karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-15 11:42:58

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 36 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2008-10-24 15:41:14 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

hysteerikko kirjoitti:
..ja kuinkahan suuri merkitys mun lääkkeillä on tähän asiaan: aamuisin Efeksor 75mg, e-epa 500mg 2 kapselia. illalla mirtazapin 30mg, tarvittaessa zolpidem (unettomuuden hoitoon). Lisäks diapam 5mg tarvittessa. Psykiatrin kanssa viimeeks puhetta et toi mirtazapin jätettäis pois, sehän tunnetusti vaikuttaa ruokahaluun..ja sit tietty otan sen monivitamiinin.

Tuolla läääkityksellä saattaa hyvin olla vaikutusta siihen ettet nyt laihdu vaikka ruokavaliosi olisi muuten ihan ok.

ViestiLähetetty: 2008-10-24 15:48:05 
Poissa
sintti
sintti

tli kirjoitti:
Okei. Kuva on hyvä juttu. Ota itsestäsi inhorealistinen valokuva (suosittelen itselaukaisinta). Eli liian kireät housut, jotta saat vyötärömakkaran oikein pullistumaan näkyviin. Tai joku vanha vartalonmyötäinen vaate, joka kiristää liikaa vääristä paikoista. Kuitenkin niin, että näytät ihan kamalalta plödeltä!!

Sitten lupaat itsellesi, että kuukauden päästä (vaikka marraskuun lopussa) otat uudestaan saman kuvan. Samoissa vaatteissa, samassa paikassa, samalla kameralla, samasta kulmasta. Ja lupaat ettet enää näytä kamalalta (vilkaise vaikka tsempiksi tuolta ennen/jälkeen kuvia, meikäläisellä löytyy just tolla inhokkisysteemillä psyykatut fotot).

:lol: tää oliskii hyvä...mistähän mie sen kameran saisin, kännyn kamera on miul niin kökkö

ViestiLähetetty: 2008-10-24 16:24:37 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Kännyn kameraa ja peiliä voi käyttää myös.

ViestiLähetetty: 2008-10-25 21:12:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hmm, nyyppä kommentoi.

Paikallisen laskutikun mukaan kokoisesi ihminen tarttee 1500-1600kcal päivässä, mikä täyttyykin noista arkisyönneistä. Joten tosiaan, jos viikonloppuna kertyy enemmän, niin voi painon putoaminen olla hitaampaa. Mutta jos erehdyt (erehtyminen suositeltavaa) jalan kunnosta riippuen liikkumaan niin tuskin homma kaloreihinkaan kaatuu.

Tuli mieleen, että miten olet nuo makrosuhteet ajatellu?
Kattelin alotuspostauksen lukemia, ja huomasin että proteiinit liikkuu 50-70g:n paikkeilla. Olen antanut itseni ymmärtää, että tommonen 1-1,5g/tavotepainokilo ois hyvä päiväsaalis. Eli jos esim. tavoittelet 70kg:a niin ois hyvä, jos vetäisit semmosen 70-100g protskua päivässä. Liikkuvalle toki enemmän. Voisko pieni mutta varovainen nosto olla paikallaan?
Viisaammat voi (ja pitääkin) korjata/murista, jos tulokas on ihan mettässä.

Mutta, eiköhän karppaaminen itsessäänkin ole roima askel kotiin päin.

ViestiLähetetty: 2008-10-25 22:14:05 
Poissa
sintti
sintti

lunkwill kirjoitti:
Hmm, nyyppä kommentoi.

Paikallisen laskutikun mukaan kokoisesi ihminen tarttee 1500-1600kcal päivässä, mikä täyttyykin noista arkisyönneistä. Joten tosiaan, jos viikonloppuna kertyy enemmän, niin voi painon putoaminen olla hitaampaa. Mutta jos erehdyt (erehtyminen suositeltavaa) jalan kunnosta riippuen liikkumaan niin tuskin homma kaloreihinkaan kaatuu.

Tuli mieleen, että miten olet nuo makrosuhteet ajatellu?
Kattelin alotuspostauksen lukemia, ja huomasin että proteiinit liikkuu 50-70g:n paikkeilla. Olen antanut itseni ymmärtää, että tommonen 1-1,5g/tavotepainokilo ois hyvä päiväsaalis. Eli jos esim. tavoittelet 70kg:a niin ois hyvä, jos vetäisit semmosen 70-100g protskua päivässä. Liikkuvalle toki enemmän. Voisko pieni mutta varovainen nosto olla paikallaan?
Viisaammat voi (ja pitääkin) korjata/murista, jos tulokas on ihan mettässä.

