karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-28 18:19:51

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2008-03-26 12:09:45 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2008-03-26 09:34:20
Viestit: 77
Heipähei! Yritin katsella josko tämmöistä aihetta olisi valmiina löytynyt, vaan ei ainakaan silmiin osunut. Eli nyt kiinnostaisi aloittelevana ketoilijana kuulla, että miten nopeesti muilla on paino nimenomaan ketolla tippunut. Ja oletteko tätä ketolla oloa liuskoilla tarkistellut? Mulla ne näyttää vielä nollaa, vaan luulisin keton silti jo olevan käynnissä.. Olis kiva, jos viitsisitte myös laittaa oheen lähtöpainon, niin osaisi vähän tota omalle kohdalle suhteuttaa. Niin, ja niitä päivittäisiä kaloriarvioita mukaan myös.

Kiitos ja kumarrus jos joku jaksaa vastata :)

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-03-26 13:53:24 
Poissa
OT-karppi
OT-karppi
Avatar

Liittynyt: 2005-07-03 18:38:03
Viestit: 3992
Mä en osaa painoista sanoa, kun mun ketogeenisellä oleminen on vähän semmoista on-offia. Esim. kesät ja tietyt ajanjaksot menee melko tiukasti ketoosissa (huomaamatta), muulloin olen joko ihan siinä rajapinnassa tai sitten ääripäässä korkeammilla hiilareilla. Liuskoja en oo koskaan käyttänyt, alussa ketoosin huomasi niin selvästi ja nykyään sen vaan "tietää". Mutta jos arvioisin, että vaikka yli puolet mun painonpudotuksesta on tapahtunut ketoosissa niin sitten puhutaan jostain kahdeksan kilon kieppeestä. Nopeudesta voisin sanoa sen verran, että alussa lähti ensimmäiset kilot todella nopeasti, kun oli mistä lähteä. Loppu onkin ollut sellaista hidasta tiivistymistä, jossa senttejä katoaa enemmän kuin kiloja.

En tiedä oliko tästä kovasti apua, mutta kunhan omia kokemuksiani koitin muistella. :D

_________________
5 oceans, 1 life. Dive it well.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-03-26 21:46:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-11-30 06:35:28
Viestit: 1733
Aloittaessani karppauksen induktiolla (eli ketoosissa) paino putosi aluksi nopeasti (nesteitä lähinnä) ja hidastui siinä parin viikon kuluttua sellaiseksi 0,5kg-1kg/viikko. Nyt, kun olen karpannut reilu vuoden, ja aloitin induktion laihdutusaikeissa n. kuukausi sitten, on paino tippunut paljon hitaammin, mutta tippuu kuitenkin.
En seuraa ketoosin tilaa ketostickseillä, enkä ole koskaan seurannutkaan. Vireystilasta, janosta, pissahädästä ja pahanhajuisesta hengityksestä huomaan olevani ketoosissa. :)

_________________
Karppaus aloitettu maaliskuussa 2007.

Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-03-27 07:48:56 
Poissa
landekarppi
landekarppi

Liittynyt: 2005-04-12 07:05:10
Viestit: 14390
:wink: Miul ei paino lähteny heti tippuu, mut sentit karis sitäki nopeemmi ja ku lopulta lähti painoki laskuu, ni se oliki loppurytistys... :shock: Nii vauhil lähti... :shock: Mut miula hidasti toi kilpparin vajis touhua ja hermoja kiristi eräänki kerran... ja ku aikoinaa lääkäri sano leikkauksen jälkee, et en sais painoa enää 74kg alemmas... [-o< Mutta karppauksella pääsin sitäki alemmas, mihi en ois uskonu enää ikinä pääseväni... yläasteen mittoihi... :shock: [-o<

Nii ja varsinainen vastaus kysymyksee, vajaa vuos meni... 8)

_________________
Karppi, since 2005 :)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-03-27 10:46:39 
Poissa
paleokatti
paleokatti

Liittynyt: 2004-05-24 09:40:32
Viestit: 8926
Mun "ennätys" taitaa olla 5 kg kahdessa viikossa. Lähti silloin ihan ekalla atkins-kerralla. Tai olla silloin välillä 67 kg -> 62 kg.

Mutta nykyisin on sentit pienemmät, vaikka painoa on (kai) enemmän!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-03-27 16:48:53 
Poissa
hedonistikarppi
hedonistikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-10-26 13:15:25
Viestit: 9048
Ja kun jokainen on yksilö, niin kaverin kropan reagointi ei kerro sun tilanteelle mitään edes suuntaa-antavaa.

_________________
We can never obtain peace in the outer world until we make peace with ourselves.
-Dalai Lama


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-03-27 17:42:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-12-12 18:20:29
Viestit: 1652
Olen kertonut täällä palstalla ennenkin tätä tarinaa omasta aloituksestani.

