karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-25 11:42:01

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 191 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 14 5 6 7 810 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Atkinsin induktio
ViestiLähetetty: 2008-03-06 23:23:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-01-22 16:57:57
Viestit: 777
haili kirjoitti:
Mä laskisin ateriaksi jos siitä tulee n. 500kcal


helkkari yli puolet niistä kaloreista joita saan syömällä "tarpeen mukaan"

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Atkinsin induktio
ViestiLähetetty: 2008-03-07 06:49:31 
Poissa
Leijona
Leijona
Avatar

Liittynyt: 2007-04-11 20:57:52
Viestit: 5885
Graavilohi kirjoitti:
haili kirjoitti:
Mä laskisin ateriaksi jos siitä tulee n. 500kcal


helkkari yli puolet niistä kaloreista joita saan syömällä "tarpeen mukaan"


:oops: Nyt taisin suhteuttaa omiin syömisiini 3...4Mcal. Eli jos muutettaisiin niin että jos se on n.15E% niin oisko sitten kaavat kohillaan. Taitaa muuten aika monelle warrioorille noi öljyhuikat ja kermakahvit muuttua aterioiksi. Pohtikaas tätä nyt muutkin, ettei tää karkaa käsistä ;)

Tästähän voi kohta aloittaa ketjun "Mikä on Ateria?"

_________________
Cats are carnivores.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Atkinsin induktio
ViestiLähetetty: 2008-03-07 14:28:47 
Poissa
korpikarppi
korpikarppi

Liittynyt: 2006-02-09 00:48:42
Viestit: 2823
haili kirjoitti:
Mä laskisin ateriaksi jos siitä tulee n. 500kcal ja sehän ei oo kovin paljoa.


tastakin on eri mielipiteita. Lasketaanko kourallinen pahkinoita ateriaksi? Mukillinen kermakahvia? Ohjelinkissa mika on Eleisonin ketjussa sanotaan etta mita tahansa mita laittaa suuhunsa vatsa kokee ateriana koska sen pitaa tyoskennella. talla perusteella ei tarvis olla noin iso kalorimaara. Hampaiden puolesta laskettais ateriaksi mika tahansa mika aiheuttaa happohyokkayksen eiko vain?

_________________
Lean body mass is me, fat is ON me.
(Dr Vince Quas)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Atkinsin induktio
ViestiLähetetty: 2008-03-07 15:01:12 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-12-15 11:25:39
Viestit: 325
haili kirjoitti:
Tästähän voi kohta aloittaa ketjun "Mikä on Ateria?"


Olis hyvin tarpeellinen ketju :)
Oon nimittäin juuri lukemassa Aki Loikkasen H-limit kirjaa, enkä millään ymmärrä sitä, että täällä palstalla (ja Loikkanen itsekin) puhutaan "Loikkasen iltasyönnistä" ja yhdestä ainoasta ateriasta. Kun mun laskujen mukaan niitä aterioita on ainaskin neljä (aamupala, "päivän proteiini- ja suolatäydennys, välipala, ja illallinen), + ehkä pari kahvi-mutustelua päälle. Toki jos ateria määritellään siten, että se on tietynniminen syömistapahtuma, niin sitten ymmärrän :) Tai ehkäpä se määritellään niin, että verensokeri ja insuliini ei juuri heilahda. Mutta silloinhan Atkinsin induktiolla ei välttämättä ole yhtään ateriaa, jos proteiinit pitää kohtuudessa...

Eipä tällä sinänsä ole merkitystä, mutta kun itse olen miettinyt, että päiväpaasto-iltasyönti olis kyllä tosi kätevä tapa syödä, niin ei tarviis tehä aina töihin eväitä mukaan, mutta että itse en kyllä jaksaisi syömättä koko päivää iltaan asti. Mutta jos "syömättä iltaan asti" tarkoittaakin sitä, että esim. aamulla syö kananmunan ja jugurtin ja kasviksia/marjoja, puolilta päivin 15g annos proteiinipitoista ruokaa + kasviksia (ja suolaa) ja vielä viiden tienoilla "välipalana" vaikkapa pähkinöitä tms. niin kyllä mä sitten varmaankin jaksaisin iltakahdeksaan oottaa, että pääsee syömään.