Mutta, eiköhän karppaaminen itsessäänkin ole roima askel kotiin päin.

siis tavoite olis siin 65kg. Liikkumaan lähden heti kun kinttu sen sallii, joka tarkottaa tunnin lenkkiä koiran kanssa per päivä ja pari kertaa viikossa body combat. Ite ole nyt ajatellu että ongelma olis lähinnä niissä(näissä) viikonlopuissa. Ja tää jalkavaiva ei tule olemaan pitkäiaikainen nyt enää kun varsinainen ongelma on pois päiväjärjestyksestä; kiitos tohtorisedän! Luulisin et sellain viikko menee niin liikkumaan pääsee taas 8)

Nyt kun en pääse vielä liikkumaan niin ajattelin että se 0,8 olis optimaali P:n määrä per tavoitepainokilo eli noin 52G/pv?

Mutta toki KAIKKI neuvot otan ilolla vastaan!! Kiitos!!

ViestiLähetetty: 2008-10-25 22:22:01 
Poissa
sintti
sintti

Niin ja vielä: olen jo tosi tyytyväinen että sellaset "pakkosaadanythetikarkkia" himot on hävinneet, ainainen ruuan miettiminen on vähentyny vaan siihe 2/pv. Plus sit kaikki muut positiiviset vaikutukset mitä on. Ja pakkohan se on myöntää, että kroppa on kiinteämpi kun aiemmin tässä painossa on ollut. Mut kuitenkin.....tahtoo kuun taivaalta...

ViestiLähetetty: 2008-10-26 11:58:30 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Näistä makrosuhteista on monia näkemyksiä, mutta monille sopii kyllä se, että prodea on vain n. 1g /tavoitepainokilo. Ainakin aloittajalla yhden ateriakerran prodeja ei kannata tuosta nostaa, mutta kun varsinaisia ruokailukertoja on vain kaksi (mikä sinänsä on ihan ok, jos se tuntuu luontevalta), niin prodet jää siksi "vain" tuolle tasolle.

Ruokia voisi tosiaan monipuolistaa kasviksilla, voisihan iltapalalla syödä ensin vaikka ensin lautasellinen jotain hyvää salaattia + kastiketta, tai lämpimiä (rasvattuja) kasviksia sekä jotain prodepitoista, ja sitten jälkkäriksi pieni kippo tuota jugurttia.

ViestiLähetetty: 2008-10-26 12:27:30 
Poissa
sintti
sintti

[quote="Myrtillus"]Näistä makrosuhteista on monia näkemyksiä, mutta monille sopii kyllä se, että prodea on vain n. 1g /tavoitepainokilo. Ainakin aloittajalla yhden ateriakerran prodeja ei kannata tuosta nostaa, mutta kun varsinaisia ruokailukertoja on vain kaksi (mikä sinänsä on ihan ok, jos se tuntuu luontevalta), niin prodet jää siksi "vain" tuolle tasolle.

öööö...onko mulla nyt lukihäriö vai vikaa ymmärryksessä: siis meinaatko että n.1g prodea/tavoitepainokilo/ ateria? kun olen ymmärätnyt että se on 1g prodea/tavoitepainokilo/päivä? :smt017

Tyhmiä kysymyksiä,ai nou, mut silti..

ViestiLähetetty: 2008-10-26 17:42:40 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

hysteerikko kirjoitti:

öööö...onko mulla nyt lukihäriö vai vikaa ymmärryksessä: siis meinaatko että n.1g prodea/tavoitepainokilo/ ateria? kun olen ymmärätnyt että se on 1g prodea/tavoitepainokilo/päivä? :smt017

Olet ymmärtänyt ihan oikei, se on per päivä.

Kuva

ViestiLähetetty: 2008-10-26 20:04:26 
Poissa
sintti
sintti

Aamussa kirjoitti:
hysteerikko kirjoitti:

Olet ymmärtänyt ihan oikei, se on per päivä.

No huh!! Johan meinas kylmää hikee alkaa pukkaa..

ViestiLähetetty: 2008-10-26 23:01:06 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Juu siis prodea 1g/tavoitepainokilo/päivä. Eli minusta noi prodemäärät on ihan ok, eli vika tuskin on siinä kohdin.

