karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-02 21:25:01

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 16 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2007-02-18 21:50:29 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Käytän (http://www.kalorilaskuri.fi) apunani laskiessani päivän saldon. Olen syöttänyt tietoni ja valinnut ketogeenisen dieetin. Noh, laskee ihan okei kaiken juu..Mutta MUN jakeluun ei mene SE, että käskee syömään päivässä 526kcl :shock: :shock: Siis haloo..nyt ei tajuu ](*,)
Ja ne tavoitearvot, mitkä antaa on: rasva 49% hh:2% ja protsku:49%
:?: :roll: :?:
Kertokaapahan viisaammat.

Turha tässä on sinnitellä, mutta kun ei muutakaan voi.

Ernie Pyle

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-18 22:16:12 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

Näistä kalorilaskureista on ollut aikalailla kauta aikojen puhetta foorumilla.
Johonnkin asioihin ne sopivat mutta johonkin eivät.

Esimerkin vuoksi tässä ketjussa siitäkin.

Tai kun laittaa foorumin hakuun sanan kalorilaskuri. Löytää luettavaa lisää.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-18 22:19:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tuossa vaiheessa kalorilaskuri myöskin herjaa, että kalorit ovat vaarallisen alhaalla. Mutta tuo laskuri siis laskee kaloriteorian mukaan, kuinka paljon vajetta tarvitsee olla jotta saavutat asettamasi tavoitteen toivotussa ajassa. (tämä toiminto on sielä "kulutus" välilehdellä.)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-18 22:27:06 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Elikkä toisinsanoin..kalorilaskurin "ohjeet" huits hittoon :!:
Elikkäs niinkuin vain laskemiskäyttöön :)

Turha tässä on sinnitellä, mutta kun ei muutakaan voi.

Ernie Pyle

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-18 22:59:06 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Itselleni siitä on apua hiilareiden, rasvan ja proteiinin laskemisessa mutta muut lukemat jätän huomioimatta. Niin no, se painokäyrä on ihan hauska, eli syötän sinne painoni myös päivittäin :lol:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-19 07:33:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Laita tavoitepaino pidemmän ajan päähän niin kalori määrä on suurempi..joska tuskin kuitenkaan laihdutat laskurin opein..Näin sitä voi silti hyvin käyttää hiilareitten ja muittenlaskijana..Ja jos merkkailee painoa sinne niin sitä on kiva sieltä seurailla

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-19 08:41:42 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

La Petite kirjoitti:
Tuossa vaiheessa kalorilaskuri myöskin herjaa, että kalorit ovat vaarallisen alhaalla. Mutta tuo laskuri siis laskee kaloriteorian mukaan, kuinka paljon vajetta tarvitsee olla jotta saavutat asettamasi tavoitteen toivotussa ajassa. (tämä toiminto on sielä "kulutus" välilehdellä.)

Oikeastaan ne ei laske kalori"teorian" mukaan. Niiden tekijät tuskin ovat edes perillä siitä miten tosiasiassa ihmisen energian kulutus menee ja mitä kaikkia muuttujia siinä on. On jostain otettu joku simppeli kaava ja jätetään kaiken lisäksi sekin kertomatta. Miksiköhön sen laskentatavan kertominen on niin vaikeaa. Ehkä jotenkin ilmaistaan että se on vain jonkinlainen suuntaa antava arvio. Sekin jää käyttäjältä usein noteeraamatta ja sitten sieltä poimitaan laskurin tulos kilokalorin tarkkuudella vaikka laskurin lukku saattaisi olla +-30% yksilötasolla. Fyysisen rasituksen osuus sitten vasta oikeaa arvontaa on.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-19 19:07:46 
Poissa
kantiuntokarppi
kantiuntokarppi

Siinä kulutus kohdassa kun on se haluan laihtua jne.....laita siihen etten halua laihtua enkä kasvaa. Sillä ei ole mitään merkitystä mitä se kalorilaskuri tarjoaa. Se ei karppaa. Näyttää vaan rasvan kohdalla punasta, pirulainen. Syötä sinne alimmaiseen sarakkeeseen kuinka paljo mitäkin makroravinnetta haluut pupeltaa vuorokaudessa. Muusta ei tarvi välittää. Käytä sitä vaan laskurina.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-07 12:13:29 
Poissa
punttisikakarppi
punttisikakarppi

Maksoin taas pitkästä aikaa aikaa tuonne kun ajattelin vähän seurailla miten CKD:n ketoviikko lähtee pyörimään.

Siellä on nyt loistava toiminto kulutus-valikon alla. Kun valitsee alimman kohdan, "grammaa (määrää kulutuksen)" niin se ottaa suoraan ne arvot kulutukseksi, eikä lisäile tai vähentele mitään omien halujensa mukaan.

Tosin edelleen, jos laittaa liikuntaa, niin se lisätään tavoitekulutukseen. Eli jos haluaa sen pysyvän vakiona JA merkitä liikunnat ylös, niin sitten joutuu vähentämään ne liikunnan energiat. Mutta jos niitä ei halua merkitä niin nyt se nielee syötetyt grammat ilman ininää.

