karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-11 07:59:35

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 2 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Kasvisyöjän induktio
ViestiLähetetty: 2008-08-14 11:07:13 
Poissa
sintti
sintti

Hei kaikille!

Aluksi täytyy tunnustaa, että olen tehnyt tai oikeastaan jättänyt tekemättä sen tärkeimmän asia; eli en ole lukenut yhtään kirjaa Atkinsin dietistä. :oops: Syy on se, että ne kaikki kirjat ovat kirjastossa varattuja. Olen kuitenkin ahkerasti etsinyt tietoa tältä foorumilta ja internetistä. Luullakseni olen saanut oikean käsityksen Atkinsista.

Olen aloittanut induktion. Ketoositikut näyttävät lukemia 8-14. Paino on laskenut rivakasti. Nyt huomasin, että olen syönyt onnellisesti ruoka-aineita, jotka Atkins kieltää induktiovaiheessa. Olen syönyt avokadoa, siemenleipää (seesaminsiemeniä, vehnälesettä) ja seesaminsiemeniä. Lisäksi olen aikeissa syödä tofua, maitorahkaa ja raejuustoa. Olen kasvissyöjä, joten nämä ruoka-aineet ovat mielestäni hyviä proteiinin ja rasvan lähteitä.

Olen laskennut hiilihydraattien, proteiinien ja rasvan määrän hyvin tarkasti. Hiilihydraatit pysyvät alle 20 g, proteiini n.60-80g ja rasvaa 80-110g.

Nyt kysyisin teiltä tietävämmiltä neuvoa. Pitäisikö minun jättää nuo Atkinsin kieltämät ruoka-aineet ja syödä kananmunaa kaksi viikkoa? Voin kyllä pienoisella vastenmielisyydellä lisätä ruoka-valiooni kahdeksi viikoksi kalaa.

Viestin otsikko: Re: Kasvisyöjän induktio
ViestiLähetetty: 2008-08-14 12:49:23 
Poissa
tustustuskykyinen
tustustuskykyinen

jäänallu kirjoitti:
Nyt kysyisin teiltä tietävämmiltä neuvoa. Pitäisikö minun jättää nuo Atkinsin kieltämät ruoka-aineet ja syödä kananmunaa kaksi viikkoa?

Ei tarvitse. Varsinkaan jos painosi laskee jo rivakasti.
Ei ole välttämätöntä noudattaa orjallisesti mitään ohjeita, koska fiilisten pohjalta joutuu kuitenkin viilaamaan. Ne "luekirja"-ohjeet annetaan yleensä siinä vaiheessa kun aloittelija syö lähinnä kevytsitä ja kevyttätä ja puoli pakettia ruisleipää ja ihmettelee ettei mitään tapahdu.

"Tätä en olekaan koskaan yrittänyt, joten luulen, että se ihan varmasti onnistuu!" -Peppi Pitkätossu-

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 2 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00