karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-28 18:19:51

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2008-03-26 12:09:45 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Heipähei! Yritin katsella josko tämmöistä aihetta olisi valmiina löytynyt, vaan ei ainakaan silmiin osunut. Eli nyt kiinnostaisi aloittelevana ketoilijana kuulla, että miten nopeesti muilla on paino nimenomaan ketolla tippunut. Ja oletteko tätä ketolla oloa liuskoilla tarkistellut? Mulla ne näyttää vielä nollaa, vaan luulisin keton silti jo olevan käynnissä.. Olis kiva, jos viitsisitte myös laittaa oheen lähtöpainon, niin osaisi vähän tota omalle kohdalle suhteuttaa. Niin, ja niitä päivittäisiä kaloriarvioita mukaan myös.

Kiitos ja kumarrus jos joku jaksaa vastata :)

ViestiLähetetty: 2008-03-26 13:53:24 
Poissa
OT-karppi
OT-karppi

Mä en osaa painoista sanoa, kun mun ketogeenisellä oleminen on vähän semmoista on-offia. Esim. kesät ja tietyt ajanjaksot menee melko tiukasti ketoosissa (huomaamatta), muulloin olen joko ihan siinä rajapinnassa tai sitten ääripäässä korkeammilla hiilareilla. Liuskoja en oo koskaan käyttänyt, alussa ketoosin huomasi niin selvästi ja nykyään sen vaan "tietää". Mutta jos arvioisin, että vaikka yli puolet mun painonpudotuksesta on tapahtunut ketoosissa niin sitten puhutaan jostain kahdeksan kilon kieppeestä. Nopeudesta voisin sanoa sen verran, että alussa lähti ensimmäiset kilot todella nopeasti, kun oli mistä lähteä. Loppu onkin ollut sellaista hidasta tiivistymistä, jossa senttejä katoaa enemmän kuin kiloja.

En tiedä oliko tästä kovasti apua, mutta kunhan omia kokemuksiani koitin muistella. :D

ViestiLähetetty: 2008-03-26 21:46:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Aloittaessani karppauksen induktiolla (eli ketoosissa) paino putosi aluksi nopeasti (nesteitä lähinnä) ja hidastui siinä parin viikon kuluttua sellaiseksi 0,5kg-1kg/viikko. Nyt, kun olen karpannut reilu vuoden, ja aloitin induktion laihdutusaikeissa n. kuukausi sitten, on paino tippunut paljon hitaammin, mutta tippuu kuitenkin.
En seuraa ketoosin tilaa ketostickseillä, enkä ole koskaan seurannutkaan. Vireystilasta, janosta, pissahädästä ja pahanhajuisesta hengityksestä huomaan olevani ketoosissa. :)

Kuva

ViestiLähetetty: 2008-03-27 07:48:56 
Poissa
landekarppi
landekarppi

:wink: Miul ei paino lähteny heti tippuu, mut sentit karis sitäki nopeemmi ja ku lopulta lähti painoki laskuu, ni se oliki loppurytistys... :shock: Nii vauhil lähti... :shock: Mut miula hidasti toi kilpparin vajis touhua ja hermoja kiristi eräänki kerran... ja ku aikoinaa lääkäri sano leikkauksen jälkee, et en sais painoa enää 74kg alemmas... [-o< Mutta karppauksella pääsin sitäki alemmas, mihi en ois uskonu enää ikinä pääseväni... yläasteen mittoihi... :shock: [-o<

Nii ja varsinainen vastaus kysymyksee, vajaa vuos meni... 8)

ViestiLähetetty: 2008-03-27 10:46:39 
Poissa
paleokatti
paleokatti

Mun "ennätys" taitaa olla 5 kg kahdessa viikossa. Lähti silloin ihan ekalla atkins-kerralla. Tai olla silloin välillä 67 kg -> 62 kg.

Mutta nykyisin on sentit pienemmät, vaikka painoa on (kai) enemmän!

ViestiLähetetty: 2008-03-27 16:48:53 
Poissa
hedonistikarppi
hedonistikarppi

Ja kun jokainen on yksilö, niin kaverin kropan reagointi ei kerro sun tilanteelle mitään edes suuntaa-antavaa.

ViestiLähetetty: 2008-03-27 17:42:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Olen kertonut täällä palstalla ennenkin tätä tarinaa omasta aloituksestani.

