karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-21 07:37:36

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 132 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 7
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Karnitiini
ViestiLähetetty: 2010-08-18 10:25:15 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Karnitiinista on tutkimuksia kilpirauhasen ylitoiminnan hoidossa, käsittääkseni sitä ei suositella jos on oireita vajaatoiminnasta. Olen saanut omat kilpparioireet kuriin kun välttelen ruokia ja nappeja jotka hidastaa, joten jossain vaiheessa törmäsin haulla tuohon vaikutuksen.

ViestiLähetetty: 2010-08-18 20:09:58 
Poissa
napakettu
napakettu

mlv kirjoitti:
Karnitiinista on tutkimuksia kilpirauhasen ylitoiminnan hoidossa, käsittääkseni sitä ei suositella jos on oireita vajaatoiminnasta.
Tuosta jälkimmäisestä oli mukava lukea faktatietoa. Löytyisikö?

18518 Nirrilä

ViestiLähetetty: 2010-08-18 22:28:28 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Löytyy googlaamalla esim. carnitine +thyroid tai carnitine +side effects.
Tuossa yksi linkki joka mainitsee asiasta
http://www.cellhealthmakeover.com/acetyl-l-carnitine.html

Useammat myyjätkin mainitsevat asiasta.

ViestiLähetetty: 2010-08-20 22:59:55 
Poissa
napakettu
napakettu

Antamassasi linkissä mainittiin, että asiaa vajiksen ja karnitiinin suhteen ei ole vielä kunnolla tutkittu (jos oikein ymmärsin tankeroenglannillani). Tutkistelen muita mahdollisia tekstilöytöjä huomenissa.

Taisi olla osaamaton myyjä, kun ei maininnut asiasta - tosin en osannut silloin vielä kysyäkään, kun ei tätä vajista silloin ollut tiedossa....

18518 Nirrilä

ViestiLähetetty: 2010-08-24 08:49:04 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Olen nyt kokeillut pari viikkoa twinlabin l-karnitiini tabuja. Toistaiseksi vaikutuksena on ollut että hiki virtaa herkästi, yleinen vireystaso on vähän parempi ja ruokahalu on vähentynyt, mutta painoon ei ole ainakaan vielä ollut vaikutusta (no tähän tietysti vaikuttaa monta muutakin tekijää). Katsellaan nyt vielä vaikutuksia purkin verran loppuun (riittää n. kuukaudeksi), mutta tässä muodossa tuskin ostan uudestaan (vähän kalliin oloinen ~39 €). Olen kyllä ajatellut jatkaa kokeilua ehkä jauheena tai sitten tuota asetyyli-l-karnitiinia.

Etsiskelin muuten tuota mainittua Virilazeria kolmesta eri Lifen liikkeestä, joista yhdessä myyjä muisti tuotteen, mutta se oli loppunut (ja suositteli jotain vastaavaa, mutta jätin ostamatta), ja kahdessa muussa liikkeessä myyjät ei tunnistanut/ollut koskaan kuullut tuotteesta (eivätkä yrittäneet myydä muita vastaavia). Ehkä oli vain huonoa tuuria.

ViestiLähetetty: 2010-09-22 20:03:47 
Poissa
sintti
sintti

Hei vaan! "Uusi vanha" karppaaja olen, lukenut foorumia ahkerasti ja tutustunut veehoohoohon kirjallisuuden kautta...ja nyt kun tuli tuo aihe karnitiini vastaan, niin ajattelin kommentoida..
Kokemusta l-karnitiinista vasta muutama päivä, ensimmäinen annos oli kuin jonkinlainen humahdus, kroppaa lämmitti, kihelmöi ja hiki virtasi 8) Vireystaso suorastaan ihana, jaksan mennä ja touhottaa, rankan liikuntasession päälle lähdin vielä reippaalle lenkille koirien kanssa...vaikka suunnitelmissa oli pitää koirilla "vapaapäivä". Vaikutusta painoon en tokikaan osaa vielä sanoa, mutta tullee sitä kautta ainakin, että jaksan liikkua ja toimia aktiivisemmin kuin normitilassa.
Jostain muulta palstalta (kehonrakentajien tmv.) luin, että l-karnitiinin käytössä olisi hyvä pitää taukoa välillä niin teho säilyy...tiedä sitten onko tarpeellista, mutta näin useampi kirjuuttelija tuntui tekevän.

ViestiLähetetty: 2011-01-10 08:22:55 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Kannattaa tilata näitä lisäravinteita iherb.comista josta ne saa yleensä suomen hintoja paljon halvemmalla.

Itse tilasin juuri nestemäistä karnitiinia sekä argiinia =D>
http://www.iherb.com/Now-Foods-L-Carnitine-Liquid-Triple-Strength-Citrus-Flavor-3000-mg-16-fl-oz-473-ml/8343?at=0
http://www.iherb.com/Now-Foods-L-Arginine-500-mg-250-Capsules/359?at=0

ps. anna MIH638 koodi ennen maksua ja saat 5 dollarin alennuksen kyseisestä puljusta

ViestiLähetetty: 2011-12-05 14:03:28 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Mitenkäs l-karnitiini eroaa asetyyli-l-karnitiinista? Ymmärtääkseni pelkkä l-karnitiini on parempaa rasvanpolttoon ja tuo asetyyli olisi sitte tehokkaampi aivojen ja yleiseen vireyteen?

