karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-22 14:45:59

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 217 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 14 5 6 7 811 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2010-11-20 17:57:06 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-08-18 08:18:00
Viestit: 223
snowgrouse kirjoitti:
Pitäisiköhän kirjoittaa kokonaan uusi kappale nälänhallinnasta? :-k


Jos sulla vaan aikaa ja intoa riittää, niin kirjoita ihmeessä, koska mä luulen (ja itse tiedän), että varsinkin aloittaessa todella kaipaa koosteita. Itse ainakin luen mielelläni ensin tiivistettyä tietoa, jotta saan perustuksen kuntoon, ja sitten vasta alan tutkailla nippelitietoa, jota täältä löytää väsyksiin asti erilaisten kokemusten ja mielipiteittein ja asiantuntijoitten faktakuvauksilla.
On rankempaa alkaa laskea puun oksia, kun haluais nähdä koko metsän .. 8) Ja tää oli nyt täysin mun omaa filosofiaa :lol:

_________________
Kuva

Toinen yritys aloitettu 16. elokuuta 2011

'Etsiskelyjä, kokeiluja' : viewtopic.php?f=13&t=48941


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-11-20 18:00:25 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-05-04 14:59:26
Viestit: 8323
Nälänhallinnassa on niin monta muuttujaa että niitäkin voisi joo listata. Itselläni se vaihtelee jumalattomasti. Esim. liikaprode, maitotuotteet ja liika makea ja närästys ja huonosti nukutut yöt tekevät nälkää enemmän kuin alhaiset kalorit tai liika liikunta. Se vaihtelee niin kovasti. Ja tässähän tämä kokemus koko ajan karttuu ja koko ajan tuntuu että jotain uutta kapulaa tulee rattaisiin, joten todistusaineiston kasaamisesta on ehdottomasti hyötyä. Pistetään mietintämyssyyn tämä. :D

_________________
Kuva

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-11-20 21:02:48 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-11-16 15:06:29
Viestit: 175
Kiitos tästä, sain tosi hyviä vinkkejä ja vastasi moneen kysymykseen mikä on ollut mietinnässä :smt045

_________________
Kuva

Emo ja poikaset -07, -08 ja -10


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-11-21 11:15:56 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-05-04 14:59:26
Viestit: 8323
Hyvä jos auttoi. Kirjoja tämä ei tietty voita, mutta hyvä jos paketista oli apua :D

_________________
Kuva

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-11-28 01:20:26 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2010-11-28 00:54:42
Viestit: 1
Oon juuri aloittanu karppauksen tämä on päivä nro 2. Olen tehnyt ruokalistan viikoksi eteenpäin. Tämä tiivistelmä on todella hyvä. Kiitos tästä!!! Kirjoja mun todella vaikea lukea lukihäiriön takia, asiatekstin ymmärtäminen on aika hankalaa. Joten tämä on todella hyvä. Tullu näillä sivuilla pyörittyä kovasti. Vosinko pyytää pienen avun ja varmistuksen mun ruokiin.

Ensiksi kalorit ovat päivässä n.1400-1600, tiedän on todella vähän. Olen siis nainen 171cm ja 140kg, elikkä painonpudotuksesta olisi kyse. Seuraava kysymyskin kuuluu, että miten ihmeessä saan enemmän kaloreita kasaan, kun en vaan yksinkertaisesti jaksa syödä tarpeeksi? paistan kaikki voissa tai rypsiöljyssä Juustot on rasvaisimmasta päästä yms. Sitten jos tulee rasvaa, niin tulee myös proteiinia

Tässä parhaimman päivän päivän syömmingit

aamupala
broilerinfilesuikale 200g
avocado 50g
jäävuorisalaatti 100g
rypsiöljy 1rkl
sitruunamehu 1tl
kermajuusto 20g
kurkku 100g

Päivä
lohi 200g
voi 1rkl
majoneesi 1rkl
rypsiöljy 1tl
auringonkukansiemen 1rkl
paistettua kesäkurpitsaa 100g

Ilta
partaäijä 100g
kookoshiutale 20g
pellavansiemen 1rkl

kcal:1682 hh:17.1g rasv: 133.8g prot:104

Tiedän, että tuon määrän pupeltaminen tuntuu jo hankalalta.
Olsiin todella kiitollinen,jos joku viitsisi hiukan avittaa. Ovatko noi makrot ihan päin honkia. Joku päivä protskua tulee vain 65 ja rasvaa noukasti päälle 100.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-11-28 07:34:26 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 94916
Olen samaa mieltä, että närästys saa syömään enemmän ja useemmin. Silti se närästys ei tee oikeeta nälkää. Ainakin mulla aikoinaan kun oli vatsaosasto täysin sekaisin, niin sitä yritti jotain syömällä saada sen närästyksen ja pahan olon pois. Se vaan ei auttanut.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-11-28 20:16:30 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-11-02 00:06:55
Viestit: 1879
möksy kirjoitti:
Oon juuri aloittanu karppauksen tämä on päivä nro 2. Olen tehnyt ruokalistan viikoksi eteenpäin. Tämä tiivistelmä on todella hyvä. Kiitos tästä!!! Kirjoja mun todella vaikea lukea lukihäiriön takia, asiatekstin ymmärtäminen on aika hankalaa. Joten tämä on todella hyvä. Tullu näillä sivuilla pyörittyä kovasti. Vosinko pyytää pienen avun ja varmistuksen mun ruokiin.

