karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-15 14:21:52

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2013-04-20 15:03:17 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Oon lapsen kanssa menossa sairaalaan ja n vko pitäs sielä olla, ja nyt sit miettiny millasta evästä sitä vois ottaa itelle mukaan ettei ruokavalio paljoo kärsis? minä en siis missään nimessä halua syödä runsashhpitosta ruokaa. jotain jo mielessä, mutta jospa teiltä tulis uusia idiksiä..varsinki jos joku osais sanoa saako sielä esim salaattia joka ruualla?

ViestiLähetetty: 2013-04-20 18:30:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tuolta löytyy kaikenlaista sairaalakarppaamisesta:
viewtopic.php?f=1&t=45273

Ja ainakin mulla on toiminut, kun olen pyytänyt vähähiilihydraattista ruokaa. Tarjoavat kyllä esim. mehua joka väliin, kun se on sairaalaväestä tärkeää. Ota mukaan pähkinöitä ja pyydä vierailijoita tuomaan kermaa (kahviin et kuitenkaan saa oikeaa kermaa siellä).

ViestiLähetetty: 2013-04-20 18:33:32 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

kurrimait-voikahviin oppii yllättävän nopeasti - jos kahvi on lähtiään tarpeeksi kuumaa.
Se kun maistuu jokseenkin oikealta kermakahvilta.

Ja voi on muutenkin helppo ja hyvä mukaan otettava, pähkinöiden lisäksi tai jopa ilman niitä.
Kumpikin noista säilyy hyvänä huoneenlämmössä kohtuupitkään.
Ja niillä saa sopivasti sekä korvattua syömättä jääviä hiilareita että maustettua sitä, minkä vielä valkkaa syötäväksi.

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

ViestiLähetetty: 2013-04-20 23:58:26 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Kiitoksia linkeistä, sieltäpä sitä selvis yhtä sun toista =) Voi tosiaan säilyy. meillä pala ei koskaan talvisin kerkiä jääkaappiin, siinä se on pöyrällä kunnes on loppu.
Niin ja sitä aattelin että kehtaako tuota mennä pyytähän mitään erikoisuuksia kuten vhh ruoka :) , kun en ite o potilas =) ja kun en ees tiiä tuleeko ruoka huoneeseen vai onko jotain mistä valita. vierailijoita ei tule, enkä voi tietenkään pienen lapseni luota lähteä esim kauppaan..enkä lähtis muutenkaan kun vieras kaupunki =)
mutta pakkaampa laukkuun ainaski voita ja pähkinöitä, ehkä suklaata..ja aattelin jopa että jos tekis jotain patukoita ite..lehtileipä (jota en o koskaan maistanu) tai ite tehty siemennäkkäri vois olla kans kiva. kovin tuntu muitten puheitten perusteella salaatti olla hyvin pienimuotonen joten ainaki kurkkua olis helppo ottaa mukaan.

ViestiLähetetty: 2013-04-21 04:54:20 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Itse olin juuri kuukausi sitten OYSissa mieheni leikkauksen ja sairaalassa olon ajan. (Oysissa on sairaalaalueella ns.potilashotelli, jossa myös omaiset voivat yöpyä edullisesti). Niin, ruoka-asiaan. Sain syödä henkilökunnan ravintolassa, jossa oli myös karppiruokailu onnistuu, kun valikoi. Salaattiahan on aina, ja mukaan vain tonnikalapurkkeja tms. Lihakastiketta, kasviksia ja salaattia. Kalaa, kasviksia ja salaattia. Näin onnistui Oulussa.

ViestiLähetetty: 2013-04-21 07:00:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Joku versio siemensämpylöistä voisi myös olla hyvä, säilyisivät aika monta päivää pussissa. Jos saat henkilökunnan ruokalassa syödä, niin siellähän taitaa tuo ruokavalikoima olla paljon potilaita parempi. Pikkupullo oliiviöljyä mukaan? Ja tsemppiä potilaalle myös!

ViestiLähetetty: 2013-04-21 09:24:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hyvä olla mukana voita tai kookosöljyä purkissa niin saa lisättyä niihin sopiviin ruokiin rasvaa edes ettei tarvitse nälässä olla. Pähkinät myös helppoa mukaan otettavaa, jos ei ole niin sairas että pystyy niitä pureksimaan.

(Luin ketjussa mainitun aiemman viestiketjunkin ja siellä oli että Panacod lisää turvotusta. Siksiköhän itse sain kauheat ylimääräiset löllöt reisien päälle kun pari kk jouduin noita kipuun käyttämään. Nyt on työ että saan normalisoitumaan etureidet ja painoakin pudotettua kun tuolla lepoasennossa olemisella ja vt-ruualla paino nousi mahtavasti.)

ViestiLähetetty: 2013-04-22 21:55:32 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

tosiaan ite en o sairaan roolissa, että pähkinän pureskelu onnistuu vallan hyvin.. ja niin kysymys on oulun sairaalasta, josta hienosti tietoa sainkin, kiitos! jääkaappihan auttaa kyllä asiaa melkoisesti. mutta jos mä joudun toista viikkoakin olemaan siellä niin sielähän on kaapit täynnä vain mun safkaa xD

ViestiLähetetty: 2013-06-25 21:47:59 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

hyvin meni 11vrk omilla eväillä. läheisestä kaupasta kävin jotain pientä täydennystä hakemas pari kertaa.

ViestiLähetetty: 2013-06-25 22:00:39 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen

Äidille vein metukkaa, voita ja majoo ynnä juustoa. Sai pitää osaston jääkaapissa :wink:

Kotona!

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00