites muuten juustoleipä induktiossa? Yritin haulla etsiä, muttei löytynyt mitään.
Juuri lueskelin yhtä blogia, missä puhuttiin siitä ja lakasta. Nam!

chiman; Juuh, mä vähän noin arvelinkin...Mutta onkohan ne marjat sitten este tälle laihdutukselle?
En halua kakkosvaiheeseen juuri sen takia, että siinä lähtee kilot liian hitaasti. :x

-edit-

Tuli mieleen muuten noi kalorit. Miten ihmeessä saatte ne tonne 1200:n paikkeille, jos ei nälkä ole?
Mulla ne on ollut nyt viikkoja 400-800 kalorin paikkeilla...

ViestiLähetetty: 2008-08-10 21:39:54 
Poissa
himokarppi
himokarppi

bebe kirjoitti:
Tuli mieleen muuten noi kalorit. Miten ihmeessä saatte ne tonne 1200:n paikkeille, jos ei nälkä ole?

Rasvalla? Oot kyllä aika kitukaloreilla vetänyt...

ViestiLähetetty: 2008-08-10 21:46:37 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Erihanna kirjoitti:
bebe kirjoitti:

Rasvalla? Oot kyllä aika kitukaloreilla vetänyt...

Tässä just tullaankin siihen mun ongelmaan...Että mä en oo koskaan ollut kova syömään.
Karkkeja ja makeisia, joo. Niillä mä itteni täytin, en ruoalla.
Kyllä lämmin ruoka oli aina talossa, mutta sitä tuli syötyä niiiin vähän...
Että kilot ei ainakaan tullut siitä!

En kutsuisi tätä kylläkään kitudietiksi...Syön 3krt päivässä ja hyvin.
Ei vaan saa paljoa ruokaa alas, kun ei ole nälkä. :(

Nytkin pistin 2rkl voita keittoon ja kalorit on nyt tämän päivän osalta 673.
Oliiviöljyä pistän salaatteihin jne, mutta sekin alkanut ällöttää. :x

ViestiLähetetty: 2008-08-10 22:01:06 
Poissa
Myy-karppi
Myy-karppi

Suosittelen kyllä lisäämään hiilareita(kin), niin voi olla, että ruokahaluttomuus edes hiukan helpottaa! Ei se, että syö vähän enemmän hiilareita, välttämättä tarkoita merkitsevästi hitaampaa laihtumistahtia. Mutta, take it from some one who's been there: kannattaa painonpudotusvaiheessakin syödä enemmän kuin tuon 800 kcal:n edestä! Ellet lisää hiilareita ja saa sitä kautta parempaa ruokahalua, lisää sitten rasvaa vaikka ihan kiukulla.

(Ja jos haluat hiilarit pitää matalalla, katso Finelistä ensin marjojen hiilaripitoisuuksia. Esim. mansikka yllätti minut ihan täysin aikoinaan...)

ViestiLähetetty: 2008-08-10 22:04:41 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

arnyek kirjoitti:
Suosittelen kyllä lisäämään hiilareita(kin), niin voi olla, että ruokahaluttomuus edes hiukan helpottaa! Ei se, että syö vähän enemmän hiilareita, välttämättä tarkoita merkitsevästi hitaampaa laihtumistahtia. Mutta, take it from some one who's been there: kannattaa painonpudotusvaiheessakin syödä enemmän kuin tuon 800 kcal:n edestä! Ellet lisää hiilareita ja saa sitä kautta parempaa ruokahalua, lisää sitten rasvaa vaikka ihan kiukulla.

(Ja jos haluat hiilarit pitää matalalla, katso Finelistä ensin marjojen hiilaripitoisuuksia. Esim. mansikka yllätti minut ihan täysin aikoinaan...)

No rasvaa siis kiukulla! :D Eiköhän tää tästä.
Esim eilen söin ruokalusikallisen ketsuppia ja illalla tuntui hieman, että olisi ruokahalu palannut pikkaisen.
Ehkä pitää tän kanssa hieman kikkailla, ettei tartte koko aika syödä itku kurkussa, suoraansanottuna. ;/

Mutta onko kellään ideaa tuosta leipäjuustosta? Entäpä raejuusto?
Nuo 2 on kielletty atkinsin induktiossa, mutta, mutta...
Jos mä pikkasen syön?:D Ku ei mulla tuo hiilarimäärä muutenkaan nouse helpolla.