Lueskelin taas tuttuun tapaani kaikkea mitä netistä löytyy aiheesta ja tässä oli ihan kivasti suomeksi kerrottuna aiheesta. Yksi lause pisti erityisesti silmään "Kuitenkin joillakin yksilöillä on geenivirhe, joka estää kehoa tuottamasta L-karnitiinia. Lisäksi sairaudet maksassa, munuaisissa tai aivoissa voivat estää karnitiinin tuotannon. Myös tietyt lääkkeet voivat alentaa karnitiinitasoja." Kun taas pohdin miksi paino ei muutu vaikka lenkit pitenee, kalorivajekkin suurenee. kaikkea pitää kokeilla, kun kilpparikin on ok. http://elamanenergia.blogspot.com/2011/ ... ni-ja.html
Toisaalta luin myös että rasvaisen ruoan syönti voi heikentää l-karnitiinin toimintaa ihmisessä, jopa lakkauttaa sen. No mielenkiintoista joka tapauksessa. Laitoin purkin iherbistä tilaukseen, joten saas nähdä miten kilojen käy. Ainakin odotan innolla että ruumiinlömpö nousee kun tää palelu alkaa ketuttamaan.

Näitä tilasin, riittää parin tabun päivävauhdilla 90 päiväksi, ei tosta talous kaadu. http://www.iherb.com/Doctor-s-Best-Best ... /4939?at=0 Uusille tilaajille vinkkinä koodi VIL225 niin saatte 5$ -alennuksen ;)

ViestiLähetetty: 2011-12-18 01:18:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Beeta-alaniini on ainoa luonnossa esiintyvät ns. beeta-muotoinen aminohappo. Sen vähäinen saanti on elimistössä karnosiinin tuottoa rajoittava tekijä. Ihmisen elimistö pystyy muodostamaan karnosiinia beeta-alaniinista ja histidiinistä. Histidiiniä saadaan normaalisti osana normaaliin ruokavalioon kuuluvia proteiineja, eikä sen määrä siten ole karnosiinisynteesiä rajoittava tekijä beeta-alaniinin tapaan. Kun beeta-alaniinia nautitaan urheiluravinteena, nousevat elimistön karnosiinitasot huomattavasti, tutkimusten mukana jopa yli 80 % kymmenen viikon aikana. On myös osoitettu, että beeta-alaniinin nauttiminen on tehokkaampi tapa nostaa elimistön karnosiinitasoja kuin itse karnosiinin nauttimisen (selvästi kustannustehokkaampi tapa se ainakin on).

http://www.sf-protein.com/?lang=fi&sivu ... a-alaniini

Jotku tosin sanoo et beeta-alaniini aiheuttaa enemmän kihelmöintiä ja mahdollista kutinaa kuin itse karnosiini, mutta käyttävät koska on halvempaa ja itseasiassa tehokkaampaa.. Itse olen harkinnut jo kauan, ehkä pitäisi kokeilla..

ViestiLähetetty: 2011-12-18 21:58:54 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi

^Mitä karnosiinilla on tekemistä karnitiinin kanssa?

Mulla on vieläkin tuota Finnmaxin L-karnitiinia. Tilasin yhdeltä brittiläiseltä eBayn myyjältä asetyyli-l-karnitiinia kun sieltä sai halvalla (eikä tarvitse pelätä tullisähläyksiä niin paljon). Mutta perkule kun se paketti näkyy juuttuneen jonnekin jouluruuhkaan :smt088 Jos se nyt kohta suvaitsisi saapua niin kertoilen sitten kokemuksia. L-karnitiini on vähän auttanut energiatasojen kanssa mutta se vaikutus jää aika lyhyeksi, IMHO. Mutta kun mulla on tuota ikuista väsymystä niin katsotaan sitten että miten se asetyyliversio toimii. Peukut on pystyssä.

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks

ViestiLähetetty: 2011-12-18 22:55:59 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi

Mä oon vetänyt beeta-alaniinia, auttaa fibrojuttuihin selvästi. Mutta tuntuu niin häijyltä, että en oo hetkeen kokeillut. Siitä on jäänteenä vieläki semmonen, et ku säikähdän/suutun niin kämmenten selät "kihahtaa" samantuntoisesti kuin sillon ku sitä ottaa enemmän. Ja mulla se kihinä on tosi voimakasta.

ViestiLähetetty: 2011-12-19 18:29:02 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

snowgrouse kirjoitti:
^Mitä karnosiinilla on tekemistä karnitiinin kanssa?

Mulla on vieläkin tuota Finnmaxin L-karnitiinia. Tilasin yhdeltä brittiläiseltä eBayn myyjältä asetyyli-l-karnitiinia kun sieltä sai halvalla (eikä tarvitse pelätä tullisähläyksiä niin paljon). Mutta perkule kun se paketti näkyy juuttuneen jonnekin jouluruuhkaan :smt088 Jos se nyt kohta suvaitsisi saapua niin kertoilen sitten kokemuksia. L-karnitiini on vähän auttanut energiatasojen kanssa mutta se vaikutus jää aika lyhyeksi, IMHO. Mutta kun mulla on tuota ikuista väsymystä niin katsotaan sitten että miten se asetyyliversio toimii. Peukut on pystyssä.

Ääk, nyt meni sekaisin :D Taisin lueskella molemmista tuolloin..

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 132 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 7

Kaikki ajat ovat UTC+02:00