Ensiksi kalorit ovat päivässä n.1400-1600, tiedän on todella vähän. Olen siis nainen 171cm ja 140kg, elikkä painonpudotuksesta olisi kyse. Seuraava kysymyskin kuuluu, että miten ihmeessä saan enemmän kaloreita kasaan, kun en vaan yksinkertaisesti jaksa syödä tarpeeksi? paistan kaikki voissa tai rypsiöljyssä Juustot on rasvaisimmasta päästä yms. Sitten jos tulee rasvaa, niin tulee myös proteiinia

Tässä parhaimman päivän päivän syömmingit

aamupala
broilerinfilesuikale 200g
avocado 50g
jäävuorisalaatti 100g
rypsiöljy 1rkl
sitruunamehu 1tl
kermajuusto 20g
kurkku 100g

Päivä
lohi 200g
voi 1rkl
majoneesi 1rkl
rypsiöljy 1tl
auringonkukansiemen 1rkl
paistettua kesäkurpitsaa 100g

Ilta
partaäijä 100g
kookoshiutale 20g
pellavansiemen 1rkl

kcal:1682 hh:17.1g rasv: 133.8g prot:104

Tiedän, että tuon määrän pupeltaminen tuntuu jo hankalalta.
Olsiin todella kiitollinen,jos joku viitsisi hiukan avittaa. Ovatko noi makrot ihan päin honkia. Joku päivä protskua tulee vain 65 ja rasvaa noukasti päälle 100.



Rasvaa koneesen lisää! Jos vaikka söisit lämpimiä kasviksia kun niiden kanssa on hyvinkin helppo lisäillä voita tai öljyä. Kaloritkin nousee.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-11-28 21:43:50 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-05-04 14:59:26
Viestit: 8323
Tänne kannattaa pistää noi "onko mun makrot oikein"-kysymykset niin useampi ihminen löytää ne helpommin:

viewtopic.php?f=13&t=29442&start=1050

_________________
Kuva

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-12-10 22:54:12 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-12-04 12:48:06
Viestit: 10
Nyt on pakko kysyä, kun ei millään mene jakeluun asti.. :oops: Olen ymmärtänyt, että jos päivän peruskaloritarve on X ja halutaan laihtua, tulee saatu kalorimäärä olla esim. 500 kcal vähemmän kuin tuo päivittäinen tarve. Meneekö edes tässä vaiheessa oikein? Jos sitten syö vain tuon koomakalori määrän, niin onko se aivan liian vähän? Olisiko hyvä nyrkkisääntö, että syö koomakalorimäärän + liikunnasta tulleen kalorivajeen? :shock:
Kun ei mene jakeluun, niin ei mene...
Esim. mulla (178cm, 92kg, nainen) on koomakalorit noin 1700kcal/vrk. Jos syön vain tuon määrän, teen itselleni hallaa oikein urakalla. Eikö? Jos vielä teen vaikkapa lumitöitä 500 kcal kuluttaen, niin mun pitäisi saada vuorokaudessa 2200 kcal. Riittääkö tuo 2200kcal laihduttamaan vai pitäisikö siitä jättää kaloreita pois jotta laihtuisi?

Kiitos ja anteeksi :)

_________________
Kuva

Aloituspaino 92,5 kg
Tavoitepaino 75 kg


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-12-11 00:40:12 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-05-04 14:59:26
Viestit: 8323
Ononen kirjoitti:
Esim. mulla (178cm, 92kg, nainen) on koomakalorit noin 1700kcal/vrk. Jos syön vain tuon määrän, teen itselleni hallaa oikein urakalla. Eikö? Jos vielä teen vaikkapa lumitöitä 500 kcal kuluttaen, niin mun pitäisi saada vuorokaudessa 2200 kcal. Riittääkö tuo 2200kcal laihduttamaan vai pitäisikö siitä jättää kaloreita pois jotta laihtuisi?


