Heips kaikille!
Uusi karppaaja ilmoittautuu joukkoon. Aloitin tiukan ketokarppauksen perjantaiaamuna eli tavoitteena ketoosi ja hiilarit n. 20 g/vrk.
Tietoa olen hankkinut aiheeseen liittyviä kirjoja selailemalla, keskustelemalla muutaman onnistuneesti karpanneen (&karppaavan) henkilön kanssa sekä ennen kaikkea näiltä sivuilta.
Olen sellainen "kaikki tai ei mitään" -luonne ja siksi päätin aloittaa tällä ketokarppauksella. Lähinnä sitä kyselisin, että miten te muut pystytte laskemaan niin tarkkaan hiilarit? Miten sen oikein teette? Miten se käytännössä tapahtuu? Itse olen mennyt lähinnä mutu-tuntumalla ja mietityttää, että syönköhän sittenkin niitä liikaa?
Olen kokeillut reseptejä näiltä sivuilta ja syönyt lähinnä lihaa & kanaa, voita ja juustoja. Kaikki viljatuotteet, hedelmät, alkoholit, sokerit, pastat, einekset ja riisit kokonaan vex. Maitoa vain kahviin loraus. Vähän pähkinöitä. Partaäijääkin joka päivä noin 0.5-1 desiä sokerittoman mehukeiton kera. Sitten luin täältä jostakin, että sitä ei pitäisi induktion aikana ainakaan kovin paljoa syödä. Hiilareiden lähteitä on olleet lähinnä marjat (ehkä desi päivässä), vihreät kasvikset ja sitten tomaattia ja paprikaa. Ja sitten sitä partaäijää. Pitäisikö tomaatteja vältellä tai paljonko voi induktiossa syödä muita kuin vihreitä vihanneksia?
Miltä tämä kuulostaa noin ylipäätään, saanko liikaa hiilareita ja miten niitä jatkossa pitäisi laskea? Haluan tehokkaan alun! Olo ollut suht hyvä, vähän heikotusta ja hönttiä oloa. Ja pistävää makua suussa, hajut voimistuneet, nenässä ns. "vanhan viinan haju". Eilen mittailin ketostickseillä ja näytti illalla (toisena päivänä) n. 0,5-1,5. Onko liian alhaiset arvot?
Sori tyhmät kysymykset, mutta olen vasta vihkiytymässä karppauksen saloihin. Hirmuisen kivat sivut!