Ennen aloitusta minulla oli mustat suorat housut jotka eivät menneet lähellekään kiinni. :oops:

1½ viikkoa aloituksen jälkeen kokeilin pöksyjä piruuttani housupulassa. Järkytys oli suunnaton, kun housut olivat niin väljät, että vyötärön ja housunkauluksen väliin mahtui reilusti molemmat nyrkit ja vieläkin jäi tilaa. :shock:

Alla oli jo pari kuukautta tiukkaa paikkaritikerrystä. Ja paino kirjoitettiin kolmella numerolla.

Yleisesti olen tehnyt havaintoja, että reilusti ylipainosille keto puree tehokkaasti, lähempänä normaalipainoa saattaa olla enemmän tarvetta laskea myös kokonaisenergian saantia.

ViestiLähetetty: 2008-03-28 22:06:49 
Poissa
Myy-karppi
Myy-karppi

Viisi kiloa pudotusta hiukan vajaassa kuudessa viikossa. Aika sisältää myös parin viikon "jumin". Koko aikaa en ole ollut ketoosissa, sillä välillä olen nostellut hiilareita n. 40-50 g/päivä, mutta useimmiten kuitenkin olen pysynyt alle 30g:ssa. Normaalipainon sisällä pudottelen painoa. Vielä olisi tarkoitus saada reilu kolme kiloa pois ennen tilanteen tarkistusta: jäänkö siihen vai jatkanko vielä hivenen alaspäin.

ViestiLähetetty: 2008-03-29 10:25:48 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Multa lähti viisi kiloa viidessä päivässä. Aivan varmasti pelkkiä nesteitä, samalla toki jokapäiväiset vaatteet löystyivät kun turvotukset poistuivat. Sen jälkeen n. puolikiloa viikossa. Aloitin lievästä ylipainosta, en laske kaloreita. Alussa syöttelin tietoja Finellin ruokakoriin, kun varmistelin sitä hiilarirajaa, ja eri päivät näytti tosi erilaisilta, kaloreita oli n. 900 - 2200 päivästä riippuen. Noi alimmat kalorit tulivat ihan alussa, kun olin tosi pahoinvoiva ja kaikki syöminen ällötti.

ViestiLähetetty: 2008-04-01 12:30:42 
Poissa
sitruskarppi
sitruskarppi

Alkuun tippui kilon/ jokatoinen viikko, mutta sitten on juminut.. ja nyt viimeaikoina jopa noussut.. Tämän kunniaksi aloin pitämään ruokapäiväkirjaa männä lauantaina, jota saa viisaammat kommentoida, että löytyisi syy miksi ei läski lähde minusta pois :D

Tuo proteiini/rasva-hommeli on hieman hakusassa.. siis että mikä mahtaisi olla itselle se paras.. hiilarit on pidettävä mahdollisimman alhaalla, jos meinaa ettei nälkäkuolema iske.. äsken erehdyin syömään ruokalan valmiita lihapullia, niin ei hyvä luoja tätä nälkää.. mutta opin tästä sen, että omilla eväillä pärjättävä jos meinaa ettei nälässä ole [-X

Minulla on taustalla melko suuri pudotus kitukuureilla (~30 kiloa) ja nyt sitten 5-6kg lähtenyt karppaamalla tammikuun jälkeen.. vielä olisi vaan pitkä matka sinne tavoitteeseen :D

ViestiLähetetty: 2008-04-07 13:51:53 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Het alkuun, älä vertaa omaasi ja toisten painon pudotusta... Ei toimi, ikä, sairaudet jne. vaikuttaa asiaan. :wink:

Mä laihduin ekaa kertaa ketoillessani 13kg kuukaudessa, nestettä oli runsaasti kilppari ongelman takia. Nyt olen taas ketoosissa (raskauden aiheuttaman hiilarisekoilun jälkeen) ja painoa pudonnut viikossa n. 3 kg.

"Did you know that your heart primarily uses fat for energy?"-Life without bread

ViestiLähetetty: 2008-05-28 17:55:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Pitkästä aikaa kirjottelen minäkin foorumille jotakin.

Loppuvuodesta 2004 ja alkuvuodesta 2005 pudotin 5 kuukaudessa 25 kiloa. En syönyt oikeastaan muuta kuin lihaa ja jonkin verran salaattia. Eli oli todella HC-versio induktiosta käytössä.

EDIT: Ohhohhoh. Vai oli foorumilla vielä tallessa vanha sigi. Ei kyllä ole paino enää noissa lukemissa :(

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00