_________________
"We can't solve problems by using the same kind of thinking we used when we created them." --Albert Einstein
---------------------------
Terveysongelmien vuoksi karppauksesta kiinnostunut, mutta oma tyyli ja toteutus hakusessa...


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Atkinsin induktio
ViestiLähetetty: 2008-03-07 15:40:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-12-22 20:15:10
Viestit: 842
Minä olen myös ihmetellyt että miten niin noudatetaan pätkäpaastoa tai warrioria kun muutaman tunnin välein syödään juustoa, rasvaa, pähkinää yms.. Itse luokittelisin ateriaksi kaiken muun paitsi puhtaan rasvan nauttimisen.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Atkinsin induktio
ViestiLähetetty: 2008-03-07 20:39:10 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47843
Joo, tyylejä on tuolla pätkittelypuolella todella monia :lol:

Katsotaan nyt, moniko löytää tavan, joka tuntuu hyvältä? Tuota voisi ajatella vaikka eräänlaisena leikkikehänä tai koekenttänä - ehkä useimmille vain yksi tapa lisää oppia kuuntelemaan omaa kroppaansa? Ja vain joillekin meistä se tapa, joka sitten sopiikin?


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Atkinsin induktio
ViestiLähetetty: 2008-03-07 21:19:30 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

Liittynyt: 2004-08-22 10:41:55
Viestit: 11181
els kirjoitti:
Joo, tyylejä on tuolla pätkittelypuolella todella monia :lol:

Katsotaan nyt, moniko löytää tavan, joka tuntuu hyvältä? Tuota voisi ajatella vaikka eräänlaisena leikkikehänä tai koekenttänä - ehkä useimmille vain yksi tapa lisää oppia kuuntelemaan omaa kroppaansa? Ja vain joillekin meistä se tapa, joka sitten sopiikin?


Tyylejä näyttää olevan monta ja varmasti niistä monenlaisista myös jokin sopii jollekin mainiosti. Mutta, Atknsin induktioon ei kuulu pätkäpaasto ja tuossa aiemmin kritisoin hiukan täysin eri ruokavalioiden "sekoitusta" josta saattaa seurata "sekoitusta".

Tämäkin (minun osalta) vain poiki ajatusesta että joku saattaa pitää induktiolle ehkä sopimattoman pitkiä ateriavälejä joka saattaa tuntuakin helpolle mutta joka saattaa kostautua ajan kanssa. Tässä ei aina toimi kehon "kuuntelu". Tai ainakin se on vaikeaa.

Oman kehon kuuntelua oli ainakin minulla myös silloin kun se sitten johti tavattomaan lihomiseen.
Mistä sen tietää koska kehoa on kuunneltava ja koska ei. Minä ainakin lihotessani söin nälkäsignaalin ohjaamana ja se signaali tuli sisältäni. ;)

Joskus on signaali myös sellainen että se voi johtaa liian vähäiseen syöntiin, silloinkaan ei kai pidä kuunnella kehoa. Tämä oman kehon kuunteluasia on hankala seikka. Kun kaikki on kunnossa - keho ja ravinto lienee se helpompaa. Väärällä ravinnolla tai "rikkinäisellä" keholla se saattaa olla sekaisin ja nyt sitten kun siinä tilanteessa laitetaan poikkeuksellinen ruokavalio korjaamaan pikkeuksellista tilannetta (esim paha ylipaino tms) ei nämä "kuuntelut" aina toimi. On se vaikeaa - omaa kehoa olisi kuunneltava mutta sitten olisi tiedettävä koska se viesti on oikea ja koska väärä. ;)

Mutta ns pätkäpaasto tai mitä tyylinimiä siellä esiintyykin saattaa siis vallan mainiosti sopia jollekin.. Niissä saattaa olla yksilötasolle joku tyyli olla vallan hyvä.