ViestiLähetetty: 2008-08-11 06:32:26 
Poissa
taistelukala
taistelukala

Kaikista parasta olisi yrittää nostaa noita hiilareita vihanneksilla. Maitotuotteet voivat aiheuttaa joillekin jumia, ei kaikille, eikä taida muutenkaan sopia induktiovaiheeseen. Kävin vähän finelissä tutkimassa noita marjoja. Yllättävintä oli, että vadelmassa on kaikista vähiten hiilareita (4.1), herukat olivat korkeita, samoin mansikka ja puolukka. Mustikka tuli vadelman jälkeen. Eli jos et saa otettua hiilareita vihanneksista (mikä olisi suositeltavaa), niin syö vaikka vadelmia hiukan. Pähkinätkin ovat erinomainen hiilarin lähde, saat samalla rasvaa ja prodea. Eli tämä ehdotuksena, ei Atkinsin induktioon, vaan ihan induktiotason hiilareihin. Leipäjuusto ja raejuusto on munkin herkkua, mutta en kuitenkaan käytä niitä - vielä. Pyrin saavuttamaan ensin mahdollisimman pitkälle sen, mitä tavoittelen ja sitten otan noita maitotuotteita enemmän käyttöön. Olen ite nyt hakeutumassa induktiohiilareille, joten jätin kermat, rahkat ja partikset pois. Pähkinöitä otan muutaman, vadelmia aion syödä desin päivässä omasta pensaasta. Muistaakseni desi mustikoita painoi n. 50g, joten se tekee vadelmissa n. 2g hiilaria päivälle.
Muuten, ei sun tarvii olla induktiohiilareilla, jos haluat laihtua (sanoikohan tästä jo joku). Korkeammillakin tapahtuu. Tätä käytetään sellaisena tehospurttina alussa, ja kenties myös jumituksissa. Ja se rasva!!!! Syö sitä!! Sun pitää saada lisää kaloreita. Syö rasvaisia kaloja, kanaa, possua, öljyjä, pähkinöitä, rasvaisia juustoja, voita, avokadoa, sun muita, niistä koostuu yllättävän nopeasti rasvaa ruokaan.

ViestiLähetetty: 2008-08-13 20:23:22 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Dumpo kirjoitti:
Kaikista parasta olisi yrittää nostaa noita hiilareita vihanneksilla. Maitotuotteet voivat aiheuttaa joillekin jumia, ei kaikille, eikä taida muutenkaan sopia induktiovaiheeseen. Kävin vähän finelissä tutkimassa noita marjoja. Yllättävintä oli, että vadelmassa on kaikista vähiten hiilareita (4.1), herukat olivat korkeita, samoin mansikka ja puolukka. Mustikka tuli vadelman jälkeen. Eli jos et saa otettua hiilareita vihanneksista (mikä olisi suositeltavaa), niin syö vaikka vadelmia hiukan. Pähkinätkin ovat erinomainen hiilarin lähde, saat samalla rasvaa ja prodea. Eli tämä ehdotuksena, ei Atkinsin induktioon, vaan ihan induktiotason hiilareihin. Leipäjuusto ja raejuusto on munkin herkkua, mutta en kuitenkaan käytä niitä - vielä. Pyrin saavuttamaan ensin mahdollisimman pitkälle sen, mitä tavoittelen ja sitten otan noita maitotuotteita enemmän käyttöön. Olen ite nyt hakeutumassa induktiohiilareille, joten jätin kermat, rahkat ja partikset pois. Pähkinöitä otan muutaman, vadelmia aion syödä desin päivässä omasta pensaasta. Muistaakseni desi mustikoita painoi n. 50g, joten se tekee vadelmissa n. 2g hiilaria päivälle.
Muuten, ei sun tarvii olla induktiohiilareilla, jos haluat laihtua (sanoikohan tästä jo joku). Korkeammillakin tapahtuu. Tätä käytetään sellaisena tehospurttina alussa, ja kenties myös jumituksissa. Ja se rasva!!!! Syö sitä!! Sun pitää saada lisää kaloreita. Syö rasvaisia kaloja, kanaa, possua, öljyjä, pähkinöitä, rasvaisia juustoja, voita, avokadoa, sun muita, niistä koostuu yllättävän nopeasti rasvaa ruokaan.

