karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-25 23:41:18

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 36 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-24 06:35:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

fatu kirjoitti:
mulla taas on tullu verta ulosteen seassa muutaman kerran..kauheen näköstä,että säikähin.onkohan vaarallista ja mistä vois johtua? :(

Tämä on ihan spekulointia, mutta sinullahan saattaa olla suolistossa tulehdus, josta on jo syntynyt suolistoon haavautumia. Onko sinua tutkittu - ehkä nimittäin olisi sen aika? (en halua lietsoa mitään kauhutarinoita siitä mitä voi pahimmillaan käydä jos jää odottelemaan) Sinuna pysyisin todella tiukasti erossa puhtaista hiilareista. Tiukan ketogeeninenkään ruokavalio ei välttämättä ole kaikkein paras tässä vaiheessa. Voi olla jopa hyötyä soseuttaa vihanneksensa, pureskella ruokansa hyvin (liha ja rehut, pihvit kannattanee jättää syrjään ja syödä jotain helpommin sulavaa, kuten kananmunaa ja maitotuotteita, juusto voi toisaalta ummettaa) , suosia kalaa useammin ja jopa öljytä itseään sisäisesti jollakin kylmäpuristetulla kasviöljyllä. Joku vähäinen, pehmeä kuitulisä, l-glutamiini, kalaöljyt, monivitamiinit (viherravintodrinkki tai vastaava, luomu porkkana- tai kaalimehu jopa, tehosekoittimessa murskatut mustikat jne.) ja luontaiset antioksidantit, probiootit ja maitorasvat käyttöön. Onko taustalla muuta ongelmaa: närästystä, ylä- tai alamahan kipua, ummetusta, ripulia?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-12-23 21:29:57 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Moi,

Mulla aina maha sekaisin kun syön rasvaista ruokaa lähes tyhjään mahaan.

Kantsii miettiä milloin syö, et milloin pääsee vessaan :wink:

-Olli-

Viestin otsikko: Re: Maha sekaisin
ViestiLähetetty: 2008-03-11 20:00:45 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Huomasin muuten saman efektin eilen. Sunnuntaina siis pääsin tiputtamaan hiilarit normaaliin alle 20g. Ja maanantaina ihan vaan muistin virkistykseksi vähensin lähemmäs 10g:aa. Pakki sekaisin. Joku tuossa aiemmin mainitsi, että ruoansulatus ei välttämättä osaa reagoida nopeasti vaihtuvaan ruokavalion muutokseen. Mulla ainakin on jo pidempi aika kun viimeksi ketoilin, vaikka "hyväkarppina" (liikaa repsuja) olenkin pyrkinyt olemaan.

Mutta en huolestu, koska tänään on selkeästi jo ketoosi päällä - ei nälätä, eikä väsytä. Pitää vaan olla tarkkana piereskellessä :D . Eiköhän se mahakin jo kohta rauhoitu... Taidanpa tästä mennä vetäsemään tunaa majolla iltaruoaksi.

ViestiLähetetty: 2008-03-24 13:58:53 
Poissa
sintti
sintti

Kyseessä voi olla ns "rasvaripuli", jossa suoli ei osaa imeä kaikkea rasvaa ja paksunsuolen kyky imeä vettä ruoasta on häiriintynyt. Kuituja pitäisi saada lisää, esim. leseitä jogurtissa.
Ripulin yhteydessä wc.ssä käydään usein ja jo pelkkä jatkuva paperilla hinkkaaminen saa paikat punaiseksi. Ripuliin liittyy usein myös kova paine vatsassa ja se aiheuttaa ulostamisen yhteydessä mahdollisten peräpukamien laajenemista ja vuotamista.
Jos verta ei tule paljoa, kokeile peräpukamavoiteita tai puikkoja. Jos verta tulee sinua huolestuttavia määriä, mene lääkäriin!

Vatsaa voi yrittää rauhoittaa käyttämällä maitohappobakteeri-inuliini tabletteja (Lacto Seven), niitä saa ainakin apteekeista.

