karppaus.infon arkistoitu foorumi
http://www.karppi.ninja/forum/

Onko karppaajilla kova alkoholipää?
http://www.karppi.ninja/forum/viewtopic.php?f=4&t=62706
Sivu 1/2

Julkaisija:  AlienMass [ 2012-07-11 16:45:04 ]
Viestin otsikko:  Onko karppaajilla kova alkoholipää?

Hei tota mietin vaan että kun sitä rasvaa vedetään niin helvetisti, niin miten se vaikuttaa alkoholin imeytymiseen?
Luulisi että jos syö runsaasti rasvaa, niin sitten se alkoholi ei imeydy veren kiertoon kovinkaan nopeaa ja jää se kiva nousuhumala saavuttamatta. Miten on?

Julkaisija:  karikarp [ 2012-07-11 17:00:48 ]
Viestin otsikko:  Re: Onko karppaajilla kova alkoholipää?

Ei noussu yhtään päähän kun otin 2 centtii viruvalkeeta.

Julkaisija:  jojoko [ 2012-07-11 17:03:44 ]
Viestin otsikko:  Re: Onko karppaajilla kova alkoholipää?

Mielenkiintoinen teoria. #-o

Julkaisija:  AlienMass [ 2012-07-11 17:12:02 ]
Viestin otsikko:  Re: Onko karppaajilla kova alkoholipää?

Niin on, luin just Sinuhen. Siinä se lekuri vetää rasvaa helvetisti kun joutuu juomaan myrkkyä salamurhatessaan vihollisen sotapäällikköä. Eli rasva hidasti imeytymnistä niin ettei kuitenkaan itse kuollut omaan myrkkyynsä. Jos vetää jotain vahvempaa juomaa vaikka 80% VV niin luulisi että rasvalla olisi samnlainen vaikutus.

Julkaisija:  jojoko [ 2012-07-11 17:15:57 ]
Viestin otsikko:  Re: Onko karppaajilla kova alkoholipää?

Niin ja ennen wanhaan vedettiin raakaa kananmunaa pohjalle.... Sinuhe on hauska satu.

Jos teoria pitäis paikkansa, meidän perinteiset makkaraa ja eineksiä popsivat ukot ei olis koskaan känniääliöitä. :)

Julkaisija:  AlienMass [ 2012-07-11 17:24:17 ]
Viestin otsikko:  Re: Onko karppaajilla kova alkoholipää?

Jos luit aloitukseni taisit hoksata että tarkoitin nimen omaan nousuhumalaa, en alkoholin pitkäaikaisvaikutuksia. Eli mielestäni ei ole mikään myytti/satu että kun vetää rasvaa niin ei se nousukänni niin helpposti tule, eikä miyöskään myrkytystilat. Enpä tiedä kuinka plajon tosihaposta muistaa sitä makkaraakaan syödä aina.

Julkaisija:  suopursu [ 2012-07-11 17:30:40 ]
Viestin otsikko:  Re: Onko karppaajilla kova alkoholipää?

Eikös se ole vanha venäläinen konsti syödä voita, että ei tuu "kaatokännejä".

Julkaisija:  jojoko [ 2012-07-11 17:42:59 ]
Viestin otsikko:  Re: Onko karppaajilla kova alkoholipää?

En minäkään ole mistään pitkäaikaisvaikutuksista kirjoittanut. Sana känniääliö ei liity mitenkään alholismiin, se on vain sana, joka kuvaa kännisen ääliömäistä käyttäytymistä. Voi olla känniääliö, vaikka jois vain kerran elämässään.

Ihan ensiksi voitais selvittää, miten alkoholin imeytymisnopeus vaikuttaa siihen, etteikö tulisi nousuhumalaa. Siis jonkun mielestä hidas imeytyminen tarkoittaa, että nousuhumalavaihe jää kokonaan pois? Et heti ollaan känniääliöitä? Luulisi, että se hidas imeytyminen nimenomaan pitkittää sitä iloista nousuhumalavaihetta.

Julkaisija:  Greda Carpo [ 2012-07-11 18:52:50 ]
Viestin otsikko:  Re: Onko karppaajilla kova alkoholipää?

Alkoholin siedosta on oma ketju täällä: viewtopic.php?f=1&t=61303&hilit=nousee+p%C3%A4%C3%A4h%C3%A4n . Yleensä valittavat, etä sieto on karpatessa alentunut. Antti Heikkilä väittää, että juomishinkukin jopa vähenee. :smt043

Julkaisija:  mlv [ 2012-07-11 19:26:45 ]
Viestin otsikko:  Re: Onko karppaajilla kova alkoholipää?

AlienMass voi kokeilla itse, karppaaminen ja rasvan syönti ei ole vaarallista. Kiva jos vielä tulet kertomaan miten kävi.

Julkaisija:  suopursu [ 2012-07-11 19:33:18 ]
Viestin otsikko:  Re: Onko karppaajilla kova alkoholipää?

Konnasintti kirjoitti:
Antti Heikkilä väittää, että juomishinkukin jopa vähenee. :smt043


Juupa, tätä odotellessa. :mrgreen:

Julkaisija:  Teea [ 2012-07-11 19:48:43 ]
Viestin otsikko:  Re: Onko karppaajilla kova alkoholipää?

Mulla ainaskin on juomishinku vähentyny. Aika harvoin tulee nykyään otettua, ja silloinkin kun ottaa, yksi lasi punkkua riittää. Hupsista, nythän mulla rupes tekee mieli punkkua. Taidanpa ottaa. Heti huomenna.