Äsh... mitä siis yritän selittää. Siis en ajattele niistä negatiivisia, mikäli sellainen vaikutelma jossin kohden syntyi, vaan toki niin että niissä voi olla monelle ihan monella tavalla hyviä tai opettavia juttuja ja toimivia. Mutta, ne eivät ole Atkins induktiota.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Atkinsin induktio
ViestiLähetetty: 2008-03-08 00:03:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-10-09 16:25:52
Viestit: 855
Joo, en minäkään varmaan täysi soturi ole kun lattea tulee juotua päivittäin. Vieroitus lähtee kohta käyntiin, sitten kun ei enää ole kahvinkeitintä [-X Taidan olla ihan omalla epäterveellisellä dietilläni, josta ainakin viime päivien perusteellä puuttuvat rasva ja proteiinit :? En ainakaan voi hiuksettomana mummona valittaa kuinka epäterveellinen se atkins oli, kun tiedän etten sitä ikinä osannut noudattaakaan. Enkä myöskään kehtaa kertoa noudattavani ruokavaliota jonka nimi on warrior, onneksi en noudata sitäkään... Kuvittelen vain :lol:

Ihme vuodatus, en vain ymmärrä miksen osaa syödä ja olla ajattelematta ruokaa muunakin kuin polttoaineena. En uskalla kohta syödä mitään, jollei se ole uber terveellistä. Kaikesta ruuasta tulee vain huono omatunto 'liikaa hiilareita, missä vitamiinit, tämänkin tilalta olisit voinut syödä jotain parempaa.., jne' Huoh, kaipa se joskus helpottaa :|

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Atkinsin induktio
ViestiLähetetty: 2008-03-08 07:18:44 
Poissa
Leijona
Leijona
Avatar

Liittynyt: 2007-04-11 20:57:52
Viestit: 5885
Tämä on meille kaikille - ei pelkästään Eleisonille, mutta sai alkunsa kuitenkin ylläolevasta tekstistä. Näin viikonloppuna ihan oikeasti lähes kaikilla meistä on aikaa! Vuorotyössä oleville sanon, että toivottavasti teit hyvät eväät ;)
Yleisesti: Menet kauppaan tai torille ja ostat ison kimpaleen lohta tai possua. Köntti uuniiin ja hiihtolenkille tai jotain muuta ulkoilua. Saunaan ja köntin kimppuun. Jos possua niin muista sipuli ja jos lohta niin joitakin yrttejä+kermaa nyt vähintään. Nautinto parhaimmillaan ilman laskemista tai mitään muitakaan stressitekijöitä. Otat vielä sidukan tai oluen saunan päälle niin maanantaina vaaka näyttää aika hauskoja lukuja. -> laskee..... Ja jos voit niin koko perhe mukaan. Isille ja äitille laatuaikaa ilman sitä iänikuista sykemittaria! Nauttikaa elämästä ja ruuasta. Se on myös induktion tarkoitus. Roope aikoinaan suositteli jos jonkinmoisia stressinpoistokeinoja. Tää oli mun ehdotus. Rypyt pois otsalta. ;)

_________________
Cats are carnivores.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Atkinsin induktio
ViestiLähetetty: 2008-03-08 09:33:29 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

Liittynyt: 2004-08-22 10:41:55
Viestit: 11181
Eleison kirjoitti:
En uskalla kohta syödä mitään, jollei se ole uber terveellistä. Kaikesta ruuasta tulee vain huono omatunto 'liikaa hiilareita, missä vitamiinit, tämänkin tilalta olisit voinut syödä jotain parempaa.., jne'


Tuolla suolla voi vaikka kuolla.

Munat, kalat, possut, kanat, marjat, pähkinät, ja jonkin verran ne kaninruuatkin ovat uber terveellisiä. Ne tukevat elämän jatkumista.

Mutta, miten vaikuttaa sinne korven väliin siten että tuon kaltainen ruokastressi ja ahdistus vähenisi... siinäpä olisi työsarkaa erilaisilla ruokafoorumeillakin.

Eivät nuokaan kovin sairailta näytä... missä ihmeessä heidän vitamiinit ja hivenet ovat. Heidän ruoka näyttää kuitenkin uber terveelliseltä.

