karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-15 03:47:56

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 39 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2008-07-27 22:35:10 
Poissa
sintti
sintti

juu, siinä ollaankin onnekkaita, että molemmat ollaan tässä samassa taloudessa samaa mieltä tästä ja pyritään olemaan täysillä mukana. tai no, ollaan ! :)
ehdittiin jo ajatella että tehdään niin, että ompelija tekee meille häihin, minulle liian pienen mekon, ja sulhaselle liian pienen smokin, joihin on pakko mahtua, eli pakko, pakko, pakko ja vielä pakko tehdä jotain. :D
nyt ei enää (tähän elämäntapaan tutustuttuani) tunnu siltä että pakko! vaan tuntuu kerrankin ennemmin siltä, että on oikeasti olemassa hyvä "erilainen" mahdollisuus ja paljon näyttöä siitä että se todella onnistuu. nytkun vaan skarpataan (ja karpataan) niin jospa se lähtisi siitä eteenpäin, voisi tehdä keväällä sopivat vaatteet, silloin pienempää kokoa. =D>

hyvä, että meidän lisäksi tosian löytyy paljon muitakin, ja tästä on kyllä meille apua, että saa tukea ja vinkkejä Teiltä muilta !

ei muutakun unille ja näillä EVÄILLÄ huomenna eteenpäin! :)

ViestiLähetetty: 2008-07-28 11:15:11 
Poissa
fiiliskarppi
fiiliskarppi

:oops: Nythän lipsahti pahemman laatuinen asiavirhe: Laihdu ilman nälkää on tietenkin Salmenkaidan ja Tavin kirjoittama kirja, eikä Heikkilän. Anteeksi kovasti, tuskin tässä pahaa vahinkoa ehätti syntymään.
Mutta se kannattaa joka tapauksessa lukea kuitenkin, ja lue Heikkilääkin ja muitakin! Sieltä löytyy vinkkiä ja vastausta!

ViestiLähetetty: 2008-07-29 20:10:01 
Poissa
sintti
sintti

aaaa, ei sattunut vahinkoa! kirjastoon menossa vasta huomenna! :) täytyypä etsiä sitä kirjaa. / niitä kirjoja.

tänään on ollut kauhean pöhö päivä. :shock: vatsassa tuntunut tosi "painava" tunne.
syönyt kuten jo kerroin aiemmin, ainoastaan lisäten salaattia ja hiukan pienempiä määriä proteiineja. siis olo on kuin räjähtämäisillään olevalla pommilla. (tai mitä lie nekään tuntevat :D)
mut varmaan ihan vaaratonta kuitenkin, koska vasta näin alussa minä.. ?

ainiin, on täällä varmaan jossain kerrottukkin, mutta ei ottanut silmään, ööh..
nesterallit tulossa viikonloppuna ja minä ajattelin PITKÄSTÄ aika maistaa jotakin naista väkevämpää. mitähän se sitten mahd. voisi olla ajatellen tätä uutta "elämäntapaa"?
katsoin, että light mansikka siiderissä ala golden cap olis 100/ml 0,8hh. ...puolen litran, tai vajaakin törppö, joten n. 4hh. ? ajatuksena ei tosin juoda niitäkään montaa...
mutta.. miten se menee ?
ja ihankuin olisinkin lukenut täältä palstalta, ettei oikeen ketokarppaus ja väkevä sovi yhteen millään lailla, ei missään määrin ? :shock:

ViestiLähetetty: 2008-07-29 20:53:12 
Poissa
sintti
sintti

niin ja unohdin äsken mainita. ihan hyvin on alkanut kuvottamaan tuo lihansyönti. ou mai gosh.
kai tämäkin vaihe ohi menee ? :o
tuntuu siltä että mikä tahansa - vaikka joku liivatteeseen tehty hyytelö parantaisi asian, vain ei uskalla syödä vielä tässä vaiheessa. joku kevyt ei-lihaisa iltapala olisi aivan ihana juttu.
täytyy vissiin tutkia kunnolla noita reseptejä, josko sieltä jotain löytyisi.
ja voi että tekis mieli vadelmarahkaa. pakkasessa itsepoimittuja (vissiin viime vuotisia) ei-sokeroituja ja kyllä maistuis. täytyy vissiin vielä odotella. :?