Kiitoksia vinkeistä! :)
Tänään sain syötyä ensimmäistä kertaa 1000~ kaloria, kiitos voin! (rasvaa 74%)
Proteiineja harmi kyllä en saanut tarpeeksi. Vain 24%.
Nyt oon ruvennut miettimään, että voisko vähäinen proteiini aiheuttaa lihassärkyjä?
Esim seistessä selkä kipeytyy todella nopeasti, eikä näin ole ollut ennen. :/
Olen käyttänyt 60% rasvaa ja 30% suhdetta, mutta tuon proteiinin nosto on hieman aiheuttanut päänvaivaa.
Kananmunista ja tonnikalasta sain tänään tuon määrän, kun pihvit epäonnistu. :x

ViestiLähetetty: 2008-08-14 14:56:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Huh minkä kokoisista ruokamääristä nyt puhutaan :shock: Siis 1000 kalorista 74 g rasvaa ja ja vain 24 g proteiinia! Tikkerin mukainen tavoitepainosi on 65 kg, joten ehdoton minimi prodelle on n. 35 g, ja hyvä olis jos söisit sen 65 g. Rasvaakin vois olla n. 100 g. Tähän kun laitetaan 20 g hh, niin päiväkaloreiksi tulee n. 1200, mikä olis minimi pitemmällä aikavalillä. Ei kannata opettaa elimistöään elämään nälkiintymisen rajamailla, siitä tulee vaan ongelmia pitkällä aikavälillä.

ViestiLähetetty: 2008-08-14 15:06:40 
Poissa
taistelukala
taistelukala

Samaa mieltä! Rasvaa se 100g surutta ja enemmänkin. Produt mielellään se 1gXtavoitepainokilo, voi olla 1,5g myös. Hiilarit pyörimään 20 kieppeille ja ne mieluiten vihanneksista, niin kaikki pitäis olla ihan hyvin.

ViestiLähetetty: 2008-08-14 15:49:25 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Mässi kirjoitti:
Huh minkä kokoisista ruokamääristä nyt puhutaan :shock: Siis 1000 kalorista 74 g rasvaa ja ja vain 24 g proteiinia! Tikkerin mukainen tavoitepainosi on 65 kg, joten ehdoton minimi prodelle on n. 35 g, ja hyvä olis jos söisit sen 65 g. Rasvaakin vois olla n. 100 g. Tähän kun laitetaan 20 g hh, niin päiväkaloreiksi tulee n. 1200, mikä olis minimi pitemmällä aikavalillä. Ei kannata opettaa elimistöään elämään nälkiintymisen rajamailla, siitä tulee vaan ongelmia pitkällä aikavälillä.

Mä oon jotenkin nyt ihan sekasin...
Siis grammojako tässä pitää tuijotella tuolta finelista, vai prosentteja?
Oon koko aika kattellu prosentteja.

Ruokapäiväkirjasta katselin, että (grammoina) olisin eilen saanut 84g rasvaa ja 60g proteiinia. Hiilareita 4g.
Mä kuitenkin syön 3 ateriaa päivässä. Eilen aamulla kananmunan ja pekonia, iltapäivällä omeletti 2:lla munalla (paistettu 2rkl voita), herkkusienillä, tomaatilla ja juustolla. Illalla kurkkua ja tonnikalaa kiitos epäonnistuneiden pihvien takia + 25g suolapähkinöitä.

Mutta jos tosiaan nostan rasvat 100grammaan, niin mulla nousee kalorit taivaisiin, enkä voi sit oikein syödä muuta...

Selkäsäryt ei johdu siis vähäisestä proteiini-määrästä?
Ei jaksa seistä kauaa ilman venyttelyä, kun paikat väsyy.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 191 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 16 7 8 9 10 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00