:smt023

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-06-10 14:35:59 
Poissa
sintti
sintti

Itse laittelin vain manuaalisesti vajeen 500kcal/vrk ja hiilareiden määräksi 2% niin tuli sopivasti 22g vuorokaudelle. Tosi hyvä systeemi kun punnitsee kaikki ruokansa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-06-13 13:48:13 
Poissa
nuivakarppi
nuivakarppi

mulla on valintana:
Proteiinit ja hiilarit - "karppaus/atkins/vhh" eli rasva jää tyhjäksi
Proteiineja yritän sen n.90 tai yli ja hh riippuu siitä että onko jäde-päivä vai ei. :D eli yleensä mun arvot on pr90 ja hh20/30/50/60

MUT sit mun on tarttenu viä valita:
"EN HALUA LAIHTUA ENKÄ KASVAA", muuten SÖISIN aina liian paljon laskurin mukaan ja laskuri huutais että: syöt liikaa! :lol:

sit siellä ylhäällä aktiivisuudessa vaihtelen liikunnan mukaan sitä palluraa: eli jos en liiku nii kevyt päivä ja jos liikun paljon niin raskas päivä.

AIKA MONIMUTKAISTA... Mutta aika hauskaa. ;D

Voisinhan laittaa sen haluan laihtua 0,5kiloa ja sit rukata liikunta-kohdalla niin, että saisin syödä enemmän - mut ihan miten vaan..

Jos nimittäin laitan sen "haluan laihtua" niin se laskuri antaa liian pienet kalorit! Mä en kuitenkaan halua kuihtua vaan pikkuhiljaa polttaa rasvaa samalla ku käyn salilla. Tietty niille jotka haluaa laihtua paljon niin se varmaan sopii. MUTTA karppina saa syödä KALOREITA enemmän ku EI-karppina. :)

huh huh, että oon sekava... 8) 8)

2. pvkirja: viewtopic.php?f=11&t=27408

Viestin otsikko: Mistä lisää rasvaa?
ViestiLähetetty: 2009-08-01 13:03:59 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Itse oon ollut tosi tyytyväinen tuohon Kalorilaskuriin, varsinkin kun tykkään kaikenlaisista kaavioista ja diagrammeista.

Asetin tavoitehiilareiksi 20g ja proteiineiksi tavoitepainon mukaan 60g ja ohjelma laskee sitten tarvittavan rasvan määrän. Pääsivulla on näkyy ympyrädiagrammeina tavoitemakrot ja toteutuneet makrot ja siitä voi sitten vertailla miten kuviot täsmäävät.

Kauhukseni huomasin, että oon syönyt ihan liikaa proteiinia ja liian vähän rasvaa. Miten te saatte riittävästi rasvaa? Nahallinen kana ei oon koskaan maistunut eikä kovin läskinen liha. Pitääkö vaan lykätä voita joka paikkaan? :shock:

Viestin otsikko: Re: Mistä lisää rasvaa?
ViestiLähetetty: 2009-08-01 13:19:28 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Anaconda kirjoitti:
Kauhukseni huomasin, että oon syönyt ihan liikaa proteiinia ja liian vähän rasvaa. Miten te saatte riittävästi rasvaa? Nahallinen kana ei oon koskaan maistunut eikä kovin läskinen liha. Pitääkö vaan lykätä voita joka paikkaan? :shock:

Voita on helppoa käyttää ja sitä on saatavilla (lähes) joka paikasta. Sitten kermaa kannattaa myös käyttää. Tosin kahvikuppiin voi kaataa myös kookosöljyä, mutta kylmäpuristettua neitsytkookosöljyä, ei ole aivan joka marketissa. Sitten kun paistat jotain, niin huolehdi, ettei pannu ole kuiva.

Minä veistelen hapankorpun päälle voita juustohöylällä, tulee sopivan paksuja viipaleita. Tosin jos voi on liian lämmintä, niin se tarttuu juustohöylään kiinni.

ViestiLähetetty: 2009-08-01 13:42:20 
Poissa
Voikarppi
Voikarppi

Mun mielestä kaloreiden laskeminen on käsittämätöntä.

ViestiLähetetty: 2009-08-01 15:10:05 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

En minäkään kaloreita laske, vaan ennemminkin niiden makrojen prosenttiosuuksia.

ViestiLähetetty: 2009-08-01 15:37:10 
Poissa
Leijona
Leijona

Ei se ihan noinkaan ole, ettei kaloreilla ole mitään merkitystä. Vaikka karppauksella ohjataan hormonitoimintaa purun suuntaan, niin rajansa kaikella. Ei pienehkö vähän liikkuva ihminen voi olettaa laihtuvansa 4000kcal dieetillä vaikka se olisi pelkkää rasvaa. Tähän vaikuttaa myös aterioiden määrä ja hyvin moni muu seikka. Eipä silti että niitä kaloreita kannattaisi laskea, mutta joku tolkku on kuitenkin hyvä säilyttää. Energia ei häviä yhtään mihinkään. Jos sitä saadaan ravinnosta liikaa, niin se laitetaan johonkin. Joillakin onnellisilla osa saattaa poistua ulosteen mukana, mutta on myös meitä, joiden on vaan uskottava että liika on liikaa oli se sitten mitä tahansa (makrojakauma). Kalorilaskurit sinänsä eivät huomioi yksilöiden eroja juurikaan. Niinpä ainoa oikea tapa seurata tilannetta on omat mittaukset (paino ja sentit) ja ruokapäiväkirja, joiden perusteella onkin helppo ohjata syömiset oikeaan suuntaan.

Tavoite pitäisi kuitenkin olla syömisten ohjaus todellisen tarpeen/nälän mukaan ihan itsestään. Valitettavasti nykyiset markettiravinteet sotkevat nekin heikot signaalit, jotka vielä yrittävät kehossa toimia. Niinpä liian monen on rakennettava ulkoinen ohjaus laskureiden, trendikäppyröiden yms. mukaan.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 16 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00