ViestiLähetetty: 2008-07-30 09:18:10 
Poissa
taistelukala
taistelukala

Marjat kannattaa ihan alussa unohtaa, jotta koko homma lähtee hyvin käyntiin. Mutta kun homma jo sujuu, niin esim. vadelma tai mustikka käy pieninä määrinä. Vadelmassa on hiilareita 4,1 kun mustikassa oli yli 6. Samoin rahkat sun muut. Kun huomaat että paino lähtee hyvin laskemaan, niin voit kokeilla pieninä annoksina rahkaa, partista tms, sekä noita marjoja ja katsoa lähteekö jumittamaan. Tämä siis mun ajatukseni ja kokemukseni. Toisilla ei ole mitään ongelmia noitten marjojen ja rahkojen kanssa, toisilla taas on. Kokeilemalla löytyy oma juttu.

ViestiLähetetty: 2008-07-30 09:51:23 
Poissa
sintti
sintti

joo, täytyy tossa tosiaan tutkia tätä painonlaskua ensiksi..ettei käy huonosti.
ei ole vaakaa eikä mittaa kotona niin tietää aika huonosti aina onko tapahtunut mitään..
ja nyt on olo taas parempi. onneksi. toista samanlaista eilistä ei tarvitse. :evil:
kiitoksia neuvoista!

ViestiLähetetty: 2008-07-30 13:33:49 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Tosta kijasta eli Laihdu ilman nälkää. Mä ostin sen kirjatorilta, hinta 6.50€ toisessa kirjakaupassa sama kirja 42€ [-X

ViestiLähetetty: 2008-07-30 17:46:32 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Ostin kuukausi sitten Laihdu ilman nälkää Prismasta 7,90€. Siellä taisi olla samaan aikaan tarjouksessa myös Syö rasvaa ja laihdu-opus sekä Laihdu ilman nälkää juhlaruokaversio. Olivat muistaakseni saman hintaisiakin. (Ketuttaa kun ostin juhlaruokaversion viikkoa aikaisemmin 35€:lla kirjakaupasta.)

ViestiLähetetty: 2008-07-30 19:54:55 
Poissa
sintti
sintti

ai, niitä sais niin edullisesti ostettua itsellekkin. :o täytyypä sit kierrellä noita kirjakauppojakin, hyvä tietää!

tänään ei oo menny muuten alas paljon mitään ruokaa. oksettanu jotenki ruuan ajatteleminenkin.
haittaakohan se paljon ?

ViestiLähetetty: 2008-07-30 21:02:33 
Poissa
taistelukala
taistelukala

Joillekin ketoosi aiheuttaa tuota oksettamista, kun vain ajatteleekin ruokaa. Tai sitten mahatauti..... tai raskaus......

ViestiLähetetty: 2008-07-31 10:34:28 
Poissa
sintti
sintti

o-ou. heh. ei kai raskaus sentään, epäilyt ovat kyllä suuret! :D
eilen söin niin vähän, että nyt tuntuu että vois syödä ihan kauheesti :D
pistin kanaa uuniin ja sitä pääseekin pian syömään.
ainiin, eilen päätettiin siirtää tuota "iltapalaa" (sikäli että sen aina tarvitsisi) niin aikaisempaan, puoli kahdeksalta syödään iltaisin viimeisen kerran.
eilen illalla näytti miehelläni puntari - 3kg!! (itsehän en päässyt tarkastamaan omaani, tällä kertaa ei joutanut anoppilaan).
mutta vähän upeeta! hospa se minullakin tästä lähtisi sujumaan.. jos meillä olikin se jumi heti tuohon alkuun?!! :D :D heh.