Aitoja "karppilapsia" ja hiukan aikuisiakin

Siellä sv taudit ja 2-tyypin diabetes ovat harvinaisuuksia, ei poksahda haima - ei maksa, eikä siellä veriputket tukkeudu. (ravinnon rasvaenergia luokkaa 70-90%)

"Muktuk is the beluga skin with a thin layer of fat attached. It is a favourite for everyone."

"Jeannie likes muktuk! Muktuk is
eaten raw. Many students took
some home for their families."

Siellä eivät ole konsensustohtorit ja professorit -- Puskat & Gyllingit -- juottamassa elintärkeää kasviöljyä eikä sipaisemassa erikoistutkija P.Hakalan suonet suojaavaa margariinia ohuesti ruisleivälle. Eikä siellä diabeteksen parasta preventiota ole rasvaton pikapuuro, riisi ja peruna.

Surullista sensijaan on että wiina suoraan ja epäsuoraan sekä tupakka tappaa siellä sitten sitäkin enemmän. Ilmaston muutos hoitaa sitten tuossa luonnon laboratoriossa lopun tuhon.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Atkinsin induktio
ViestiLähetetty: 2008-03-08 09:52:07 
Poissa
Leijona
Leijona
Avatar

Liittynyt: 2007-04-11 20:57:52
Viestit: 5885
Tehdääks tonne matkoja? Tahtoo belugaa =D>

_________________
Cats are carnivores.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Atkinsin induktio
ViestiLähetetty: 2008-03-08 10:11:47 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

Liittynyt: 2004-08-22 10:41:55
Viestit: 11181
haili kirjoitti:
Tehdääks tonne matkoja? Tahtoo belugaa =D>


Käsittääkseni kyllä.

Siellä nykyisin kuitenkin kouluissakin köksän tunneilla opetetaan pullan ja kaakun leivontaa sekä puuron keittoa ja pizzan paistoa.

Tämä globali.... siis kokakolalisaatio on pyyhkäissyt ajat sitten yli telluksen tuhoten niin kulttuurit kuin terveydenkin. Se leviää ikäänkuin pahin kuviteltavissa oleva pandemia (mutta petollisen hidas) tuhoten vähitellen kaiken - enkä nyt trakoita etupäässä ruokaa. Siihen vain ei ole oikeasti havahduttu. Hitaat trendit ovat petollisia. Mikään yksi muutos ei ylitä havahtumiskynnystä ja laukaise vastatoimia. Siltä totaalituholta ei tule säästymään näillä näkymin mikään eikä kukaan. Valitettavasti. Jos "tornitus" olisi ollut aito kuten Linkola uskoi lausuessaan että se oli napakymppi - täsmäisku... vaan kun se ei jatkunutkaan - se olikin täyttänyt aivan toisen tarkoituksen. Kun se vaikuttikin juuri paradoksaalisesti niin... no lapsemme kohdannevat sen tulevat jatkot.

H.Kissinger aikanaan osallistui glob... kokakolalisaatio prosessin jo eletyn jatko-osan käsikirjoitukseen. Sitä on toki myöhemmin täydennetty.

Eikunsiis...öh... takaisin ravitsemuspolitiikkaan.. ;)

Ilmaston muutoksen seurauksena joillain inuiittialueilla suunnitellaan jo että perunaa voisi viljellä... kun perinteisen ruuan saanti on käymässä mahdottomaksi...


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Atkinsin induktio
ViestiLähetetty: 2008-03-08 10:42:50 
Poissa
Leijona
Leijona
Avatar

Liittynyt: 2007-04-11 20:57:52
Viestit: 5885
Tätä mää en kyll hyväksy ollenkaan. :evil: Jos siis on olemassa edes yks kansa jota länsimainen hapatus ei oo pilannu, niin se pitää säilyttää! Jos vaan näinkin isossa insinöörissä on edes pieni vaikuttamisen mahdollisuus, niin sen varmasti teen. Mää alan nyt just räyhäämään tästä ja jatkan niin kauan että mulla on lippu sinne vihreeseen maahan. Tai alaskaan.

