Greta kirjoitti:
Vielä pitää lisätä hiukan, kun oon tätä jo odotellutkin..

Mä oon myös pakkiksen kautta seuraillut mm. sun diettailuja, ja pakko todeta vain, että olen ihmetellyt jo pidempään miksi et ole jo aikaisemmin harkinnut karppausta ihan elämäntavaksi asti!?

Niin hyvin se on kuitenkin tuntunut dietatessa sinulle sopivan!
Erittäin hyvä kysymys

Tähän asti kai homma on vaan mennyt niin, että valmentajani (kuka mihinkin aikaan) on ollut sitä mieltä, että treenikaudella ruokavalion on pakko sisältää (runsaasti) hiilaria. Sen verran mä tuota Lylen kirjaa sain viikonloppuna luettua, että ymmärrän nyt ettei välttämättä ainakaan keto ole ns. massakaudelle kovin mahdollinen ruokavalio. Ymmärrettävää jo senkin puolesta, että mulla ainakin nälkä häviää sen verran tehokkaasti että välillä ruokaa on pakko syödä melkein oksennusolotilassa (ja tätä ei koskaan tapahdu hiilaripainotteisella ruokavaliolla). Ehkä joku CKD-juttu voisi olla mahdollinen... ainakin kokeilun arvoinen. Tosin se koko viikonlopun hiilaripöhnä ja päänsärky on jokseenkin epämiellyttävää.
Järki sanoo nyt, että jonkinmoinen keton ja hyväkarppauksen välimaasto on ehkäpä mulle treenikaudellakin se paras metodi - EHKÄ. Mulla on nyt niin ihanan joustava valmentaja, että voin kyllä käytännössä kokeilla mitä lystään kunhan informoin häntä ja kysyn hiukan mielipiteitä. Hänellä on pitkä kokemus valmennuksesta, mutta jotenkin pikkasen epäilen että olen silti hiukan omituislaatuinen tapaus tässä hänenkin valmennettaviensa historiassa. Tähän saakka olen aina luottanut valmentajiini täysin, sillä itselläni ei yksinkertaisesti ole ollut riittävästi tietoa ja kokemusta jotta olisin uskaltanut omiin päätelmiini luottaa. Olen kai pelännyt liikaa luottaa niihin omiin olotiloihini, koska olen ajatellut että valmentajieni tieto+kokemus ajaa niistä joka tapauksessa yli. Kun on valmentajan palkannut ja haluaa saada maksimaalisia tuloksia (hänen metodeillaan), niin tottakai sitä mieluiten silloin tekee kuten valmentaja käskee.
Hyi, menipä tämä nyt tällaseks minäminä-jutteluksi. Sorry kun olen kääntänyt koko threadin aivan offtopiciksi jauhamalla omia juttujani..
Misukisu: Hyviä pohdintoja, jotain tuon kaltaista olen itsekin ajatellut - siis että ne hiilarit kerta kaikkiaan vaan suhisee siellä loputtoman aerobisen tulessa...