Hei kaikille!
Aluksi täytyy tunnustaa, että olen tehnyt tai oikeastaan jättänyt tekemättä sen tärkeimmän asia; eli en ole lukenut yhtään kirjaa Atkinsin dietistä.

Syy on se, että ne kaikki kirjat ovat kirjastossa varattuja. Olen kuitenkin ahkerasti etsinyt tietoa tältä foorumilta ja internetistä. Luullakseni olen saanut oikean käsityksen Atkinsista.
Olen aloittanut induktion. Ketoositikut näyttävät lukemia 8-14. Paino on laskenut rivakasti. Nyt huomasin, että olen syönyt onnellisesti ruoka-aineita, jotka Atkins kieltää induktiovaiheessa. Olen syönyt avokadoa, siemenleipää (seesaminsiemeniä, vehnälesettä) ja seesaminsiemeniä. Lisäksi olen aikeissa syödä tofua, maitorahkaa ja raejuustoa. Olen kasvissyöjä, joten nämä ruoka-aineet ovat mielestäni hyviä proteiinin ja rasvan lähteitä.
Olen laskennut hiilihydraattien, proteiinien ja rasvan määrän hyvin tarkasti. Hiilihydraatit pysyvät alle 20 g, proteiini n.60-80g ja rasvaa 80-110g.
Nyt kysyisin teiltä tietävämmiltä neuvoa. Pitäisikö minun jättää nuo Atkinsin kieltämät ruoka-aineet ja syödä kananmunaa kaksi viikkoa? Voin kyllä pienoisella vastenmielisyydellä lisätä ruoka-valiooni kahdeksi viikoksi kalaa.