Ennen aloitusta minulla oli mustat suorat housut jotka eivät menneet lähellekään kiinni. :oops:

1½ viikkoa aloituksen jälkeen kokeilin pöksyjä piruuttani housupulassa. Järkytys oli suunnaton, kun housut olivat niin väljät, että vyötärön ja housunkauluksen väliin mahtui reilusti molemmat nyrkit ja vieläkin jäi tilaa. :shock:

Alla oli jo pari kuukautta tiukkaa paikkaritikerrystä. Ja paino kirjoitettiin kolmella numerolla.

Yleisesti olen tehnyt havaintoja, että reilusti ylipainosille keto puree tehokkaasti, lähempänä normaalipainoa saattaa olla enemmän tarvetta laskea myös kokonaisenergian saantia.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-03-28 22:06:49 
Poissa
Myy-karppi
Myy-karppi
Avatar

Liittynyt: 2008-02-23 20:40:36
Viestit: 2855
Viisi kiloa pudotusta hiukan vajaassa kuudessa viikossa. Aika sisältää myös parin viikon "jumin". Koko aikaa en ole ollut ketoosissa, sillä välillä olen nostellut hiilareita n. 40-50 g/päivä, mutta useimmiten kuitenkin olen pysynyt alle 30g:ssa. Normaalipainon sisällä pudottelen painoa. Vielä olisi tarkoitus saada reilu kolme kiloa pois ennen tilanteen tarkistusta: jäänkö siihen vai jatkanko vielä hivenen alaspäin.

_________________
Kuva Ruokapäikky


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-03-29 10:25:48 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2008-02-21 13:30:29
Viestit: 103
Multa lähti viisi kiloa viidessä päivässä. Aivan varmasti pelkkiä nesteitä, samalla toki jokapäiväiset vaatteet löystyivät kun turvotukset poistuivat. Sen jälkeen n. puolikiloa viikossa. Aloitin lievästä ylipainosta, en laske kaloreita. Alussa syöttelin tietoja Finellin ruokakoriin, kun varmistelin sitä hiilarirajaa, ja eri päivät näytti tosi erilaisilta, kaloreita oli n. 900 - 2200 päivästä riippuen. Noi alimmat kalorit tulivat ihan alussa, kun olin tosi pahoinvoiva ja kaikki syöminen ällötti.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-04-01 12:30:42 
Poissa
sitruskarppi
sitruskarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-01-23 10:43:50
Viestit: 10980
Alkuun tippui kilon/ jokatoinen viikko, mutta sitten on juminut.. ja nyt viimeaikoina jopa noussut.. Tämän kunniaksi aloin pitämään ruokapäiväkirjaa männä lauantaina, jota saa viisaammat kommentoida, että löytyisi syy miksi ei läski lähde minusta pois :D

Tuo proteiini/rasva-hommeli on hieman hakusassa.. siis että mikä mahtaisi olla itselle se paras.. hiilarit on pidettävä mahdollisimman alhaalla, jos meinaa ettei nälkäkuolema iske.. äsken erehdyin syömään ruokalan valmiita lihapullia, niin ei hyvä luoja tätä nälkää.. mutta opin tästä sen, että omilla eväillä pärjättävä jos meinaa ettei nälässä ole [-X

Minulla on taustalla melko suuri pudotus kitukuureilla (~30 kiloa) ja nyt sitten 5-6kg lähtenyt karppaamalla tammikuun jälkeen.. vielä olisi vaan pitkä matka sinne tavoitteeseen :D


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-04-07 13:51:53 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-03-28 11:21:23
Viestit: 279
Het alkuun, älä vertaa omaasi ja toisten painon pudotusta... Ei toimi, ikä, sairaudet jne. vaikuttaa asiaan. :wink:

Mä laihduin ekaa kertaa ketoillessani 13kg kuukaudessa, nestettä oli runsaasti kilppari ongelman takia. Nyt olen taas ketoosissa (raskauden aiheuttaman hiilarisekoilun jälkeen) ja painoa pudonnut viikossa n. 3 kg.

_________________
Kuva





"Did you know that your heart primarily uses fat for energy?"-Life without bread


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-05-28 17:55:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-11-05 01:32:48
Viestit: 554
Pitkästä aikaa kirjottelen minäkin foorumille jotakin.

Loppuvuodesta 2004 ja alkuvuodesta 2005 pudotin 5 kuukaudessa 25 kiloa. En syönyt oikeastaan muuta kuin lihaa ja jonkin verran salaattia. Eli oli todella HC-versio induktiosta käytössä.

EDIT: Ohhohhoh. Vai oli foorumilla vielä tallessa vanha sigi. Ei kyllä ole paino enää noissa lukemissa :(

_________________
Sokerikierteestä eroon karppaamalla.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)