Kalorivajetta ei karpatessa tarvitse jos ei ole aineenvaihdunta ihan julmetun hidas, etenkin jos on saanut kroppansa rasvapolttoiseksi ja nuo insuliinihyrskyt pois tieltä. Elikkä kalorivajetta ei kannata harkita ennen kuin tulee jumi (ja jos olet vaikkapa hormonihäikkäinen ja/tai tiettyyn ikään ehtinyt nainen), joten syö ihmeessä tarpeeksi (tuolla koomakulutuksella sulla näkyy olevan ihan vilkas aineenvaihduntakin). Mutta muista että se istuminenkin ja jo pelkästään hereillä olo kuluttaa kaloreita, ei vain ne lumityöt. :D Toi mun linkittämä laskuri on tosi hyvä kun siinä näkee ne istumisestakin tulevat kalorit :D

_________________
Kuva

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-12-11 09:15:23 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-12-04 12:48:06
Viestit: 10
Kiitos riekko, tämän halusinkin kuulla ihan rautalangasta väännettynä :) Kait se on pikkuhiljaa pakko uskoa, että näin tämä homma toimii :smt041

_________________
Kuva

Aloituspaino 92,5 kg
Tavoitepaino 75 kg


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-12-11 09:54:59 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2010-11-17 16:27:13
Viestit: 331
Tää on kyllä loistava kiitoksia :) :)

_________________
Kuva

Kuva

Läskit pois alta, tervetuloa hoikka ja terve elämä!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-12-11 10:18:22 
Poissa
sinnikäs
sinnikäs

Liittynyt: 2010-06-26 08:30:41
Viestit: 2134
Mä käyn kans lukasemassa aika-ajoin tätä yhä uudestaan ja uudestaan!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-12-12 10:46:15 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2010-12-08 09:44:11
Viestit: 7
Kiitos hyvistä vinkeistä! Kaikkea ei edes osannut ajatella/etsiäkään ja tämä selvensi asioita kummasti! =D>

_________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*
I'm going to live through this and when it's all over, I'll never be hungry again!
- Scarlett O'Hara -

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-12-14 06:08:43 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-05-04 14:59:26
Viestit: 8323
Hyvä jos rautalanka auttoi! Muokkasin alkuperäistä viestiä nyt hieman tuon prodentarpeen osalta, josko selvittäisi asioita enemmän. Samoin hivutin noita rasva-arvioita vähän ylemmäksi kun ihmiset tuntuvat laskevan niitäkin ihan pirun alakanttiin. Eläköön kalorit! :mrgreen:

_________________
Kuva

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-12-16 02:40:59 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2010-12-13 00:28:23
Viestit: 5
heippa!
kiitos hyvästä yhteenvedosta, tähän on hyvä palata vielä monesti matkan varrella...! :D

_________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wKSz7bw/]Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-12-16 16:06:58 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-12-15 00:31:36
Viestit: 5
Kiitos todella hyvästä asioiden kiteytyksestä! =D> Olet kyllä nähnyt vaivaa - kiitos siitä!

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-12-16 16:34:00 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-05-04 14:59:26
Viestit: 8323
:respect: Kiitoksia! Riekoilla on taipumusta mahdottomaan potpottamiseen jolle ei meinaa loppua tulla :lol:

Pohdiskelen edelleenkin nälkään liittyvää lisäosaa tähän. Tai siis no, nälkään ja energiankulutukseen liittyvää juttua. En tiedä uskallanko tökkiä vielä hormonipuolta koska täällä on esim. kilpparijutuista paljon enemmänkin tietäviä. Sitä voisi kuitenkin sipaista, etenkin naishormonipuolta koska ihmiset eivät tunnu tietävän siitä tarpeeksi, esimerkiksi vaikkapa estrogeenin vaikutuksesta lihomiseen (estrogeenihan kerää rasvaa naiskehoon ja pienemmässä määrin mieskehoonkin). Ihan liian usein on tullut vastaan tyyppejä (etenkin miehiä) jotka uskovat että naiset lihovat helposti vain mielitekojen takia; että ihan vain PMS-suklaanhimosta niitä kymmeniä liikakiloja kertyisi. #-o Huhhuh. Ihmiskeho on monimutkainen vyyhti ja voisin ottaa vaikka elämäntehtäväkseni sen todistamisen ettei tarvitse olla mässyttäjä lihoakseen--pienikin hormonaalinen epätasapaino (jo pelkästään insuliinin puolesta) riittää.

Mutta ennen kuin tämä muuttuu pahemmaksi purkaukseksi niin lähden tästä mussuttamaan jauhelihaa ja voissa lilluvaa vihannesläjää... :mrgreen:

_________________
Kuva

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-01-02 22:06:06 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-10-28 10:31:44
Viestit: 147
Nosto ylöspäin.
Uudet aloittelijat, tämä ketju kannattaa lukea niin pääsee hieman perille asian ytimestä. Tervetuloa.

Ja Riekko milloinkas tuo nälkää liittyvä lisäosaon tulossa? :wink:


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-01-03 23:18:10 
Poissa
valkosipulikarppi
valkosipulikarppi

Liittynyt: 2010-03-28 21:46:17
Viestit: 6177
Hyvin uusi karppi kiittää! :) Tässä oli paljon hyödyllistä tietoa tiiviissä paketissa. Ja olisi vallan mainiota, jos snowgrouse jaksaisi kirjoittaa lisäosankin!

_________________
Kirjailua


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 217 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 14 5 6 7 811 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)