ViestiLähetetty: 2008-08-01 15:15:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ja tietysti kuukautiskierto vaikuttaa, ainaki mulla. Mulla tulee turvotuspömppö sillon, niinku muutamalla miljoonalla muullakin naisella :mrgreen: Muistaakseni täällä on muutama muuki ketoosissa valitellu pömppöä, joka on tullu ja häipynykki sitten vähin äänin.
Piti vielä lisätä, että sun mies varmaan painaa enemmän, niin sit noita rasvoja kans hälle enemmän ku tuo 100g..ja varmaan sullekin ois vähä enemmän hyväksi. En itekkää oo noista rasvoista kovin perillä, mutta oon pyrkiny jotain 100-120g syömään..jostai syystä tuntuu, että helposti menee siihen 90g ja sit pitää alkaa ihan keksimään, että mihin sitä lisäis..nyt oonki sit lisänny muihinki ruokiin vielä enemmän, että josko se sit siitä. Täällä on noista rasvoista ym tosi paljon keskustelua (kuin protskuistakin), tosin mulla tahtoo unohtua iana nuo sitten jonkun ajan päästä kuitenki..jää vain omalle kohdalle se käsitys, mitä suurinpiirtein pitäis olla.

ViestiLähetetty: 2008-08-02 10:08:04 
Poissa
sintti
sintti

joo, itseasiassa minä mietinkin, että pitäisiköhän tuon miekkosen syödä niitä rasvoja enemmän, kun painoa hänellä tosiaan runsaammin kuin minulla.. no hyvä tietää!
sitten mulla olis sellaistakin kysyttävää..
mikä on se vaihe, jossa kannattaa siirtyä alakarppaamaan ?
silloin kun se siltä tuntuu ? :D mutta miltä se tuntuu kun on sen aika ? :D
heh mä oon itse ajatellut kokoajan että eihän multa kiloja karise eikä senttejä lähde, eilen sitten pääsin käsiksi mittanauhaan sekä puntariin. -7cm ja -4kg :o ohhoh. vieläkö ne niitä nesteitä ?
eli tuota.. lähteekö painoa myös alakarppaamalla ?
tavoitepudotus on meillä miehelläni n. -15kg ja minulla -20kg.
kiirettähän tässä ei itseasiassa ole, eihän se rasva kiireesti keräydykkään, vaan vuosia sitä on kerätty :?
nyt siis ollaan oltu lähes 3viikkoa..(ellen nyt oo mennyt sekaisin päivissä) ketokarpilla ja siinä olivat tulokset.
haluttaisiin hieman monipuolistaa, kohtuuden rajoissa ruokavaliotamme, joten onko jo liian aikaista aloittaa alakrappaus?
juu nyt varmaan oli taas niin fiksuja kysymyksiä että ohhoijjakkaa :D
kiitos kuitenkin jo etukäteen heille jotka

ViestiLähetetty: 2008-08-02 13:13:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Heippa

Itse olen ollut nyt 4 viikkoa induktiohiilareilla ja vielä viikon jatkan. Kuten täältä foorumiltakin ilmenee, ihan siinä "koulukirja" -atkinsversiossa aletaan jo 2 viikon jälkeen nostaa hiilarirajaa 5 g / vrk aina viikoksi kerrallaan kunnes ollaan saavutettu se oma miellyttävä taso.

Käsittääkseni kuitenkin mikään ei estä (jos ei ole terveyshaittoja esiintynyt) jatkamasta induktiohiilarimäärillä vaikka koko dieetin ajan. Tarvitsee vaan huolehtia siitä lisäravinnepolitiikasta sitten koska 20 grammaa hiilihydraattia ei takaa riittäviä hivenainemääriä.