ViestiLähetetty: 2008-04-28 16:50:19 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Yäääh, maha ruikulilla ja kuvottaa/oksettaa. :x :smt085

Auttakkee... :smt100

ViestiLähetetty: 2008-04-28 17:09:22 
Poissa
Puudelikarppi
Puudelikarppi

Mulla toi sama efekti, varsinkin oksu olo, voi tulla liian tuhdista rasva-annoksesta tyhjään mahaan. En kai vielä oo tottunut runsaampaan rasvaan.. Kyllä se siitä itekseen paranee, kuhan roppa tottuu! Syö lempeitä, keitettyjä kasviksia (voin kera) aina aterialla, esim. kukkista tai vaikka kesäkurpitsaa. :)

ViestiLähetetty: 2008-04-28 17:15:04 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

^Mitäs, onkos parsakaali "vähemmän lempeä"..? Mie en rehuista tajua mitn. :smt085

Jotain narinaa on mun ruokapäikyssä kans. :)

ViestiLähetetty: 2008-04-28 17:32:29 
Poissa
Puudelikarppi
Puudelikarppi

^Ei tietenkään, kuhan vaan jotain erilaista yritin keksiä. Sipuli ja tavallinen kaali ei ainakaan kaikille oo niin lempeitä. Ja joskushan äkillinen kasvisten määrän hurja lisääminen jo sekin aiheuttaa mahaongelmia. Mutta ei ehkä pahoinvointia. :?

ViestiLähetetty: 2008-04-28 17:35:42 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

^Joo, tässon varmaan ihan rehellisiä vierotusoireitaki seassa...

ViestiLähetetty: 2008-06-10 14:03:06 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Reilun viikon verran tuli pikkuisen syötyä hiilareita, huonoja sellaisia, enemmän. Nyt sitten palasin eilen tiukasti ruotuun, en kuitenkaan varmaan alle 20 hiilaria. Tänään vatsa sekaisin. Ripulia. Jes.

ViestiLähetetty: 2008-06-11 07:14:10 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

mä aloitin ketoilun tauon jälkeen maanantaina ja tiistaista lähtien on maha ollut NIIN sekaisin. Eikä takuulla ole mahatautia. Aamuyöstä alkaa kiertää ja kun nousee ylös aamulla niin saa istuksia ihan kunnolla vessassa.
Aloitin maitohappobakteerikuurin, josko se rauhoittaisi.
Maha ei ole siis lainkaan kipeä, vain sekaisin.

ViestiLähetetty: 2008-06-11 07:47:32 
Poissa
sintti
sintti

Reilu juuston syöminen kummasti hidastaa vatsan toimintaa, suosittelen jos on liikaa vauhtia. Muttei maitohappobakteereistakaan haittaa ole.

ViestiLähetetty: 2008-06-11 07:50:38 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

no ei auta juustotkaan.
Niitä on kyllä syöty, tarpeeksi.

ViestiLähetetty: 2008-06-11 08:58:25 
Poissa
Leijona
Leijona

Noin 12 vuotta lähes kroonisesti löysästä ulosteesta/ripulista kärsineenä voin sanoa, että oma mahani on herkkä stressille ja yleensäkin oudoille tai uusille tilanteille. Lääkäri monien tutkimusten jälkeen totesi, että kuulut niihin jotka stressaa mahallaan eikä päällään...päästressiä hoidetaan pehmustetuissa huoneissa, niin että saan ehkä olla onnellinen tilanteestani. Edelleen maha on välillä aivan sekaisin, eikä sillä mitä olen syönyt ole minulla juuri mitään merkitystä. Tuliset mausteet toimivat mulla risiiniöljyn tavoin. Muita yksittäisiä en ole löytänyt/huomioinut.

Lisäys: Ruisleipä on mulle yks paha, mutta se ei tässä ketjussa tainnut olla ongelma kun ketokarppauksesta keskustellaan.

ViestiLähetetty: 2008-06-12 08:17:49 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

maitohappobakteerit auttoivat! tänään ei enää ripaska lentäny :)

Viestin otsikko: Re:
ViestiLähetetty: 2008-06-12 09:17:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Berlin kirjoitti:
Semmosta saattais kyllä olla nyt liikkeellä enemmänkin. Mä olen kärsinyt samasta viikon verran ja kuvitellut, että se johtui viime viikon reissusta kauas epämääräisten bakteerikantojen maahan. Se tässä on kummastuttanut, että masu sekosi vasta viiveellä, eli ehkä mulla on sittenkin ollut vaan joku mahatauti.

Mulla sekos vatsa viimeksi Brasilasta kotiin tultaessa. Pohidn, että vatsa oli jo tottunut sikäläiseen bakteerikantaan ja suomalainen sitten sekoitti sen :lol:

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 36 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2

Kaikki ajat ovat UTC+02:00