_________________
Cats are carnivores.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Atkinsin induktio
ViestiLähetetty: 2008-03-08 12:48:46 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47843
Pappa kirjoitti:
"]Äsh... mitä siis yritän selittää. Siis en ajattele niistä negatiivisia, mikäli sellainen vaikutelma jossin kohden syntyi, vaan toki niin että niissä voi olla monelle ihan monella tavalla hyviä tai opettavia juttuja ja toimivia. Mutta, ne eivät ole Atkins induktiota.

Juu eivät. Kuten ei oikeasti myöskään kalorilaskut eikä vähärasvainen liha... ja tarkemmin mietittyäni voisin vaikka lyödä vetoa, että Roope jätti omasta induktiostaan rahkat ja raejuustot pois myös liian vähäisen rasvan takia - eikä vain jenkkiversioiden hiilarien takia? Ja ehdotteli hiiilarien nostoa jo parin viikon jälkeen...

Paastottelu tuskin sopii kaikille, vakka miten kokonaiset kansakunnat ovatkin harrasteet vaikkapa jokavuotista ramadania. Mutta sama pätenee myös induktioon? Ja... moniko edes täällä karpeissa harrastaa induktiota aikuisten oikeasti Atkinssin tapaan? :lol:


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Atkinsin induktio
ViestiLähetetty: 2008-03-08 12:53:11 
Poissa
kermakarppi
kermakarppi

Liittynyt: 2004-11-07 14:24:13
Viestit: 6649
els kirjoitti:
Paastottelu tuskin sopii kaikille, vakka miten kokonaiset kansakunnat ovatkin harrasteet vaikkapa jokavuotista ramadania.

OT: Ramadan on keksitty aikaisintaan 600-luvulla, joten ei siihen ainakaan ole kauheasti ihmissuku ehtinyt sopeutua muuten kuin tapakulttuurina. :)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Atkinsin induktio
ViestiLähetetty: 2008-03-08 13:11:10 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

Liittynyt: 2004-08-22 10:41:55
Viestit: 11181
els kirjoitti:
Pappa kirjoitti:
"]Äsh... mitä siis yritän selittää. Siis en ajattele niistä negatiivisia, mikäli sellainen vaikutelma jossin kohden syntyi, vaan toki niin että niissä voi olla monelle ihan monella tavalla hyviä tai opettavia juttuja ja toimivia. Mutta, ne eivät ole Atkins induktiota.


Juu eivät. Kuten ei oikeasti myöskään kalorilaskut eikä vähärasvainen liha... ja tarkemmin mietittyäni voisin vaikka lyödä vetoa, että Roope jätti omasta induktiostaan rahkat ja raejuustot pois myös liian vähäisen rasvan takia - eikä vain jenkkiversioiden hiilarien takia? Ja ehdotteli hiiilarien nostoa jo parin viikon jälkeen...



Minulla on tästä saman kaltainen usko.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Atkinsin induktio
ViestiLähetetty: 2008-03-08 19:37:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-10-07 10:28:00
Viestit: 1737
Lainaa:
Ja... moniko edes täällä karpeissa harrastaa induktiota aikuisten oikeasti Atkinssin tapaan? :lol:


Hah, en ole uudempia Atkinsejä ikinä nähnytkään, mutta täytyy tunnustaa etten ole vielä tehnyt ensimmäistäkään Dieettivallankumouskäärylettä (Vm-77) kirjastani - liekö sen ohjetta enää uudemmissa painoksissa... :lol:


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Atkinsin induktio
ViestiLähetetty: 2008-03-08 22:46:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-09-16 12:11:10
Viestit: 2334
Pappa kirjoitti:
Tämäkin (minun osalta) vain poiki ajatusesta että joku saattaa pitää induktiolle ehkä sopimattoman pitkiä ateriavälejä joka saattaa tuntuakin helpolle mutta joka saattaa kostautua ajan kanssa. Tässä ei aina toimi kehon "kuuntelu". Tai ainakin se on vaikeaa.