Teillä on kuitenkin aikaa pudottaa tuota painoa niin voitte hyvin alakarpata koko dieettinne ajan, mahdollisesti jopa hyväkarpata jos sillä paino putoaa - ihmiset on erilaisia tämän suhteen. Kyllä noilla molemmilla tuloksia tulee mutta sekin lie yksilöllistä että millä aikajänteellä. Kokeilkaa nostaa kerralla vaikka vähän reippaammin niitä rajoja muutaman viikon ajaksi (huom. tarkoitan vaikka 10 grammalla, en mitään 50 g / vrk rymäytystä :P), se riittävä hiilihydraatin saanti auttaa toisilla siihen ettei tule mitään repsahdustarvetta kun saa hyvää ja monipuolista ruokaa. Jos tuntuu että se mitä syötte nyt ei tyydytä kaikkia tarpeita (esim ei pysty herkuttelemaan vaikka marjoilla ja rahkalla kun hiilariraja ei anna periksi) omalla kohdalla tää johtais ainakin siihen että tarvitaan "palkintopäivä" jolloin voi syödä sit mitä vaan. Korostan että tää on oma henkkoht mielipide - mulla ei ole kuitenkaan nyt ollut himoja tän neljän viikon aikana, tosin pari kertaa olen sortunut ylittämään rajat mutta EN sen takia että olis ollut "pakko saada karkkia" tjsp.

Toisilla henkilöillä sitten se korkea hiilarimäärä puolestaan aiheuttaa niitä mussutushimoja =) Eli tähänkään ei ole mitään yhtä oikeaa vastausta, kehotan rohkeasti kokeilemaan! Joku viksumpi voisi sitten kertoa onko vääränlaista toimintaa se, että ensin nostaa esim 20 -> 30 grammaan ja sitten huomaa että tää ei hyvä ja laskee takas alas. En ole niin kultivoitunut että tietäisin, sorde :oops:

ViestiLähetetty: 2008-08-02 21:26:44 
Poissa
sintti
sintti

hei, kiitti! tossa olikin oikeestaan se mitä kaipasinkin!!
ajateltiin jos maanantaista alkaisi alakarppaamaan, sais ns. monipuolisempaa ravintoa.
eli kokeilemalla siis selville. tutkii mitä se tekee painolle..
toukokuun alku meillä deadline noihin toivottuihin painoihin, on aikaa kokeillakkin ja etsiä se oma juttu. kiva! :)

jäi muuten vähän kesken se edellinen kirjotukseni, heh.
eli kiitos heille jotka vaivaantuvat vastaamaan niihin mun FIKSUIHIN kysymyksiin :)

hei onko toi karpin keittokirja (kovissa kansissa) sama, kuin mitä nuo reseptit tuolla sivuilla on?
huomenna teen sitä aurajuurespaistosta. äiti teki sitä kokeeks kerran ja oho. PIKKUSEN LOISTAVAA!!! :D

ViestiLähetetty: 2008-08-03 18:16:01 
Poissa
taistelukala
taistelukala

Ite olin induktio-hiilareilla varmaan ainakin 6 viikkoa. Nostatin hiilareita jonkin verran, kun oli semmoinen jatkuva lievä jomotus päässä. Tosin olen varmaankin monena päivänä edelleen alle 20 hiilarin. Ite syön lisäravinteita, joten ei ainakaan pääse vitamiinit käymään vähiin.
Tuo karppikeittokirja on koottu juuri noista reseptiosiossa olevista ruuista, niin olen ymmärtänyt ja niitä reseptejä sai ilmoitella myös yyveenä.

Kokeilemalla löytyy se oikea tyyli mikä toimii teille. Tsemppiä!

ViestiLähetetty: 2009-02-23 20:23:42 
Poissa
sintti
sintti

N oonko nyt "tapahtunut mitään"? Joko kohta mekot ja smokit mahtuu?

En suinkaan utelias ole....