ViestiLähetetty: 2008-10-30 18:20:08 
Poissa
sintti
sintti

:smt041 jeeeee!!!! tää homma rullaa taas: rajoitin kalorit noin 1300/pv ja muuten olen syöny suunnilleen samoin. Eikä nälkä vaivaa vaikka monen sadan kalorin vähennyt kertalaakista!!!!! :smt026

ViestiLähetetty: 2008-11-27 18:49:30 
Poissa
sintti
sintti

Minäkään en vain osaa, vieläkään.

Kcal1182 HH29g R97g P49.7g

Enpä keksi, mitä tohon lisätä muuta kuin rasvaa suoraan lusikalla suuhun. Nälkä vaivaa. Saattaa johtua kyllä kk-kierron vaiheestakin....kun koko ajan nälättää. Kalorit ihan pohjassa, tiedänjoo..

Tosin 11kg on jo lähtenyt, että kai mä ainakin jotain olen tehnyt oikein?

(Eilen kyllä meni prodea 149g, mutta ei kai tuo haitanne jos kerran lipsahtaa... :oops: )

ViestiLähetetty: 2008-12-15 09:51:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

No kyllähän se niin on, että vaikka kuinka viikolla tiukistelee, niin viikonloppu voi kyllä tuhota koko homman :D Jos nyt ei ehkä kiloja varsinaisesti tuo, mutta ainakin itsellä voi pelkästään nestettä kertyä jos on jotain hiilaripitoista liikaa tms. Ite teen aina niin, että kirjotan kyllä kaikki ylös mitä syön. Vaikka kuinka hävettäis ja ketuttais :lol: On siinäkin sitä harkintaa, kun on pakko kirjottaa ylös. Se omalla tavallaan hätkähdyttää sitten laskea se päivän saldo. Eli omalta osaltaan kait tuo on kasvattavaa puuhaa.

Kyllähän sitä voi olla vaikka viikossa yksi mässypäivä, mutta pyrkii pitämään senkin karpeissa suhteissa. Tuo voi olla mielenterveydelle hyväksi, ainakin itselle. Kunhan se pysyis sitten, ettei siitä jää mikään "putki päälle". Kannattaa muistaa, että vaikka kuinka pahasti retkahtaa, aina on hyvä hetki jatkaa karppausta saman tien :!:

Itse juuri tässä joulua suunnittelin, että taidan tyttöjen iltaan viedä itselle omat eväät :D En yleensä edes koske tarjottaviin sapuskoihin, mutta varalta kun otan omat, niin on sitten jotain jos tekisikin mieli. Ja jos esimerkiksi alkoholi saa aikaan sen, että tekee mieli syödä hiilarimössöä, niin sitten kannattaa jättää se alkoholi hetkeksi vähemmälle? Ja ainahan voit vierasilla mennä istumaan sellaiseen kohtaan, missä olis mahdolilsimman pitkä matka tarjottaville sapuskoille. Eli ei tulis epähuomiossa otettua mitään.

ViestiLähetetty: 2008-12-15 13:35:43 
Poissa
vapaakarppi
vapaakarppi

Okei. Proteiinin syönnistä on monta mielipidettä ja foorumilla on jostain syystä vallalla käsitys että proteiinia pitäisi syödä per tavoitepainokilo/rasvaton painokilo tms. Kuitenkin suuressa maailmassa karppipiireissä proteiinin määrää ei lasketa noin alhaalle.

Itsellä kävi niin että kun olen nyt kolmisen viikkoa syönyt 1,5g per painokilo, hiilarit 50-80g ja rasvaa loput, ei kuitenkaan mättämällä vaan ihan täysrasvaisia tuotteita. Tuloksena -3,5kg kolmessa viikossa. Ja hiilareiden aiheuttamaa turvotusta minulla ei ole ollut koska hiilarit olivat jo ennen sitä aika alhaalla.

ViestiLähetetty: 2008-12-15 21:29:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tuohan on ihan kiinni siitäkin, paljonko liikkuu. Jos paljon treenaa, niin kyllä sitä protskua mun mielestä kannattaa syyä enemmän. Mulla ainakin ihan vaihtelee noi prodemäärät. Henkilökohtaisiahan ne nekin on samalla tavalla kuin rasvan ja hiilareidenkin määrät. Sitä pitää vaan kokeilla. Se on vaan inhottavaa puuhaa :lol: Ja sitten tietysti jos vaikkapa meinaa lihasta kasvattaa, niin siinä kans pitäs proteiinia olla tarpeeksi, tosin puhuitkin laihduttamisesta..mutta esimerkiksi.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 36 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2

Kaikki ajat ovat UTC+02:00