Oman kehon kuuntelua oli ainakin minulla myös silloin kun se sitten johti tavattomaan lihomiseen.
Mistä sen tietää koska kehoa on kuunneltava ja koska ei. Minä ainakin lihotessani söin nälkäsignaalin ohjaamana ja se signaali tuli sisältäni. ;)

Joskus on signaali myös sellainen että se voi johtaa liian vähäiseen syöntiin, silloinkaan ei kai pidä kuunnella kehoa. Tämä oman kehon kuunteluasia on hankala seikka. Kun kaikki on kunnossa - keho ja ravinto lienee se helpompaa. Väärällä ravinnolla tai "rikkinäisellä" keholla se saattaa olla sekaisin ja nyt sitten kun siinä tilanteessa laitetaan poikkeuksellinen ruokavalio korjaamaan pikkeuksellista tilannetta (esim paha ylipaino tms) ei nämä "kuuntelut" aina toimi. On se vaikeaa - omaa kehoa olisi kuunneltava mutta sitten olisi tiedettävä koska se viesti on oikea ja koska väärä. ;)


Tavattoman hyvä pointti "oman kehon kuuntelemisesta"! Tämä asia tulee esiin myös tuolla raskaus-puolella, kun keskustellaan erikoisista syömähimoista raskauden aikana.

_________________
"Kyllä meitissä ihan missille asti muotoja riittää - neljälle, viidellekki."


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Atkinsin induktio
ViestiLähetetty: 2008-03-08 23:08:31 
Poissa
sitruskarppi
sitruskarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-01-23 10:43:50
Viestit: 10980
Hassua tuo ajattelemattomuus...
Itse loman kunniaksi ajattelin unohtaa makrot ja laskemiset ja söin sitä mikä hyvältä maistoi (karpisti tietty :) ) ja liikuin kyllä reilusti myös, kun oli kerrankin aikaa ihan sitä varten. Mutta sinne hävisi jumitukset ja muut.. ja viikon saldona -1kg. [-o<

Itsellä ainakin näemmä stressi "saikos tätä syödä, tulikohan liikaa hiilareita, mistäs minä vielä rasvaa kiskoisin..." aiheuttaa sen, että paino jumahtaa.. Kalorit tosin on jääneet melko pienelle tällä linjalla, mutta prosentuaalisesti menee melko ideaalisti:) Ehkä sitä tosian oppii edes jossain määrin kroppaansa kuuntelemaan.. Niin ja aikaisemmin jätin maitotuotteetkin pois, kun Atkinsin kirjassa mainittiin (samoin kuin täällä) että ne voi jumia painoa. Mutta loman kunniaksi olen maitoakin juonut :roll: Eikä jumittanut...

Kohta olisi paluu arkeen.. täytyy katsoa miten sitten onnistuu tuo rento ajattelutapa, kun sitä ruokaa ei saakaan enää kun mieli tekee.. vaan jospa se luistaisi.. stressiä en ainakaan moisesta ota :lol:


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Atkinsin induktio
ViestiLähetetty: 2008-03-28 15:44:10 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2008-01-19 20:31:00
Viestit: 185
kysyin sisätautien ja nefrologian (munuaistautien) erikoislääkäriltä s-postitse proteiiniasiasta: näin hän vastasi: ns. atkinsin dieetti on lyhyellä tähtäimellä osoittautunut tehokkaaksi painonpudotustavaksi, mutta sen pitkäaikaisvaikutuksista ei ole riittävästi tutkimustietoa, jotta sitä voitaisiin suositella. siksi koululääketiede suhtautuu pidättyvästi atkinsin dieettiin. vielä vähemmän on tietoa atkinsin ja munuaisten välisestä yhteydestä, mutta nykyisen tiedon valossa suhtautuisin varovasti atkinsin dieetttiin, varsinkin jos munuaistoiminta on lievästikin alentunut.
en voi linkittää tätä koska viestissä on nimeni. eikä lienee soveliasta ilmoittaa lääkärin nimeä, tai firmaa jota hän edustaa. jos joku haluaa ne tietää, voi kysyä suoraan minulta yks.viestillä.
kommentti: kiinnostavaa oli nuo sanat: lyhyellä tähtäimellä, sekä pitkäaik. vaikutukset. antanee miettimisen aihetta. jos välttämättä haluaa olla atkinsilla olisi varmaan tärkeää teetättää munuaisarvotesti, kreatiniini.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 191 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 14 5 6 7 810 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)