ViestiLähetetty: 2009-08-28 13:34:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Yksi vinkki iltapalaksi voisi olla oma ketokarppausajan iltapala: kermavaahtoa reilusti, partajugua vain just sen verran että pahin "rasvan maku" katoaa, ja lisäksi hiukan mustikoita pakkasesta. Jos on pakko, niin makeuta hiukan makeutusaineella, mutta mielellään ei. Sitten vain ääntä kohti. Nam! Sisältää reilusti rasvaa, vain vähän hiilareita, ja nekin lähinnä marjoista - vitamiinejakin, siis. Tätä kun vetelin illat pitkät, niin mies naureskeli, että jo on laihdutusevästä rouvalla! :D Paino tosiaan putosi hyvin.

Kaikkiaan, voisin vinkata, että kannattaa vaihtaa mielellään rahkat ja partajugut kermaan ja partajuguun, jos mahdollista. Ja syö monipuolisesti kalaa! Kalan rasva on mainiota kropalle! Mulle ainakin uunilohi ja salaatti -yhdistelmä (runsaalla!) oliiviöljyllä oli aivan killeri duunilounas: Sitä ei edes työkaverit katsoneet kovin pitkään. Ja maistui mainiolta! =P~ Sokerit pois, jos ketoosiin mielit (tai haluat alakarpata "helposti"). Maitosokeri on aika salakavalaa... Samoin hedelmäsokeri. Makroja kun opettelee lukemaan ja laskemaan, niin pääsee pitkälle. Ei kannata arvailla tai arvella, vaan punnita ja laskea - jos ei tulokset vastaa odotuksia. Yleensä sieltä aina löytyy joku "juju" tai kätsi jonka oikaisemalla saa taas painon suunnan ja muutosvauhdin halutunlaiseksi. Ketoosin alkuun tosin kuuluu lievä päänsärky, ärtyneisyys, väsymys, jne. (kun keho vaihtaa polttoainetta hiilarista rasvaksi), mutta kun vauhtiin pääsee, niin oireet helpottivat (noin parissa viikossa). Itse olen ketokarpannut puolivuotta putkeen, ja sen jälkeen jatkoin alakarpilla. Energiaa oli kuin pienessä kylässä!! Suosittelen siis pidempääkin ketoa varauksetta kaikille. ;) [Nyt otan itse uutta alkua erinnäisten elämäntilanteiden jälkeen, ja teen laajempaa elämäntaparemonttia - ketokarppauksella sitä tukien.]

Kerrohan kuulumisianne, me täällä malttamattomina odotellaan! =D> TSEMPPIÄ!

Kuva

ViestiLähetetty: 2009-08-28 13:59:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Dumpo kirjoitti:
Suosittelisin produn laskemista hiukan alemmaksi, sillä se yleensä lasketaan tavoitepainokilon mukaan. Liika lihan saanti voi jumittaa. Rasva on kohtuullinen, mutta sitä voi nostaa vielä ylemmäksi. Hiilarit ovat aika matalat ja voi aiheuttaa juuri tuota huonoa oloa ja päänsärkyä sun muuta. Syy voi juuri löytyä siitä vähäisestä vihannesannista. Pyri lähemmäs 20, jos aiot lähteä tiukalla liikkeelle. Silloin olosi on parempi. Pitkään ei kannata olla alle 20, vaan parin viikon päästä voit nostaa hiukan ylemmäksi ja katsoa mitä tapahtuu.

Monilla on pientä pahoinvointia tai päänsärkyä kun ovat alle 20, joten se ei ole uutta. Mutta on tehokas tapa päästä kunnolla alkuun, ja ketoosiin.

Huomenta
täyttä asiaa !!.

päänsärky voi johtua siitä että paska jumii suolessa.
manteleissa on paljon kuituja 20...35 kpl päivässä riittää ja toimii vaikka olis rasvapaastolla.
tv AP

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 39 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2

Kaikki ajat ovat UTC+02:00