Ja viinapää on huono ja krapulat kaameita. On varmaan osaltaan harjoittelun puutetta.

Julkaisija:  AlienMass [ 2012-07-11 20:00:11 ]
Viestin otsikko:  Re: Onko karppaajilla kova alkoholipää?

mlv kirjoitti:
AlienMass voi kokeilla itse, karppaaminen ja rasvan syönti ei ole vaarallista. Kiva jos vielä tulet kertomaan miten kävi.


No täytyy testata. söin just fetasalatin ja kohta aion vetää bissee. toivotaan parasta ja sitä että teoriani on vääärä ja bisse humahtaa nuppiin :mrgreen:

Julkaisija:  suopursu [ 2012-07-11 20:06:06 ]
Viestin otsikko:  Re: Onko karppaajilla kova alkoholipää?

No mutta Fetasalaatissa ei ole ainakaan paljon rasvaa jos sitä tuumit, nuppiin taitaa nousta! :lol:

Julkaisija:  meteli [ 2012-07-11 20:24:42 ]
Viestin otsikko:  Re: Onko karppaajilla kova alkoholipää?

Mulla ainakin viinapää huonontunut ihan kamalasti karppauksen myötä, saataa 35kg painonpudotuksellakin olla sanansa sanottavana tähän asiaan!?

Julkaisija:  Siperia [ 2012-07-11 20:55:49 ]
Viestin otsikko:  Re: Onko karppaajilla kova alkoholipää?

Ei se juomahalujen väheneminen mikään tuulesta temmattu väite ole. Itselläni ainakin pysyy LCHF:llä mieliala huomattavasti tasaisempana kuin millään muulla ruokavaliolla. Ja mitä paremmalla tolalla on välittäjäainetasapaino (=mieliala), sitä vähemmän on tarvetta käyttää mitään aivokemiaan vaikuttavia aineita.

Ja päähän nousee kyllä ihan yhtä tehokkaasti kuin 16-kesäisenä. ;)

muoks. Ja väittäväthän nuo monet, että helpommin nousee päähän kuin ennen. TJEU

Julkaisija:  Greda Carpo [ 2012-07-11 22:59:30 ]
Viestin otsikko:  Re: Onko karppaajilla kova alkoholipää?

Bisse nestemäisenä leipänähän sitten ei ole kamalan karppia. :mrgreen: Karpeinpia juomia ovat kuivat viinit ja terävät, varsinkin kossu. :smt077

Julkaisija:  suopursu [ 2012-07-11 23:14:53 ]
Viestin otsikko:  Re: Onko karppaajilla kova alkoholipää?

Siperia kirjoitti:
Ei se juomahalujen väheneminen mikään tuulesta temmattu väite ole. Itselläni ainakin pysyy LCHF:llä mieliala huomattavasti tasaisempana kuin millään muulla ruokavaliolla. Ja mitä paremmalla tolalla on välittäjäainetasapaino (=mieliala), sitä vähemmän on tarvetta käyttää mitään aivokemiaan vaikuttavia aineita.

Ja päähän nousee kyllä ihan yhtä tehokkaasti kuin 16-kesäisenä. ;)

muoks. Ja väittäväthän nuo monet, että helpommin nousee päähän kuin ennen. TJEU


Näinhän monet väittävät, muutkin kuin Heikkilä, mutta kun itse en ole huomannut mitään eroa, näin sitä ollaan erialaisia sitten kait tässäkin! :shock:

Julkaisija:  els [ 2012-07-12 09:41:50 ]
Viestin otsikko:  Re: Onko karppaajilla kova alkoholipää?

suopursu kirjoitti:
Eikös se ole vanha venäläinen konsti syödä voita, että ei tuu "kaatokännejä".

On se.
Ja edelleen näkyy olevan hyvin tiedossa muuallakin itänaapureissa, vaikkapa Virossa ja Puolassa.
Muttei silloin otetakaan olutta vaan jotain karpimpaa juotavaa.

Julkaisija:  Greda Carpo [ 2012-07-12 09:50:11 ]
Viestin otsikko:  Re: Onko karppaajilla kova alkoholipää?

THL:n Pekka Puska toivoo panimoiden mainostavan uusia miedompia oluitaan
12.7.2012 10:26 | 0 | HELSINGIN SANOMAT
KALLE PARKKINEN / STR

Pekka Puska toivoo panimoiden panostavan uusien II-oluiden markkinointiin.
Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen pääjohtaja Pekka Puska toivoo panimoiden satsaavan markkinoille tuomiensa uusien mietojen oluiden markkinointiin. Hän pitää uusia oluita merkittävänä käänteenä.

Savonlinnassa torstaina puhunut Puska sanoo ilahtuneensa siitä, että panimot Olvi ja Hartwall tuovat kauppoihin alkoholipitoisuudeltaan 3,5 prosenttisen oluen.

Puska toivoo, että kuluttajat siirtyisivät vahvemmista oluista näihin miedompiin vaihtoehtoihin ja kuuluttaa panimoilta panostusta uusien oluitten mainostamiseen.

"Tilanne on nyt pitkälti kuluttajien käsissä. Mitä suuremman suosion II-olut saa, sitä pienempi on paine alentaa lailla kauppojen oluen alkoholipitoisuutta", Puska esittää.

Nyt sit tommosta. Huoh.
tikkeli:

Sivu 1/2 Kaikki ajat ovat UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/